معروف ترین پیست های اسکی در ایران کدامند؟ کشور ایران که کشوری ۴ فصل می‌باشد در مناطق مختلف آن شاهد وضعیت دمایی و آب و هوای مختلف خواهید بود ایران دارای جاذبه‌های دیدنی و تفریحی بسیار متنوعی در شهرهای مختلف می‌باشد که هر یک از آنها برای گردشگران جذابیت خاص خود را دارد. یکی از جذاب‌ترین و مهیج‌ترین تفریحات در ایران که مناسب فصل پاییز و زمستان می‌باشد اسکی کردن است. امروز می‌خواهیم لیستی از معروف‌ترین و بهترین پیست های اسکی در ایران را در اختیارتان قرار دهیم.

همچنین بخوانید :

اسکی از جمله هیجان انگیزترین تجربه‌هایی است که می‌توانید به عنوان یکی از بهترین ورزش‌های برفی و زمستانی آن را به دست آورید پیست‌های اسکی که در ارتفاعات برفگیر ساخته شده‌اند مکانی مناسب برای علاقمندان به این تفریح زمستانی و برفی می‌باشند که با رفتن به آنجا می‌توانید ساعت‌های مشغول تفریح و خوش گذرانی باشید. مجموعه پیست‌های اسکی ایران هم در ارتفاعات رشته کوه‌های مختلف بنا شده‌اند که تعداد آنها خیلی هم کم نیست و هر یک به نوبه خود مکان مناسبی برای تفریح می‌باشند.

فهرست مطالب

لیست بهترین و معروف‌ترین پیست های اسکی ایران

بهترین و معروف‌ترین پیست های اسکی ایران
معروف‌ترین پیست های اسکی ایران

همانطور که در بخش مقدمه هم اشاره کردیم ایران کشوری چهار فصل است که لیست بلند بالایی از پیست‌های اسکی را داراست که سالانه میزبان گردشگران زیادی است که جذب این پیست‌های اسکی شدند. در ادامه همراه ما باشید تا لیستی از بهترین و معروف‌ترین پیست‌های اسکی در ایران را همراه آدرس در اختیارتان قرار دهیم.

1- پیست اسکی بین المللی دیزین

پیست اسکی بین المللی دیزین
امکانات پیست اسکی بین المللی دیزین

یکی از بهترین پیست های اسکی ایران که برای همگان شناخته شده است پیست دیزین است که از جمله بزرگ‌ترین و مهم ترین پیست های اسکی در ایران و خاورمیانه است. این پیست برفی دارای 4 تله كابين، 2 تله سيژ، 9 تله اسكی بشقابی و 1 تله اسكی چكشی است.

پیست دیزین که در ارتفاع ۲۶۵۰ تا ۳۶۰۰ متر از سطح دریا قرار دارد امکانات رفاهی مناسبی را برای گردشگران فراهم آورده است که از جمله آنها می‌توان به هتل، رستوران و کافی شاپ اشاره کرد.

اگر پایتخت نشین هستید و علاقه زیادی به این تفریح برفی دارید، پیست اسکی دیزین گزینه مناسبی برای شما می‌باشد. جالبتر آنکه در این مجموعه تفریحی در تابستان هم می‌توانید تجربه اسکی روی چمن را نیز بدست آورید. دیزین بزرگترین پیست اسکی ایران است و از این جهت برای هر نوع سلیقه‌ای دارای امکانات فراوانی است.

  • آدرس: کیلومتر 75 جاده کرج چالوس، بعد از دوراهی گچسر، مجتمع جهانگردی دیزین
  • تلفن: 02635215042

2- پیست اسکی برف شمشک

پیست اسکی برف شمشک
دومین پیست بزرگ بین‌المللی ایران

بعد از پیست اسکی دیزین، پیست شمشک دومین و بزرگترین پیست اسکی بین المللی تهران و ایران معرفی شده است. این پیست در شمال شرقی تهران و در فاصله کوتاهی از روستای شمشک قرار دارد و ارتفاع آن ۲۵۵۰ تا ۳۰۵۰ متر از سطح دریاست.

پیست اسکی شمشک نیز همچون پیست دیزین دارای امکانات تفریحی و رفاهی متنوعی است. از امکانات تفریحی اصلی این پیست می‌توان به ۲ عدد تله سیژ، ۲ عدد تله اسکی بشقابی و ۲ عدد تله اسکی چکشی اشاره کرد. در ضمن علاقه‌مندان به ورزش اسکی اگر دوست داشته باشند برای مدت نسبتا طولانی در شمشک اقامت داشته باشند برای اقامت خود اصلا نباید نگران باشند زیرا در این پیشت هتل مجللی وجود دارد تا شما اقامت راحتی داشته باشید.

برای رفتن به منطقه شمشک و استفاده از مجموعه پیست اسکی این منطقه بهترین زمان اواخر پاییز تا اوایل بهار است که کوه‌های منطقه  دارای برف هستند.

  • آدرس: تهران، بزرگراه بابایی، جاده لشگرک، جاده اوشان فشم، شمشک، پیست اسکی شمشک
  • تلفن:  02126526912
همچنین بخوانید :

3- پیست اسکی توچال

پیست اسکی توچال
آشنایی با پیست اسکی توچال

یکی دیگر از برترین پیست های اسکی در ایران، پیست توچال است، که همچون پیست دیزین در میان مردم پایتخت بسیار شناخته شده است و کمتر کسی است که نام این پیست را نشنیده باشد.

این پیست اسکی شناخته شده و معروف از جمله پیست‌هایی است که امکاناتش با پیست‌های اسکی خارج از کشور برابری می‌کند. از جمله امکاناتی که در پیست اسکی توچال برای رفاه حال گردگشران و علاقه‌مندان به اسکی فراهم آمده است، یک هتل، دو رستوران، مدرسه مجهز اسکی و طولانی‌ترین خط تله کابین و سورتمه کشور است.

علاوه بر این امکانات رفاهی، پیست اسکی توچال دارای امکانات تفریحی متنوعی نیز می‌باشد که عبارتند از: تله کابین، اسنوموبیل، تله سی یژ چشمه، سورتمه، باشگاه تیر اندازی با کمان، زیپ لاین توچال، باشگاه بگ جامپ، باشگاه تنیس و کافه بیلیارد.

پیست اسکی توچال خود دارای سه پیست است که به ترتیب، ۱۲۰۰، ۹۰۰ و ۵۵۰۰ متر طول دارند. که از میان این سه پیست، پیست اول به طول ۱۲۰۰ و با ارتفاع ۳۵۵۰ تا ۳۸۵۰ متر، کامل‌تر از بقیه است.

  • آدرس: تهران، بزرگراه شهید چمران، خیابان یمن، انتهای خیابان ولنجک
  • تلفن:  02124875000

4- پیست اسکی آبعلی

پیست اسکی آبعلی
قدیمی‌ترین پیست اسکی تهران

از دیگر تفریح های برفی در تهران رفتن به پیست آبعلی است که از جمله اولین ها در حومه تهران می باشد. پیست آبعلی از قدیمی‌ترین پیست‌های اسکی در تهران است که ۲۶۵۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارد. این پیست اسکی دارای یک عدد تله‌کابین، ۵ عدد تله اسکی بشقابی، یک عدد تله سیژ و ۳ عدد تله اسکی چکشی است.

در مجموعه آبعلی نیز همچون پیست شمشک، چندین پیست مختلف تعبیه شده است که عبارتند از: پیست شرکت نفت، پیست‌های خصوصی و پیست آموزشی. با رفتن به این مجموعه تفریحی می‌توانید از امکانات رفاهی مانند: رستوران، هتل، سرویس بهداشتی، نمازخانه، زمین‌های تنیس (برای تابستان)، سوار‌کاری (برای تابستان) و پرش و کایت نیز بهره‌مند شوید.

  • آدرس: تهران، شهرستان دماوند، رودهن، دهستان آبعلی، جاده هراز
  • ساعت فعالیت: از ساعت هشت صبح تا ۱۵:۳۰

5- پیست اسکی دربندسر

پیست اسکی دربندسر
آدرس پیست اسکی دربندسر

یکی دیگر از بهترین پیست‌های اسکی تهران که نام آن در لیست معروف‌ترین پیست‌های اسکی در ایران نیز قرار گرفته است پیست اسکی دربند سر است که در فاصله ۵۷ کیلومتری شمال شرق تهران و در روستایی با همین نام قرار دارد. این پیست معروف از سطح دریا ارتفاع ۲۶۰۰ تا ۳۵۰ متری دارد.

پیست اسکی دربندسر که از جمله بزرگترین پیست‌های اسکی ایران معرفی شده است برای هر سلیقه و مهارتی بخش‌های متنوعی را در نظر گرفته و دارای امکاناتی همچون ۳ دستگاه تله سیژ، یک دستگاه تله‌ اسکی بشقابی، یک دستگاه تله‌ کابین ۱۲ نفره و دو دستگاه تله اسکی چکشی می باشد.

  • آدرس:  ۵۷ کیلومتری شمال شرق تهران، روستای دربندسر
  • ساعت فعالیت: ساعات کار پیست‌ روز از ساعت ۸:۰۰ صبح تا ۳:۰۰ بعد از ظهر و ساعات کار پیست شب، از ۳:۰۰ بعد از ظهر تا ۸:۰۰ شب
  • تلفن: 02126525175

6- پیست اسکی فریدون‌ شهر

پیست اسکی فریدون‌ شهر
هیجان و تفریح در پیست اسکی فریدون‌ شهر

در ۱۸۰ کیلومتری غرب استان اصفهان یکی دیگر از پیست‌های اسکی معروف ایران به نام پیست اسکی فریدون شهر قرار دارد. این پیست از جمله جاذبه‌های تفریحی و دیدنی فریدون شهر در فصل پاییز و زمستان می‌باشد که از سطح دریا ۲۶۳۰ متر ارتفاع دارد.

در پیست اسکی فریدون شهر می‌توانید از امکانات تفریحی رفاهی همچون تله اسکی، سورتمه‌سواری، بالابر آموزشی، بالابر ویژه اسکی‌بازان حرفه‌ای یا بالابر بشقابی، تله‌سیژ و زیپ‌لاین، اقامتگاه ویژه ورزشکاران و اسکان اسکی‌بازان، درمانگاه، سالن مجهز به سیستم گرمایشی، رستوران، کافی‌شاپ، پارکینگی با ظرفیت ۱۵۰۰ خودرو و نمازخانه بهره‌مند شوید.

  • آدرس: استان اصفهان، فریدون شهر، ۶ کیلومتری فریدون‌ شهر
  • ساعت فعالیت: روزهای یکشنبه و سه‌شنبه، از ساعت ۱۴ تا ۱۶؛ روزهای پنجشنبه و جمعه، از ساعت ۹ تا ۱۶(پاییز تا اواخر فروردین ماه)
همچنین بخوانید :

7- پیست اسکی آلوارس

پیست اسکی آلوارس
پیست اسکی آلوارس کجاست؟

یکی دیگر از بزرگترین پیست‌های ایران، پیست اسکی آلوارس است که در ۲۴ کیلومتری سرعین و ۱۲ کیلومتری روستای آلوارس قرار دارد. ارتفاع این پیست اسکی ۳۲۰۰ متر است و برای دسترسی به آن باید از تله سیژ و بالابر استفاده کنید.

این پیست علاوه بر اینکه بزرگترین پیست اسکی ایران معرفی شده است بسیار منحصر به فرد و خاص می‌باشد. خاص بودن پیست اسکی آلوارس به خاطر امکانات اسکی آن نیست بلکه به خاطر مکان است که این مجموعه تفریحی ورزشی در آنجا قرار دارد. قرار گرفتن آلوارس در دامنه‌های مرتفع سبلان و در نزدیکی روستای آلوارس  باعث شده تا به یکی از جاذبه‌های دیدنی جذاب پاییزی و زمستانی استان اردبیل تبدیل شود.

در مجموعه تفریحی ورزشی آلوارس علاوه بر اینکه می‌توانید اسکی سواری کنید از امکانات دیگری همچون بالابر، تله‌سیژ، غرفه فروش صنایع دستی، رستوران، کافی‌شاپ و زمین بازی نیز می‌توانید بهره‌مند شوید.

  • آدرس: استان اردبیل، ۱۲ كيلومتری روستای آلوارس و ۳۰ کیلومتری سرعین
  • ساعت فعالیت: همه‌روزه  ۹ صبح تا ۱۶ بعدازظهر
  • تلفن:  ۰۴۵۳۳۷۵۰۷۷۸
همچنین بخوانید :

8- پیست اسکی خوشاکو

پیست اسکی خوشاکو
معرفی پیست اسکی خوشاکو

یکی دیگر از بهترین پیست های اسکی در ایران که در این بخش می‌خواهیم به شما معرفی کنیم، پیست اسکی خوشاکو است که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این پیست که تنها پیست اسکی استان آذربایجان غربی محسوب می‌شود دارای چشم‌اندازهای عالی، کوه‌هایی با شیب مناسب و امکانات کافی است که بستر مناسبی را برای تفریحات زمستانی گردشگران فراهم آورده است.

پیست اسکی خوشاکو یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های زمستانی ارومیه است که وسعتی برابر با ۵۰ هزار مترمکعب دارد و برای انجام اسکی روی چمن در تابستان هم از پیست‌های معروف است. پیست خوشاکو در ارتفاع ۲,۸۰۰ متری از سطح دریا قرار گرفته است و ۱,۲۰۰ متر طول دارد.

  • آدرس: استان آذربایجان غربی، ۳۰ کیلومتری غرب ارومیه، منطقه راژان، روستای خوشاکو
  • ساعت فعالیت: روزهای تعطیل از ساعات ۹ صبح تا ۱۶ عصر

9- پیست اسکی پولادکف

پیست اسکی پولادکف
اطلاعات پیست اسکی پولادکف

این پیست، به‌عنوان دومین پیست اسکی بزرگ و بین‌المللی ایران در شهرستان سپیدان استان فارس قرار دارد که از سطح دریا ۲,۸۵۰ متر ارتفاع دارد.

پیست اسکی پولادکف با ۵۰۰ هکتار مساحت و طول ۳٫۵ کیلومتر در شیب ۳۵ درجه زمین تعبیه شده است و به‌دلیل شرایط آب و هوایی ویژه‌ای که دارد در هر چهار فصل سال و در تمان طول سال مورد استفاده می‌باشد.

مجموعه ورزشی پیست فولاد کف سپیدان دارای امکانات ورزشی، تفریحی و اقامتی کاملا مناسب است و توجه هر گردشگری را به خود جلب کرده است. امکاناتی همچون: تله کابین و تله اسکی، هتل، رستوران، کافی شاپ، ماشین‌های کوهستانی، موتورهای برفی و چرخ‌های هوشمند، اسب سواری، دوچرخه سواری، مدرسه آموزش اسکی و…

  • آدرس: استان فارس، شهرستان سپیدان، کیلومتر ۱۸ جاده اردکان-آبشار مارگون
  • تلفن: ۰۷۱۳۶۲۴۶۱۳۲

10- پیست اسکی سپیدان

پیست اسکی سپیدان

یکی دیگر از پیست‌های معروف ایران که در استان فارس واقع شده است، پیست اسکی سپیدان است که با پیست پولادکف 10 کیلومتری فاصله دارد.  ارتفاع این پیست، ۳۴۰۰ متر بوده و مجهز به امکاناتی مانند تله‌کابین، تله‌اسکی و موتوربرفی است.

  • آدرس: استان فارس، سپیدان، ۸۵ کیلومتری شمال غرب شیراز
  • تلفن: 07116353244
همچنین بخوانید :

سوالات متداول فهرست بهترین پیست های اسکی در ایران

1معروف‌ترین پیست‌های اسکی ایران کدامند؟

پیست اسکی بین المللی دیزین، پیست اسکی برف شمشک، پیست اسکی توچال، پیست اسکی آبعلی، پیست اسکی دربندسر، پیست اسکی فریدون‌ شهر، پیست اسکی آلوارس، پیست اسکی خوشاکو، پیست اسکی پولادکف و پیست اسکی سپیدان

2بهترین زمان برای رفتن به پیست شمشک چه زمانی است؟

برای رفتن به منطقه شمشک و استفاده از مجموعه پیست اسکی این منطقه بهترین زمان اواخر پاییز تا اوایل بهار است که کوه‌های منطقه دارای برف هستند.

3معروفترین پیست‌های اسکی ایران در تهران کدامند؟

پیست اسکی بین المللی دیزین، پیست اسکی برف شمشک، پیست اسکی توچال، پیست اسکی آبعلی و پیست اسکی دربندسر

جمع بندی

اسکی از جمله ورزش‌های هیجان‌انگیز و جالب است که برای یکبار هم که شده باید آنرا  تجربه کنید. اسکی روی برف و چمن هر یک به نوبه خود جذابیت‌های خاص و طرفدارارن خاص خود را دارند. برای انجام این تفریح مهیج مخصوصا اسکی روی برف در ایران پیست‌های اسکی زیادی وجود دارند که کسب اطلاع درباره آنها کمک خواهد کرد تا بتوانید برنامه دقیقی را برای یک تفریح مهیج ریخته و آخر هفته متفاوتی را با دوستان و خانواده داشته باشید. ایران کشوری چهار فصل است و در مناطق مختلف آن شاهد آب و هوای متفاوت خواهید بود بنابراین، ساخت پیست‌های اسکی معروف در ارتفاعات و رشته کوه‌های مختلف ایران باعث جذب گردشگران زیادی به این مجموعه‌های تفریحی ورزشی می‍‌‌شود. از جمله معروف‌ترین پیست‌های اسکی در ایران می‌توان به پیست اسکی بین المللی دیزین، پیست اسکی برف شمشک، پیست اسکی توچال، پیست اسکی آبعلی، پیست اسکی دربندسر، پیست اسکی فریدون‌ شهر، پیست اسکی آلوارس، پیست اسکی خوشاکو، پیست اسکی پولادکف و پیست اسکی سپیدان اشاره کرد که در هر یک از آنها امکانات رفاهی و تفریحی مناسبی برای رفاه حال گردشگران فراهم آمده است.

تا به حال به کدامیک از پیست های اسکی در ایران رفته‌اید؟ از نظر شما کدامیک از پیست‌های معرفی شده بهترین گزینه برای تفریحات زمستانی می‌باشند؟

source

توسط wikiche