ایکس باکس یکی از دوست داشتنی‌ترین کنسول‌هایی است که می‌توان به سراغش رفت. نسل نهم کنسول‌ها را مایکروسافت طوفانی شروع کرد و با عرضه ۲ کنسول جدید یعنی ایکس باکس سری اس و ایکس باکس سری ایکس؛ سعی داشت تا سهم قابل توجهی از بازار بازی‌های ویدئویی را داشته باشد. موضوعی که تاحد بسیار زیادی به واقعیت تبدیل شد و برخلاف نسل هشتم؛ مایکروسافت توجه ویژه‌ای به گیمرهای جدید خودش داشت. جذب چنین گیمرهایی نیازمند بازی‌های جذابی نیز بود. مایکروسافت سعی داشت تا با ساخت انحصاری‌های دوست داشتنی و باکیفیت؛ گیمرهای جدید و قدیمی‌اش را راضی نگه دارد. بنابراین به همین دلیل بازی های انحصاری Xbox Series S را معرفی کرد.

با تمام این توضیحات، اگر طرفدار کنسول‌های مایکروسافت و یا مالک یکی از کنسول‌های نسل نهمی این کمپانی هستید، در این مطلب همراه ویجیاتو باشید تا باهم سری به دنیای کنسول‌های نسل نهمی مایکروسافت بزنیم و نگاهی به بهترین بازی های انحصاری Xbox Series S داشته باشیم. بازی‌هایی که قطعا تجربه‌ای بی‌نظیر از دنیای ایکس‌ باکس خواهند بود و تجربه آن‌ها نیز ابدا برای هیچ گیمری خالی از لطف نیست.

Hi-Fi Rush


  • سبک: اکشن
  • استودیوی سازنده: Tango Gameworks

Hi-Fi Rush به جرئت یکی از بهترین بازی‌هایی است که شما می‌توانید بر روی کنسول ایکس باکس سری اس به سراغش بروید. این بازی دوست داشتنی در سال ۲۰۲۳ منتشر شد و جایزه بهترین بازی از نظر جلوه‌های صوتی را نیز از آن خود کرد. استودیوی Tango Gameworks که عموما به سبب ساخت فرنچایز The Evil Within و بازی Ghostwire: Tokyo شناخته می‌شد، تصمیم گرفت تا در جدیدترین بازی خودش بیخیال دنیای ترسناک و پر رمز و راز شود و مستقیما دنیایی رنگارنگ و دوست داشتنی به تصویر بکشد.


مطلب پیشنهادی:نسل‌ های مختلف گیمرها چه فرقی دارن؟ | ویجی کستشما چه نسلی هستید؟
نسل‌ های مختلف گیمرها چه فرقی دارن؟ | ویجی کست

Hi-Fi Rush یک بازی ریتمیک با المان‌های اکشن بود. گیم‌پلی این بازی به معنای واقعی کلمه خوش ساخت و جذاب طراحی شده بود و این بازی در بخش موسیقی‌متن و از همه مهم‌تر گرافیک، حرف برای گفتن داشت. در نهایت مکانیزم‌های جذاب این بازی بودند که باعث شدند تا Hi-Fi Rush جزو بهترین بازی های انحصاری Xbox Series S باشد.

Microsoft Flight Simulator


  • سبک: شبیه‌ساز ، جهان‌باز
  • استودیوی سازنده: Microsoft

Microsoft Flight Simulator نه‌تنها جاه‌طلبانه‌ترین بازی مایکروسافت بود، بکه جزو بهترین بازی‌های شبیه‌ساز تاریخ نیز محسوب می‌شود. آیا تا به‌حال از خودتان پرسیده‌اید که زمین از بالا چطور دیده خواهد شد؟ جواب شما در دنیای این بازی پنهان شده. شبیه‌ساز پرواز مایکروسافت، درست همان‌چیزی است که از نامش پیداست. یک بازی شبیه‌ساز خارق‌العاده با جزئیاتی بی‌نظیر و دنیایی به اندازه این کره خاکی که از شما یک خلبان ماهر می‌سازند. بازی جذاب Microsoft Flight Simulator درست سال ۲۰۲۰ ساخته شد و با نقدهای بسیار خوبی مواجه شد.

همچنین جزئیات در دنیای Microsoft Flight Simulator حرف اول و آخر را می‌زدند. بیش از ده‌ها هواپیمای مختلف در کنار صدها فرورگاه بین‌المللی در شبیه‌ساز پرواز مایکروسافت؛ انتظار گیمرها را می‌کشند و اگر طرفدار عناوین شبیه‌ساز باشید، Microsoft Flight Simulator تجربه‌ای فراموش‌نشدنی برایتان خواهد بود.

Pentiment


  • سبک: ماجراجویی
  • استودیوی سازنده: Obsidian

چه انتظاری از یک بازی خلاقانه دارید؟ اگر علاقه‌مند به حل کردن معماها و کشف کردن چیزهای کشف‌نشده هستید، بازی Pentiment از استودیوی Obsidian تجربه‌ای متفاوت برایتان خواهد بود. Pentiment که در سال ۲۰۲۲ منتشر شد، نه‌تنها یکی از بهترین بازی های انحصاری ایکس باکس وان اس؛ بلکه به عنوان یکی از بهترین بازی‌ های انحصاری Xbox Series S نیز شناخته می‌شود. عنوانی که این‌بار شما را به قرن شانزدهم میلادی می‌برد و پرونده قتلی مرموز را پیش‌رویتان قرار می‌داد.


مطلب پیشنهادی:آموزش تنظیم DNS برای کنسول‌های ایکس باکس
آموزش تنظیم DNS برای کنسول‌های ایکس باکس

شما در دنیای این بازی باید قاتل‌های زنجیره‌ای را که در طول ۲۰ سال اتفاق افتاده‌اند را حل کنید. نهایتا در پایان باید گفت که بازی مستقل Pentiment یک بازی معمایی با المان‌های ماجراجویی و گرافیکی متفاوت است که با امتیاز متای ۸۸ خودش؛ می‌تواند یک بازی دوست داشتنی باشد.

Quantum Break


  • سبک: اکشن
  • استودیوی سازنده: Remedy Entertainment

بازی جذاب Quantum Break از استودیوی Remedy یکی از بهترین بازی های انحصاری Xbox Series S است که گیم‌پلی جذابی را روایت می‌کند. استودیوی Remedy که عموما به سبب ساخت بازی‌هایی چون Alan Wake و Max Payne شناخته می‌شود، در بازی Quantum Break سعی کرده است تا کمی متفاوت‌تر باشد. این بازی در سال ۲۰۱۶ منتشر شد و در آن زمان یکی از بهترین بازی های انحصاری ایکس باکس وان اس بود. اما با این‌حال شما می‌توانید حتی این بازی روی کنسول‌های نسل نهمی مایکروسافت نیز تجربه کنید.

Quantum Break از نظر داستانی و گیم‌پلی حرف برای گفتن داشت. گرافیک این بازی بقدری خوب بود که هنوز هم یکی از بهترین آن‌هاست و اگر شما به دنبال یک بازی دوست داشتنی برای تجربه هستید، Quantum Break از استودیوی Remedy می‌تواند گزینه فوق‌العاده‌ای در این لیست باشد.

Halo: The Master Chief Collection


  • سبک: شوتر
  • استودیوی سازنده: 343 Industires

غیرممکن است که خودتان ایکس‌ باکس گیمر بدانید و اما تاکنون حتی به سراغ یک بازی از سری هیلو نرفته باشید. سری هیلو شاید شناخته‌شده‌ترین و اصلی‌ترین دلیل خرید کنسول ایکس باکس باشد. باید اعتراف کرد که تجربه Halo: The Master Chief Collection عنصری ضروری برای هر ایکس باکس گیمری است. این بازی مجموعه‌ای از ۴ نسخه فرنچایز هیلو و همچنین ورژن ارتقا یافته آن‌هاست. این به آن معناست که شما می‌توانید بازی‌های قدیمی‌تر سری هیلو را حال با گرافیک و وضوح تصویری بهتری تجربه کنید.


مطلب پیشنهادی:۵ نکته ضروری که باید پیش از شروع Red Dead Online بدانیدغرب، آنلاین و وحشی!
۵ نکته ضروری که باید پیش از شروع Red Dead Online بدانید

جالب است بدانید که Halo: The Master Chief Collection از بخش آنلاین – چندنفره نیز پشتیبانی می‌کند. استودیوی 343 Industries سعی کرده است تا با Halo: The Master Chief Collection تجربه‌ای مدرن از بازی‌های کلاسیک این سری را به تصویر بکشد که تجربه‌اش قطعا زیبا و دوست داشتنی خواهد بود.

Ori and the Will of the Wisps


  • سبک: پلتفرمر
  • استودیوی سازنده: Moon Studios

تنها یک بازی می‌تواند جایگزین مناسب و شایسته‌ای برای Ori and the Blind Forest باشد و آن بازی نیز؛ دنباله این سری یعنی Ori and the Will of the Wisps است. هرچند که هر ۲ این بازی‌ها لایق تجربه‌اند، اما نسخه جدیدتر سری Ori تا حد بسیار زیادی نسبت به نسخه اول پیشرفت داشته است. این بازی در سال ۲۰۲۰ منتشر شد و به امتیاز متای ۹۳ رسید و همین موضوع از بازی Ori and the Will of the Wisps یک بازی انحصاری جذاب برای ایکس باکس سری اس ساخت.

Ori and the Will of the Wisps حالا سعی داشت تا با ادغام یک بازی اکشن – ماجراجویی در کالبد المان‌های پلتفرمر – نقش آفرینی؛ نمایشی عالی داشته باشد. Ori and the Will of the Wisps از سوی منتقدان بسیاری ستایش شد و گیمرها نیز واقعا عاشق تجربه این بازی جذاب شده بودند.

Sunset Overdrive


  • سبک: اکشن
  • استودیوی سازنده: Insomniac Games

اکثر ما استودیوی Insomniac Games را به سبب ساخت سری اسپایدرمن می‌شناسیم. اما جالب است بدانید که آن‌ها سال‌ها پیش قصد داشتند که یک بازی شوتر جذاب را بسازند. Sunset Overdrive پروژه‌ای بود که این استودیو آن را در سال ۲۰۱۴ شروع کرد. یک بازی دوست داشتنی با تمی فانتزی که برنده جوایز بسیاری نیز شد. اما متاسفانه بخت چندان با Sunset Overdrive یار نبود و این بازی علی‌رغم پتانسیل‌هایی که داشت، به دست فراموشی سپرده شد.


مطلب پیشنهادی:بهترین لباس‌هایی که می‌توانید در Assassin’s Creed: Mirage بپوشیدبهترین لباس‌هایی که بسیم می‌تواند در حین مبارزه به تن کند
بهترین لباس‌هایی که می‌توانید در Assassin’s Creed: Mirage بپوشید

Sunset Overdrive یک بازی انحصاری برای کنسول‌های نسل هشتمی مایکروسافت است. اما خوشبختانه شما می‌توانید به لطف قابلیت Xbox backward کنسول ایکس باکس سری اس؛ این بازی را روی کنسول نسل نهمی مایکروسافت نیز تجربه کنید. بنابراین اگر به دنبال یک بازی دوست داشتنی هستید، Sunset Overdrive را از استودیوی Insomniac Games از دست ندهید.

Forza Motorsport


  • سبک: ریسینگ
  • استودیوی سازنده: Turn 10 Studios 

پس از موفقیت‌های نسخه هفتم بازی فورتزا موتوراسپرت، استودیوی Turn 10 Studios تصمیم گرفت تا در سال ۲۰۲۳ نسخه جدید این بازی را با نام Forza Motorsport راهی بازار کند. عنوانی که بدون شک یکی از موردانتظارترین بازی‌های امسال بود و برنده جوایز بسیاری از جمله بهترین بازی ریسینگ سال نیز شد. Forza Motorsport موفق شد تا به امتیاز متاکریتیک ۸۵ برسد و همه‌چیز دست به دست هم داده بود تا Forza Motorsport تبدیل به بهترین بازی انحصاری Xbox Series S شود.

Forza Motorsport به سبب گرافیکی که داشت، مورد ستایش قرار گرفت. این بازی صرفا به صورت انحصاری برای کنسول‌های نسل نهمی مایکروسافت و پی‌سی منتشر شد و قطعا می‌تواند گزینه خوبی برای افرادی باشد که به دنبال یک بازی ریسینگ شبیه‌ساز بر روی کنسول ایکس‌ باکس‌شان هستند.

Halo Infinite


  • سبک: شوتر
  • استودیوی سازنده: 343 Industries

هیلو اینفینیت سال‌ها بود که در پروسه ساخت قرار داشت و حتی یک‌بار به سبب عدم کیفیت مناسب تا مرز کنسل شدن نیز پیش رفت. اما مجددا پروسه ساخت این بازی تاخیر خورد، تا این‌که درست در سال ۲۰۲۱ بازی Halo Infinite منتشر شد. یک بازی دوست داشتنی که گیمرها را شگفت‌زده کرد و ارزش این همه سال صبر کردن را داشت. این بازی به امتیاز متای ۸۷ رسید و خودش رو یک بازی همه‌فن حریف نشان داد. شما می‌توانید بخش آنلاین این بازی را به صورت رایگان در دسترس بود. اما شما برای تجربه کمپین این بازی باید نسخه کامل Halo Infinite را خریداری می‌کردید.


مطلب پیشنهادی:کنسول های بازی قراره از بین برن! [تماشا کنید]کنسول‌های بازی به پایان خود نزدیک می‌شوند
کنسول های بازی قراره از بین برن! [تماشا کنید]

اولین چیزی‌که به محض تجربه این بازی توجه هر گیمری را جلب می‌کرد، گرافیک خوب این بازی بود. گرافیکی به لطف سال‌ها تلاش استودیوی 343 Industries؛ یکی از زیباترین گرافیک‌ها در بین بازی‌های ویدئویی بود و قطعا تا مدت‌ها بعد از انتشار هیلو اینفینیت، حرف برای گفتن داشت.

Gears 5


  • سبک: شوتر
  • استودیوی سازنده: The Coalition

دقیقا پیش از اتفاقات بازی Gear 4؛ نسخه پنجم این سری مجددا دنباله اتفاقات بازی پیشین می‌شود. داستان باز حول محور Kait Diaz جریان دارد و شما باید یک بار دیگر وارد دنیای جذاب Gears 5 شوید. Kait Diaz پس از کنار آمدن با مرگ مادرش؛ حال سعی دارد تا اطلاعات بیشتری درباره گذشته خودش پیدا کند. Gears 5 آخرین و جدیدترین نماینده از این سری است که در سال ۲۰۱۹ منتشر شد.

چیزی‌که درباره این بازی بسیار حائز اهمیت بود، دیدن سوم شخص این بازی بود که سبب متمایزتر شدن Gears 5 نسبت به سایر بازی‌های شوتر روی ایکس باکس می‌شد. بنابراین اگر به دنبال یک بازی شوتر جذاب با گرافیکی خارق‌العاده و داستانی فراموش‌نشدنی هستید، Gears 5 یکی از بهترین بازی های انحصاری ایکس باکس سری اس است که باید به سراغش بروید.

Forza Horizon 5


  • سبک: ریسینگ
  • استودیوی سازنده: Playground Games

باید اعتراف کرد که سری بازی‌های فورتزا هورایزن بدون شک بهترین فرنچایز ریسینگ حال حاضر هستند که خوشبختانه می‌توان بدون هیچ دردسری آن‌ها را روی ایکس باکس تجربه کرد. آخرین و جدیدترین نسخه از این فرنچایز در سال ۲۰۲۱ با نام Forza Horizon 5 معرفی شد. یک بازی شاهکار که حالا شما را به مکزیک می‌برد و ماجراهای بسیاری را به تصویر می‌کشید.


مطلب پیشنهادی:بررسی بازی Minecraft Legendsمایکروسافت، لطفا بسه!
بررسی بازی Minecraft Legends

Forza Horizon 5 هر آن‌چیزی که از یک بازی ریسینگ انتظار می‌رفت را داشت. گرافیک خوب این بازی مثال زدنی بود و از همه مهم‌تر؛ بهینه بودن Forza Horizon 5 بود که سبب شده بود تا این بازی یکی از بهترین بازی های انحصاری Xbox Series S باشد.

Grounded


  • سبک: بقا
  • استودیوی سازنده: Obsidian

Grounded دومین نماینده از استودیوی Obsidian در این لیست است. عنوانی که سال‌ها در مرحله Early Access قرار داشت و در سال ۲۰۲۲ بالاخره به صورت رسمی منتشر شد. این بازی صرفا بر روی کنسول‌های نسل هشتمی؛ نهمی و نهایتا پی‌سی منتشر شد و گیمرها واقعا عاشق این بازی دوست داشتنی شده بودند. بطوری‌که این بازی موفق شد تا با امتیاز متاکریتیک ۸۳؛ به ماجراجویی‌های خودش پایان دهد.

Grounded یک بازی سبک بقا بود که داستانی متفاوت داشت. داستانی که شما را درگیر چالش‌های بسیاری می‌کرد و به شما اجازه می‌داد که برای چندساعتی هم که شده، از دنیای عجیب و غریب‌مان فاصله بگیریم و خودمان را مهمان یکی از سرگرم‌کننده‌ترین و بهترین بازی های انحصاری Xbox Series S کنیم.

Starfield


  • سبک: اکشن ، نقش آفرینی
  • استودیوی سازنده: Bethesda Studios

مدت‌ها بود که استودیوی بتسدا قول یک بازی انقلابی را به ایکس باکس گیمرها داده بود. آن‌ها به دنبال راهی بودند تا میراث فراموش‌نشدنی بازی‌های نقش آفرینی‌شان را حالا با یک بازی جدید به تصویر بکشند. استارفیلد درست همان‌چیزی بود که بتسدا وعده‌اش را داده بود و وقتی منتشر شد، گیمرها با یک بازی شاهکار رو به رو بودند که آزادی عمل بی‌حد و مرزی را به گیمرها می‌داد.


مطلب پیشنهادی:۱۰ فیلمی که می‌توانند بازی‌ های ویدیویی عالی بسازندالگوی سینمایی برای تولید بازی
۱۰ فیلمی که می‌توانند بازی‌ های ویدیویی عالی بسازند

همچنین بازی دوست داشتنی استارفیلد از سوی منتقدان بسیاری ستایش شد. یک بازی جهان‌باز با المان‌های اکشن – نقش آفرینی که در دنیایی آینده‌نگرانه روایت می‌شد و این شما بودید که تبدیل به قهرمان اصلی بازی استارفیلد می‌شدید. نهایتا استارفیلد با متای ۸۶ به مسیرش پایان داد و خیلی زود تبدیل به یکی از بهترین بازی های انحصاری Xbox Series S شد.

Psychonauts 2


  • سبک: ماجراجویی ، پلتفرمر
  • استودیوی سازنده: Double Fine

چیزی در حدود ۱۶ سال پیش بود که اولین نسخه از سری Psychonauts منتشر شد. یک بازی جذاب در آن زمان نقدهای بسیار خوبی را به دنبال داشت. حال پس از چندین سال از انتشار این نسخه، دومین نسخه از این بازی نیز دردسترس قرار گرفته است. دومین بازی از این فرنچایز در سال ۲۰۲۱ با نام Psychonauts 2 منتشر شد و به متای ۹۱ رسید.

Psychonauts 2 یک بازی پلتفرمر با المان‌های ماجراجویی است که در دنیایی فانتزی روایت می‌شود. این بازی از نظر گیم‌پلی و دنیایی که دارد، یکی از بهترین‌هاست و اگر شما به دنبال یکی از بهترین بازی های انحصاری Xbox Series S باشید، Psychonauts 2 گزینه واقعا خوبی برایتان خواهد بود.

Sea of Thieves


  • سبک: ماجراجویی
  • استودیوی سازنده: Rare

غیرممکن است که ایکس باکس داشته باشید و تا به‌حال سراغ بازی Sea of Thieves نرفته باشید. این بازی شاهکاری دوست داشتنی از استودیوی Rare است که خوشبختانه برای کنسول‌های نسل نهمی؛ هشتمی و پی‌سی منتشر شده. Sea of Thieves یکی از محبوب‌ترین بازی‌های آنلاین روی ایکس باکس است که خوشبختانه از قابلیت کراس پلتفرم نیز پشتیبانی می‌کند.


مطلب پیشنهادی:با بهترین مادهای اسکایریم آشنا شوید!بیش از ۱۰۰ ماد مختلف برای بهبود تجربه این بازی فوق‌العاده
با بهترین مادهای اسکایریم آشنا شوید!

همچنین بازی Sea of Thieves شما را به دنیای دزدان دریایی می‌برد. این بازی که در سال ۲۰۱۸ منتشر شده، تاکنون بیش از میلیون‌ها بار دانلوده شده و قطعا یکی از بهترین بازی های انحصاری Xbox Series S است که می‌توانید همین‌ حالا به سراغش بروید.

جمع‌بندی


مایکروسافت سعی داشت تا در نسل نهم کنسول‌های ویدئویی سهم بیشتری با ساخت بازی‌های ویدئویی باکیفیت از صنعت ویدیوگیم داشته باشد. موضوعی که تا حد بسیار زیادی تبدیل به واقعیت شد و آن‌ها با ساخت بازی‌های بزرگی چون استارفیلد، جامعه گیمرها را تحت تاثیر قرار دادند. از همین رو ما نیز در این مطلب از ویجیاتو به سراغ ۱۵ مورد از بهترین بازی های انحصاری Xbox Series S رفته‌ایم و اگر شما جزو مالکین این کنسول باشید، توصیه می‌کنم که بازی های انحصاری Xbox Series S حاضر در این لیست را تجربه کنید.

بهترین بازی انحصاری Xbox Series S ریسینگ کدام است؟

اگر به دنیای بازی‌های ریسینگ علاقه‌مندید، بازی Forza Motorsport و Forza Horizon 5 گزینه‌های بسیار خوبی برایتان خواهد بود.

بهترین بازی انحصاری ایکس باکس سری اس در سال ۲۰۲۳ کدام است؟

استارفیلد از استودیوی Bethesda Studios؛ همان بازی جاه‌طلبانه‌ای بود که قولش را داده بودند. یک بازی نقش افرینی دوست داشتنی که قطعا یکی از بهترین بازی های انحصاری ایکس باکس در سال ۲۰۲۳ است.

منظور این بازی انحصاری ایکس باکس چیست؟

بازی های انحصاری ایکس باکس؛ عناوینی هستند که صرفا می‌توان روی کنسول های ایکس باکس تجربه‌شان کرد و ما در این مطلب از ویجیاتو به ۱۵ مورد از بهترین آن‌ها اشاره کردیم.

source

توسط