انیمیشن مسافری از گانورا از جمله انیمیشن‌های ایرانی است که در سال 1402 به اکران سینمایی رسید. در مقاله پیش رو با معرفی کامل این اثر همراه شما هستیم.

در طی سال‌های اخیر شاهد آثار انیمیشنی ایرانی جدیدی بودیم که در سینما توانستند توجه‌ها را به خود جلب کنند. انیمیشن پسر دلفینی یکی از آن دسته آثاری بود که موفق شد تحسین شود و انیمیشن لوپتو نیز با آن شیرینی که داشت، جز آثار استقبال شده سینمای ایران بود. این آثار به حدی مورد توجه قرار گرفتند که بعد از اکران انیمیشن بچه زرنگ در سینما فروشی بالای 50 میلیارد تومان از آن دیدیم. حال قصد داریم به سراغ معرفی یک اثر جدید برویم.

انیمیشن مسافری از گانورا به کارگردانی سیداحمد علمدار ساخته شده است و نویسندگی آن برعهده سیدمحمدحسین علمدار بود. این اثر مناسب سنین کودک و نوجوان است و تا کنون به عنوان یک کارتون خوب و مناسب توانسته مورد توجه قرار گیرد. در ادامه مقاله پیش رو پلازا با معرفی انیمیشن ایرانی مسافری از گانورا همراه شما هستیم.

فهرست مطالب:

تاریخ اکران انیمیشن مسافری از گانورا

ژانر کارتون مسافری از گانورا علمی تخیلی، ماجراجویی و کمدی است. این اثر در تاریخ 15 آذر ماه سال 1402 به روی پرده سینماها رفت. همچنین اگر درباره مدت زمان کارتون مسافری از گانورا کنجکاو هستید باید بگوییم که این کارتون حدودا 100 دقیقه طول می‌کشد.

همچنین بخوانید :

داستان انیمیشن مسافری از گانورا

داستان انیمیشن مسافری از گانورا

در این قسمت با خلاصه کارتون مسافری از گانورا همراه شما هستیم. داستان حول محور سه شخصیت به نام‌های سهیل، ستار و امید است. این سه نوجوان در شهر تهران زندگی می‌کنند و دوستان صمیمی هستند. قصه از آنجایی شروع می‌شود که پدر ستار در زمان کار یک شی عجیب پیدا می‌کند و ستار آن را به دوستانش نشان می‌دهد. مدتی بعد ساماندر، یک آدم فضایی، به سراغ این سه دوست آمده و از آنها می‌خواهد که در پیدا کردن بانو راسپینا، ملکه سیاره گانورا، به او کمک کنند. در ازای این کمک نیز ساماندر معلولیت سهیل را درمان می‌کند. به این ترتیب آنها راهی ماجراجویی‌ای بزرگ می‌شوند…

همچنین بخوانید :

بازیگران انیمیشن مسافری از گانورا

از آنجایی که مسافری از گانورا یک انیمیشن است، با معرفی صداپیشگان آن همراه شما هستیم.

امین قاضی ؛ مدیر دوبلاژ

بازیگران انیمیشن مسافری از گانورا

امین قاضی مدیر دوبلاژ این انیمیشن است. او در خرداد ماه سال 1362 به دنیا آمد و در رشته مترجمی زبان تحصیل کرد. امین قاضی از سال 1389 با گویندگی در رادیو تهران آغاز به فعالیت کرد. او در دوبله فعالیت می‌کند و معروف‌ترین آثارش نیز حریق، ببر بر می خیزد، روزگار داگ، روش یونایتد، سقوط اضطراری عشق و پله هستند.

لیلا سودبخش

هنرپیشه های کارتون مسافری از گانورا

لیلا سودبخش از جمله گویندگان ایرانی است که در حوزه دوبله فعالیت می‌کند و در آثاری همچون شانس، انکانتو، آخرین ناروتو، ماجراهای واقعی پسر گرگی، روش مرد خانه دار، داستان دو شهر، ماجراجویی در نیویورک و سقوط اضطراری عشق حضور داشته است. او صدای زیبایی دارد و گویندگی میراکلس و شخصیت مرینت را نیز انجام داده است.

شهره روحی

خلاصه کارتون مسافری از گانورا

شهره روحی دوبلور و گوینده ایرانی است که اکنون در این حوزه فعالیت زیادی دارد‌. او گویندگی آثاری همچون مداد شمعی ها و شازده کوچولو را برعهده داشته است.

همچنین بخوانید :

محمد خاوری

تریلر کارتون مسافری از گامورا

محمد خاوری صداپیشه اهل ایران است که در دوبله آثار مختلفی فعالیت کرده که از بین آنها باید به فیت زیرو، مقر مخفی، آرشیو 81، شاخ ها، فرار از موگادیشو، فروش خانه جن زده، بتمن، درس های فارسی، از دست رفته و روح اشاره کنیم.

سایر هنرپیشه های کارتون مسافری از گانورا عبارتند از:

  • عاطفه رضوان نیا
  • سمیه الیاسی

نقد کارتون مسافری از گانورا

در این قسمت قصد داریم تا این انیمیشن ایرانی را بررسی کنیم. مسافری از گانورا یک کارتون علمی تخیلی است و در واقع به سراغ ژانری رفته که آن را در سینما و تلویزیون ایران بسیار کم می‌بینیم و اگر آثاری نیز در این ژانر ساخته شوند، در ژانر کمدی هستند. اما این اثر به طور جدی در شهر تهران یک آدم فضایی را به تصویر می‌کشد که قصد پیدا کردن ملکه خود را دارد. این موضوع نه تنها برای کودک و نوجوان جالب است، بلکه آنها را با یک فضا و موضوع جدید آشنا می‌کند.

انیمیشن سازی به نسبت آثار ایرانی در سطح خوبی قرار دارد و کودک زیبایی‌های بصری زیادی را شاهد خواهد بود. نکته بعدی اقوام مختلف داخل کارتون هستند و شخصیت‌های مختلف هرکدام با داشتن لهجه‌های گوناگون نه تنها مخاطب را با اقوام ایران، بلکه همسایگان آن نیز آشنا می‌کنند.

یکی از شخصیت‌های اصلی معلول جسمی است و این اتفاق باعث می‌شود که کودکانی که همین مشکلات را دارند احساس همذات پنداری با او کنند و علاوه بر آن توانایی‌های یک فرد معلول نیز به مخاطب کودک و نوجوان نشان داده شود.

همچنین بخوانید :

البته مفاهیمی چون جنگ، مشکلات افغانستان و ستم‌های دشمنان ایران نیز در این انیمیشن هستند که از سویی یکی از وجه‌های مثبت آن محسوب می‌شود که مخاطب را با تاریخ و وقایع آشنا کند. اما به لحاظ روانشناسی نه مناسب سن کودک و نه مناسب روحیه او هستند. در مجموع نمرات انیمیشن مسافری از گانورا قابل قبول هستند و به جرعت می‌توان گفت با اثری درخور تماشا روبه‌رو خواهید شد.

سخن نهایی

نقد کارتون مسافری از گانورا

در این مقاله با معرفی کامل به علاوه بررسی کارتون مسافری از گانورا همراه شما بودیم. این اثر یکی از محصولات جدید حوزه کودک و نوجوان است که جذابیت زیادی دارد و مخاطب را با خود همسو می‌کند. آیا شما تریلر کارتون مسافری از گانورا را تماشا کرده‌اید؟ نقاط قوت و ضعف آن را چه می‌دانید؟ آیا این کارتون را پیشنهاد می‌کنید؟ در پایان از همراهی شما متشکریم.

منتخب کاربران

source

توسط wikiche