مارک زاکربرگ، مدیرعامل شرکت متا، در سفری به کره جنوبی با مدیران ارشد ال‌جی دیدار کرده و در مورد همکاری‌های بیشتر در زمینه فناوری‌های واقعیت ترکیبی (XR) و امکان همکاری در زمینه هوش مصنوعی (AI) به گفتگو نشسته است.

مارک زاکربرگ، مدیرعامل شرکت متا، که به تازگی به کره جنوبی سفر کرده است، با مدیران شرکت ال‌جی الکترونیکس دیدار و در مورد افزایش همکاری‌ها در زمینه توسعه دستگاه‌های واقعیت ترکیبی (XR) و همچنین بررسی امکان همکاری در زمینه هوش مصنوعی (AI) گفتگو کرده است. این دیدار با حضور ویلیام چو، مدیرعامل ال‌جی الکترونیکس، و کوون بونگ-سوک، مدیرعامل شرکت مادر ال‌جی کورپ، انجام شده است.

چو ابراز علاقه‌مندی به فناوری AI مبتنی بر مدل‌های زبانی بزرگ متا کرده و در مورد همکاری‌های احتمالی در زمینه AI مستقر روی دستگاه‌ها بحث و گفتگو کرده است. ال‌جی پیش از این نیز علاقه‌مندی خود به فرصت‌های موجود در حوزه XR را اعلام کرده بود.

زاکربرگ که نخستین سفرش به کره جنوبی پس از حدود ده سال انجام می‌دهد، این سفر را در قالب برنامه‌ای شامل بازدید از چندین کشور آسیایی از جمله ژاپن و هند ترتیب داده است. او همچنین قرار است با جی وای لی، رئیس سامسونگ الکترونیکس، و رئیس‌جمهور یون سوک یول دیدار کند.

انتظار می‌رود زاکربرگ در این سفر در مورد تأمین تراشه‌های AI و گسترش اکوسیستم‌های مرتبط با AI نسلی بحث و گفتگو کند، زیرا متا در پی استفاده از فناوری AI نسلی در محصولات رسانه‌های اجتماعی و دستگاه‌های سخت‌افزاری خود در سال جاری است.

منتخب کاربران

source

توسط wikiche