برای ارسال لوکیشن در ایفون راه‌های فراوانی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. با پلازا همراه باشید تا با این روش‌ها آشنا شویم.

در این محتوا قصد داریم که به بررسی نحوه ارسال لوکیشن در گوشی های آیفون بپردازیم. شاید بخواهید مکان فعلی خود را برای دوستانتان ارسال کنید و نمی‌دانید از چه روش یا چه قسمتی در iPhone می‌توانید این کار را انجام دهید. ما امروز به بررسی این موضوع می‌پردازیم تا چندین روش را به شما معرفی کنیم و در نهایت شما بتوانید بهترین و ساده‌ترین را متناسب با نیاز خود انتخاب نمایید.

فهرست مطالب

روش های ارسال لوکیشن در ایفون

اپل چندین راه مختلف را برای اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی در گوشی‌های خود ارائه می‌کند. یکی از جدیدترین راه‌ها، اشتراک گذاری موقعیت از طریق iMessage است که از سیستم‌عامل iOS 17 به بعد در دسترس قرار گرفته است. ما در ادامه علاوه بر این راه، روش‌های دیگر را نیز شرح خواهیم داد.

1. استفاده از iMessage برای ارسال لوکیشن در ایفون

همانطور که گفتیم، این روش تنها در iOS 17 به بعد قابل استفاده است. پس از پیش استفاده از آن، مطمئن شوید که آیفون به آخرین نسخه آپدیت شده است. سپس برنامه پیامک (iMessage) در آیفون خود باز کنید. روی آیکون نوشتن پیام جدید (آیکون قلم) در بالا سمت راست صفحه کلیک کنید. در کادر نوشتن متن پیام، روی آیکون “+” کلیک کنید.

ارسال لوکیشن در ایفون

در منوی ظاهر شده، گزینه “Location” را انتخاب کنید.

ارسال لوکیشن در ایفون

آیفون شما مکان فعلی خود را پیدا می‌کند و نشان می‌دهد. برای ارسال لوکیشن، روی آیکون “Share” در پایین صفحه بزنید. یک پنجره پاپ‌آپ ظاهر خواهد شد.

همچنین بخوانید :

از این پنجره می‌توانید مدت زمانی که می‌خواهید موقعیت شما با مخاطب اشتراک گذاشته شود را مشخص کنید. گزینه مدنظر را انتخاب کنید.

ارسال لوکیشن در ایفون

سپس روی آیکون پیکان به سمت بالا بزنید تا موقعیت شما برای طرف مقابل ارسال شود.

ارسال لوکیشن در ایفون

پس از ارسال، دریافت کننده پیام مکان شما را در iMessage خواهد دید و می‌تواند آن را در نقشه و مسیریابی باز کند.

نکته: لطفاً توجه داشته باشید که هر دو شما یعنی ارسال کننده و دریافت کننده باید از سرویس مکان‌یابی خود روی آیفون فعال باشید تا بتوانید لوکیشن را به درستی ارسال و مشاهده کنید.

2. انتخاب و ارسال لوکیشن در آیفون در برنامه Find my

برای ارسال لوکیشن در ایفون، شما می‌توانید از Find My نیز استفاده کنید تا لوکیشن خود را انتخاب و ارسال کنید. Find My یک ابزار قدرتمند است که به شما امکان می‌دهد لوکیشن دقیق آیفون خود و دوستانتان را پیدا کنید و ارسال کنید. این روش تنها برای اشتراک گذاری موقعیت مکانی با مخاطبینی که دارای گوشی آیفون هستند، کاربرد دارد.

همچنین بخوانید :

برنامه Find My را باز کنید. سپس در پایین صفحه روی گزینه People بزنید و بعد آیکون + را انتخاب کنید.

ارسال لوکیشن در ایفون

از منو پاپ‌آپ گزینه Share My Location را انتخاب و در پنجره بعدی، نام مخاطب خود را وارد و او را از نتایج انتخاب کنید. سپس روی Send بزنید تا موقعیت شما ارسال شود.

3. اشتراک گذاری موقعیت مکانی از طریق گوگل مپس

اگر مخاطبین شما صاحب گوشی آیفون نیستند، بهترین راه جایگزین، استفاده از گوگل مپس است. با استفاده از نقشه گوگل می‌توانید موقعیت مکانی خود را با هر کاربری از طریق لینک یا خود این برنامه، به‌اشتراک بگذارید. برای انجام این کار ابتدا نقشه گوگل را باز کرده و روی تصویر پروفایل خود بزنید. سپس گزینه Location sharing را انتخاب کنید.

ارسال لوکیشن در ایفون

در صفحه بعدی گزینه Share location را انتخاب کنید. صفحه زیر برایتان نشان داده خواهد شد. در اینجا می‌توانید مدت زمانی که می‌خواهید موقعیت را Share کنید، انتخاب کرده و از پایین صفحه نیز، مخاطب مدنظرتان را انتخاب کنید.

ارسال لوکیشن در ایفون

گوگل موقعیت مکانی شما را با آن مخاطب به‌اشتراک خواهد گذاشت. اما اگر می‌خواهید موقعیت را با یک لینک یا یک برنامه پیام‌رسان به‌اشتراک بگذارید، روی گزینه More Options بزنید و برنامه مدنظرتان را انتخاب کنید. همچنین با انتخاب Copy می‌توانید لینک موقعیت خود را کپی کنید.

سخن نهایی

ما در این مقاله به صورت مرحله به مرحله برای هر اپلیکیشن و قابلیت خود گوشی های آیفون شرح دادیم که چگونه موقعیت مکانی خود را با سایر دارندگان گوشی آیفون به اشتراک بگذارید. امیدوار هستیم که به خوبی ساده ترین روش‌های ارسال لوکیشن در ایفون را یاد گرفته باشید.

منتخب کاربران

source

توسط wikiche.com