پاییز در تهران برای تفریح و گردش کجا بریم؟ زیباترین جاهای دیدنی تهران در فصل پاییز کدامند؟ فصل پاییز که یکی از زیباترین و رنگارنگ‌ترین فصل‌های سال می‌باشد مورد علاقه افراد زیادی است. فصلی که برگ درختان ریخته و نم نم باران حال و هوای دیگری به شهر می‌دهد. تهران در فصل پاییز بسیار زیبا و دوست داشتنی می‌شود و به همین خاطر است که اغلب مردم برای سفرهای خود به پایتخت فصل پاییز را انتخاب می‌کنند. برای اینکه برنامه سفر خود را به تهران برای پاییز بتوانید مدیریت کنید بد نیست با بهترین جاهای دیدنی و تفریحی تهران در پاییز آشنا شوید.

همچنین بخوانید :

شهر تهران که یکی از کلانشهرهای ایران و پایتخت ایران نیز می‌باشد از جمله شهرهای دیدنی و تاریخی است که در هر فصل سال زیبایی‌های خاص خود را دارد. از میان 4فصل سال، پاییز تهران حال و هوای دیگری دارد. در این فصل آب و هوای تهران خنکتر از سایر فصل‌های سال است و هوای پایتخت بسیار دلپذیرتر شده است. از این رو جاذبه‌های تفریحی و دیدنی در تهران رنگ و بوی خاصی در فصل پاییز پیدا می‌کنند که برای گردشگران جذابیت بسیار زیاد دارد.

فهرست مطالب

لیست بهترین جاهای دیدنی و تفریحی تهران در پاییز

بهترین جاهای دیدنی و تفریحی تهران در پاییز
لیست بهترین جاهای دیدنی و تفریحی تهران در پاییز

با از راه رسیدن پاییز تمام شهرهای و روستاهای دنیا حال و هوای دیگری پیدا می‌کنند و زیبایی آنها چند برابر می‌شود از این رو پیدا کردن مقصدی مناسب برای سفرهای پاییزی که هم بتوانید از جاذبه‌های دیدنی آن بازدید کنید و هم از تفریحات آن استفاده کنید شاید کار سخت و دشواری باشد. به همین خاطر پیشنهاد ما برای شما دوستان عزیزی که اهل پاییز گردی هستید سفر به پایتخت ایران یعنی شهر تهران است.

جاذبه‌های دیدنی و تفریحی تهران در فصل پاییز آنقدر زیاد و متنوع هستند که بدون شک برای تماشای آنها در سفر خود زمان کم خواهید آورد. بنابراین، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا شما را با بهترین جاهای دیدنی و تفریحی تهران در پاییز از نظر گردشگران بیشتر اشنا کنیم.

همچنین بخوانید :

1- پل طبیعت، از زیباترین جاهای دیدنی تهران در پاییز

 پل طبیعت تهران از زیباترین جاهای دیدنی و تفریحی در پاییز تهران
نماهای مختلف از پل طبیعت تهران

از جاذبه‌های دیدنی تهران که در فصل پاییز زیبایی چندین برابری دارد پل طبیعت است که به عنوان بزرگ‌ترین پل غیرخودرویی خاورمیانه و نخستین پل غیرخودرویی ایران محسوب می‌شود. این پل زیبا و دیدنی که به صورت ارگانیگ و سازگار با محیط زیست طراحی شده است بر روی اتوبان مدرس واقع شده و محل اتصال پارک آب و آتش و پارک طالقانی به یکدیگر می‌باشد.

پل طبیعت تهران در سه طبقه ساخته شده است که به ترتیب می‌توانید برای شکم‌گردی، پیاده‌روی و تماشای زیباترین چشم‌اندازهای تهران از آنها استفاده کنید.

  • آدرس: تهران، میدان ونک، بزرگ‌راه حقانی، بعد از چهار راه جهان کودک، پارک آب و آتش

2- کلیسای سرکیس مقدس تهران

کلیسای سرکیس مقدس تهران
آدرس کلیسای سرکیس مقدس

از جمله جاهای مذهبی و دیدنی تهران در فصل پاییز، کلیسای سرکیس مقدس است. این کلیسا از جمله بزرگ‌ترین کلیسای پایتخت به شمار می‌رود و قدمت آن به دوره پهلوی بازمی‌گردد.

کلیسای سرکیس مقدس که از دوره پهلوی برجای مانده است امروزه مورد استفاده ارمنیان مسیحی است که در پایتخت زندگی می‌کنند. ساختمان این کلیسا بسیار دیدنی است و جذابیت خاصی برای گردشگران و علاقه‌مندان به معماری کلیساها و دین مسیحیت دارد.

اندازه طول این کلیسا ۳۶٫۵ متر و عرض ۱۷٫۸ متر با پلان بازیلیک تک ناوی است که روی صفه‌ای کم ارتفاع بنا شده است. دیوارهای خارجی کلیسا نیز با سنگ مرمر سفیدرنگ و دیوارهای داخلی و سقف، با گچ پوشانده شده‌اند. به جرات می توان گفت که معماری این کلیسا مربوط به قرون وسطا است که از هصر جدید ارمنستان نیز پیروی کرده است.

توصیه ما برای شما دوستانی که در سفر پاییزی خود به پایتخت تصمیم دارید از این بنای مذهبی دیدن کنید است که حتما قبل از مراجعه با کلیسا تماس بگیرید چراکه در برخی روزها و ساعات امکان محدودیت برای ورود مسلمانان به کلیسا وجود دارد. در ضمن برای بازدید از کلیسای سرکیس مقدس هزینه‌ای لازم نیست پرداخت کنید و بازدید کاملا رایگان می باشد.

همچنین به خاطر داشته باشید که بازدید از کلیسا قوانین خاص خود را دارد که باید به آنها احترام بگذارید مثلا عکس گرفتن در کلیسا ممنوع می باشد و باید به فضای مقدس کلیسا احترام بگذارید.

  • آدرس: تهران، خیابان کریم خان زند، ابتدای خیابان نجات اللهی
  • تلفن: 02188901634
  • ساعت بازدید: همه‌روزه از ساعت ۱۳ تا ۱۶

3- باغ موزه فردوس 

باغ موزه فردوس از جذابترین جاهای دیدنی تهران در پاییز
طبیعت زیبای پاییز در باغ موزه فردوس

یکی از جاهای دیدنی و آثار تاریخی تهران در فصل پاییز، باغ موزه فردوس است که از دوره قاجار به جای مانده است. این موزه دیدنی یکی از خارق‌العاده‌ترین جاهای پاییزی در تهران است.

باغ موزه فردوس تهران در یک عمارت 3 طبقه با گچبری و طراحی جذابی تزئین شده است. مساحت این باغ زیبا و دیدنی بالغ بر ۲۰ هزار متر مربع است و در سال ۱۳۸۱ به موزه سینمای ایران تبدیل شده است.

  • آدرس: تهران، خیابان ولیعصر (شمال)، بعد از سه راه زعفرانیه، نرسیده به تجریش
  • تلفن: 02122705005
  • ساعت بازدید: یکشنبه‌ها تا جمعه‌ها از ساعت ۱۰ تا ۱۸؛ روزهای تعطیل: شنبه‌ها و ایام سوگواری
همچنین بخوانید :

4- پارک قیطریه، از زیباترین جاهای دیدنی تهران در پاییز

جاذبه‌های طبیعی تهران در پاییز - پارک قیطریه
جاذبه‌های طبیعی تهران در پاییز

یکی از بهترین جاهای طبیعی و دیدنی تهران در فصل پاییز، پارک قیطریه است که با پوشش جنگلی که دارد طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است. در این پارک زیبا و بزرگ حدود بیست و یک نوع درخت و درختچه وجود دارند که با از راه رسیدن پاییز (در همان اوایل مهرماه) به خاطر تغییر رنگ درختان، به یکی از محبوب‌ترین مکان‌های دیدنی تهران در پاییز تبدیل شده است.

در پارک قیطریه تهران می‌توانید از امکانات رفاهی و تفریحی متنوعی همچون: زمین بازی، پیست اسکیت، نگارخانه، کتابخانه و از همه مهم تر فرهنگسرای ملل دیدن استفاده کنید.

  • آدرس: تهران، منطقه 1، بلوار قیطریه

5- پارک جنگلی جمشیدیه

معرفی پارک جنگلی جمشیدیه
معرفی پارک جنگلی جمشیدیه

از دیگر جاهای دیدنی تهران که در هر فصل سال زیبایی خاصی دارد، اما در فصل پاییز و بهار زیبایی آن منحصربه فردتر می شود، بوستان جنگلی جمشیدیه است که به آن بهشت سنگی تهران شهرت داده شده است و دلیل آن وجود سطح شیب‌دار و کفپوش های سنگی و ناصاف این پارک است.

این پارک جنگلی زیبا مملو از درختان تنومندی است که برگ‌های خشک آن‌ها در فصل پاییز در باد می‌رقصند، به زمین می‌افتند و طوفان رنگ بر‌پا می‌کنند. پارک جنگلی جمشیدیه از جمله پارک‌های زیبای تهران است که دارای پوشش جانوری خاصی با 60 نوع پرنده می باشد.

  • آدرس:  تهران، انتهای خیابان شهید باهنر (نیاوران)، انتهای خیابان فیضیه و امیدوار
همچنین بخوانید :

6- باغ گیاه شناسی تهران

باغ گیاه شناسی تهران
باغ گیاه شناسی تهران

از دیگر جاذبه‌های طبیعی و دیدنی تهران در فصل پاییز، باغ گیاه شناسی است که بزرگترین باغ گیاه شناسی خاورمیانه  معرفی شده و یکی از ۱۰ باغ برتر دنیا محسوب می‌شود.

باغ گیاه شناسی تهران که از بهترین جاهای دیدنی در فصل پاییز به شمار می‌آید دارای آب و هوایی نیمه خشک است و میزان بارندگی متوسط سالانه آن حدود ۲۴۰ میلی‌متر است به همین خاطر گیاهان بومی و غیربومی در فضای باز و گلخانه‌ای آن کشت ‌می‌شوند. در این باغ زیبا و دیدنی با بهره‌گیری از روش‌های مختلف علمی، امکان شناخت گونه‌های مختلف گیاهی داخل و خارج کشور، روش تکثیر و پروش گونه‌های باارزش از نظر حفاظتی و اقتصادی فراهم شده است.

  • آدرس: اتوبان تهران­-کرج، خروجی پیکانشهر ، شهرک سرو آزاد، خیابان شهید علی گودرزی، بلوار باغ گیاه‌شناسی ملی ایران، مؤسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشور
  • تلفن:02144787282
  • ساعت بازدید: همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۱۸؛ فروش بلیط تا ساعت ۱۶:۳۰

7- باغ و دریاچه هنر تهران

جذابترین جاذبه طبیعی و دیدنی تهران
جذابترین جاذبه طبیعی و دیدنی تهران

یکی از خاصترین جاذبه‌های طبیعی تهران که حتما توصیه می‌کنیم در فصل پاییز از آن دیدن کنید باغ و دریاچه هنر تهران است که در قلب تهران واقع شده است. این جاذبه دیدنی یکی از دلربا‌تر و بی‌نظیر‌ترین جاهای دیدنی تهران در پاییز می‌باشد. فضایی بسیار مناسب برای ارائه آثار هنری که باعث ایجاد ارتباط نزدیک میان هنرمند و مخاطب و رشد درک هنری جامعه شده است.

این مجموعه زیبا و دیدنی حدودا ۵ هزار متر‌مربع به باغ اختصاص داده شده و 25 متر دریاچه هنر است.

  • آدرس: تهران، اتوبان همت

8- دربند تهران، از بهترین دیدنی های پاییزی

دیدنی های تهران در پاییز
بهترین جاذبه دیدنی و تفریحی تهران

اگر در سفر پاییزی به پایتخت ایران به دنبال مکانی هستید که هم بتوانید در آنجا تفریح کنید و هم از طبیعت زیبای آن بهره‌مند شوید پیشنهاد می‌کنیم سری به دربند تهران بزنید.

دربند از بهترین جاهای دیدنی و تفریحی تهران در پاییز است که قدمت 200 ساله دارد. این منطقه دیدنی و تفریحی یکی از قدیمی‌ترین جاهای گردشگری در تهران است که تنوع تفریحات و امکانات رفاهی در آن بسیار زیاد است.

وجود رستوران‌ها و کافه های متعدد که می‌توانید ساعت ها در آنجا نشسته و از طبیعت اطراف کوه‌های تهران لذت ببرید و انواع غذاهای خوشمزه و تنقلات ترش و شیرین را نوش جان کنید. یا اینکه تفریحاتی مانند: تله‌سیژ، کوه‌نوردی، پیاده‌روی و تماشای آبشار دوقلو دربند را تجربه کرده و ساعت‌ها خود را سرگرم کنید.

دربند تهران از جمله بهترین جاهای دیدنی و تفریحی تهران است که برای کودکان و بزرگسالان جذابیت بسیار زیادی دارد

9- پیست اسکی شمشک

جاهای تفریحی تهران در پاییز و زمستان
پرطرفدارترین تفریح در تهران

یکی از مهیج ترین جاهای تفریحی تهران، پیسک اسکی شمشمک می باشد که از جمله مکان های تفریحی برفی مهیج در تهران است.

این پیست تفریحی در فاصله ۵۷ کیلومتری شمال شرق تهران قرار دارد و دارای۲ تله اسکی چکشی، ۲ تله سیژ و ۳ تله اسکی بشقابی است.

پیست اسکی شمشک دارای عنوان پیست اسکی بین‌المللی است و از بهترین و استاندارد‌ترین پیست‌های اسکی تهران به‌شمار می‌آید. وجود امکانات تفریحی و رفاهی که در این مجموعه وجود دارد باعث شده تا پیست شمشک به عنوان جذاب‌ترین جاهای دیدنی و تفریحی تهران برای کودکان و بزرگسالان در پاییز و زمستان معرفی شود.

  • آدرس: تهران، شمیرانات، رودبار قصران، شمشک
  • شماره تماس: 02126529612

10- برج طغرل تهران

بازدید از برج طغرل تهران در فصل پاییز
بازدید از برج طغرل تهران در فصل پاییز

یکی از دیدنی‌ها و جاذبه‌های تاریخی استان تهران، که بازدید از آنرا در فصل پاییز به شما دوستان عزیز پیشنهاد می‌کنیم، برج تاریخی طغرل است که قدمت این برج آجری و زیبا به دوران سلجوقیان برمی‌گردد.

این برج زیبا و دیدنی که یکی از بهترین جاهای دیدنی تهران در فصل پاییز به شمار می‌آید دارای مساحتی بالغ بر ۴۸ متر مربع  است که به‌شکل استوانه، با خشت و آجر و به سبک معماری رازی بنا شده است. ارتفاع فعلی این برج در حدود ۲۰ متر است و ضخامت دیواره برج از ۱٫۷۵ متر تا ۲٫۷۵ متر و قطر داخلی و خارجی آن نیز به‌ترتیب ۱۱ و ۱۶ متر است.

برج طغرل، دارای ویژگی‌های خاص و منحصر به فردی می‌باشد که یکی از آنها این است که از برج به عنوان یک ساعت آفتابی عظیم استفاده می‌شده است. دور تا دور این برج دارای 24 ترک است که در بالای هر یک از این ترک‌ها چهار نیم‌دایره وجود دارد و هر یک از نیم دایره‌ها بیانگر یک ربع ساعت هستند.

  • آدرس: تهران، شهرری، خیابان ابن بابویه، روبه‌روی سردر شرقی آرامگاه ابن بابویه
  • ساعت بازدید در نیمه اول سال تا ساعت ۶ عصر و نیمه دوم سال تا ساعت ۴ بعدازظهر
همچنین بخوانید :

سوالات متداول معرفی 10 جاهای دیدنی تهران در پاییزی

1بهترین جاهای دیدنی و تفریحی تهران در پاییز کدامند؟

برج طغرل تهران، پل طبیعت، کلیسای سرکیس مقدس تهران، باغ موزه فردوس، پارک قیطریه، پارک جنگلی جمشیدیه،باغ گیاه شناسی تهران، باغ و دریاچه هنر تهران، دربند تهران و پیست اسکی شمشک

2بهترین جاذبه‌های طبیعی تهران در پاییز کدامند؟

پارک قیطریه، پارک جنگلی جمشیدیه،باغ گیاه شناسی تهران، باغ و دریاچه هنر تهران

3جذابترین جاهای دیدنی و تفریحی تهران برای کودکان و بزرگسالان کدامند؟

جذابترین جاهای دیدنی و تفریحی تهران برای کودکان و بزرگسالان عبارتند از: دربند تهران و پیست اسکی شمشک

جمع بندی

پاییز فصلی است که طبیعت سیرتکاملی را به اوج رسانده و هر کجای دنیا که باشید حال و هوای متفاوتی را تجربه خواهید کرد. یکی از بهترین مقاصد سفر برای فصل پاییز پایتخت ایران یعنی شهر تهران است. آب و هوای تهران در پاییز بسیار مطلوب و دلپذیر است و جان می‌دهد برای گشت و گذار و تفریح در جای جای تهران بزرگ. جاهای دیدنی و تفریحی تهران بسیار زیاد و متنوع هستند که هر کدام از آنها در فصل‌های مختلف سال جذابیت زیادی برای گردشگران دارند. از جمله بهترین جاهای دیدنی و تفریحی تهران که در فصل پاییز می توانید از تماشای آنها نهایت لذت را برده و تفریحات مفرحی را تجربه کنید شامل: برج طغرل تهران، پل طبیعت، کلیسای سرکیس مقدس تهران، باغ موزه فردوس، پارک قیطریه، پارک جنگلی جمشیدیه،باغ گیاه شناسی تهران، باغ و دریاچه هنر تهران، دربند تهران و پیست اسکی برف شمشک می‌شود.

یکی از مواردی که در سفرهای خود باید به آن توجه داشته باشید آشنایی با جاذبه‌های دیدنی و تفریحی شهری است که قصد سفر به آنرا دارید. مثلا: برای سفرهای پاییزی به تهران بد نیست لیستی از تفریحات و جاهای دیدنی تهران در فصل پاییز را برای خودتان تهیه کنید. همانطور که می‌دانید تفریحات و جاذبه‌های دیدنی در پایتخت بسیار زیاد هستند، بنابراین با تهیه لیست بهترین‌ها راحتر و بهتر می توانید برنامه سفر خود را مدیریت کرده و با توجه به سلایق و بودجه ای که دارید آنها را اولویت بندی کنید تا زمان کافی برای بازدید از همه آنها را داشته باشید.

source

توسط wikiche.com