راهکارها و روش‌های بسیاری برای افزایش عمر گوشی وجود داشته است که باید بدانید با رعایت آنها می‌توانید تا حد زیادی عمر گوشی خود را افزایش دهید و از این طریق نیازی به تعویض گوشی در طول سال‌های کوتاه نداشته باشید.

همانطور که می‌دانید قیمت گوشی‌هایی که وارد ایران می‌شود به نسبت قیمتی که برای فروش‌شان در بازارهای جهانی درنظر گرفته می‌شود بالاتر بوده است. این موضوع را درنظر بگیرید که تقریبا 6.4 میلیارد Smartphone در جهان وجود داشته است که در این طیف گسترده تعداد زیادی زباله الکترونیکی تشکیل شده و این امر می‌تواند به دلیل آن باشد که کاربران هنوز هم روش‌های اصولی نگه‌داری گوشی یا راهکارهای افزایش عمر گوشی را نمی‌دانند. برای یادگیری روش‌های افزایش عمر گوشی با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

فهرست مطالب

افزایش عمر گوشی

مواردی که در ادامه قصد گفتن آنها را داریم شاید در نگاه اول اصلا مفید نباشند و یا درخصوص افزایش عمر گوشی کارآمد به نظر نیایند، در پاسخ به چنین ابهاماتی باید بدانید که روش‌های مذکور نه تنها برای کاربران ایرانی بلکه براساس آزمایش‌های جهانی که صورت گرفته روی افزایش طول عمر گوشی‌ها نقش مهمی داشته است. در این میان با رعایت یکسری نکات ساده می‌توانید تاحد زیادی گوشی خود را در برابر خرابی یا فرسایش عمر در امان نگه دارید.

در ادامه به اصلی‌ترین دلایلی که می‌تواند برای تقویت بخش‌های مهم گوشی مفید باشد اشاره خواهیم داشت:

1. حذف برنامه و فایل‌های غیر ضروری

شاید در نگاه اول برنامه‌هایی که روی گوشی نصب داشته‌اید چندان مهم نباشند. باید بدانید که این موارد به دلیل تداخل بخش‌های مختلف نرم افزاری و سخت افزاری می‌توانند روی تسخیر منابع نقش مهمی داشته باشند حتی اگر از آنها استفاده‌ای نکنید. یکی از اصلی‌ترین دلایلی که شرکت‌های سازنده گوشی به سمت ساخت برنامه‌های اختصاصی می‌روند همین موضوع است زیرا اپ‌هایی که به صورت پیشفرض روی گوشی نصب هستند درصد کمتری را نسبت به برنامه‌های دیگر تسخیر می‌کنند.

2. به صورت دوره‌ای گوشی را ریستارت کنید

افزایش عمر گوشی

کمتر کسی فکرش را می‌کرد که زمانی ریستارت یا خاموش کردن گوشی بتواند روی افزایش طول عمر آن نقش داشته باشد. زمانی که شما تغییری را در گوشی اعمال می‌کنید بخش‌های دیگری گوشی برای انجام آن درگیر این موضوع می‌شوند. همین اقدام که مخالف روند کارهای روزمره بوده است می‌تواند عامل پاکسازی کش‌های اضافی محصول شود و این مورد روی افزایش طول عمر گوشی نقش کوچک ولی تاثیرگذاری خواهد داشت.

همچنین بخوانید :

3. بکارگیری محافظ صفحه نمایش و قاب مناسب

حتما می‌دانید که ضربات کوچک نیز روی عملکرد گوشی ممکن است تاثیر مخربی داشته باشد. در همین زمینه پیشنهاد می‌شود در هنگام خرید گوشی به سراغ خرید قاب و محافظ بروید تا بتوانید از روزهای اول گوشی خود را با روش‌های مناسبی در امنیت قرار دهید. قاب‌های شیشه‌ای را هرگز خریداری نکنید و درعوض به سراغ خرید قاب‌های پلاستیکی فشرده بروید تا در برابر ضربات بتوانند مقاومت خوبی نشان دهند.

4. خرید تلفن را درصورتی انجام دهید که امکان تعمیرات آن در کشور فراهم باشد

شاید برای شما نیز جالب باشد که یک گوشی بعد از زمان کوتاه خرید امکان تعمییر را نداشته باشد! این موضوع مربوط به قطعات محصول است که اگر از برند مناسبی نباشد ممکن است برای شما دردسر ایجاد کند. در چنین شرایطی، پیشنهاد می‌شود به سراغ خرید گوشی‌هایی نظیر شیائومی و سامسونگ بروید که قطعات آن در بازار داخلی موجود باشد.

5. تعویض کردن باتری

افزایش عمر گوشی

اگر زمانی شاهد خالی شدن شارژ باتری گوشی خود بودید هرگز تامل نکنید و دراولین فرصت به سراغ تعویض باتری خود بروید. خرابی باتری امروزه نقش بسیار مهمی برخرابی کل گوشی داشته است زیرا تمامی بخش‌ها و قطعات گوشی برای فعالیت به باتری متکی هستند و خرابی آن می‌تواند روی عملکرد تمامی بخش‌های دیگر تاثیر منفی داشته باشد.

6. بروزرسانی بخش امنیتی و نرم افزاری

بسته به مدل گوشی ممکن است هر چندماه شاهد بروزرسانی امنیتی و نرم افزاری باشید که در این زمینه در حال حاضر، برند سامسونگ یکه‌تاز بروزرسانی امنیتی بوده است. آپدیت بودن بخش‌های نرم افزاری می‌تواند روی افزایش امنیت دستگاه و برطرف نمودن باگ‌های گوشی نقش مهمی داشته باشد که در این زمینه می‌توانید گوشی را در پایدارترین حالت ممکن قرار دهید که از لحاظ نرم افزاری مشکلی نداشته باشد.

همچنین بخوانید :

7. عدم استفاده از گوشی درهنگام شارژ

لازم است بدانید که در فضای مجازی ویدیوهایی به اشتراک گذاشته شده که نشان می‌دهد امکان انفجار گوشی درهنگام شارژ و استفاده وجود داشته است. اگر گیمر هستید و یا علاقه بالایی به فیلم و سریال دارید پیشنهاد می‌شود هرگز از گوشی درحال شارژ استفاده نکنید زیرا این موضوع سبب ایجاد خرابی‌های بسیاری روی گوشی خواهد شد.

8. عدم نصب بازی و اپ از منابع نامعتبر

افزایش عمر گوشی

همانطور که می‌دانید گوگل پلی کامل‌ترین سرویس دانلود بازی و اپ در جهان بوده است که تمامی گوشی‌های هوشمند از آن پشتیبانی می‌کنند. اگر به هر دلیلی تصمیم دارید از طریق منابع دیگر به سراغ نصب بازی یا اپ بروید حتما از صحت عملکرد آن اطمینان حاصل کنید زیرا امروزه در منابع مختلفی، بدافزارهایی دیده شده که می‌تواند روی خرابی گوشی نقش مهمی داشته باشد.

9. با گوشی ورزش نکنید!

چندی پیش بود که کمپانی اپل از خرابی یک گوشی به دلیل همراه بودن آن با یک ورزشکار خبر داد. زمانی که در حال ورزش هستید ممکن است عرق‌های شما به صورت جزئی وارد گوشی شود. تعریق بدن انسان می‌تواند مشکلات بسیاری را در عملکرد گوشی ایجاد کند که در این زمینه پیشنهاد می‌شود گوشی را در مکانی نگه‌دارید که چیزی به آن نفوذ نکند مثلا گوشی را هرگز به بازوی خود نبندید.

همچنین بخوانید :

10. بکارگیری فضای ابری به جای فضای ذخیره سازی خود گوشی

پر بودن فضای داخلی گوشی یکی دیگر از دلایل تحت فشار بودن آن است که در این زمینه پیشنهاد می‌شود فایل‌های خود را در سرویس‌های ابری نگه داری کنید تا در بخش حافظه داخلی منابع کمتری برای مدیریت و نگه‌داری آنها درنظر گرفته شود.

سخن پایانی

همانطور که شاهد بودید درطول این نوشته به 10 روش برای افزایش عمر گوشی اشاره شد. شما عزیزان در این زمینه می‌توانید دیدگاه خود را برایمان ارسال کنید و اگر نقدی چه مثبت چه منفی درمورد روش‌های مذکور داشتید آنها را برایمان به اشتراک بگذارید و از این طریق به تکمیل شدن مقاله کمک نمایید.

منتخب کاربران

source
تولید محتوا

توسط wikiche