فیلم پنج شب در رستوران فردی یکی از فیلم‌های محصول کشور آمریکا است که در سال 2023 منتشر شده است. با ما همراه باشید تا بیشتر با فیلم Five Nights at Freddy’s آشنا شویم.

ژانر فیلم پنج شب در رستوران فردی ترسناک و ماورا طبیعی است و رده‌بندی PG-13 را دریافت کرده است که به این معنی است که برخی از محتوای آن ممکن است برای کودکان کمتر از 13 سال مناسب نباشد. این فیلم بر اساس مجموعه بازی‌های ویدیویی با همین عنوان است که Scott Cawthon آن‌ها را تولید کرده بود. این آثار به طور مخفف FNaF نیز نامیده می‌شوند و در ادامه این مقاله نیز گاهی به جای عنوان کامل این اثر آن را فیلم فناف می‌نامیم.

اما تمی (Emma Tammi) کارگردانی این فیلم را بر عهده داشته است. از جمله هنرپیشه های پنج شب در رستوران فردی می‌توان جاش هاچرسون (Josh Hutcherson)، الیزابت لیل (Elizabeth Lail)، پایپر روبیو (Piper Rubio)، مری استوارت مسترسون (Mary Stuart Masterson) و متیو لیلرد (Matthew Lillard) را می‌توان نام برد. همچنین مدت زمان فیلم Five Nights at Freddy’s حدود 1 ساعت و 50 دقیقه است. در ادامه این مقاله مختصر از پلازا به معرفی فیلم Five Nights at Freddy’s خواهیم پرداخت و در مورد داستان و بعضی از بازیگران و نقدهای این فیلم صحبت خواهیم کرد.

فهرست مطالب:

تاریخ اکران فیلم پنج شب در رستوران فردی

فیلم Five Nights at Freddy’s در تاریخ 26 اکتبر 2023 برابر با 4 آبان 1402 منتشر شد و روز بعد آن توسط یونیورسال پیکچرز (Universal Pictures) در سینماهای ایالات متحده اکران شد.

همچنین بخوانید :

خلاصه فیلم Five Nights at Freddy’s

فیلم Five Nights at Freddy's

داستان فیلم فناف در مورد یک نگهبان به اسم مایک است. او را برای شیفت شب در پیتزا فروشی فردی که پیش از آن یک مرکز سرگرمی خانوادگی موفق بود استخدام می‌کنند. او در آن‌جا با فردی فازبر (Freddy Fazbear)، بانی خرگوش (Bonnie the Bunny)، چیکا جوجه (Chica the Chicken) و فاکسی روباه دزد دریایی (Foxy the Pirate Fox) روبرو می‌شود. برای ادامه داستان می‌توانید فیلم پنج شب در رستوران فردی را تماشا کنید.

بازیگران فیلم پنج شب در رستوران فردی

در این بخش از مقاله با بیوگرافی مختصر بعضی از بازیگران فیلم Five Nights at Freddy’s آشنا خواهیم شد.

جاش هاچرسون در نقش مایک

فیلم فناف

جاش هاچرسون یک بازیگر و تهيه‌كننده اهل ایالات متحده است که در تاریخ 12 اکتبر 1992 برابر با 20 مهر 1371 در ایالت کنتاکی (Kentucky) متولد شد. او در مجموعه فیلم‌های معروف و پرفروش The Hunger Games به ایفای نقش پرداخته است که برای بازی در آن‌ها جایزه‌های MTV Movie Awards و People’s Choice Award را دریافت کرد. از جمله فیلم‌های چند سال اخیر که جاش هاچرسون در آن‌ها بازی کرده است می‌توان The Beekeeper را نام برد که Jason Statham هم در آن حضور دارد. او همچنین در انیمیشن The Polar Express صداپیشگی بعضی از کاراکترها را بر عهده داشته است. جاش هاچرسون در فیلم پنج شب در رستوران فردی در نقش کاراکتر مایک (Mike) حضور داشته است.

همچنین بخوانید :

الیزابت لیل در نقش ونسا

بررسی فیلم پنج شب در رستوران فردی

الیزابت لیل یک بازیگر اهل آمریکا است که در تاریخ 25 مارس 1992 برابر با 5 فروردین 1371 در ایالت Texas متولد و در ایالت North Carolina بزرگ شد و در University of North Carolina School of the Arts به تحصیل پرداخت. از جمله آثار معروف چند سال اخیر که الیزابت لیل در آن‌ها بازی کرده است می‌توان سریال You را نام برد که برای ایفای نقش در آن کاندید دریافت Saturn Awards شد. الیزابت لیل در فیلم Five Nights at Freddy’s ایفای نقش کاراکتر ونسا (Vanessa) را بر عهده داشته است.

همچنین بخوانید :

متیو لیلرد در نقش استیو

معرفی فیلم Five Nights at Freddy's

متیو لیلرد یک بازیگر اهل آمریکا است که در تاریخ 24 ژانویه 1970 برابر با 4 بهمن 1348 در ایالت میشیگان (Michigan) متولد و در ایالت کالیفرنیا (California) بزرگ شد. او بیشتر برای بازی در تعدادی از فیلم‌های Scooby-Doo و همچنین صداپیشگی در انیمیشن‌های آن شناخته شده است. از جمله آثار چند سال اخیر که او در آن‌ها بازی کرده است می‌توان سریال Good Girls را نام برد. متیو لیلارد در فیلم فناف در نقش کاراکتر استیو (Steve) بازی کرده است.

همچنین بخوانید :

مری استوارت مسترسون در نقش جین

بازیگران فیلم پنج شب در رستوران فردی

مری استوارت مسترسون یک بازیگر آمریکایی است که در تاریخ 28 ژوئن 1966 برابر با 7 تیر 1345 در لس آنجلس (Los Angeles) در ایالت کالیفرنیا متولد شد. او فیلم The Cake Eaters را کارگردانی کرده بود. از جمله آثار سال‌های اخیر که او در آن‌ها بازی کرده است می‌توان سریال For Life محصول سال 2020 را نام برد. مری استوارت مسترسون در فیلم پنج شب در رستوران فردی به ایفای نقش کاراکتر جین (Jane) پرداخته است.

همچنین بخوانید :

نقد فیلم سینمایی فناف و نمرات آن

در این بخش از مقاله به بررسی نمرات فیلم سینمایی فناف و نقدهای آن می‌پردازیم. این فیلم در سه سایت‌ معروف فیلم و سریال آی‌ام‌دی‌بی، راتن تومیتوز و متاکریتیک به ترتیب نمره‌های 5.6 از 10، 29 از 100 و 33 از 100 را کسب کرده است. با اینکه فیلم Five Nights at Freddy’s نقدهای منفی منتقدان را دریافت کرد اما استقبال بسیاری از مخاطبان مثبت بود و نسبت به بودجه تولید آن از نظر فروش با موفقیت همراه بود. در ادامه می‌توانید خلاصه تعدادی از نقدهایی که در مورد فیلم پنج شب در رستوران فردی به سایت متاکریتیک اضافه کرده اند بررسی کنید.

Paste Magazine / تارا بنت: 71

فیلم پنج شب در رستوران فردی بیشتر بر بسیاری از صحنه‌های ترسناک ناگهانی و دارای تنش‌هایی که داستان‌های موش و گربه‌ای را به دنبال دارند متکی است که برای محدوده سنی مخاطبان هدف آن بسیار خوب است.

Chicago Tribune / مایکل فیلیپس: 50

فیلم Five Nights at Freddy’s یک مورد عجیب است و در مورد لحن و قصد خود مطمئن نیست.

Total Film / نیل اسمیت: 40

فیلم پنج شب در رستوران فردی یک فیلم خواب‌آور است که به طور آهسته و مداوم قابل پیش‌بینی و دارای صحنه‌های ترسناک کمی است.

The Telegraph / تیم رابی: 40

هر چه بیشتر در رستوران Freddy بمانیم خسته‌کننده‌تر می‌شود.

The New York Times / ناتالیا وینکلمن: 40

ممکن است بخندید اما تشخیص اینکه آیا فیلم پنج شب در رستوران فردی با شما می‌خندد دشوار است.

We Got This Covered / بدون نام: 40

فیلم Five Nights at Freddy’s در ترسناک بودن ناموفق است. داستان اولیه و محیط آن می‌توانست آن را به یک اثر به طور واضح موفق در ژانر ترسناک تبدیل کند اما برخی از انتخاب‌های داستانی گیج‌کننده و اجرای ضعیف باعث می‌شود احساس کنید که فیلم پنج شب در رستوران فردی یک فرصت از دست رفته است.

The Film Verdict / آلونسو دورالده: 25

فیلم پنج شب در رستوران فردی به ندرت ترسناک است. یک فیلم با رده‌بندی PG-13 که عامه‌پسند است و به طور غیرمستقیم به ترس و قتل عام اشاره می‌کند اما تقریبا هیچ خونی در فیلم نشان داده نمی‌شود. فیلم Five Nights at Freddy’s در مورد موضوع اصلی خود چیز زیادی برای گفتن ندارد به جز اینکه: «هی، عجیب نمی‌شود اگر آن ربات‌های پیتزایی موزیکال زنده شوند و دندان‌های تیز داشته باشند؟»

Screen Daily / تیم گریرسن: 20

متاسفانه این اقتباس از بازی ویدیویی معروف Five Nights at Freddy’s محصول سال 2014 در ایجاد ترس یا خنده‌های بامزه شکست خورده است که نتیجه آن تجربه‌ای خسته‌کننده است که تا اندازه زیادی بر کلیشه‌ای‌ترین داستان‌های ترسناک وابسته است.

همچنین بخوانید :

کلام آخر

در این مقاله مختصر از پلازا به بررسی فیلم پنج شب در رستوران فردی پرداختیم و در مورد داستان، بازیگران و نقدهای آن صحبت کردیم. می‌توانید تریلر فیلم سینمایی فناف را تماشا کنید و اگر از فیلم‌های ترسناک خوشتان می‌آید و با وجود نمرات کمی که این فیلم در سایت‌های معروف فیلم و سریال کسب کرده است می‌خواهید با داستان و شخصیت‌های آن بیشتر آشنا شوید دانلود فیلم Five Nights at Freddy’s را شروع کنید.

همچنین می‌توانید نظر خود را در مورد فیلم پنج شب در رستوران فردی و نمره‌ای که از صد به آن می‌دهید در بخش دیدگاه‌های پلازا با دیگران به اشتراک بگذارید. علاوه بر این اگر فیلم یا انیمیشن جدید دیگری تماشا کرده‌اید که در این سایت مقاله آن موجود نیست و دیدن آن را به دیگران پیشنهاد می‌کنید می‌توانید نام آن را در یک کامنت بگویید که مقاله آن را نیز به سایت اضافه کنیم. از این که تا پایان این مقاله همراه ما بودید از شما متشکریم.

منتخب کاربران

source

توسط wikiche.com