انیمیشن ماجراهای سامی 1  یک داستان جذاب محیط زیستی است که قهرمان آن یک لاکپشت کوچولو دوست‌داشتنی به نام سامی است. با انیمیشن A Turtle’s Tale: Sammy’s Adventures بیشتر آشنا شویم.

انیمیشن ماجراهای سامی 1، با نام کامل داستان یک لاکپشت: ماجراهای سامی (A Turtle’s Tale: Sammy’s Adventures) یک انیمیشن بلژیکی-فرانسوی است. این انیمیشن که با نام ماجراهای سامی: راز سفر دریایی (Sammy’s Adventures: The Secret Passage) نیز شناخته می‌شود، اثری در ژانر ماجراجویی-عاشقانه به کارگردانی بن استسن (Ben Stassen) است. مدت زمان انیمیشن داستان یک لاکپشت : ماجراجویی های سامی 1 ساعت و 28 دقیقه است و در این مدت یکی از بهترین انیمیشن‌های ماجراجویی را تماشا خواهید کرد. در این مقاله از پلازا با بررسی انیمیشن A Turtle’s Tale: Sammy’s Adventures با شما همراه می‌شویم.

فهرست مطالب

تریلر انیمیشن A Turtle’s Tale: Sammy’s Adventures

در بخش اول تریلر این انیمیشن مهیج با زیرنویس فارسی را تماشا می‌کنیم. ژانر انیمیشن داستان یک لاکپشت : ماجراجویی های سامی ماجراجویی، عاشقانه و خانوادگی است و به جرات می‌توان آن را یکی از بهترین انیمیشن‌های خانوادگی جهان دانست.

داستان انیمیشن ماجراهای سامی 1

خلاصه انیمیشن ماجراهای سامی 1 / داستان انیمیشن ماجراهای سامی 1

اگر هنوز برای تماشای این انیمیشن شک دارید، با ما باشید تا خلاصه انیمیشن ماجراهای سامی 1 را باهم بخوانیم. داستان پیرامون سامی، یک لاک‌پشت دریایی روایت می‌شود. در اکتبر سال 1959 یک لاک‌پشت دریایی در ساحلی متروک سر از تخم درمی‌آورد. او در تلاش برای رسیدن به دریا، توسط یک مرغ دریایی گرفتار می‌شود. سامی موفق به فرار از چنگال این پرنده شده و دست تقدیر او را روی یک قایق قدیمی می‌اندازد تا به دریای تاسمان برود. سامی 50 سال آینده را صرف سفر در جهانی می‌کند که بر اثر گرم شدن کره زمین تغییرات بسیاری کرده است.

همچنین بخوانید :

صداپیشگان انیمیشن ماجراهای سامی 1

جالب است بدانید که صداپیشه های کارتون ماجراهای سامی 1 دو گروه هستند، گروهی که صداپیشگی نسخه بریتانیایی انمیشین را برعهده داشتند و گروهی که نسخه آمریکایی این کارتون را ارائه داده‌اند. در این بخش با آنان آشنا می‌‌شویم و ابتدا بیوگرافی کوتاهی از چند صداپیشه بریتانیایی انیمیشن A Turtle’s Tale: Sammy’s Adventures را می‌خوانیم.

دومینیک کوپر صداپیشه سامی

مدت زمان انیمیشن داستان یک لاکپشت : ماجراجویی های سامی / هنرپیشه های کارتون ماجراهای سامی 1

دومینیک ادوارد کوپر (Dominic Edward Cooper) بازیگر انگلیسی متولد 2 ژوئن 1978 (12 خرداد 1357) است. او برای بازی در نقش جس کاستر در سریال Preacher (2016-2019) و جوانی هاوارد استارک در فیلم‌های دنیای سینمایی مارول، نظیر فیلم Captain America: First Avenger (2011) و سریال Agent Carter (2015-2016) شناخته می‌شود. وی ایفاگر نقش اسکای در فیلم Mamma Mia! (2008) نیز بوده است. او همسر جما چان بازیگر است.

جما آرترتون صداپیشه شلی

تاریخ اکران انیمیشن ماجراهای سامی / انیمیشن A Turtle's Tale: Sammy's Adventures

جما کریستینا آرترون (Gemma Christina Arterton) یک بازیگر و تهیه‌کننده بریتانیایی است. وی متولد 2 فوریه 1986، برابر با 13 بهمن 1364، است. او بازیگری را از تئاتر در سال 2007 با نمایش Love’s Labour’s Lost آغاز کرد. او در سینما با نقش باند گرل در فیلم Quantom of Solace (2008) و نقش مامور گالاهاد در فیلم اکشن The King’s Man (2021) شناخته می‌شود. آرترتون در سال 2016 کمپانی فیلم خود، با نام Rebel Park Production را بنیان نهاد. وی یکی از فعالان کمپین‌های حقوق زنان از جمله کمپین MeToo و کمپین Time’s Up است. وی یکی از افرادی بود که در سال 2018 زنان بازیگر را راضی کرد برای حمایت از جنبش Time’s UP، در مراسم بفتا لباس مشکی بپوشند.

رابرت شیهان صداپیشه ری

ژانر انیمیشن داستان یک لاکپشت : ماجراجویی های سامی / انیمیشن A Turtle's Tale: Sammy's Adventures

رابرت شیهان (Robert Sheehan) بازیگر ایرلندی متولد 7 ژانویه 1988 (17 دی 1366) است. او از سال 2003 وارد دنیای بازیگری شد و امروزه برای ایفای نقش در چند سریال و فیلم تلویزیونی شناخته می‌شود. از معروف‌ترین نقش‌آفرینی‌های وی می‌توانیم به ناتان یانگ در نمایش Misfits، دارن تریسی در سریال Love/Hate و کلاوس هارگریوز در سریال The Umbrella Academy اشاره کنیم. رابرت تاکنون چندین بار نامزد دریافت جایزه در مراسم فیلم و تلویزیون ایرلند، و جوایز تلویزیونی بفتا شده است. در سال 2020 نام او در جایگاه 41 فهرست برترین بازیگران ایرلندی نشریه تایمز ایرلند قرار گرفت.

کیوان نوواک صداپیشه پلوفی و اسلیم

نمرات انیمیشن ماجراهای سامی 1 / انیمیشن A Turtle's Tale: Sammy's Adventures

کیوان نواک (Kayvan Novak) بازیگر و کمدین انگلیسی متولد لندن، از پدر و مادری ایرانی است. او یکی از ستارگان و پدیدآورندگان سریال کمدی Fonejacker (2006-2008) و Facejacker (2010-2012) است که برای آن برنده جایزه بفتا در بخش بهترین برنامه یا سریال کمدی در سال 2008 شد. کیوان ایفاگر نقش ناندور در سریال What We Do in the Shadow محصول سال 2019 تاکنون و نقش فابیان کینگزورث در فصلهای 12، 13 و 14 سریال آرچر است.

با توجه به اینکه انیمیشن ماجراهای سامی 1 صداپیشگان بسیاری دارد، در ادامه به اختصار با برخی دیگر از آنان آشنا می‌شویم:

همچنین بخوانید :

صداپیشه‌های نسخه بریتانیایی:

  • کریستین بلیکی (Christine Bleakley) صداپیشه ساندرا
  • ملانی کوپر (Melanie Cooper) صداپیشه اسنو
  • جف سیرل (Geoff Searle) صداپیشه جکو
  • آنجلا مکینتاش (Anjella Mackintosh) صداپیشه ورا
  • بن بیشاپ (Ben Bishop) صداپیشه بن

صداپیشه‌های نسخه آمریکایی انیمیشن A Turtle’s Tale: Sammy’s Adventures

  • یوری لوونتهال (Yuri Lowenthal) و بیلی اونگر (Billy Unger) صداپیشگان سامی
  • جنی مک‌کارتی (Jenny McCarthy) و ایزابل فورمن (Isabelle Fuhrman) صداپیشگان شلی
  • آنتونی آندرسن (Anthony Anderson) و کارلوس مک‌کالرز دوم (Carlos McCullers II) صداپیشگان ری
  • تیم کری (Tim Curry) صداپیشه پلوفی
  • سوفی برلی (Sophi Bairley) صداپیشه ساندرا
  • ملانی گریفیث (Melanie Griffith) صداپیشه اسنو

نقد انیمیشن A Turtle’s Tale: Sammy’s Adventures

تریلر انیمیشن A Turtle's Tale: Sammy's Adventures / بازیگران انیمیشن ماجراهای سامی 1

تاریخ اکران انیمیشن ماجراهای سامی  12 ژوئن 2010 (22 خرداد 1389) در کالیفرنیا آمریکا، و 11 آگوست 2010 (20 مرداد 1389) در فرانسه بود. این انیمیشن دوست‌داشتنی نمرات عالی از سوی منتقدین دریافت نکرد و تنها 44% از نقدهای راتن تومیتوز نقد مثبت ارزیابی شده است. بینندگان اما استقبال گرم‌تری داشتند و امتیاز 6 از 10 را به آن دادند. در ادامه نگاهی گذرا به نظرات منتقدین و نمرات انیمیشن ماجراهای سامی 1 داریم.

Daily Mirror/ دیوید ادواردز:

اصالت فیلم قوی نیست و ماجراهای سامی هرگز به فرار نمو حتی نزدیک نمی‌شود، اما ویژگی 3بعدی انیمیشن مطمئنا با اقیانوسی خیره‌کننده، تماشایی و رنگارنگ امتیازاتی به دست می‌آورد.

Radio Times/ سو رابینسون:

اگر هنوز به انیمیشن‌های 3D اطمینان ندارید، این فیلم برای شماست. دنیای زیرآب سامی کوچولو لاک‌پشت و دوستانش با طغیانی از رنگ و هیجان از صفحه نمایش بیرون می‌آید.

همچنین بخوانید :

The National (UAE)/ ویکتوریا لوکسفورد:

درنهایت انیمیشن A Turtle’s Tale: Sammy’s Adventures بیش از حد یادآور فیلم‌هایی است که پیش از آن ساخته شدها‌ند و آموزش بیش از حد درباره مضامین محیطی، کیفیت آن را پایین آورده است. رویکردی شاید شایسته، اما رویکردی که تمایل دارد یک فیلم شاد خانوادگی را خراب کند. پیام‌های محیط زیستی فیلم به جای اینکه بخشی از داستان شوند، به طرز عجیبی در روایت آن گیر کرده‌اند.

Clarín/ پابلو او. شولز:

پالت رنگی و حرکات شخصیت‌ها به عنوان یک جذابیت برای کودکان، که بی‌شک مخاطب هدف این انیمیشن هستند، عمل می‌کند، اما همراهان بزرگسال آنها نیز می‌توانند از تماشای انیمیشن ماجراهای سامی 1 لذت ببرند.

نقد انیمیشن A Turtle's Tale: Sammy's Adventures

Guardian/ پیتر بردشاو

این انیمیشن بسیار ناامیدکننده و در انتقال پیام محیط زیستی خود بسیار مقدس‌نما، و قطعا برگرفته از انیمیشن در جستجوی نمو است…. البته ممکن است برای کودکان کوچکتر مناسب باشد، اما حتی آنها نیز احتمالا احساس می‌کنند که فیلم‌های هوشمندانه‌تر و بهتری نیز به آنان پیشنهاد شده است.

Time Out/ تام هادلستون:

شخصیت‌ها ضعیف، دیالوگ‌ها ملایم و انیمیشن آن پلاستیکی است؛ گرچه جلوه‌های ویژه 3D گاهی اوقات به شکل مبهمی جالب هستند.

Guardian/ فیلیپ فرنچ:

داستان چندین مایل دورتر از آب‌های آزاد پشت انیمیشن در جستجوی نمو پیکسار اتفاق می‌افتد.

سخن پایانی

انیمیشن ماجراهای سامی 1 / انیمیشن A Turtle's Tale: Sammy's Adventures

در این مقاله از پلازا با معرفی انیمیشن ماجراهای سامی 1 در کنار شما بودیم. این انیمیشن جذاب یکی از خنده‌دارترین کارتون‌های جهان است که اگر نمرات بهتری از منتقدین میگرفت می‌توانست نام خود را وارد فهرست بهترین انیمیشن‌های تاریخ نیز بکند. قسمت دوم این انیمیشن با نام A Turtle’s Tale 2: Sammy’s Escape from Paradise در سال 2012 منتشر شد. آیا تاکنون انیمیشن A Turtle’s Tale: Sammy’s Adventures را تماشا کرده‌اید؟ نظر شما درباره آن چیست؟ به نظر شما نقطه قوت و نقطه ضعف این کارتون در چیست؟ نظرات خود را با ما و دیگر خوانندگان درمیان بگذارید.

منتخب کاربران

source

توسط wikiche