کلاس حضوری یوس
اخیراً با مایکل پتروچلی، معاون سابق اداره شهروندی و مهاجرت ایالات متحده و اکنون نماینده مرکز منطقه ای پایتخت آزادی ایالات متحده در تگزاس و دیلون کولوچی، وکیل مهاجرت EB5 با شرکت حقوقی گرینبرگ تاوریگ، به نیجریه سفر کردم. ما به لاگوس سفر کردیم تا با مشتریان سرمایه گذار بالقوه ملاقات کنیم که دو گزینه مهاجرت سرمایه گذار را به آنها ارائه کردند: گزینه کارت سبز EB5 ایالات متحده و گزینه مهاجرت سرمایه گذار کانادایی کبک. به زودی برای ما روشن شد که ما نیاز به مقایسه و مقایسه این دو برنامه برای مشتریان احتمالی داریم و این چیزی است که من در این مقاله پیشنهاد می کنم انجام دهیم. جدول زیر خلاصه خوبی از آنچه به دست آوردیم در اختیار شما قرار می دهد.
برنامه ایالات متحده به سرمایه گذاری غیرفعال 500000 دلار آمریکا در مقایسه با 800000 دلار کانادا یا به عبارت دیگر سرمایه گذاری غیرفعال حدود 640000 دلار آمریکا نیاز دارد. در حالی که نمی توانید سرمایه گذاری خود را در ایالات متحده تأمین مالی کنید، مؤسسات مالی کانادا مبلغ مورد نیاز را به شما وام می دهند و آن را پرداخت می کنند. به استان کبک به نام شما اگر بازپرداخت وجوه را با هزینه یکباره 220000 دلار کانادا یا به عبارت دیگر 200000 دلار آمریکا در ایالات متحده به آنها اختصاص دهید به یک پروژه مرکز منطقه ای خصوصی پرداخت می شود و در معرض خطر است. . در کانادا این پول به دولت کبک پرداخت می شود و در پایان دوره سرمایه گذاری توسط آن دولت بازپرداخت می شود.
در برنامه ایالات متحده، برای انجام سرمایه گذاری، گرین کارت شما به شما این امکان را می دهد که در هر جایی از آن کشور مستقر شوید که، بدیهی است، زبان غالب انگلیسی است. در کانادا، باید مقامات کبک را متقاعد کنید که قصد دارید در استان کبک زندگی کنید، جایی که زبان رایج آن فرانسوی است، اگرچه بعداً به دلیل آزادی حرکت در منشور حقوق و آزادی های کانادا، بسیاری از سرمایه گذاران به سایر نقاط کشور مهاجرت می کنند. .
ایالات متحده فقط در مورد 500,000 دلار آمریکا که در برنامه EB5 سرمایه گذاری شده است، بررسی دقیق انجام می دهد، اما مانند دولت کبک که از روز اول امور مالی سرمایه گذار را بررسی می کند، تحقیق در مورد سایر امور مالی سرمایه گذار را گسترش نمی دهد. در هر صورت سرمایه گذاری معمولاً برای یک دوره پنج ساله است، اما زمان پردازش برای تأیید مهاجر در ایالات متحده سریعتر است، حدود دو سال است در حالی که در کانادا تقریباً سه یا چهار سال طول می کشد.
برای حفظ وضعیت اقامت دائم خود در ایالات متحده پس از دریافت آن، با فرض اینکه در آنجا اقامت دارید، در ابتدا فقط باید نشان دهید که در هر دوره شش ماهه یک روز در ایالات متحده بوده اید. برای کانادا باید ثابت کنید که در هر دوره پنج ساله 730 روز حضور فیزیکی داشته اید. در ایالات متحده پس از پنج سال اقامت دائم می توانید تابعیت دریافت کنید، مشروط بر اینکه نشان دهید حداقل دو سال و نیم حضور فیزیکی داشته اید، در کانادا باید نشان دهید که چهار سال از شش سال گذشته حضور فیزیکی داشته اید. علاوه بر این، شما در هیچ یک از آن سال ها بیش از شش ماه از کانادا دور نبودید.
آخرین تفاوت این است که در ایالات متحده در ابتدا یک گرین کارت دو ساله دریافت می کنید که مشروط به این است که قبل از اینکه بتوانید گرین کارت را برای گرین کارت معمولی تمدید کنید، نشان دهید که 10 شغل یا بیشتر در آن دوره زمانی ایجاد کرده اید. در کانادا هیچ دوره اقامت مشروط وجود ندارد، شما به سادگی اقامت دائم دریافت می کنید.
اخیراً به دلیل تعداد زیادی سرمایه‌گذار از چین، درخواست‌ها از آن کشور به ایالات متحده و کبک بازگشته است، اما این تأخیر در پردازش، سرمایه‌گذاران سایر کشورها را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد.
اکثر سرمایه گذاران بر اساس عوامل دیگری مانند اعضای خانواده در کشور مورد نظر، فرصت های تحصیلی، ترجیحات آب و هوایی، روابط قومیتی یا سایر ملاحظات تصمیم می گیرند که کدام کشور را ترجیح می دهند و مطمئناً در مورد سرمایه گذاران نیجریه ای که ما با آنها در لاگوس ملاقات کردیم، چنین بود. امیدواریم این مقاله به مهاجران آینده کمک کند تا بین برنامه های سرمایه گذار در دو کشور آمریکای شمالی انتخابی آگاهانه داشته باشند.
من را در توییتر یا لینکدین دنبال کنید. وب سایت من یا برخی از کارهای دیگر من را اینجا بررسی کنید. Andy J. Semotiuk من یک وکیل مهاجرت ایالات متحده و کانادا هستم و به بیش از 10000 مشتری با مشکلات قانونی مختلف کمک کرده ام. من عضو کافه های نیویورک و کالیفرنیا در ایالات متحده و کافه های انتاریو و BC در کانادا هستم. من یک خبرنگار سابق سازمان ملل، یک نویسنده منتشر شده، یک سخنران حرفه ای و کار برای شرکت حقوقی Pace در تورنتو هستم.">

* استانداردهای تحریریه چاپ
* چاپ مجدد و مجوزها

توسط wikiche