LibreOffice: یک مجموعه نرم‌ افزاری رایگان و قدرتمند

LibreOffice یک مجموعه نرم‌ افزاری رایگان و متن‌ باز است که برای ویندوز، مک و لینوکس در دسترس است. این مجموعه شامل شش برنامه قدرتمند برای تولید انواع اسناد و پردازش داده‌ ها می‌شود: Writer، Calc، Impress، Draw، Math و Base. پشتیبانی و مستندات این نرم‌ افزار توسط جامعه بزرگی از کاربران، مشارکت‌ کنندگان و توسعه‌ دهندگان ارائه می‌شود. شما نیز می‌توانید به این جامعه بپیوندید!

 

جایگزینی رایگان برای آفیس مایکروسافت

 

انتخاب بین LibreOffice Still و LibreOffice Fresh:

  1. LibreOffice Still: اگر به پایداری، پشتیبانی طولانی‌ تر و بروزرسانی‌ های محافظه‌ کارانه‌ تر اهمیت می‌دهید، LibreOffice Still انتخاب خوبی است. این نسخه برای کسب‌ و کارها و سازمان‌هایی مناسب است که قابلیت اطمینان و سازگاری برای آنها بسیار مهم است.
  2. LibreOffice Fresh: اگر یک علاقه‌ مند یا کاربر اولیه هستید که می‌خواهید همیشه از آخرین پیشرفت‌ های LibreOffice بهره‌مند شوید و حاضرید بروزرسانی‌ های مکرر و مشکلات جزئی را بپذیرید، LibreOffice Fresh مناسب شماست.

 

ویژگی‌ ها:

  1. Writer: پردازشگر متن LibreOffice است. می‌توانید از آن برای هر کاری، از نوشتن یک نامه سریع تا تولید یک کتاب کامل با فهرست مطالب، تصاویر جاسازی شده، کتاب‌ شناسی و نمودارها استفاده کنید. تکمیل خودکار هنگام تایپ، قالب‌ بندی خودکار و بررسی خودکار املا، کارهای دشوار را آسان می‌کند (اما اگر ترجیح می‌دهید، می‌توانید آنها را غیرفعال کنید). Writer به اندازه کافی قدرتمند است تا با وظایف نشر دسکتاپ مانند ایجاد خبرنامه‌ ها و بروشورهای چند ستونی مقابله کند. تنها محدودیت شما تخیل شماست.
  2. Calc: اعداد شما را رام می‌کند و به شما در تصمیم‌ گیری‌ های دشوار هنگام وزن کردن گزینه‌ ها کمک می‌کند. داده‌ های خود را با Calc تجزیه و تحلیل کنید و سپس از آن برای ارائه خروجی نهایی خود استفاده کنید. نمودارها و ابزارهای تحلیل به شفافیت نتایج شما کمک می‌کنند. یک سیستم کمک کاملاً یکپارچه، وارد کردن فرمول‌ های پیچیده را آسان‌ تر می‌کند. داده‌ ها را از پایگاه‌ های داده خارجی مانند SQL یا Oracle اضافه کنید، سپس آنها را مرتب و فیلتر کنید تا تحلیل‌ های آماری تولید کنید. از توابع نمودار برای نمایش تعداد زیادی از گرافیک‌ های دو بعدی و سه بعدی از 13 دسته، از جمله خط، ناحیه، ستونی، دایره‌ای، X-Y و خالص استفاده کنید – با ده‌ها نوع موجود، مطمئناً یکی را پیدا خواهید کرد که مناسب پروژه شما باشد.
  3. Impress: سریع‌ ترین و آسان‌ ترین راه برای ایجاد ارائه‌ های چند رسانه‌ای مؤثر است. انیمیشن‌ های خیره‌ کننده و جلوه‌ های ویژه حیرت‌ انگیز به شما کمک می‌کنند مخاطبان خود را متقاعد کنید. ارائه‌ هایی ایجاد کنید که حتی حرفه‌ای‌ تر از ارائه‌ های استاندارد معمول در محل کار به نظر برسند. با ایجاد چیزی کمی متفاوت، توجه همکاران و روسای خود را جلب کنید.
  4. Draw: به شما امکان می‌دهد نمودارها و طرح‌ ها را از ابتدا بسازید. یک تصویر ارزش هزار کلمه را دارد، بنابراین چرا با نمودارهای جعبه و خط چیزی ساده را امتحان نکنید؟ یا می‌توانید جلوتر بروید و به راحتی تصاویر سه بعدی پویا و جلوه‌ های ویژه بسازید. این به اندازه نیاز شما ساده یا قدرتمند است.
  5. Base: رابط پایگاه داده مجموعه LibreOffice است. با Base، می‌توانید به طور یکپارچه در ساختارهای پایگاه داده موجود خود ادغام شوید. بر اساس جداول و پرس‌ و‌ جوهای وارد شده و مرتبط از MySQL، PostgreSQL یا Microsoft Access و بسیاری از منابع داده دیگر، می‌توانید پایگاه‌ های داده قدرتمندی حاوی فرم‌ ها، گزارش‌ ها، نما ها و پرس‌ و‌جوها بسازید. یکپارچگی کامل با پایگاه داده داخلی HSQL امکان‌ پذیر است.
  6. Math: یک ویرایشگر معادله ساده است که به شما امکان می‌دهد معادلات ریاضی، شیمی، برق یا علمی خود را به سرعت در نشانه‌ گذاری استاندارد نوشته شده چیدمان و نمایش دهید. حتی پیچیده‌ ترین محاسبات نیز می‌توانند هنگام نمایش صحیح قابل درک باشند. E=mc2.
  7. LibreOffice همچنین با یک سازنده فایل PDF پیکربندی شده است، به این معنی که می‌توانید اسناد را توزیع کنید که مطمئن هستید توسط کاربران تقریباً هر دستگاه محاسباتی یا سیستم عامل قابل باز شدن و خواندن هستند.

 

دانلود نرم افزار LibreOffice

source

توسط wikiche.com