نسل جدید تبلت‌های پرچمدار سامسونگ با نام‌های گلکسی تب اس 10 پلاس و گلکسی تب اس 10 اولترا معرفی شدند. هر دو تبلت از قابلیت‌های هوش مصنوعی گلکسی پشتیبانی می‌کنند.

به گزارش وب‌سایت خبری gsmarena، نسل بعدی تبلت‌های اندرویدی سامسونگ با یک عضو کمتر از راه رسیده است. متاسفانه در این نسل از تبلت‌های پرچمدار سامسونگ مدل پایه 11 اینچی کنار گذاشته شده و تنها به مدل‌های 12.4 اینچی پلاس و 14.6 اینچی اولترا بسنده شده است.

راهنمای خرید تکراتو

قیمت و مشخصات گلکسی تب اس 10 پلاس و اولترا

برای اولین بار در تبلت‌های تب اس سامسونگ از چیپست مدیاتک یعنی دایمنسیتی 9300 پلاس استفاده شده است. این تراشه بر اساس نسل سوم فرآیند 4 نانومتری TSMC ساخته شده و دارای یک هسته Cortex-X4 با فرکانس 3.4 گیگاهرتز، سه هسته X4 دیگر با فرکانس 2.85 گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A720 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز است. برای پردازنده گرافیکی نیز از ARM Immortalis-G720 و NPU مدیاتک 790 بهره گرفته شده است.

گلکسی تب اس 10 پلاس

سامسونگ می‌گوید که در مقایسه با اسنپدراگون 8 نسل 2 در تبلت‌های تب اس 9، CPU جدید 18 درصد سریع‌ترشده، GPU جدید 28 درصد قوی‌تر شده و NPU جدید هم 14 درصد افزایش عملکرد به همراه دارد.

پیکربندی پایه برای هر دو مدل 12/256 گیگابایتی است؛ البته یک اسلات برای افزودن کارت حافظه نیز در نظر گرفته شده تا کاربران از نظر فضای ذخیره‌سازی با مشکلی مواجه نشوند. یک نسخه دیگر با حافظه داخلی 512 گیگابایتی نیز وجود دارد که رم آن همچنان 12 گیگاباتی است. گلکسی تب اس 10 اولترا تنها مدلی است که یک نسخه با 16 گیگابایت رم و 1 ترابایت حافظه داخلی دریافت می‌کند.

گلکسی تب اس 10 پلاس

از نظر ابعادی هر دو مدل تقریبا مشابه نسل قبلی خود یعنی گلکسی Tab S9 هستند با این تفاوت که ضخامت آنها 0.1 میلی‌متر کمتر شده و کمی باریک‌تر به نظر می‌رسند. همچنین از نظر وزنی هر دو حدود 15 گرم سبک‌تر شده‌اند. شایان ذکر است که بدنه هر دو تبلت از آلومینیوم تقویت شده ساخته شده و با رتبه IP68 مقاومت خوبی در برابر گرد و غبار و آب از خود نشان می‌دهد.

Samsung Galaxy Tab S10 Ultra دارای یک صفحه نمایش 14.6 اینچی OLED با رزولوشن 2960 در 1848 پیکسل و نرخ نوسازی 120 هرتزی است. در بالای این نمایشگر یک بریدگی قرار گرفته که دو دوربین 12 مگاپیکسلی (عریض و فوق عریض) را در خود جای می‌دهد. در بدنه نیز یک باتری 11200 میلی آمپر ساعتی (همانند گلکسی Tab S9 Ultra) تعبیه شده که از طریق شارژ استاندارد 45 واتی سامسونگ، انرژی مورد نیاز دستگاه را تامین می‌کند.

گلکسی تب اس 10 پلاس

جالب اینجاست که این دو تبلت با وجود بهره‌مندی از چیپست یکسان، گزینه‌های ارتباطی متفاوتی دارند. هر دو مدل از Wi-Fi و شبکه اتصالی 5G پشتیبانی می‌کنند اما شبکه فایوجی گلکسی Tab S10 Ultra زیر 6 گیگاهرتز و وای‌فای آن 7 است.

این در حالی است که Samsung Galaxy Tab S10+ هم شبکه فایوجی زیر 6 گیگاهرتز و هم mmWave 5G را تحت پوشش قرار می‌دهد و وای‌فای آن به 6E محدود شده است. البته توجه داشته باشید که بسته به اپراتورهای محلی، mmWave فقط در برخی مناطق در دسترس خواهد بود.

از سوی دیگر، مدل پلاس دارای یک صفحه نمایش 12.4 اینچی OLED با وضوح 2800 در 1752 پیکسل است. از آنجایی که این مدل تنها یک دوربین سلفی (عریض 12 مگاپیکسلی) دارد، هیچ بریدگی در نمایشگر کار نشده و دوربین در قاب آن تعبیه شده است. وظیفه تامین انرژی نیز بر عهده یک باتری با ظرفیت 10090 میلی آمپر ساعت (همانند گلکسی Tab S9+) با شارژ معمولی 45 واتی گذاشته شده است. هر دو تبلت جدید سامسونگ دارای پوشش ضد انعکاسی هستند و با اندروید 14 وارد بازار می‌شوند.

می‌رسیم به بخش مهم و هیجان‌انگیز ماجرا که چیزی نیست جز سیستم نرم‌افزاری با ویژگی‌های آشنای Galaxy AI. کاربران می‌توانند از قلم S که همراه با تبلت‌ها ارائه می‌شود، برای دسترسی آسان به دستیار هوش مصنوعی گلکسی استفاده کنند. از طرف دیگر، اگر از کاور کیبورد استفاده می‌کنید، یک کلید اختصاصی برای Galaxy AI (مانند لپ‌تاپ‌های Galaxy Book) دریافت خواهید کرد.

گلکسی تب اس 10 پلاس

از ویژگی‌های اصلی هوش مصنوعی گلکسی می‌توان به Circle to Search ،Sketch to Image و Note Assist (برای سازماندهی یادداشت‌ها، خلاصه‌سازی و رونویسی صدای ضبط شده و همچنین ترجمه فایل‌های PDF) اشاره کرد. علاوه بر این، شما می‌توانید به کمک گزینه Handwriting Help متن‌های دست‌نویس خود را مرتب کرده و ظاهر آنها را خواناتر کنید. همچنین تبلت‌های Tab S10 سامسونگ می‌توانند به عنوان Galaxy Home عمل کرده، یک نقشه سه بعدی از خانه شما ایجاد کنند و پیدا کردن و کنترل سایر دستگاه‌های هوشمند را آسان‌تر کنند.

گلکسی تب اس 10 پلاس

علاقه‌مندان می‌توانند سامسونگ گلکسی تب اس 10 پلاس و سامسونگ گلکسی تب اس 10 اولترا را از امروز پیش‌خرید کرده و در تاریخ 3 اکتبر سفارش خود را تحویل بگیرند. قیمت گلکسی تب اس 10 پلاس از 1000 دلار شروع می‌شود، در حالی که پایه قیمت گلکسی تب اس 10 اولترا برابر با 1200 دلار است. رنگبندی هر دو مدل شامل دو رنگ خاکستری و نقره‌ای پلاتینیومی می‌شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره گلکسی تب اس 10 پلاس و گلکسی تب اس 10 اولترا چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

source

توسط wikiche.com