ایلان ماسک، روز دوشنبه اعلام کرد، اولین بیمار انسانی که با تراشه مغزی Neuralink مجهز شده است، توانسته است کنترل موس رایانه را تنها با فکر خود انجام دهد. ماسک در یک رویداد Spaces در پلتفرم اجتماعی X گفت: «پیشرفت خوب است و به نظر می‌رسد بیمار به طور کامل بهبود یافته و هیچ عوارضی که ما از آن آگاه باشیم وجود ندارد. بیمار توانایی حرکت دادن موس بر روی صفحه را فقط با فکر کردن دارد.»

Neuralink که ماه گذشته موفق به کاشت تراشه بر روی اولین بیمار انسانی خود شد، پس از دریافت مجوز برای جذب بیماران انسانی در ماه سپتامبر، اکنون در تلاش است تا تعداد کلیک‌های دکمه موس را از بیمار دریافت کند.

این شرکت، که سال گذشته با ارزش تقریبی ۵ میلیارد دلار ارزیابی شده بود، با فراخوان‌های مکرر برای بررسی پروتکل‌های ایمنی خود مواجه شده است. رویترز ماه گذشته گزارش داد که این شرکت به دلیل نقض قوانین وزارت حمل و نقل ایالات متحده در خصوص جابجایی مواد خطرناک جریمه شده است.

ماسک برای Neuralink اهداف بزرگی دارد و می‌گوید که این تکنولوژی قادر خواهد بود با جراحی‌های سریع، دستگاه‌های تراشه‌ای را برای درمان شرایطی مانند چاقی، اوتیسم، افسردگی و اسکیزوفرنی به کار ببرد. این مطالعه، با استفاده از یک ربات برای قرار دادن کاشت بین‌رابط مغز و کامپیوتر در ناحیه‌ای از مغز که قصد حرکت را کنترل می‌کند، انجام می‌شود. Neuralink اعلام کرده است که هدف اولیه قادر ساختن افراد به کنترل نشانگر کامپیوتر یا صفحه کلید با استفاده از افکارشان است.

منتخب کاربران

source

توسط wikiche