اگر می‌خواهید کثیفی و گرد و غبار را از اسپیکرهای گوشی خود پاک کنید، در ادامه مطلب آموزش اصولی تميز كردن اسپيكر گوشی همراه ما باشید.

با گذشت زمان، Speaker تلفن هوشمند شما پرز، گرد و غبار و انواع کثیفی را که احتمالاً نمی‌بینید، جمع می‌کنند. وقتی آن‌ها را برای مدت طولانی تمیز نکنید، متوجه خواهید شد که صدای اسپیکر شما مانند قبل نیست. حتی اگر یکی از بهترین اسپیکرهای موبایل را داشته باشید. در صورتی که به طور تصادفی آب وارد گوشی شود نیز ممکن است این اتفاق بیفتد. چند تکنیک عالی برای تميز كردن اسپيكر گوشی وجود دارد. این مطلب از پلازا به شما نشان می‌دهد که چگونه بلندگوی تلفن خود را به‌درستی تمیز کنید، خواه در اثر آلودگی، گرد و غبار یا آب باشد.

فهرست مطالب: 

آموزش اصولی تميز كردن اسپيكر گوشی

در ادامه دو روش اصولی برای تمیز کردن اسپیکر گوشی Samsung و آیفون را در اختیار شما قرار داده ایم.

روش اول: پاک کردن اسپیکر با وسایل خانگی

۱. بلندگوهای گوشی خود را پیدا کنید. بلندگوهای گوشی معمولاً در پایین به سمت چپ و راست درگاه شارژر قرار دارند.

۲. یک گوش پاک کن پنبه ای را در قسمت بیرونی بلندگوهای خود بمالید. به آرامی آن را با حرکات دایره ای روی سوراخ های بلندگو حرکت دهید و در عین حال کمی فشار وارد کنید. این روند را تا زمانی که تمام کثیفی‌ها از بین بروند، ادامه دهید. برای نتایج بهتر، مقدار کمی الکل را روی گوش پاک کن پنبه ای خود بمالید.

تميز كردن اسپيكر گوشی

۳. مقداری چسب خمیری را به شکل یک توپ کوچک فشرده کنید و آن را روی سوراخ‌های بلندگو فشار دهید. آنقدر فشار وارد کنید که چسب خمیری به بلندگو وارد شود. آن را به مدت ۲ تا ۳ ثانیه نگه دارید و آن را بردارید. می‌بینید که کثیفی به چسب چسبیده است. این روند را تا جایی ادامه دهید که دیگر آلودگی از بلندگوها خارج نشود.

تميز كردن اسپيكر گوشی

۴. سوراخ‌های بلندگوی گوشی را با استفاده از یک مسواک با موهای متوسط تمیز کنید. برس را به سمت بالا یا پایین گوشی خود خم کنید. آن را موازی با بالای گوشی خود نگه دارید و آن را با حرکات بالا و پایین حرکت دهید. پس از آن، مسواک خود را به صورت عمودی (موازی با کناره تلفن خود) بچرخانید و با حرکت دادن آن در حرکات چپ و راست تمیز کنید.

تميز كردن اسپيكر گوشی

همچنین بخوانید :

تميز كردن اسپيكر گوشی با استفاده از هوای فشرده

۱. یک قوطی هوای فشرده بخرید. قوطی‌های هوای فشرده را می‌توانید در فروشگاه‌های لوازم الکترونیکی و فروشگاه‌های آنلاین پیدا کنید.

۲. برای افزایش دقت، یک نی را به قوطی وصل کنید.

تميز كردن اسپيكر گوشی

۳. هوای فشرده را ۳ تا ۴ بار در شیار بلندگو بدمید. نوک نی را حداقل ۱.۳ سانتی متر از دهانه بلندگو نگه دارید. این کار آلودگی اضافی را پاک می‌کند.

جمع بندی

اگر بعد از تمیز کردن اسپیکرها همچنان با مشکل مواجه هستید، گوشی خود را به تعمیرگاه ببرید. طراحی گوشی می‌تواند متفاوت باشد، به خصوص با مدل‌های جدیدتر. صرف نظر از طراحی، هرگز کاری را که از آن مطمئن نیستید انجام ندهید.

منتخب کاربران

source

توسط wikiche