پیام‌های تصویری سرعت انتقال مطلب بیشتری نسبت به محتوای متنی دارند. به‌این‌ترتیب مخاطبان هر کسب‌و‌کاری تمایل بیشتری به دریافت پیام‌های تبلیغاتی کوتاه و تصویری دارند. چراکه این پیام‌ها فقط دو یا سه ثانیه زمان می‌برند تا پیام تبلیغاتی را به مخاطب انتقال دهند. ازاین‌رو ارسال پیام‌های چندرسانه‌ای یا همان mms برای افزایش راندمان کمپین‌های تبلیغاتی در سال‌های اخیر مورد توجه بسیاری از کشورها قرارگرفته‌اند. البته استفاده از سرویس پیام چندرسانه‌ای یا همان mms در ایران امکان‌پذیر نیست. بااین‌حال در این مطلب به بررسی جامع فراپیام یا همان ام‌ام‌اس می‌پردازیم. فقط سه دقیقه مطالعه این مطلب کافی است تا بدانید « پیام‌ چند رسانه ای چیست ».

فراپیام؛ پیام کوتاهی با چند نوع محتوای نمایشی

پیام چندرسانه‌ای یا فراپیام عبارت فارسی mms یا همان multimedia message هستند. به پیام‌های بیشتر از ۱۶۰ کاراکتر که تصویر، ایموجی و گیف دارند، فراپیام گفته می‌شود. ام‌ام‌اس یکی از فناوری‌های گوشی‌های هوشمند برای ارسال پیامک است که در انواع سیستم عامل اندروید و آیفون دریافت و ارسال می‌شود. این سرویس ارسال پیامک راهکار مناسبی برای انتقال پیام‌های تبلیغاتی در قالب عکس و فیلم در بسیاری از کشورها به‌جز ایران شناخته می‌شود. در فراپیام کدهای عکس، فیلم و تصویر به سیستم گیرنده ارسال و در تلفن مقصد خوانده می‌شوند؛ بنابراین مخاطب، محتوای پیام را دریافت خواهد کرد.

استفاده از mms نیاز به دسترسی به اینترنت دارد؛ علاوه‌بر این، ارسال فراپیام هزینه بیشتری را نسبت به سامانه ارسال پیام کوتاه متنی به خود اختصاص می‌دهد. بااین‌حال در دو یا سه سال گذشته و افزایش گسترده دسترسی به اینترنتی، ارسال فراپیام‌ها نیز در بسیاری از کسب‌وکارهای خارجی توسعه یافته است و در انواع استراتژی تبليغاتي استفاده می‌شوند.

فراپیام؛ پیام کوتاهی با چند نوع محتوای نمایشی

امکان ارسال mms به همه سیستم عامل‌های وجود دارد

در گذشته همه گوشی‌های همراه در کشورهای خارجی از سرویس ارسال پیامک چندرسانه‌ای پشتیبانی نمی‌کردند. با‌این‌حال در دو تا سه سال اخیر تقریبا همه سیستم‌های عامل اندروید و آیفون در کشورهای خارجی پیام‌های چندرسانه‌ای را به صورت پیام صوتی، تصویر و فیلم دریافت و ارسال می‌کنند. گوشی‌های ساده بدون فناوری‌های جدید امکان دریافت و ارسال فراپیام را ندارند.

پیام چندرسانه‌ای؛ ابزاری پرکاربرد در کمپین‌های تبلیغاتی

تبلیغات پیامکی با ارسال محتوای تبلیغاتی در سطح انبوه یکی از روش‌های اجرای استراتژی‌های بازاریابی در کشورهای خارجی به شمار می‌رود. این روش ارزان، در دسترس و با بازدهی بالا است و برای بیشتر کسب‌و‌کارها استفاده می‌شود. فراپیام با ارائه همزمان دو محتوای متنی و تصویری، دقیقا می‌تواند نقطه تمایز یک کسب‌و‌کار با بیزینس‌های دیگر باشد. گاهی تصویر و فیلم پیام تبلیغاتی را بهتر از پیام‌های متنی انتقال می‌دهند. به‌این‌ترتیب راندمان اجرای کمپین تبلیغاتی با استفاده از سرویس فراپیام با راندمان بیشتری انجام می‌شود.

علاوه‌بر ام‌ام‌اس، ایمیل مارکتینگ نیز از روش‌های پیام‌رسانی با انواع محتوای متنی، فیلم و تصویر است. ازآنجایی‌که ارسال ام‌ام‌اس در ایران امکان‌پذیر نیست، از ایمیل مارکتینگ به‌عنوان ابزار جایگزین استفاده کنید. ارسال ایمیل انبوه هزینه بالایی برای کسب‌وکار نخواهد داشت؛ بااین‌حال راندمان بالایی در کمپین‌های تبلیغاتی دارد. در کنار ایمیل مارکتینگ، استفاده از پیام‌های متنی به صورت اس‌ام‌اس را فراموش نکنید. تقریبا ۸۰ درصد پیامک‌های متنی توسط مخاطبین دیده می‌شوند؛ ازاین‌رو بازدهی بالایی در اجرای انواع استراتژی بازاریابی دارند.

افزایش احتمال دیده شدن بنرهای تبلیغاتی؛ یک کاربرد mms در کشورهای خارجی

بنرهای تبلیغاتی در سایت‌ها، نمایشگاه‌ها، سالن‌های همایش و بزرگراه‌ها دیده می‌شوند. در هر یک از مکان‌هایی که نام بردیم، احتمال دیده شدن بنر توسط گروه خاصی از افراد انجام می‌شود. درحالی‌که تعداد بیشماری به تلفن همراه قابل اتصال به اینترنت دسترسی دارند.

به‌این‌ترتیب ارسال بنرهای تبلیغاتی به گوشی‌های همراه، احتمال دیده شدن این آگهی را افزایش می‌دهد. مخاطبان به پیام‌های تبلیغاتی با فیلم و عکس علاقه بیشتری دارند؛ بنابراین کسب‌وکارها در کشورهای دیگر از پنل پیامکی برای ارسال فراپیام استفاده می‌کنند.

کاربرد مهم پیام‌ چند رسانه ای

با فراپیام لوگوی کسب‌و‌کارتان را به مخاطبان بشناسانید

یکی از مهم‌ترین ارکان اجرای استراتژی‌های بازاریابی، افزایش آگاهی از نام، لوگو و شعار برند است. چراکه مخاطب در صورت مشاهده لوگو در هر مکانی، فورا به کسب‌وکار مربوطه فکر خواهد کرد. همچنین اگر فقط تصویر پیام‌های بازرگانی با لوگوی برند را ببیند، متوجه می‌شود که پیام مربوط به یک کسب‌وکار مشخص است. به‌این‌ترتیب معرفی محصول یا خدمت جدید به‌خوبی انجام خواهد شد.

یک کاربرد مهم پیام‌ چند رسانه ای چیست؟ آموزش آنلاین

ارسال پیام‌هایی با محتوای آموزشی برای ایجاد ارزش افزوده استفاده می‌شود. خلق ارزش افزوده یکی از اهداف بیشتر کسب‌وکارها است؛ به‌این‌ترتیب مخاطبان بیشتری را برای بیزینس خود جذب خواهند کرد. همچنین در مرجع شناخته شدن سایت‌ کسب‌وکارها به‌عنوان منبع اطلاعاتی مهم، موثر هستند. ازاین‌رو از پنل‌های ارسال ام‌ام‌اس برای ایجاد ارزش افزوده یا همان vas برای مخاطبان استفاده می‌کنند. امکان بارگذاری تصویر و فیلم در فراپیام باعث افزایش تاثیر آموزش آنلاین بر مخاطبان خواهد شد.

ازآنجایی‌که ارسال mms در ایران امکان‌پذیر نیست، برای خلق ارزش افزوده مشتری از راهکارهای جایگزین مثل سرویس ارسال پیامک انبوه استفاده کنید. تقریبا بیشتر افراد جامعه به تلفن همراه دسترسی دارند؛ بنابراین محتوای آموزشی ارسال شده از طریق این پنل به‌راحتی در اختیار مخاطب قرار می‌گیرد. هزینه ارسال اس‌ام‌اس پایین است تا این روش، ابزار مناسبی برای کسب‌وکارهای مختلف به شمار رود.

ارسال کارت‌های تبریک؛ راهی برای حفظ تعامل با مخاطب به‌وسیله فراپیام

حفظ تعامل با مخاطب و مشتریان قدیمی باعث بهبود جایگاه برند، افزایش آگاهی از کسب‌وکار و تبدیل مخاطبان به مشتری وفادار می‌شود. پنل‌های پیامکی یکی از ابزارهای ارزان و ساده برای حفظ تعامل با مشتری محسوب می‌شوند.

بسیاری از کسب‌وکارها از پیام کوتاه برای تبریک تولد و مناسبت‌های خاص استفاده می‌کنند. به‌این‌ترتیب کسب‌وکارهای خارجی از پنل ارسال ام‌ام‌اس برای فرستادن کارت پستال‌های تبریک استفاده می‌کنند تا تاثیر بیشتری بر مخاطب داشته باشند.

استفاده از پنل پیامکی مدیانا؛ راهکاری برای افزایش موفقیت کمپین‌های تبلیغاتی

در این مقاله به بررسی همه جنبه‌های ام‌ام‌اس پرداختیم تا بدانیم که «پیام‌ چند رسانه ای چیست» و چه کاربردی دارد. فراپیام یا پیامک‌های چندرسانه‌ای علاوه بر محتوای متنی، عکس، فیلم و صدا نیز ارسال می‌کند. به‌این‌ترتیب هر نوع محتوای تبلیغاتی به‌راحتی در قالب پیام چندرسانه‌ای ارسال می‌شود. اجرای کمپین‌های تبلیغاتی با فراپیام راحت‌تر و با سرعت بیشتری انجام می‌شود. بااین‌حال ارسال ام‌ام‌اس در ایران امکان‌پذیر نیست؛ بنابراین از پنل‌های پیامک متنی برای پیشبرد اهداف بازاریابی استفاده کنید.

سرویس پیامکی با ارسال پیام متنی باعث افزایش راندمان استراتژی‌های تبلیغاتی می‌شود. مدیانا یکی از سایت‌های ارائه‌دهنده خدمات ارسال پیام متنی است؛ پنل مدیانا در ۲۴ ساعت شبانه‌روز توسط مشاورین این مرکز پشتیبانی می‌شود تا احتمال بروز خطا از بین برود. با استفاده از پنل پیامکی مدیانا امکان فعال کردن ارسال پیامک‌های تبلیغاتی برای انواع گوشی‌های هوشمند با سیستم عامل مختلف امکان‌پذیر است. برای ارتباط با مدیانا فقط کافی است تا نام این سایت را در موتورهای جستجو وارد کنید.

منتخب کاربران

source

توسط wikiche