کانادا برنامه‌های مهاجرتی متنوعی برای علاقه‌مندان به مهاجرت دارد. یکی از این برنامه‌های برنامه استارتاپی کانادا است. برای بسیاری سوال پیش می‌آید که آیا می‌توان با مهاجرت از طریق استارتاپ اقامت دائم کانادا را به دست آورد؟ در پاسخ باید گفت، برنامه ویزای استارتاپ کانادا فرصتی عالی برای کارآفرینان خارجی است تا به کانادا مهاجرت کنند و استارتاپ خود را راه بیاندازند. این برنامه یک مسیر برای اقامت دائم فراهم می‌کند و به کارآفرینان اجازه می‌دهد تا در اقتصاد کانادا مشارکت کنند.

برنامه ویزای استارتاپ کانادا چیست؟

برنامه ویزای استارتاپ (Startup Visa Program) برای کارآفرینانی است که می‌خواهند شرکت خود را در کانادا راه‌اندازی کنند و رشد و توسعه دهند. تحت برنامه استارتاپ، دریافت اقامت کانادا به طور دائم (PR) امکان‌پذیر است. در واقع برای علاقه‌مندان به مهاجرت و شهروندی کانادا (IRCC) شرایطی فراهم می‌شود تا آن‌ها اطمینان داشته باشند که با ایجاد و توسعه کسب‌و‌کار به‌طور بالقوه می‌توانند:

  • برخی مشاغل را در کانادا ایجاد سازند.
  • در یک بخش یا صنعت نوآور باشند.
  • در مقیاس جهانی به رقابت بپردازند.

متقاضیان واجدالشرایط تحت این برنامه ویزا می‌گیرند و با داشتن این ویزا به آن‌ها اقامت کانادا تعلق می‌گیرد. این مزیت حتی اگر سرمایه‌گذاری تجاری آنها پس از مهاجرت به کانادا شکست بخورد، از بین نخواهد رفت. در کنار پاسخ به سوال آیا می‌توانم با ویزای استارتاپ کانادا مهاجرت کنم؟ باید بررسی کرد که اصلا چه افرادی واجدالشرایط این ویزا هستند.

چه افرادی شایستگی اخذ ویزای استارتاپ کانادا را دارند؟

برای واجد شرایط بودن برای این برنامه اخذ ویزا، باید صاحب یک کسب‌و‌کار باشید. این بدان معناست که در هر مقطع زمانی (به‌عنوان مالک) باید حداقل ۱۰ درصد از حق رأی آن کسب‌وکار را داشته باشید. علاوه‌بر این، همه مالکان (حداکثر ۵ نفر احتمالا با هم درخواست دهند) و سازمان سرمایه‌گذاران تعیین‌شده در کانادا باید جمعا حداقل ۵۰ درصد از کل حق رأی را داشته باشند. بنابراین، افراد با چنین مالکیتی باید:

  • ثابت کنند که کسب‌وکار آن‌ها از یک سازمان تعیین شده در کانادا حمایت و پشتیبانی می‌کند.
  • مطمئن شوید که حداقل شرایط مربوط به سطح زبان مورد نیاز (انگلیسی یا فرانسوی) را دارا هستند.
  • برای اقامت در کانادا و زندگی در این کشور، باید بودجه کافی داشته باشند.
  • بررسی‌های امنیتی مهاجرت و مجوز پزشکی را بگذرانند.



اثبات پشتیبانی از یک سازمان تعیین شده

به‌عنوان یک پیش نیاز مهاجرت به کانادا از طریق استارت آپ باید از یک سازمان تعیین‌شده در کانادا پشتیبانی و حمایت شوید. این مورد از مهم‌ترین مواردی است که در بررسی سوال آیا می‌توانم با ویزای استارتاپ کانادا مهاجرت کنم؟ باید به آن پرداخت. شما باید از جمله مدارک مبتنی بر تأمین مالی خود را ارائه دهید.

سازمان تعیین‌شده یک نهاد تجاری است که توسط دولت برای سرمایه گذاری یا حمایت از استارتاپ‌ها تأیید شده است. این سازمان‌ها باید یک نامه پشتیبانی به شما بدهند و شما باید آن را در درخواست خود برای برای اخذ ویزا بگنجانید.

علاوه‌بر این، سازمان باید گواهی تعهد را مستقیما به IRCC ارسال کند که در آن حمایت و انتظارات آنها از سرمایه‌گذاری مشخص شود. پشتیبانی و حمایت می‌تواند از چندین سازمان به‌طور همزمان (و به آن سندیکا) برسد. در این موارد، همه سازمان‌های تعیین‌شده باید شناسایی شوند و جمعا یک نامه پشتیبانی و گواهی تعهد ارائه کنند.

آیا می‌توانم با ویزای استارتاپ کانادا مهاجرت کنم؟ از راه اثبات تأمین مالی

تحت SUVP شما نیازی به سرمایه‌گذاری هیچ مبلغی از پول خود را ندارید. با این‌حال، سرمایه‌گذاری و اثبات بودجه مورد نیاز است. بسته به اینکه کسب‌وکار شما از یک شرکت سرمایه‌گذاری با ریسک بالا یا گروه سرمایه‌گذار پشتیبانی می‌کند، باید مبلغ مشخصی از بودجه خود را به اثبات برسانید.

توجه داشته باشید که اگر حمایت مالی از یک انکوباتور کسب‌وکار به دست آمده باشد، نیازی به ارائه مدرکی مبنی بر دریافت بودجه ندارید.

  • اگر حمایت مالی از یک گروه سرمایه‌گذاری مخاطره‌آمیز به‌دست آمده باشد، ۲۰۰ هزار دلار کانادا به‌عنوان بودجه تأییدشده باید نشان داده شود.
  • اگر حمایت مالی از یک گروه سرمایه‌گذار خاص به‌دست آمده باشد، ۷۵ هزار دلار کانادا به‌عنوان بودجه تأیید ده باید ارائه شود.
  • در موارد حمایت‌های متعدد، معیارهای بالاتر برای اثبات بودجه اعمال خواهد شد.

علاوه‌براین، بررسی دیگری نیز توسط نهاد حاکم در مؤسسه تعیین‌شده صورت می‌گیرد تا اطمینان حاصل شود که همه بررسی‌ها و پروتکل‌های لازم مطابق با SUVP بوده‌اند. برای کسب اطلاعات بیشتر و شرکت در جلسات مشاوره می‌توانید با کارشناسان موسسه مهاجرتی آتلانتیک ۷۲۴ تماس بگیرید.

بودجه کافی برای اقامت در کانادا داشته باشید

به افرادی که می‌پرسند آیا می‌توانم با ویزای استارتاپ کانادا مهاجرت کنم؟ باید گفت، دولت کانادا متقاضیان واجد الشرایط در این برنامه اخذ ویزا را حمایت مالی نمی‌کند. بنابراین، قبل از ورود، باید ثابت کنید که بودجه کافی برای خود و خانواده‌تان را دارید.

حداقل زبان مورد نیاز

برای واجد شرایط بودن برای ویزای استارتاپ کانادا، متقاضیان باید حداقل سطح معیار زبان کانادایی (CLB5) را به زبان انگلیسی یا فرانسوی داشته باشند. سیستم CLB یک سیستم کانادایی برای ارزیابی توانایی در خواندن، نوشتن و گوش‌دادن است. آزمون زبان انگلیسی از طریق IELTS یا CELPIP انجام می‌شود، در حالی‌که آزمون فرانسوی را باید از طریق TEF یا TCF ارزیابی کرد.

گواهی پزشکی و امنیتی

کانادا برخی بررسی‌ها و آزمایشات استاندارد امنیتی و گواهینامه‌های پزشکی دارد که باید برای ورود به این کشور قابل قبول باشد. احتمال دارد برای اثبات مجوز امنیتی به گواهی نامه یا بررسی‌های ترخیص پلیس نیاز باشد.

یا آنکه یک آزمون پزشکی مهاجرت (IME) برای تأیید پزشکی درخواست شود. متقاضیان تحت این برنامه اخذ ویزا این امکان را دارند تا مجوز کار موقت برای ورود و شروع کار در کانادا را دریافت کنند.



جمع بندی

کانادا کشوری است که روحیه کارآفرینی را تشویق می‌کند. برنامه ویزای استارتاپ کانادا فرصتی عالی برای مهاجرت کارآفرینان خارجی کنند. در این برنامه کارآفرینان با دریافت پشتیبانی از یک سازمان تعیین‌شده، اقامت دائم کانادا را می‌گیرند. کارآفرین باید فعالانه کسب‌وکار خود را مدیریت کند و معیارهای عملکرد خاصی را برای حفظ وضعیت اقامت دائم خود درنظر بگیرد.

سلب مسئولیت رپورتاژ: این مقاله به عنوان رپورتاژ آگهی تبلیغاتی در وبسایت گویا آی تی منتشر شده و وبسایت گویا آی تی در مورد تایید یا رد صحت محتوای آن مسئولیتی ندارد

source

توسط