فناوری های امروزی در تلوزیون های هوشمند بیشتر از قبل شده است که این موضوع روی سایز و ابعاد آنها نیز نقش مهمی داشته که در این مقاله از سایت پلازا قصد داریم به فهرستی از بهترین تلویزیون 100 اینچ دنیا در سال 2023 اشاره داشته باشیم.

به هر دلیلی اگر به دنبال یک تلویزیون 100 اینچ خوب هستید باید بدانید که در این زمینه گزینه های بسیاری وجود داشته که متاسفانه جنس های بنجل چینی نیز جزو آنها هستند. برای شناخت بهترین مدل و برند از یک تلویزیون 120 اینچ، فهرست خوبی را برای شما آماده سازی نموده ایم که در آن میتوانید به نقاط قوت و ضعف هر یک از تلوزیون ها دسترسی داشته باشید. ناگفته نماند که این فهرست میزباند برندهایی نظیر سامسونگ و سونی و… بوده است.

فهرست مطالب

تلویزیون 100 اینچ

باتوجه به توضیحات اولیه فوق حال نوبت به معرفی لیست بهترین تلویزیون 120 اینچ 2023 رسیده است که پیشنهاد میشود تا انتها با ما همراه باشید.

1. تلویزیون Samsung Q80C

1. Samsung 98-inch Q80C QLED 4K Smart TV

  • مزایا : رنگ بندی های عمقی بسیار عالی و کنترلرهای جذاب
  • معایب : قرار دادن ثابت کمی دشوار است ، عدم بکارگیری فناوری های روز در بخش نرم افزاری

تلوزیون هوشمند Q80C QLED 4K که از برند سامسونگ بوده در میان بهترین تلوزیون های 100 اینچی جهان توانسته رتبه نخست را کسب کند که امتیاز فعلی این تی وی 5 از 5 بوده است.

در بخش نرم افزاری Q80C QLED 4K شاهد بکارگیری یک پردازشگر کوانتومی هستیم که کیفیت آن به صورت 4K بوده است. در واقع این پردازشگر نسل جدید برای ارائه تصاویری زنده و پویا نقش داشته است و در کنار فناوری های آرایه ای میتواند کنتراست و سطوح ثابتی را به نمایش بگذارد. در سمت دیگر تقویت کننده عمق رنگ بندی ها برای ویدیو های 3 بعدی و بیشتر تاثیر مهمی داشته است که میتوانید شاهد تجربه ای ملموس و فراگیر از Q80C QLED 4K باشید. از دیگر مزایای این تی وی میتوان به اتصالاات بلوتوقی و خروجی صدای دیجیتال و اترنت و وای فای اشاره داشت که این موارد روی افزایش قیمت محصول نقش چندانی نداشته اند. در بخش زیبایی باید بدانید که قرار است شاهد یک طراحی باریک با نمای دیدنی باشید که در دکوراسیون داخلی خانه نقش مهمی خواهد داشت.

همچنین بخوانید :

موارد فوق در خصوص Q80C QLED 4K پایان نیافته اند بلکه باید بدانید این تی وی برای دوست داران صدای Dolby Atomos یک تجربه شنوایی همه جانبه را ارائه میدهد که این فناوری به لطف وجود سیستم OTS lite “Sound Wow به ارمغان آمده است. در کنار این موارد به تقویت کننده کیفیت تصاویر و اعتبار سنجی پنتون و HDR+ کوانتومی دسترسی خواهید داشت که این موارد با هوش مصنوعی همراه هستند و روی جذابیت های بیشتر تلوزیون نقش مهمی داشته اند.

با این تفاسیر بازهم باید بدانید که Samsung 98-inch Q80C QLED 4K Smart TV در بخش هایی ایراد هایی داشته است که به طور مثال میتوان به عدم بکارگیری فناوری های روز دنیا اشاره داشت.

2. تلویزیون TCL C745

2. TCL 98-inch C745 4K Ultra HD QLED Google TV

  • مزایا: مناسب برای بازی و با Google TV و Freeview Plus سازگار است
  • معایب: نور پس زمینه ممکن است برای همه خوشایند نباشد و برخی تاخیر های لحظه ای در نمایش

تلوزیون 100 اینچی TCL که C745 نام داشته میتواند تجربه ای تماشایی و بی عیب و نقص را برای تماشای فیلم و سریال در اختیار شما قرار دهد که بدنیست بدانید در بخش Appliances Online توانسته امتیاز 4.5 از 5 را کسب کند.

از مزایای برجسته این تلوزیون میتوان به صفحه نمایش خیره کننده 100 اینچی اشاره داشت که مدل آن از نوع QLED بوده و میتواند وضوحی به صورت UHD 4K را در معرض دید قرار دهد. به علاوه این موارد باید بدانید که این تلوزیون از گوگل تی وی و Freeview Plus نیز پشتیبانی میکند که محتواهای بسیاری را برای کاوشگری ارائه میدهد. وجود کنترل پنل صوتی در کنار اینده بندی حرفه ای نمایشگر در کنار بکارگیری برنامه های متعدد میتواند به شما در زوایای دیگر نیز کمک نماید.

در بخش فناوری تلوزیون TCL C745 از پردازنده TCL AiPQ 3.0 برخوردار است که این تراشه سبب بوجود آمدن مزایای هوشمندی شده است که به بهبود کیفیت تصاویر و آنالیز بهتر آنها کمک میکند. این مزیت برای گیمرها نقش مهمی داشته است زیرا میتوانند به تنظیمات حرفه ای تلوزیون برای بازی دسترسی داشته باشند.

با این تفاسیر بدنیست بدانید که این محصول TCL در بخش روشنایی شاید به اندازه محصول سامسونگ جالب نباشد زیرا برخی خریداران براین باور هستند که روشنایی TV در اتاق هایی که نور زیاد است چندان جالب نبوده است و همین امر سبب شده تا نسبت به گزینه اول دارای معایبی هم باشد که به آن اشاره شده است.

3. تلویزیون Samsung QN90A Neo 4K 

3. Samsung 98-inch QN90A Neo 4K QLED Smart TV

  • مزایا: دستیار صوتی داخلی، تکنولوژی Neo QLED برای رنگ های واقعی
  • معایب: گران قیمت و فناوری ضد تابش نور ممکن است برای اتاق های بسیار روشن کار نکند

سومین محصول لیست بهترین تلوزیون های 100 اینچی مربوط به سامسونگ QN90A Neo 4K بوده است که این تی وی توانسته به امتیاز 4.75 از 5 دسترسی پیدا کند.

در رابطه با صفحه نمایش باید بدانید که یک سایز 100 اینچی با کیفیت UHD 4K برای شما درنظر گرفته شده است که این مورد سبب خواهد شد تا در تماشای مستند و فیلم های ورزشی هیچ جزئیاتی را از دست ندهید. این مزیت به لطف وجود فناوری بکارگیری شده در neo QLED بوده است که میتواند رنگ های واقعی تر و کنتراست شفاف تری را در اختیار شما قرار دهد. همچنین باید بدانید کوانتوم HDR 2000 با سیاهی عمیقی در اختیار شما قرار گرفته است که این مورد سبب هایلایت های بهتری خواهد شد و در نتیجه تجربه بهتری را دریافت خواهید نمود.

همچنین بخوانید :

هوشمند بودن تلوزیون نسبت به تی وی های عادی تضمین شده است زیرا در این زمینه به یک دستیار هوشمند دسترسی خواهید داشت که از دیگر مزایای آن میتوان به فناوری های داخلی Bixby، Alexa و Google Assistant اشاره داشت که این موارد امکان کنترل صدای تلوزیون بدون دردسر را خواهد داشت و در شلوغی خانه به آسانی میتوانید آن را مدیریت کنید. طراحی باریک و زیبا در کنار حاشیه های کم سبب یکپارچگی تلوزیون شده است که میتواند زیبایی خوبی به خانه شما بدهد.

بدنیست بدانید برای خرید این تلوزیون باید هزینه ای حدود 16595 دلار بپردازید که این مورد به دلیل وجود فناوری ماتریس کوانتومی و HDR 32X کونتومی بوده است که از فناوری ضد تابش نور نیز برخوردار بوده است.

4. تلویزیون Sony XR X90L 4K 

4. Sony 98-inch XR X90L 4K Full Array LED Google TV

  • مزایا: Chromecast داخلی ، ساخت رنگ های جدید برای فیلم های قدیمی جهت بهبود کیفیت
  • معایب: گاها کنترل از راه دور خوب کار نمیکند

تلوزیون چهارم این لیست که XR X90L نام داشته مربوط به کمپانی سونی بوده است که بدنیست بدانید توانسته امتیاز 4.7 را کسب کند و بهترین گزینه برای بازی از طریق پلی استیشن 5 بوده است.

این محصول دارای یک صفحه نمایش LED با آرایه های کامل بوده است که پردازنده XR داخلی آن میتواند میلیاردها رنگ را با تفاوت های ظریف به نمایش بگذارد که این مزیت برای گیمرهای امروزی یک حسن به شما می آید. اگر جزو گیمرهایی هستید که پلی استیشن 5 در اختیار دارید باید بدانید که این تی وی با در اختیار داشتن تنظیمات اولیه عالی میتواند مزایای بسیاری را برای شما به همراه داشته باشد. وجود Chromecast داخلی و سازگاری با Apple AirPlay بخش های جالب دیگری بوده که باید به آن اشاره داشت و بدنیست بدانید که XR Triluminos Pro رنگ‌ های اولیه را با دقت بازتولید می‌ کند.

مزایای این تلوزیون فقط مخصوص گیمرها نیست بلکه هرشخصی درهر زمینه ای میتواند از آن استفاده کند و فرقی نمیکند که قصد دارید به دیدن فیلم و سریال بپردازید یا شاهد برنامه های ورزشی باشید. در رابطه با مشکلات این تلوزیون باید بدانید که برخی از کاربران مشکلات مربوط به پاسخگویی کنترل از راه دور را گزارش کرده اند و وزن نسبتا زیاد آن ممکن است برای برخی افراد مشکل ساز شود.

5. تلویزیون Samsung Q80C

5. Samsung 98-inch Q80C QLED 4K Smart TV

  • مزایا: کنترل های کاربرپسند و عمق رنگ های عالی
  • معایب: عدم بکارگیری فناوری های امروزی

در حال حاضر پنجمین محصول فهرست تلوزیون های صد اینچی مربوط به مدل دیگری از سامسونگ بوده که Q80C نام داشته است و این تی وی هم توانسته امتیاز 4.75 را کسب کند.

مدل QLED و سایز 100 اینچی این محصول میتواند زیبایی های بسیاری را با کیفیت 4K به نمایش بگذارد که سازنده در بخش پردازشگر از یگ پردازنده کونتومی با 20 شبکه عصبی تخصصی استفاده نموده است.

همچنین بخوانید :

اگر جزو افرادی هستید که به کیفیت بالا در سایز بالا اهمیت میدهید باید بدانید که Q80C از HDR+ کوناتومی برخوردار بوده که این مورد با ردیابی شی همراه بوده است و میتواند تصویرنمایی پویایی را به تصویر بکشد. ابعاد عالی و طراحی باریک محصول میتواند زیبایی خوبی را به خانه شما منتقل کند.

سخن پایانی

معرفی فهرستی از بهترین تلویزیون 100 اینچ به پایان رسید که در این زمینه به 5 مورد اشاره شد. شما عزیزان میتوانید نظر خود نسبت به گزینه های معرفی شده را بیان کنید و به تکمیل شدن مقاله از زوایای دیگر کمک نمایید. همچنین میتوانید گزینه های پیشنهادی خود را برایمان ارسال کنید.

منتخب کاربران

source

توسط wikiche.com