ریلمی از جمله برندهای تولید گوشی‌های هوشمند است که بازار ارزان و میان‌رده گوشی‌های هوشمند را به نفع خود تغییر داده است. گوشی‌های پر قدرتی که در کنار کارایی بالا و پاسخ‌گویی به نیاز قشر وسیعی از افراد جامعه، قیمت اقتصادی و مقرون ‌به‌صرفه‌ای نیز دارند. حال چند وقتی است که گوشی ریلمی ۱۱ پرو پلاس نیز به بازار عرضه شده است و اطلاعات مختلفی از این گوشی در دستان ما قرار گرفته است. به همین دلیل ما قصد داریم در ادامه این مقاله به بررسی گوشی Realme 11 Pro Plus بپردازیم و اطلاعات کاملی در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم؛ پس بهتر است که در ادامه این مقاله با پلازا همراه باشید.

فهرست مطالب

مشخصات فنی گوشی Realme 11 Pro Plus

ویژگی‌ها گوشی Realme 11 Pro Plus
نمایشگر ۶.۷ اینچی امولد با رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز و رزولوشن ۱۰۸۰x۲۴۱۲
پردازنده دایمنسیتی ۷۰۵۰
پردازنده گرافیکی Mali-G68
سیستم عامل اندروید 13 با رابط کاربری Realme UI 4
حافظه/رم ۲۵۶ گیگابایت / ۱۲ گیگابایت رم
۵۱۲ گیگابایت / ۱۲ گیگابایت رم
۱ ترابایت / ۱۲ گیگابایت رم
دوربین‌ ۲ + ۸ + ۲۰۰ مگاپیکسل با لرزش‌گیر اپتیکال
دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسل
باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت با پشتیبانی از شارژر ۱۰۰ واتی
قیمت از ۱۶ میلیون تومان

بررسی کامل گوشی ریلمی ۱۱ پرو پلاس

در حال حاضر گوشی Realme 11 Pro Plus جزو میان رده‌های جدید بازار محسوب می‌شود که از راه نرسیده طرفداران زیادی نیز پیدا کرده است. اگر شما نیز به دنبال خرید یک گوشی میان‌رده جدید هستید، گوشی جدید ریلمی می‌تواند یک گزینه عالی و مناسب برای شما عزیزان باشد.

اما بهتر است برای آشنایی بیشتر با این گوشی و بررسی تخصصی‌تر کمی بیشتر درباره مشخصات فنی آن صحبت کنیم و دل ‌و روده این گوشی را بیرون بریزیم و بفهمیم که این گوشی از چه نوع سخت‌افزاری برای پاسخ به نیاز شما عزیزان استفاده می‌کند و آیا ارزش خرید دارد؟

بررسی فنی گوشی ریلمی 11 پرو پلاس

طراحی گوشی ریلمی ۱۱ پرو پلاس

اگر به دنبال یک گوشی میان‌رده با طراحی مثبت و متفاوت هستید، گوشی ریلمی ۱۱ پرو پلاس برای شما عزیزان ساخته شده است تا شما را خاص‌تر نشان دهد و بتوانید از زیبایی بی حد  و اندازه این گوشی نهایت لذت را ببرید و از آن در موقعیت‌های مختلف استفاده کنید. کمپانی سازنده از لبه‌های منحنی دار با زاویه ۶۰ درجه استفاده کرده است که زیبایی خاصی به این گوشی بخشیده است. طرحی که چند سال پیش در گوشی‌های پرچمدار شیائومی و سامسونگ دیده می‌شد، حال در یک گوشی میان‌رده و خوش قیمت قابل استفاده است.

همچنین بخوانید :

این انحنا در گوشه‌های گوشی موجب شده است که فریم گوشی ریلمی ۱۱ پرو پلاس نیز نازک‌تر باشد که به زیبایی آن کمک کرده است. این گوشی نسبت به رقبای خود صفحه ‌نمایش کم حاشیه تری دارد و ۹۰ درصد قسمت جلوی گوشی را صفحه‌ نمایش آن پوشانده است. وزن این گوشی نیز ۱۸۳ گرم است که جزو گوشی‌های سبک بازار به حساب می‌آید.

شما می‌توانید این گوشی را در سه ‌رنگ سبز، سیاه ‌و سفید خریداری نمایید. در نمونه‌های سبز و سفید، قسمت پشتی گوشی از چرم مصنوعی ساخته شده است و در رنگ مشکی، قسمت پشتی از جنس پلاستیک خواهد بود. گوشی‌های با پشت چرمی سنگین‌تر بوده و ۱۸۹ گرم وزن دارند.

صفحه ‌نمایش Realme 11 پرو پلاس

گوشی ریلمی ۱۱ پرو پلاس از یک صفحه ‌نمایش ۶.۷ اینچی از نوع اولد بهره برده است که کیفیت خوبی دارد. رزولوشن تصویر قابل نمایش در این صفحه ۲۴۲۰ در ۱۰۸۰ خواهد بود و تراکم پیکسلی این صفحه ‌نمایش نیز ۳۹۴ پیکسل است. لازم به ذکر است که این گوشی از رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی نیز برخوردار است که قابل تنظیم خواهد بود. شما می‌توانید با انتخاب گزینه Auto Select اجازه دهید تا گوشی بر اساس نوع محتوای ارائه شده رفرش ریت صفحه‌ نمایش را از ۶۰ الی ۱۲۰ هرتز تغییر دهد.

همچنین بخوانید :

باید اشاره کرد که این گوشی از یک پنل ۱۰ بیتی استفاده می‌کند که از استاندارد HDR10+ پشتیبانی می‌کند و بسیار باکیفیت است. همچنین باید اشاره کرد که این صفحه‌ نمایش از نمایش رنگ بیش از یک میلیارد پشتیبانی می‌کند که بسیار جالب به نظر می‌رسد. حداقل روشنایی این گوشی ۱.۸ نیت اعلام شده است که می‌توان در نقاط تاریک از آن استفاده نمود. حداکثر روشنایی این گوشی نیز در حالت دستی ۵۳۵ نیت اعلام شده است. این میزان روشنایی در حالت خودکار به ۹۳۰ نیت خواهد رسید که می‌توانید زیر نور خورشید از آن استفاده نمایید.

صفحه ‌نمایش realme 11 پرو پلاس

پردازنده ریلمی ۱۱ پرو پلاس

بهتر است در این بخش از بررسی گوشی ریلمی ۱۱ پرو پلاس درباره سخت افزار و پردازنده این گوشی نیز صحبت کنیم. اگر قصد دارید که از این گوشی برای گیم و تجربه بازی‌های روز دنیا استفاده کنید، بهتر است که حتماً به این بخش توجه لازم را داشته باشبد. در حال حاضر این گوشی از پردازنده دایمنسیتی ۷۰۵۰ استفاده می‌کند که قدرت خوب و قابل‌ قبولی دارد و شما می‌توانید از آن برای کارهای روزانه خود استفاده کنید. نکته قابل‌ توجه این است که این پردازنده با پردازنده دایمنسیتی ۱۰۸۰ تفاوت چندانی ندارد.

این پردازنده ۸ هسته ای بوده که دو هسته ابتدایی آن از نوع Cortex-A78 با فرکانس ۲.۶ گیگاهرتز بوده و شش هسته باقی مانده نیز از نوع Cortex-A55 با فرکانس ۲.۰ گیگاهرتز است. این پردازنده دارای Wi-Fi 6 و بلوتوث نسخه پنج است و از اینترنت 5G پشتیبانی می‌کند. همچنین این تراشه از یک عدد پردازنده گرافیکی نیز برخوردار است. این تراشه از پردازنده گرافیکی Mali-G68 MC4 بهره برده است. این پردازنده گرافیکی در تراشه‌های Demensity 1080 نیز وجود داشت و مجدداً از آن استفاده شده است.

همچنین بخوانید :

رم و کارت حافظه

خوشبختانه یکی از نقاط قوت گوشی‌های ریلمی ۱۱ پرو پلاس رم و حافظه داخلی آن‌ها است و این گوشی از حافظه بالایی برخوردار است. به همین دلیل شما می‌توانید هر فایلی که دوست داشتید را در این حافظه نگهداری کرده و مشکلی از این بابت نخواهید داشت. بر اساس صحبت‌های سازنده، این گوشی با رم‌های ۸ و ۱۲ گیگابایت به بازار عرضه خواهد شد و شما می‌توانید با در نظر گرفتن شیوه استفاده خود یکی از این رم‌ها را انتخاب کرده و خریداری کنید. اگر به دنبال نهایت قدرت هستید، رم ۱۲ گیگاباتی می‌تواند گزینه مناسبی برای شما عزیزان باشد.

این گوشی در حافظه‌های داخلی ۲۵۶ گیگابایت الی ۱ ترابایت در بازار موجود خواهد بود و می‌توانید آن را خریداری نمایید. تمامی نسخه‌های این گوشی در دو نوع رم ۸ و ۱۲ گیگاباتی موجود است و محدودیتی در این زمینه برای خرید شامل حال شما عزیزان نخواهد شد. کمپانی سازنده از رم‌های LPDDR4X برای این گوشی استفاده کرده است که سرعت خوبی دارد. هرچند در حال حاضر شاهد نسل ۵ و ۶ رم‌ها در بازار هستیم. فضای ذخیره سازی داخلی این گوشی نیز از نوع UFS 3.1 خواهد بود که قدرت قابل توجهی دارد.

دوربین گوشی ریلمی 11 پرو پلاس

دوربین گوشی ریلمی ۱۱ پرو پلاس

دوربین نیز یکی از بخش‌های مهمی است که قصد داریم در بررسی گوشی ریلمی ۱۱ پرو پلاس به آن اشاره ای داشته باشیم. به هر حال همه ما دوست داریم لحظات مختلف زندگی خود را با استفاده از دوربین گوشی ظبط کنیم و این خاطرات را در حافظه گوشی خود ذخیره نماییم. باید اشاره کرد که این گوشی از ۳ عدد لنز برای قسمت پشتی استفاده کرده است. لنز اصلی این گوشی از نوع واید بوده و ۲۰۰ مگاپیکسلی است و می‌تواند عکس‌های با کیفیتی را ثبت نماید. همچنین این گوشی از یک دوربین اولترا واید ۸ مگاپیکسلی و یک دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی برخوردار است.

همچنین بخوانید :

شما می‌توانید عکس‌های خود را با سه کیفیت ۱۲ و ۱۵ و ۲۰۰ مگاپیکسلی ذحیره نمایید. در نمونه ۲۰۰ مگاپیکسلی عکس‌ها از جزئیات بالایی برخوردار هستند و بسیار رضایت بخش هستند. باید اشاره کرد که دوربین سلفی این گوشی نیز ۳۲ مگاپیکسلی است. بهتر است که به کیفیت فیلم‌برداری این دوربین‌ها نیز توجهی داشته باشیم. شما می‌توانید با استفاده از این دوربین‌ها باکیفیت 4K و نرخ فریم ۳۰ فریم بر ثانیه فیلم‌برداری داشته باشید. همچنین شما می‌توانید فیلم‌های با کیفیت ۱۰۸۰ و نرخ فریم ۳۰ الی ۴۸۰ فریم بر ثانیه نیز ذخیره نمایید. در کیفیت ۷۲۰ نیز نرخ فریم فیلم‌برداری این دوربین به ۹۶۰ فریم بر ثانیه خواهد رسید.

قیمت و تاریخ عرضه

این گوشی برای اولین ‌بار پارسال معرفی شد و به بازار عرضه گردید. با بررسی می‌توان متوجه شد که این گوشی برای اولین ‌بار در تاریخ ۱۰ می سال ۲۰۲۳ در مراسمی خاص معرفی گردید و در همان زمان طرفداران زیادی نیز پیدا کرد و افراد زیادی شیفته آن شدند. سرانجام ۵ روز پس از معرفی این گوشی به بازار جهانی عرضه گردید. انتظار طرفداران این گوشی چندان طولانی نبود و سرانجام این گوشی در تاریخ ۱۵ می سال ۲۰۲۳ به بازار جهانی عرضه گردید و افراد توانستند این گوشی را به راحتی خریداری نمایند.

همچنین بخوانید :

این گوشی در هنگام عرضه از نسخه پایه اندروید ۱۳ استفاده می‌کرد و از سیستم عامل اختصاصی ریلمی برخوردار است. در زمان انتشار قیمت تقریبی ۲۷۰ یورو برای این گوشی در نظر گرفته شد که حال پس از گذشت زمان قیمت این گوشی نیز کاهشی شده است.

جمع‌بندی

در نهایت با معرفی گوشی ریلمی ۱۱ پرو پلاس همراه شما عزیزان بودیم و اطلاعات کاملی در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دادیم. یک گوشی میان‌رده خوش قیمت که قدرت پردازشی قابل ‌قبولی نیز دارد و از نظر طراحی با دیگر میان رده‌های موجود در بازار متفاوت است و می‌تواند یک گزینه مناسب برای افرادی باشد که به دنبال یک چیز جدید هستند و دوست دارند یک گوشی خاص در دست داشته باشند. نظر شما چیست؟ آیا گوشی ریلمی ۱۱ پرو پلاس ارزش خرید دارد و می‌تواند گزینه مناسبی برای مصرف کنندگان باشد؟ خوشحال می‌شویم نظرات خود را در قسمت کامنت‌ها، با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

منتخب کاربران

source
تولید محتوا

توسط wikiche