آیا علاقه یا اشتیاقی برای فروش محصولات خود در آمازون دارید؟ آیا دوست دارید با فروش محصول در این سایت به درآمدهای دلاری برسید؟ اگر با پلتفرم بین‌المللی آمازون آشنایی داشته باشید، می‌دانید که این سیستم بستری معتبر و جهانی برای خرید و فروش انواع محصولات صفر و دست دوم است. فعالیت در بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی جهان، بدون شک تجربه‌ای پرسود و ارزشمند برای افرادی خواهد بود که محصولی برای عرضه دارند.

همچنین بخوانید :

اما مشکلی که برای ایرانیان وجود دارد، تحریم بودن سرویس درگاه‌های پرداخت بین‌المللی است. به زبانی ساده‌تر، شما به عنوان فروشنده برای نقد کردن درآمد دلاری خود در آمازون، بایستی از خدمات نهادهای واسط ایرانی استفاده کنید! البته جای هیچ نگرانی از بابت نقد کردن درآمد دلاری آمازون نیست، چراکه ارگان‌های پرداخت ارزی معتبر می‌توانند به راحتی این فرایند را انجام دهند.

فهرست مطالب

آموزش فروش کالا در آمازون
راهنمای گام به گام ساخت اکانت فروش کالا در آمازون

آیا ایرانیان می‌توانند از آمازون درآمد دلاری داشته باشند؟

بر خلاف تصور و دانسته بسیاری از افراد، کاربران ایرانی می‌توانند با استفاده از برخی راهکارها، محدودیت‌ها و تحریم‌های تعیین شده را به نوعی از میان برداشته و به عنوان یک فروشنده رسمی در آمازون فعالیت و کسب درآمد کنند. به لطف حضور شرکت‌های واسط تحت عنوان سایت‌های پرداخت ارزی می‌توان پنل فروش نیز در این پلتفرم را ایجاد کرده و به درآمد دلاری رسید. بنابراین اگر بودجه و انرژی کافی برای فروش کالا در آمازون را دارید، بهتر است به جای صرف کردن انرژی خود به باید و نبایدها، از سایت‌های واسط ایرانی برای افتتاح حساب فروشندگی در این پلتفرم کمک بگیرید.

پتانسل آمازون برای درآمدزایی

قبل از اقدام به فروش محصول در آمازون شاید با خود این سوال را بپرسید که اصلا این فروشگاه آنلاین پتانسیل کافی برای درآمدزایی را دارد یا خیر؟ در حال حاضر این فروشگاه، متنوع‌ترین دسته بندی محصولات را در اختیار داشته و گسترده‌ترین خدمات مربوط به خرید و فروش در سطح جهانی را انجام می‌دهد. البته ناگفته نماند که فرایند ارسال و تحویل کالا از طریق آمازون به کشورهای تحریمی چون ایران تنها به صورت غیر مستقیم امکان‌پذیر است.

سایت آمازون دقیقا مانند دیجی کالا، نقش واسط را بین فروشنده و خریدار ایفا می‌کند، یعنی شما باید کمیسیونی را برای این پلتفرم بابت سرویسی که در اختیار شما قرار می‌دهد پرداخت کنید. از طرفی فروشنده نیز ماسوای قیمت اصلی کالا، حق کمیسیون پلتفرم آمازون را به عنوان ارزش افزوده روی محصول پرداخت می‌کند. البته کمیسیون و حقش اشتراک کالا دریافتی توسط آمازون در مقایسه با سایر پلتفرم‌های مشابه خود بسیار کمتر است.

اما بحث مهمی که وجود دارد، گستردگی خدمات این پلتفرم است. شرکت آمازون در بیش از 20 کشور دنیا شعبه رسمی دارد و همین امر، دلیلی موجه بر امنیت و اعتبار بسیار بالای آن است.

همچنین بخوانید :

آموزش افتتاح حساب در آمازون به عنوان فروشنده

اولین گام برای فروش محصول در آمازون، یادگیری ثبت نام و ساتخت اکانت فروش در این سایت است. اگر تصصیم شما برای راه‌اندازی کسب‌و‌کار خود در آمازون کاملا جدی است، ابتدا باید وارد سایت رسی فروش در آمازون شوید. سپس باید مراحل زیر را به ترتیب طی کنید تا بتوانید پنل فروش خود را افتتاح کنید:

  • کلیک روی گزینه Sign up
  • انتخاب نوع اکانت فروش
  • تکمیل اطلاعات لازم برای افتتاح حساب
  • ارسال مدارک مورد نیاز
  • تعیین موقعیت مکانی و نوع بیزنس
  • وارد کردن شماره حساب
  • وارد کردن اطلاعات محصولات در فروشگاه
  • احراز هویت

1- کلیک روی گزینه Sign up

برای ساخت اکانت فروش محصول در آزون ابتدا باید در این سایت روی گزینه Sign up کلیک کنید. در صفحه نمایش داده شده شما می‌توانید یکی از برنامه‌های فروش حرفه‌ای یا شخصی را انتخاب کنید. البته به این نکته توجه داشته باشید که اگر روی گزینه sign up به صورت مستقیم کلیک کنید، شما به صفحه ساخت اکانت فروشنده حرفه‌ای منتقل خواهید شد. اما با نتخاب گزینه Princing و سپس Compare Selling Plans می‌توانید پنل فروشنده شخصی را انتخاب کنید.

2- انتخاب نوع اکانت فروشنده

برای انتخاب نوع اکانت فروش محصول در آمازون باید برخی شرایط تعیین شده را داشته باشید. برای نمونه یکی از الزامات ساخت اکانت فروشنده حرفه‌ای، توانایی فروش بیش از 40 محصول در هر ماه است. البته اگر در ابتدای مسیر هستید بهتر است با اکانت فروشنده شخصی درآمدزایی در آمازون را آغاز کنید.

نکته: اکانت فروشنده حرفه‌ای هزینه بیشتری نسبت به اکانت فروشنده شخصی دارد. برای ساخت اکانت فروشنده حرفه‌ای باید در ماه اول هزینه‌ای بالغ بر 40 دلار بپردازید. فروشندگان در این اکانت در ماه‌هایی که لیستی برای فروش نداشته‌اند از پرداخت هزینه اشتراک ماهانه معاف هستند!

3- تکمیل اطلاعات لازم برای افتتاح حساب

بعد از انتخاب نوع اکانت فروش، حالا نوبت آن است روی گزینه Sign Up کلیک کنید. در این مرحله باید آدرس ایمیل و شماره تماس خود را وارد کنید. بعد از انتخاب گزینه Next، کد تاییدی به ایمیل وارد شده ارسال شده و شما باید آن را در فیلد مربوطه درج کنید.

4- مدارک و شرایط مورد نیاز برای ساخت اکانت فروش کالا در آمازون

  • شماره موبایل قابل دسترس
  • کارت اعتباری بین‌المللی
  • کارت بانکی معتبر
  • کارت ملی یا هر نوع کارت شناسایی اعم از گذرنامه و پاسپورت
مدارک لازم برای ساخت اکانت فروش در آمازون
برای ساخت اکانت فروش کالا در آمازون حتما باید کارت اعتباری داشته باشید.

5- تعیین لوکیشن و نوع بیزنس

مهم‌ترین بخش از ایجاد اکانت فروش کالا در آمازون، به بخش تعیین مکان و نوع بیزنس مربوط می‌شود. در این بخش شما به عنوان فروشنده، باید موقعیت خود را بر حسب محل زندگی فعلی و قطعی خود وارد کنید. البته متاسفانه کشور ایران در لیست کشورهای مجاز در آمازون قرار ندارد. اما به راحتی می‌توات از طریق سایت‌های واسط ایرانی با صدور مستر یا ویزا کارت، این کار را انجام داد.

در بخش انتخاب نوع بیزنس، 5 مورد نیز وجود دارد که شما باید بر اساس شرایط خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. این پنج بیزنس شامل سهامی عام، سهامی خاص، خیریه، کسب‌و‌کار دولتی و هیچ کدام (گزینه من یک شخص هستم) می‌شود.

6- وارد کردن شماره حساب

پس از انجام دادن اقدامات فوق، حالا باید اطلاعات مربوط به کارت شناسایی خود را در فیلدهای مربوطه وارد کنید. پس از این شماره موبایل خود را وارد کرده و کد ارسال شده را درج کنید. مهم‌تر از همه، شما باید به عنوان فروشنده یک شماره حساب مجاز را در بخش مربوطه تعیین کنید تا تمامی سود حاصل از فروش کالا به این حساب منتقل شود.

7- وارد کردن اطلاعات مربوط به محصول در آمازون

بعد از تکمیل کردن اطلاعات مربوط به شماره حساب، باید نام و برند فروشگاه خود را در آمازون انتخاب کنید. در صورتی که کد 12 رقمی مربوط به محصول را دارید باید آن را وارید کنید. همچنین اگر برند ثبت شده‌ای دارید باید حتما آن را در فرم مربوطه قید کنید.

8- احراز هویت

آخرین و مهم‌ترین مرحله از ساخت حساب کاربری فروش کالا در آمازون، فرایند احراز هویت است. در این بخش تمامی اطلاعاتی که شما در مراحل قبلی وارد کرده‌اید، مورد بررسی قرار می‌گیرند. پس از تایید کلیه این اطلاعات، شما مجوز فعالیت در آمازون به عنوان فروشنده را دریافت خواهید کرد.

توجه داشته باشید که پس از انجام تمامی اقدامات فوق، شما یک تماس تصویری با کارشناسان آمازون خواهید داشت.

همچنین بخوانید :

روش‌های فروش محصول و کسب درآمد در آمازون

فروش کالا در آمازون، بخش عمده‌ای از سود خالص این شرکت را شامل می‌شود. البته بازاریابی و فروش محصول در این مجموعه، علاوه بر خود آمازون، برای فروشندگان سود بسیار بالایی دارد. یکی از ترفندهای کارساز برای افزایش میزان سود خود در فروش محصولات، این است که در فروشگاه آمازون محصولی را با قیمت کمتر خریداری کرده و سپس همان محصول را با قیمتی متناسب و رقابتی با سایر فروشندگان در پنل قرار داد.

روش های فروش کالا در آمازون
ترفندهایی که برای فروش کالا در آمازون باید بدانید!

راهنمای کامل نقد کردن درآمد دلاری آمازون

همان گونه که در ابتدا اشاره کردیم، فرایند نقد کردن درآمد دلاری برای فروشندگان ایرانی با محدودیت‌های همراه است. اما خوشبختانه تمامی این محدودیت‌ها توسط سایت‌های پرداخت ارزی ایرانی به کل برطرف شده است. تبدیل کردن درآمد دلاری حاصل از فروش کالا  و محصولات در آمازون به ریال، تنها از طریق شرکت‌های واسط امکان‌پذیر است. این شرکت‌ها در ازای دریافت کارمزدی بسیار اندک، صفر تا صد تبدیل دلار به ریال را انجام می‌دهند.

سوالات متداول

ممکن است شما هم بعد از آشنا شدن با نحوه فروش کالا در آمازون با برخی سوالات مواجه شوید. در این بخش قصد داریم به رایج‌ترین این سوالات پاسخ دهیم.

تعرفه افتتاح حساب در آمازون چقدر است؟

دو نوع اکانت در آمازون برای فروشندگان وجود دارد که نوع حرفه‌ای دارای 40 دلار هزینه است.

آیا امکان فروش کالا در آمازون از ایران وجود دارد؟

بله در صورتی که حساب دلاری یا ارزی در خارج از ایران داشته باشید.

کدام دسته از کالاها در آمازون سود فروش بیشتری دارند؟

برای پی بردن به اطلاعات لازم در این زمینه باید از کارشناسان فروش مجرب و حرفه‌ای آمازون تحقیقات خود را انجام دهید.

سخن پایانی

در این مطلب از پلازا، تمامی اطلاعات ارزشمند در مورد نحوه فروش محصول در آمازون را با شما در میان گذاشتیم. برای فعالیت و کسب درآمد دلاری در این پلتفرم، کافی است تا محصولاتی با کیفیت مناسب و همچنین قیمت رقابتی را عرضه کنید. البته بهتر است فرایند بازاریابی و تبلیغات محصولات خود را در سوشال مدیا یا همان شبکه‌های اجتماعی انجام دهید.

source

توسط wikiche.com