انیمیشن پیل یکی از برجسته‌ترین آثار سینمای کشور فرانسه در زمینه انیمیشن و کارتون است که در سال 2021 منتشر شد. این انیمیشن جذاب و تماشایی، پس از سال‌ها موفق شد تا نام صنعت سینمای فرانسه را باری دیگر، در جهان طنین‌انداز کند. در این مقاله از پلازا با ما همراه باشید تا به معرفی و بررسی انیمیشن Pil بپردازیم و اطلاعات کلی این انیمیشن فرانسوی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

انیمیشن پیل یکی از موفق‌ترین آثار سینمای فرانسه در دهه جدید محسوب می‌شود که با بازتابی جهانی همراه شد. این انیمیشن فرانسوی پس از اکران در فرانسه و سایر نقاط جهان، به محبوبیت بی‌نظیری دست پیدا کرد و به شهرتی جهانی دست پیدا کرد. شاید این انیمیشن با انیمیشن‌های مشهور و پرطرفدار هالیوودی قابل مقایسه نباشد، اما انیمیشن پیل در در جایگاه خود، از عملکرد بسیار خوبی برخوردار است.

این انیمیشن فرانسوی، پس از اکران موفق شد تا در جشنواره‌های متعددی حضور داشته باشد و نامزد جوایز متعددی شد؛ درنهایت این انیمیشن موفق به کسب جایزه بهترین انیمیشن در سال 2022 از جشنواره لومیره فرانسه شد.

در مورد تاریخ اکران انیمیشن Pil باید اشاره کنیم که این انیمیشن جذاب و تماشایی فرانسوی، برای اولین‌بار در تاریخ 9 آگوست 2022 معادل 18 مرداد 1401، در ایالات متحده آمریکا منتشر شد و پس از دو روز، در فرانسه و بسیاری از کشورهای جهان اکران شد. ژانر انیمیشن پیل، ماجراجویانه و خانوادگی است. مدت زمان کارتون پیل نیز چیزی در حدود 1 ساعت و 20 دقیقه است. در ادامه این مقاله از پلازا با ما همراه باشید تا به بررسی خلاصه کارتون پیل بپردازیم. پس از آن نیز به معرفی صداپیشگان و هنرمندان این انیمیشن جذاب فرانسوی خواهیم پرداخت.

فهرست مطالب:

داستان انیمیشن پیل

انیمیشن Pil

همان‌طور که اشاره کردیم، نمایش‌نامه انیمیشن پیل به قلم توانای جولین فورنت نوشته‌شده است؛ نمایش‌نامه‌ای که بی‌شک یکی از مهمترین عوامل جذابیت این انیمیشن فرانسوی بوده است.

داستان انیمیشن پیل در مورد یک دختر ولگرد و بدجنس به نام پیل است که در قرون وسطا و در خیابان‌های شهر خیالی فاگیبرو زندگی می‌کند. شهری که توسط حاکم شروری اداره می‌شود. همین موضوع باعث شده تا مردم شهر، زندگی سختی را تجربه کنند و فقر و بی‌چارگی در همه‌جای شهر دیده شود. پیل نیز دختر ولگردی است که زندگی خود را با دزدیدن غذا از قلعه تریستین سپری می‌کند؛ او به صورت مخفیانه وارد قلعه پادشاهی می‌شود و غذای خود و سه راسویی که همیشه همراهش هستند را از آنجا می‌دزدد.

داستان از آنجایی جالب می‌شود که یک روز، پیل برای دزدیدن غذا وارد قلعه پادشاهی می‌شود اما اوضاع مطابق میل او پیش نمی‌رود و محافظین پادشاه متوجه حضور او در قلعه می‌شوند! همین موضوع باعث می‌شود تا محافظین قلعه به تعقیب و جست‌وجوی پیل در قلعه بپردازند. پیل نیز برای فرار از دست محافظین قلعه، تصمیم می‌گیرد تا لباس شاهزاده را بر تن کند و به این صورت از دست نگهبانان فرار کند.

اما در این حین، پیل متوجه موضوع عجیب و مهمی می‌شود که می‌تواند بر سرنوشت او، مردم شهر و فاگیبرو تاثیر بگذارد. او متوجه می‌شود که نایب‌السلطنه قلعه پادشاهی، طلسمی را بر روی شاهزاده و وارث تاج‌وتخت، رولند، اجرا کرده است و به این ترتیب قصد دارند تا شاهزاده را از تاج‌وتحت محروم کند. پیل پس از اینکه متوجه این دسیسه می‌شود، تصمیم می‌گیرد تا برای از بین بردن طلسم و نجات جان شاهزاده کاری بکند. موضوعی که درنهایت موجب می‌شود پیل وارد یک ماجراجویی جسورانه و خطرناک شود و برای تجات جان شاهزاده، تمام پادشاهی را زیر و رو کند. درنهایت، پیل…

بازیگران انیمیشن پیل

اکنون در این بخش از مطلب، به معرفی هنرپیشه های انیمیشن پیل و همچنین صداپیشگان این کارتون جذاب خواهیم پرداخت و بیوگرافی کوتاهی از آن‌ها را در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهیم. با ما همراه باشید.

کیسی چیس؛ صداپیشه پیل در انیمیشن Pil

معرفی انیمیشن Pil 2021

صداپیشه و بازیگر جوان سینما و تلویزیون، کیسی چیس (Kaycie Chase)، در سال 2012 میلادی، فعالیت خود را به صورت حرفه‌ای آغاز کرد. کیسی چیس در آثار سینمایی و تلویزیونی به‌عنوان بازیگر حضور داشته است و آثار قابل‌قبولی از خود برجای گذاشته است. اما باید قبول کرد که عمده استعداد او، در زمینه صداپیشگی است؛ چراکه آثار برجای‌مانده از کیسی چیس در زمینه صداپیشگی، بسیار معروف‌تر هستند و شهرت بسیاری را برای این صداپیشه‌ی جوان به ارمغان آورده‌اند. در کارنامه هنری کیسی چیس، آثار سینمایی، تلویزیونی و انیمیشن‌های بسیاری به چشم می‌خورد. ازجمله مشهورترین آثار کیسی چیس می‌توان به Detroit: Become Human (2018) و Mario + Rabbids Kingdom Battle (2017) اشاره کرد.

همچنین بخوانید :

پائل بورن؛ صداپیشه کروبار در انیمیشن پیل

هنرپیشه های انیمیشن پیل

صداپیشه قدیمی و شناخته‌شده‌ی سینمای فرانسه، پائل بورن (Paul Borne)، یکی دیگر از صداپیشگان انیمیشن پیل است که صداپیشگی شخصیت کروبار را برعهده داشته است. پائل بورن یکی از صداپیشگان نسل قدیمی سینمای فرانسه محسوب می‌شود که تاکنون در آثار ماندگاری حضور داشته است. در کارنامه هنری وی، آثار سینمایی و انیمیشن‌های بسیاری به چشم می‌خورد. ازجمله مشهورترین آثار پائل بورن می‌توان به Zorro the Chronicles (2015) ،Coup de sang (2006) و Tekken: Bloodline (2022) اشاره کرد.

همچنین بخوانید :

پیره تسیر؛ صداپیشه تریستین در کارتون پیل

تریلر انیمیشن Pil 2021

بازیگر و صداپیشه فرانسوی، پیره تسیر (Pierre Tessier)، در تاریخ 20 می 1968 معادل 30 اردیبهشت 1347 در این کشور متولد شد. پیره تسیر یکی از صداپیشگان کارکشته و مشهور سینمای فرانسه محسوب می‌شود که تاکنون در آثار ارزشمند بسیاری به ایفای نقش پرداخته است. همچنین، وی موفق به دریافت جوایز مهمی در زمینه صداپیشگی شده است. آثار سینمایی، تلویزیونی و انیمیشن‌های بسیاری در کارنامه هنری پیره تسیر به چشم می‌خورد. ازجمله مشهورترین آثار او می‌توان به Of Unknown Origin (1983) و Le mirage (1992) اشاره کرد.

همچنین بخوانید :

گائوثیر باتوئه؛ صداپیشه رولاند در کارتون Pil

بازیگران انیمیشن پیل

صداپیشه و بازیگر جوان سینمای فرانسه، گائوثیر باتوئه (Gauthier Battoue)، در تاریخ 11 ژولای 1991 معادل 20 تیر 1370 در شهر بوردو فرانسه چشم به جهان گشود. گائوثیر جزء آن دسته از بازیگرانی است که فعالیت حرفه‌ای خود را از سن کم شروع کرده است. وی در 16 سالگی با حضور در چند فیلم سینمایی، فعالیت خود را آغاز کرد. همچنین جالب است بدانید که گائوثیر باتوئه با اثر Dear Elena، بر روی صحنه زنده نیز اجرا داشته است. وی علاوه بر بازیگری و صداپیشگی، در زمینه نویسندگی و کارگردانی نیز فعالیت داشته است و آثار چندی از خود برجای گذاشته است. در کارنامه هنری گائوثیر باتوئه، آثار سینمایی و انیمیشن‌های متعددی به چشم می‌خورد. ازجمله مشهورترین آثار وی می‌توان به La loi de… ،À distance و Total Blackout اشاره کرد.

همچنین بخوانید :

باربارا تیسیر؛ صداپیشه علینور در کارتون پیل

داستان انیمیشن پیل

صداپیشه قدیمی و شناخته‌شده‌ی سینمای فرانسه، باربارا تیسیر (Barbara Tissier)، در تاریخ 21 می 1972 معادل 31 اردیبهشت 1351 در شهر سارسل فرانسه چشم به جهان گشود. باربارا یکی از صداپیشگان نسل پیشین سینمای فرانسه محسوب می‌شود که در دوران خود، بسیار فعال و پرکار بود. همین موضوع باعث شد تا باربارا تیسیر به یکی از مشهورترین صداپیشگان سینمای فرانسه تبدیل شود و صدای او را در آثار بسیاری بشنویم. در کارنامه هنری باربارا تیسیر، آثار سینمایی، تلویزیونی و انیمیشن‌های بسیاری دیده می‌شود. حالا پس از گذشت سال‌ها از دوران اوج باربارا، او باری دیگر در انیمیشن پیل حضور پیدا کرده است و عملکرد بسیار خوبی از خود به نمایش گذاشته است. ازجمله مشهورترین آثار باربارا تیسیر می‌توان به Inspector Gadget (1983) و Pole Position (1984) اشاره کرد.

نقد انیمیشن پیل

نقد انیمیشن پیل

در این بخش از مقاله به سراغ نقد کارتون پیل خواهیم رفت. انیمیشن پیل در تابستان سال 2022 میلادی منتشر شد و به محوبیت خوبی در میان طرفداران دنیای انیمیشن و کارتون دست پیدا کرد. این انیمیشن فرانسوی را می‌توان یکی از برترین آثار سینمای این کشور دانست که در سال 2022 منتشر شد. همان‌طور که اشاره کردیم، انیمیشن پیل موفق شد تا جایزه بهترین انیمیشن را در یک جشنواره معتبر فرانسوی به خود اختصاص دهد و به‌نوعی بهترین انیمیشن سال 2022 فرانسه لقب بگیرد. همچنین، این انیمیشن فرانسوی دارای نقاط قوت و ضعفی بود که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

یکی از نقاط قوت انیمیشن پیل، جذابیت خط‌داستانی این انیمیشن است که بسیاری از بینندگان به آن اشاره داشته‌اند. البته برخی از بینندگان، بر این باور هستند که زمان‌بندی اتفاقات داستان چندان جالب نیست و می‌توانست بهتر از این باشد. همچنین، نقد منفی بسیاری بر رنگ‌پردازی انیمیشن Pil وارد شده است و بسیاری از افراد به عوامل تولیدکننده انیمیشن پیل 2، توصیه کرده‌اند که توجه ویژه‌ای به رنگ‌پردازی داشته باشند.

یکی دیگر از نقاط قوت این انیمیشن، صحنه‌های تاریک و شخصیت‌های شرور انیمیشن است؛ به گفته بسیاری از بینندگان و منتقدان، صحنه‌های تاریک این انیمیشن برای کودکان ترسناک نبوده و کارگردان، به‌خوبی این صحنه‌ها را تبدیل به صحنه‌هایی خنده‌دار کرده است. صحنه‌پردازی انیمیشن پیل نیز بازخوردهای بسیار مثبتی در پی داشته‌اند و بینندگان حسابی از صحنه‌های انیمیشن لذت برده‌اند.

به‌صورت کلی، انیمیشن پیل را می‌توان یک اثر قابل‌قبول از سینمای فرانسه دانست اما به عقیده بسیاری از منتقدان سینمایی، این انیمیشن می‌توانست چند درجه بهتر عمل کند و به موفقیت بسیار خوبی در سینمای جهان دست پیدا کند. درنهایت، می‌توان گفت که انیمیشن Pil یک اثر جذاب و دیدنی است که می‌توان آن را به همراه کودکان خود، تماشا کرد.

نمرات انیمیشن پیل

این انیمیشن فرانسوی، در ابتدای مسیر خود، بسیار خوب عمل کرد و موفق شد تا به انیمیشنی پربیننده تبدیل شود. این موضوع باعث شد تا انیمیشن پیل، در سایت معتبری همچون IMDB، نمره 6.1 از 10 را به خود اختصاص دهد. البته این انیمیشن نمره بیشتری از سوی کاربران IMDB دریافت کرده بود اما با گذشت زمان، نقدهای منفی دیگری بر آن وارد شد و رفته‌رفته نمره آن کاهش یافت. در حالت کلی، نمره 6.1 از 10، برای این انیمیشن فرانسوی، نمره خوبی محسوب می‌شود. شما چه نمره‌ای به انیمیشن Pil اختصاص می‌دهید؟!

همچنین بخوانید :

سخن پایانی

نمرات انیمیشن پیل

در این مقاله از پلازا با معرفی انیمیشن Pil 2021، همراه شما عزیزان بودیم. اگر شما نیز هنوز انیمیشن پیل را تماشا نکرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم هرچه زودتر نسبت به دانلود انیمیشن Pil اقدام کنید و از تماشای آن در کنار کودکان دلبندتان لذت ببرید.

به نظر شما سرانجام تخت پادشاهی شهر فاگیبرو چه خواهد شد؟ آیا پیل موفق خواهد شد تا جان شاهزاده را نجات دهد؟! برای دست‌یابی به پاسخ این سوالات، باید به تماشای انیمیشن پیل بنشینیم و سرانجام ماجراجویی پیل را ببینیم. ممنون که در طول این مطلب با ما همراه بودید. امیدواریم که این مقاله برای شما عزیزان مفید بوده باشد. لطفاً نظرات و نقدهای خود در مورد انیمیشن پیل را با دیگر اعضاء پلازا در میان بگذارید تا به تکمیل هرچه بهتر این مقاله کمک کرده باشید.

منتخب کاربران

source

توسط wikiche