در این مطلب پلازا قصد داریم با نحوه دانلود زیرنویس یوتیوب آشنا شویم. با ما همراه باشید تا ببینیم چگونه می‌توانیم زیرنویس‌های ویدیوها را دریافت کنیم.

یوتیوب پلتفرم هوشمندی که با استفاده از آن میلیون‌ها کاربر در سرتاسر دنیا توانسته‌اند به درآمد برسند! یکی از قابلیت‌های کاربردی این پلتفرم، فراهم کردن امکان درج زیرنویس برای محتواهای ویدئویی است. اما یکی از مسائلی که این روزها به دغدغه و چالش کاربران تبدیل شده است، دانلود زیرنویس یوتیوب است! نحوه دانلود زیرنویس برای محتواهای مختلف در YouTube راهکارهای زیادی دارد که در ادامه چند مورد از بهترین آن‌ها را معرفی خواهیم کرد.

فهرست مطالب 

آیا پلتفرم یوتیوب برای ویدئوها زیرنویس تولید می‌کند؟

یکی از رایج‌ترین سوالات کاربران که به هنگام دانلود زیرنویس با آن مواجه می‌شوند، این است که آیا این پلتفرم به صورت خودکار برای ویدئوها زیرنویس آماده می‌کند؟ باید به این نکته مهم اشاره کنیم که یوتیوب تنها برای ویدئوهایی با زبان اصلی (زبانی که پشتیبانی می‌کند) زیرنویس انگلیسی تولید می‌کند.

دانلود زیرنویس یوتیوب

البته گاهی ممکن است یوتیوب با لحن و شیوه بیان محتوای ویدئویی آشنایی نداشته و نتواند زیرنویسی برای آن آماده کند! در کل شما می‌توانید قابلیت زیرنویس خودکار را فعال کنید تا به صورت اتوماتیک زیرنویس‌های مورد نیاز برای هر محتوا برای شما نمایش داده شود. برای انجام این کار باید در داخل هر ویدئو آیکون cc را فشار دهید.

همچنین بخوانید :

بهترین منابع برای دانلود زیرنویس یوتیوب

خوشبختانه امروزه ابزارهای بسیاری وجود دارند که به صورت تخصصی و حرفه‌ای زیرنویس انواع محتواهای ویدئویی یوتیوب را آماده می‌کنند. در این بخش چند مورد از بهترین منابع و وب‌سایت‌های دانلود زیرنویس یوتیوب را معرفی می‌کنیم.

1. سایت DownSub

اگر قصد دانلود زیرنویس با بهترین کیفیت و بالاترین دقت در یوتیوب را دارید، بهتر است در ابتدا به سایت DownSub مراجعه کنید. در این وب‌سایت شما می‌توانید بدون نیاز به هر نوع افزونه یا ابزار دیگری به صورت کاملا رایگان زیرنویس‌های مختلف در انواع زبان‌ها را به صورت دایرکت لینک دانلود کنید! سایت DownSub زیرنویس تمام ویدئوهای یوتیوب را در فرمت‌های srt، vtt و txt به اشتراک می‌گذارد. برای بهره‌برداری از خدمات این سایت کافی است تا مراحل زیر را طی کنید:

  • مراجعه به یوتیوب و کپی کردن آدرس ویدئو
  • وارد کردن لینک ویدئو در فیلد سایت
  • کلیک روی گزینه سبز (download)
  • انتخاب زبان و فرمت فایل زیرنویس

2. دانلود زیرنویس یوتیوب با سایت SaveSubs

دومین سایت معتبر برای دانلود انواع زیرنویس یوتیوب، سایت SaveSubs است. این سایت به صورت رایگان تمامی زیرنویس‌ها را در اختیار شما قرار داده و علاوه بر یوتیوب می‌توانید فایل زیرنویس مورد نظر خود برای فیسبوک را هم دانلود کنید. برای دانلود هر زیرنویس در این سایت کافی است تا آدرس ویدئو را در فیلد مخصوص جای‌گذاری کرده و سپس روی extract و دانلود کلیک کنید.

دانلود زیرنویس یوتیوب

3. دانلود انواع زیرنویس یوتیوب با ابزار آنلاین Youtube4kdownloader

اپ youtube4kkdownloader یکی دیگر از بهترین اپلیکیشن‌های دانلود زیرنویس یوتیوب است که قابلیت تهیه ویدئوهای این پلتفرم با بالاترین کیفیت را دارد! علاوه بر دانلود ویدئو، با استفاده از این اپلیکیشن رایگان شما می‌توانید زیرنویس با هر نوع زبان را برای ویدئو مورد نظر خود تهیه کنید.

البته علاوه بر نسخه اپلیکیشن، این پلتفرم با فرمت افزونه تحت وب برای مرورگرهای کروم و فایرفاکس قابل نصب است.

همچنین بخوانید :

دانلود زیرنویس یوتیوب با گوشی موبایل

در مطالب فوق چند مورد از بهترین سایت‌های ترجمه و ارائه دهنده خدمات زیرنویس را معرفی کردیم. اما علاوه بر این منابع، شما می‌توانید با استفاده از تلفن همراه خود بدون نیاز به هر سایتی این کار را انجام دهید. برای اینکه بتوانید به صورت مستقیم زیرنویس ویدئوهای یوتیوب را تهیه کنید، باید ابتدا اپلیکیشن ccTube را دانلود کرده و سپس لینک ویدئو را در داخل آن قرار دهید. برای این کار باید در نوار سمت راست داخل اپلیکیشن گزینه Share را انتخاب کرده و سپس ویدئو مورد نظر خود را به داخل برنامه منتقل کنید.

بهترین ربات‌های دانلود زیرنویس یوتیوب

علاوه بر وب‌سایت‌های معتبر و رایگان، ربات‌های تلگرامی وجود دارند که خدمات ترجمه و زیرنویس ویدئوهای یوتیوب را ارائه می‌دهند. یکی از این ربات‌ها Youtube Subtitles Downloader است که امکان دانلود زیرنویس به زبان‌های مختلف را دارد. شما کافی است پس از انتخاب زبان، لینک ویدیو را برای این ربات ارسال کنید.

سخن پایانی

در این مطلب از پلازا، چند روش ساده و رایگان دانلود زیرنویس یوتیوب را معرفی کردیم. برای نمونه وب‌سایت‌های معتبر یکی از بهترین و سریع‌ترین روش‌ها برای تهیه زیرنویس ویدئوهای یوتیوبی هستند. اما افزون بر این، با استفاده از ربات‌های تلگرامی هم می‌توان در سریع‌ترین زمان زیرنویس با فرمت‌ها و زبان‌های مختلف را دانلود کرد.

source
تولید محتوا

توسط wikiche