برای سفر به جزیره زیبای کیش از چه روش‌های استفاده می‌کنید؟ آیا اهل تجربه‌های جدید و متفاوت هستید؟ دوست دارید سفر با کشتی را به جزیره کیش امتحان کنید؟ برای سفر با کشتی به جزیره کیش به چه نکاتی باید توجه کرد؟ انتخاب کردن راه سفر از جمله چالش‌هایی است که پیش روی هر مسافری قرار دارد. برای سفر به کیش هم مانند سایر شهرهای داخلی و کشورهای خارجی راه‌های مختلف هوایی، زمینی و ریلی وجود دارد که هر کدام به نوبه خود مزیت‌ها و معایبی دارند. از میان این راه‌های مختلف سفر با اتومبیل شخصی و یا اتوبوس(سفر زمینی) طرفداران بسیار زیادی دارد. اما یک مشکل در این میان وجود دارد و آنهم این است که با سفر زمینی صورت مستقیم نمی‌توانید به جزیره کیش بروید و آخرین مقصد زمینی شما شهر بندرعباس خواهد بود. پس در این صورت باید برای رفتن به جزیره کیش از کشتی‌های حمل مسافر استفاده کنید. اگر  دوست دارید که هیجان سفر با کشتی به کیش را تجربه کنید، با ما در این مقاله همراه باشید.

همچنین بخوانید :

سفر کردن با کشتی یکی از جذابترین انواع مسافرت می‌باشد. سفر دریایی را اغلب افرادی پر ذوق و خاص انتخاب می‌کنند چون قرار است بر روی آب‌های خلیج فارس سفر کرده و از منظره‌های ناب دیدن کنند. برای سفر با کشتی به جزیره کیش شما این امکان را دارید که اتومبیل خود را نیز همراه داشته باشید. اما اینکه چگونه می‌توانید با کشتی به جزیره کیش سفر کنید و اتومبیلتان را نیز همراه داشته باشید موضوعی است که در ادامه این مطلب به آن خواهیم پرداخت.

فهرست مطالب

راهنمای سفر با کشتی به کیش

 سفر با کشتی به کیش
راهنمای سفر با کشتی به کیش

جزیره کیش که از جمله مقاصد گردشگری جذاب در جنوب ایران است و در میان آب‌های فیروزه‌ای خلیج فارس واقع شده است بهترین گزینه برای تجربه یک سفر خاص و متفاوت می‌باشد. برای رسیدن به این جزیره زیبا شما راه‌های مختلفی پیش روی دارید. اما چنانچه می‌خواهید سفری متفاوت را تجربه کنید بدون شک سفر با کشتی برایتان جذابیت بسیاری خواهد داشت.

همچنین بخوانید :

کشتی‌های مسافرتی که برای رفتن به جزیره کیش میزبان مسافران می‌‌باشند دارای امکانات متفاوتی هستند. اغلب این کشتی ها علاوه بر حمل بارهای شخصی و مسافران این قابلیت را دارند که بتوانند اتومبیل‌های زیادی را نیز جابه‌جا کنند. در این صورت افرادی که با اتومبیل شخصی خود به جنوب ایران سفر کرده‌اند با سوار شدن این کشتی‌ها به راحتی می‌توانند اتومبیل‌هایشان را نیز همراه خود به جزیره کیش ببرند تا در آنجا نیاز نباشد هزینه کرایه اتومبیل بپردازند.

فقط برای سفر با کشتی به جزیره زیبای کیش باید به چند نکته بسیار مهم توجه داشته باشید که در ادامه بیشتر به آن پرداخته ایم.

سفر با کشتی با خودرو / انفرادی

کشتی های حمل مسافر و اتومبیل
کشتی های حمل مسافر و اتومبیل به جزیره کیش

اگر تصمیم دارید که به صورت زمینی به جزیره کیش سفر کنید باید بدانید که از هر نقطه ایران بخواهید به این جزیره زیبا بروید نهایتا می‌توانید خودتان را به شهر بندرعباس برسانید زیرا که راه مستقیمی به صورت زمینی برای رفتن به جزیره کیش وجود ندارد. در سفرهای زمینی شما می توانید با اتومبیل شخصی، اتوبوس و یا حتی قطار خود را به ایستگاه بندرعباس رسانده و بعد از آن برای رسیدن به جزیره کیش دو راه دارید.

از آنجایی که فاصله بندرعباس تا جزیره کیش چیزی نزدیک به ۳۱۰ کیلومتر است بعد از رسیدن به بندرعباس می توانید به یکی از بندرهای لنگه، آفتاب و یا چارک بروید از آنجا با کشتی های مخصوص که حمل مسافر و اتومبیل‌ها را برعهده دارند به جزیره کیش سفر خود را ادامه دهید.

کسانی که با خودروی شخصی خود می خواهند به کیش سفر کنند می توانند برای ورود به جزیره از شناورهای مخصوص یا لندیگراف ها استفاده کنند. فقط باید حواستان باشد باشد اگر از خودرو خود در جزیره کیش استفاده می‌کنید جریمه نشوید زیرا که جریمه‌ها در کیش نسبت به سایر مناطق کشور سنگین‌تر است.

در ضمن فراموش نکنید که شناورهای مخصوص یا همان لندیگراف جهت حمل خودروها و وسایل نقلیه مثل کامیون، سواری و خاور می باشند. بنابراین اگر شما خودرو شخصی ندارید برای سفر با کشتی به جزیره کیش باید از کشتی تندرو یا اتوبوس دریایی که جهت حمل مسافر می باشد استفاده کنید.

همچنین بخوانید :

از کدام بندرها با کشتی می توان به جزیره کیش رفت؟

راهنمای سفر به کشتی به کیش از بندرهای مختلف
سفر به جزیره کیش از بندرچارک

برای رفتن به جزیره کیش از بندرعباس باید به یکی از بندرهای لنگه، آفتاب و یا چارک سفر کنید که از میان این بنادر بهترین گزینه بندر چارک است زیرا به دلیل حجم زیاد مسافر، در تمام فواصل زمانی کشتی برای رفت و آمد بع جزیره کیش از این بندر وجود دارد. از بندرعباس تا بندر چارک تقریبا 291 کیلومتر راه را باید طی کنید.

فاصله دریایی بندر چارک تا جزره کیش هم حدودا 32 کیلومتر می باشد که شما می‌توانید در صورتیکه می‌خواهید اتومبیلتان را نیز همراه داشته باشید از شناورهای مخصوص حمل خودرو که در بندرچارک وجود دارد استفاده کرده و اقریبا دو ساعت و نیم در راه باشید تا به جزیره کیش برسید.

البته به خاطر داشته باشید که ساعت عنوان شده یک ساعت تقریبی است و با توجه به شرایط آب و هوایی و خدای نکرده نامساعد بودن آب و هوا و وضعیت دریا احتمال اینکه ساعت‌های بیشتر روی آب‌های خلیج فارس باشید وجود دارد.

با این اوصاف پیشنهاد و توصیه ما به شما دوستان عزیزی که تصمیم دارید با کشتی به جزیره کیش سفر کنید این است که برای رفتن به بندرچارک از بندرعباس بهترین زمان حرکت صبح است تا بتوانید در روشنایی روز از دیدن جاده  و مناظر دریایی و کوهستانی هم در سفر خود لذت ببرید.

همچنین بخوانید :

نکات سفر با کشتی به کیش

نکات سفر به کیش با کشتی
نکات سفر با کشتی به کیش

در پاراگراف‌های قبلی به این موضوع اشاره کردیم که برای سفر با کشتی به جزیره کیش باید به یک سری نکات مهم توجه داشته باشید. اولین نکته بسیار مهم در این سفر هیجان‌انگیز و متفاوت این است که از نوع کشتی که قرار است با آن به مسافرت بروید آگاهی کامل داشته باشید. در این صورت می‌توانید در هنگام سوار شدن به کشتی با اطمینان خاطر بیشتری سفر دریایی خود را آغاز کنید.

علاوه بر کسب آگاهی و اطلاعات لازم درباره کشتی مسافری به سمت جزیره کیش باید یک سری نکات دیگر را هم در نظر داشته باشید که این نکات مهم به شرح زیر می باشند.

  • مدارک شناسایی خود را فراموش نکنید
  • در طول مسیری که روی آب هستید از دویدن و خم شدن به سمت آب بپرهیزید.
  • برای جلوگیری از دریازدگی قرص ضد حالت تهوع بخورید.
  • مراقب کودکان خود باشید .
  • از پهن کردن زیر انداز در کنار ماشین جدا خودداری نمایید.(در صورتیکه با اتومبیل شخصی خود سفر کرده و آنرا با کشتی به جزیره می برید)
  • از داشتن وسایلی چون کپسول گاز جدا خودداری نمایید.
  • در صورت باردار بودن از سفر با کشتی به کیش خودداری کنید مگر مجوز دکتر را داشته باشید.
  • در صورتیکه دچار ناراحتی قلبی و عروقی هستید از سفر با کشتی به چزیره کیش خودداری کنید مگر آنکه دکتر شما اجازه این کار را به شما داده باشد.
همچنین بخوانید :

سوالات متداول

1تفاوت لندیگراف با کشتی تندرو در چیست؟

لندیگراف جهت حمل خودروها و وسایل نقلیه مثل کامیون، سواری و خاور بکار می رود. ولی کشتی تندرو یا اتوبوس دریایی که شناور نامیده شده اند جهت حمل مسافر می باشد .

2از کدام بندرها با کشتی می توان به جزیره کیش رفت؟

برای رفتن به جزیره کیش از بندرعباس باید به یکی از بندرهای لنگه، آفتاب و یا چارک سفر کنید

3بهترین بندر برای سفر با کشتی به جزیره کیش کدام بندر است؟

بهترین گزینه بندر چارک است زیرا به دلیل حجم زیاد مسافر، در تمام فواصل زمانی کشتی برای رفت و آمد بع جزیره کیش از این بندر وجود دارد.

جمع بندی

یکی از گزینه‌های سفر به جزیره کیش، سفر زمینی است که در کنا مزیت‌های بسیاری که دارد یک دشواری بزرگ دارد و آنهم این است که در سفرهای زمینی شما نمی‌توانید به صورت مستقیم خود را به جزیره کیش برسانید و آخرین مقصد شما در این سفرها شهر بندرعباس می‌باشد. برای اینکه بتوانید در سفر زمینی به جزیره کیش بروید از بندرعباس باید به یکی از بنادر لنگه، آفتاب و یا چارک سفر کنید و از آنجا با کشتی‌های تندرو، شناور یا لندیگراف که مخصوص حمل اتومبیل می‌باشد خود را به جزیره کیش برسانید. از میان بنادر معرفی شده بهترین بندر برای سفر با کشتی به جزیه کیش بندر چارک است که به دلیل حجم بالای مسافران در تمامی فصول سال در این بندر کشتی‌های مسافربری و لندیگراف برای رفتن به جزیره کیش وجود دارد.

برای اینکه سفری مهیج و خاص را با کشتی به جزیره کیش تجربه کنید باید نکات مهمی را در نظر داشته باشید. مثلا حتما به این مسئله توجه داشته باشید که اگر دچار مشکلات قلبی هستید یا همراه خود خانوم بارداری دارید تنها در صورتی می‌توانید با کشتی به جزیره کیش سفر کنید که مجوز پزشک مربوطه را نیز همراه داشته باشید. یا اینکه اگر دریا زدگی می‌شوید همراه خود قرص ضد حالت تهوع داشته باشید. از همه اینها مهمتر همراه داشتن مدارک شناسی خود و همراهانتان است.

سفر کردن با کشتی به جزیره کیش جذابیت های فوق العاده ای دارد اگر شما هم این تجربه را داشته اید برای ما و خوانندگان پلازا بگویید که در سفر دریایی به جزیره کیش چه وسایلی را باید همراه داشته باشیم؟

source

توسط wikiche