بدون شک سریال دکتر معجزه گر یکی از خوش‌ساخت‌ترین و بهترین سریال های پزشکی ترکیه است که می‌توانید تماشا کنید. در این مقاله قصد داریم با معرفی و بررسی سریال Mucize Doktor همراه شما باشیم.

ساخت آثار اقتباسی در دنیا امری مرسوم است و در کشور ترکیه نیز این اتفاق می‌افتد. آثار ترکی بیشتر از روی سریال های کره‌ ای موفق اقتباس می‌شوند که در دنیا طرفداران زیادی دارند. از سوی دیگر ژانر پزشکی اگرچه جز ژانرهای کمتر پرداخته شده در دنیا است اما جذابیت زیادی دارد و مخاطبانی که به این ژانر علاقه دارند را جذب می‌کند.

سریال دکتر معجزه گر یا دکتر معجزه به کارگردانی یوسف پیرحسن (Yusuf Pirhasan)، آیتاچ چیچک (Aytaç Çiçek)، وولکان کسکین (Volkan Keskin)، یاعیز آلپ آکایدین (Yağız Alp Akaydın) و آلتان دونمز (Altan Dönmez) ساخته شده است. این اثر محصول کمپانی MF Yapım است و طی سال‌های 2019 تا 2021 پخش شد. در ادامه این مقاله پلازا با معرفی سریال Mucize Doktor همراه شما هستیم.

فهرست مطالب:

زمان پخش سریال دکتر معجزه گر

ژانر سریال Mucize Doktor درام و پزشکی است. این سریال نخستین بار در تاریخ 12 سپتامبر 2019 (21 شهریور 1398) از شبکه Fox قدیم و NOW جدید ترکیه بر روی آنتن رفت. پس از دو فصل، دکتر معجزه در 27 مه 2021 (6 خرداد 1400) به پایان رسید. تعداد قسمت های سریال دکتر معجزه گر مجموعا 64 قسمت است. این مجموعه روزهای جمعه تا چهارشنبه ساعت 22:00 از شبکه جم سریز نیز پخش می‌شود. در پایین جدول پخش سریال را می‌بینید.

فصل تاریخ شروع تاریخ پایان تعداد قسمت‌ها
اول 21 شهریور 1398 7 فروردین 1399 28
دوم 27 شهریور 1399 6 خرداد 1400 36

داستان سریال دکتر معجزه گر

داستان سریال دکتر معجزه گر

دکتر معجزه از روی سریال کره‌ ای دکتر خوب (Good Doctor) محصول سال 2013 به کارگردانی کیم مین-سو (Ki Min-soo) و کیم جین-وو (Kim Jin-woo) ساخته شده است. پارک جه-بوم (Park Jae-beom) سازنده این اثر بود.

خلاصه سریال ترکی دکتر معجزه گر درباره مردی به نام علی وفا است که مبتلا به اوتیسم است و همچنین سندرم ساوانت نیز دارد. به دلیل داشتن این بیماری علی حافظه تصویری فوق‌العاده‌ای دارد اما پدرش که او را عقب مانده ذهنی می‌داند، از خانه بیرون می‌‌کند. علی نیز نزد مردی مهربان که پزشک است، بزرگ می‌شود و با خواندن درس به مدارج علمی بالا می‌رسد. او اکنون رتبه اول دانشگاه پزشکی است و وارد بیمارستان شده اما به دلیل داشتن شرایط خاص باید لیاقت خود را برای پزشک بودن، در بیمارستانی پر از دوست و دشمن ثابت کند.

همچنین بخوانید :

بازیگران سریال دکتر معجزه گر

در این بخش با بیوگرافی بازیگران اصلی و معرفی سایر بازیگران همراه شما هستیم.

تانر اولمز در نقش علی وفا

بازیگران سریال دکتر معجزه گر

تانر اولمز (Taner Ölmez) هنرپیشه اهل کشور ترکیه در 9 اوت 1986 (18 مرداد 1365) چشم به جهان گشود. او تحصیلاتش را در زمینه بازیگری به اتمام رساند و سپس در آگهی‌های تلویزیونی حضور پیدا کرد تا اینکه در سال 2009 با سریال آتش و خاکستر (Kül ve Ateş) وارد تلویزیون شد. این بازیگر در سال 2012 با بازی در سریال زیر پوست شهر (Kayıp Şehir) به شهرت رسید و سریال دکتر معجزه گر توجهات زیادی کسب کرد و جوایز فراوانی برنده شد. در سال 2012 تانر اولمز با فیلم قصه بلند (Uzun Hikâye) وارد سینما شد. از آثار شاخص این بازیگر باید به سریال‌های رو در رو (Yüz Yüze)، محافظ (Hakan: Muhafız)، الف: مالیخولیا (Alef: Mâl-i Hülya) و سریال مخلوق (Yaratılan) اشاره کنیم.

اونور تونا در نقش فرمان ارییعیت

هنرپیشه های سریال ترکی دکتر معجزه گر

اونور تونا (Onur Tuna) بازیگر اهل کشور ترکیه متولد 2 ژوئیه 1985 (11 تیر 1361) است. او بازیگری را در تلویزیون از سال 2011 با سریال زندگی ادامه دارد (Hayat Devam Ediyor) آغاز کرد و پیش از آن نیز در تئاتر فعالیت می‌کرد. او با سریال‌های فیلینتا (Filinta)، قویدل (Cesur Yürek) و سیب ممنوعه (Yasak Elma) به شهرت رسید. اونور تونا سینما را نیز در سال 2014 با فیلم مسئله کوچک ایلول (Bi Küçük Eylül Meselesi) شروع کرد. از دیگر آثار این بازیگر باید به سریال‌ محکوم (Mahkum)، سریال زندگی شگفت انگیز من (Şahane Hayatım)، فیلم های عاشقانه سنگین (Ağır Romantik)، از من چی درمیاد؟ (Benden Ne Olur?) و شام آخر (Son Akşam Yemeği) اشاره کنیم.

صنم اونسال در نقش نازلی گولنگول

خلاصه سریال ترکی دکتر معجزه گر

صنم اونسال (Sinem Ünsal) هنرپیشه اهل کشور ترکیه در 21 ژوئن 1993 (31 خرداد 1372) چشم به جهان‌ گشود. او بازیگری را از سال 2017 با تئاتر شروع کرد و در همان سال با سریال ستاره چوپان (Çoban Yıldızı) وارد تلویزیون شد. این هنرپیشه ابتدا با نقش گولسوم در سریال عشق سیاه سفید (Siyah Beyaz Aşk) دیده شد و سپس با سریال دکتر معجزه گر به شهرت رسید. صنم اونسال در آثاری همچون یک روز حتما (Elbet Bir Gün)، محرمانه (Gizli Saklı) و قبل از تو (Senden Önce) نیز به عنوان نقش اصلی حضور پیدا کرده است.

هازال تورسان در نقش بلیز بویسال

ژانر سریال Mucize Doktor

هازال تورسان (Hazal Türesan) بازیگر ترکی در 20 ژوییه 1985 (29 تیر 1364) به دنیا آمد. او بازیگری را از 2008 با سریال یادت نره (Unutma Beni) شروع کرد. سپس با نقش گونش در سریال عشق پول سیاه (Kara Para Aşk) به شهرت رسید. سریال‌های انتقام شیرین (Tatlı İntikam)، فضیلت خانم و دخترانش (Fazilet Hanım ve Kızları)، موهبت (Atiye)، فاطما (Fatma)، بابا (Baba) و سریال غنچه‌های سرخ (Kızıl Goncalar) از آثار شاخص این بازیگر هستند.

سایر هنرپیشه های سریال ترکی دکتر معجزه گر عبارتند از:

  • مورات آیگن (Murat Aygen) در نقش تانجو کورمان
  • هاکان کورتاش (Hakan Kurtaş) در نقش دوروک اوزوتورک
  • زرین تکیندور (Zerrin Tekindor) در نقش وصلت  کوزواوعلو
  • سرکان کسکین (Serkan Keskin) در نقش محسن کورونماز
  • بیتر دینچل (Bihter Dinçel) در نقش سلوی اوستاگیل
  • هایال کوسه‌اوعلو (Hayal Köseoğlu) در نقش آزالیا دینجین
  • و…

نقد سریال Mucize Doktor

نقد سریال Mucize Doktor

دکتر معجزه با کارگردانی یوسف پیرحسن یکی از کارگردانان به نام ترکیه شروع شد و سپس چندین کارگردان خوب دیگر، سریال را ادامه دادند. این اثر دو فصل داشت که مجموع قسمت‌های آن 64 قسمت بود و با احتساب زمان دو ساعته سریال های ترکی، یک اثر بلند به شمار می‌آید. همین بلند بودن نیز به شما هشدار می‌دهد که اگر به دنبال سریالی با قسمت‌های کوتاه که سریع به پایان برسد هستید، دکتر معجزه گر را شروع نکنید.

داستان سریال اقتباسی از نسخه کره ای و نسخه آمریکایی (The Good Doctor) است‌. سریال کره ای به مراتب اثری قوی‌تر از ترکیه ای است و پردازش داستان در آن بهتر صورت گرفته اما نسخه ترکیه‌ای نیز روایت داستان خوبی دارد. نکته‌ای که سریال ترکی را متمایز و شاید کمی ناامید کننده کند، در واقع اغراق‌های بیش از حد در داستان است‌.

همچنین بخوانید :

همه این‌ها را گفتیم تا تاکید کنیم، دکتر معجزه خالی از اشکال نیست اما، در جایگاه خود یک سریال تماشایی و زیباست. نقطه قوت سریال بازی جذاب، باورپذیر و روان تانر اولمز است که او را تبدیل به بازیگری منحصر به فرد می‌کند. در جایگاه بعدی بازیگران مکمل هستند که اگرچه اکت قوی‌ای ندارند اما ارتباط خوبی با مخاطب برقرار می‌کنند.

دکتر معجزه ساده و قابل لمس است و گاهی حتی اغراق‌های آن نیز دلنشین هستند. مثلا وقتی علی هوش بالای خود را با وجود اینکه دچار اوتیسم است نشان می‌دهد، مخاطب به وجد می‌آید. همچنین پیام اخلاقی سریال نیز بسیار شنیدنی است و باعث می‌شود تا نمرات سریال Mucize Doktor بالا باشند.

سخن نهایی

بررسی سریال دکتر معجزه گر

در این مطلب با معرفی و بررسی سریال دکتر معجزه گر همراه شما بودیم. این اثر بر اساس یک سریال کره ای ساخته شد و اقتباس شیرین و دلنشینی از آن بود. نظر شما درباره مجموعه دکتر معجزه چیست؟ کدام یک از شخصیت‌های آن را بیشتر دوست دارید؟ لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید. از همراهی شما تا پایان مقاله متشکریم.

منتخب کاربران

source
تولید محتوا

توسط wikiche