امروزه شرکت های بازی سازی معروف از طریق عناوینی که انتشار داده‌اند به محبوبیت بالایی در نزد گیمرها دست یافته‌اند. هدف از آماده سازی این مقاله آشنایی شما عزیزان با شرکت های بازی سازی ایرانی و خارجی بوده است که اگر از دوست داران بازی‌های ویدیویی هستید این مقاله را از دست ندهید.

به طور حتم نمی‌توان گفت که کدام شرکت بازی سازی، پرچم‌دار بهترین گزینه بوده است اما در این زمینه ما به تعدادی از بهترین شرکت های بازی سازی خارجی و حتی ایرانی اشاره خواهیم داشت که براساس آن می‌توانید به شکل بهتری با کمپانی‌هایی که روی توسعه بازی‌ها فعالیت دارند آشنا شوید. لازم به ذکر است بدانید که در این راستا به شرکت‌های مختلفی اشاره خواهد شد که به نقاط ضعف و قوت هر یک از کمپانی های بازی سازی نیز اشاره خواهیم داشت. با سایت پلازا در ادامه جهت معرفی شرکت‌های بازی سازی معروف همراه باشید.

فهرست مطالب

شرکت های بازی سازی معروف

براساس درخواست‌های متعددی که از سوی گیمرها ارسال شده است به صورت جداگانه به معرفی شرکت های بازی سازی ایرانی و شرکت های بازی سازی خارجی خواهیم پرداخت که در این زمینه می‌توانید به شکل بهتری با این کمپانی‌ها آشنا شوید. در طول این نوشته با اطلاعاتی مواجه خواهید شد که شاید تا به امروز کمتر با آنها مواجه شده باشید و یا نکاتی را در خصوص بهترین کمپانی های بازی سازی کسب کنید که شاید برایتان جالب و مفید باشد.

شرکت های بازی سازی ایرانی

خوشبختانه مدتی است که روند ساخت بازی از سوی استودیوهای داخلی به قوت آغاز شده است. در این روند تصمیم به معرفی برخی شرکت‌های مطرح بازی سازی ایرانی گرفته‌ایم که در آن می‌توانید با مجموعه‌های مناسبی که روی توسعه بازی‌های داخلی فعالیت داشته‌اند آشنا شوید. در ادامه این بخش مارا همراهی کنید و دیدگاه خود نسبت به گزینه‌های معرفی شده را برایمان به اشتراک بگذارید.

همچنین بخوانید :

1. پاییزان

آشنایی با شرکت های بازی سازی معروف ایران و جهان

استودیو پاییزان مدت زمان طولانی در روند توسعه بازی‌های موبایلی و کامپیوتری فعالیت داشته است که از اصلی‌ترین نمونه کارهای این شرکت می‌توان به بازی پسرخوانده و باغ نگار، آوانگارد و آشپزشو اشاره داشت. در هر یک از عناوین نامبرده، کاراکترها و شخصیت‌های موجود براساس طراحی و ایده پردازی‌های نوینی انجام گرفته است که این موضوع می‌تواند کاربران را با یک سری ساختارهای اولیه مناسب مواجه نماید. هر یک از بازی‌های مذکور در پلتفرم بازار توانسته‌اند امتیاز بالایی را از سوی کاربران کسب کنند که در این راستا می‌توان این اطمینان را به کاربران پلازا داد که استودیو پاییزان را می‌توان یکی از بهترین شرکت‌های بازی سازی ایرانی دانست که اعضای این گروه از جوانان باانگیزه و مشتاق به یادگیری تشکیل شده است.

همچنین بخوانید :

2. راسپینا

یکی دیگر از استودیوهای مطرح بازی سازی در داخل کشور شرکت راسپینا بوده است که بدنیست بدانید این استودیو مانند پاییزان دارای گروهی قدرتمند بوده است. از اصلی‌ترین نمونه کارهای این استودیو می‌توان به بازی‌ ارتش فرازمینی که E.T. Armies نام داشته اشاره داشت. این بازی کامپیوتری در طول کمتر از 2 هفته توانست مجوز حضور در Steam را کسب کند که لازم است بدانید این بازی اکشن و تیراندازی درسال 2016 منتشر شد که توانست امتیاز مناسب 56 از 100 را از متاکریتیک کسب کند. این عنوان یک محصول گرافیکی و البته هیجان انگیز از استودیو داخلی راسپینا بوده است که پیشنهاد می‌شود این بازی کامپیوتری و دیگر عناوین استودیو را از دست ندهید.

شرکت های بازی سازی خارجی

با پایان یافتن معرفی شرکت‌های بازی سازی ایرانی، اکنون تصمیم داریم شما را با تعدادی از شرکت‌های مطرح بازی سازی خارجی آشنا کنیم که پیشنهاد می‌شود در این زمینه ما را همراهی نمایید.

1. راکستار

آشنایی با شرکت های بازی سازی معروف ایران و جهان

یکی از شناخته شده‌ترین و البته محبوب‌ترین شرکت‌های سازنده بازی راک استار می‌باشد که باید بدانید این کمپانی اصلی‌ترین دلیل محبوبیت خود را مدیون ساخت سری بازی های جی تی آی می‌داند که در این زمینه شاهد نسخه‌های مختلفی از این فرنچایز محبوب و شناخته شده هستیم. در حال حاضر این کمپانی روی نسخه ششم از فرنچایز جی تی آی فعالیت داشته است که به نظر می‌رسد این محصول پرهزینه‌ترین و البته هیجان انگیزترین عنوان ساخته شده از راک استار باشد که گیمرهای بسیاری از سراسر جهان در انتظار آن هستند. در کنار فرنچایز نام برده شده، این شرکت روی بازی‌های دیگری نیز فعالیت داشته است که با گذشته درخشان و با شکوه خود امروزه توانسته عنوان بهترین شرکت بازی‌سازی خارجی را به خود اختصاص دهد. لازم به ذکر است بدانید که این شرکت زیر مجموعه از کمپانی تیک تو می‌باشد که در قالب یک شرکت بازی‌سازی به صورت حرفه‌ای در حال انجام پروژه‌های مختلفی می‌باشد.

2. یوبیسافت

اگر از دوستداران بازی‌های نقش آفرینی و اکشن باشید حتماً شرکت یوبی سافت را می‌شناسید که در این زمینه این شرکت محبوب بازی‌های مختلفی نظیر فرنچایز اساسین کرید و یوبی نظیر فرنچایز اساسین کرید و فارکرای را در کارنامه خود داشته است که باید بدانید در حال حاضر سری بازی‌های اساسین را می‌توان جزو محبوب‌ترین بازی‌های نقش آفرینی و حتی مبارزه‌ای دانست که آخرین نسخه منتشر شده از آن میراژ بوده است. از دیگر بازی‌های ساخته شده توسط یوبیسافت می‌توان به Assassin’s Creed® Mirage و Avatar: Frontiers of Pandora و XDefiant و Prince of Persia: The Lost Crown و The Crew Motorfest و Riders Republic و… نام داشت. بر اساس اطلاعات به دست آمده می‌توان گفت که این کمپانی قدرتمند هر ساله بازی‌های جدیدی را وارد بازارهای جهانی می‌کند. در حال حاضر بسیاری از بازی‌های منتشر شده توسط این شرکت توانستند امتیاز بالایی را از سوی منتقدین و کاربران کسب کنند که پیشنهاد می‌شود دیدگاه و نظر خود را نسبت به این شرکت بیان نمایید.

3. الکترونیک آرتز

یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های فعال در صنعت بازی‌سازی کمپانی الکترونیک آرتز می‌باشد که این شرکت در ابتدا با فعالیت روی سری بازی‌های فیفا توانست گیمرهای بسیاری را به سمت خود جذب نماید که در این راستا باید بدانید امروزه این شرکت با تکیه بر تجربه بالا و گذشته پیشین خود توانسته نسخه‌های متعددی را از بازی‌های فیفا ارائه کند. در کنار این بازی شاهد گزینه‌های دیگری نیز هستیم که از اصلی‌ترین بازی‌های این شرکت می‌توان به بتلفیلد 2042 و سری بازی‌های FIFA و Madden NFL و Sims و F1 و… اشاره داشت.

همچنین بخوانید :

4. سونی

آشنایی با شرکت های بازی سازی معروف ایران و جهان

کمپانی سونی در کنار کنسول انحصاری که در اختیار داشته روی بازی‌سازی نیز فعالیت نموده است که بد نیست بدانید در این زمینه با راه‌اندازی شرکت پلی استیشن توانسته بازی‌های اختصاصی و انحصاری بسیاری را برای کنسول خود طراحی و عرضه نماید. در این زمینه گیمرهای بسیاری به این شرکت وفادار هستند؛ زیرا موردی وجود نداشته که بتوان گفت بازی منتشر شده از سوی کمپانی سونی با طراحی و یا ساختار مناسبی همراه نبوده است. در این زمینه شرکت‌های سازنده بازی‌ها با علاقه بسیاری که گیمرها به کنسول‌های این شرکت نشان داده‌اند امروزه بازی‌های خود را برای پلتفرم پلی استیشن عرضه می‌کنند که اگر تصمیم دارید با یکی از بهترین شرکت‌های سازنده بازی خارجی آشنا شوید باید بدانید که کمپانی سونی یک نمونه قدرتمند و بارز در این زمینه بوده است که از اصلی‌ترین بازی‌های آن می‌توان به The Last of Us Part II و The Last of Us Part I و مرد عنکبوتی ۲ و Uncharted 4: A Thief’s End و… اشاره داشت.

همچنین بخوانید :

5. ایکس باکس

شرکت ایکس باکس یک زیر مجموعه اختصاصی از کمپانی شناخته شده مایکروسافت می‌باشد که با قدرت بالای خود توانسته بازی‌های بسیاری را برای کنسول ایکس باکس منتشر نماید. امروزه بسیاری از بازی‌های انحصاری ایکس باکس تحت شعاع قرارگیری در کنسول رقیب را داشته‌اند که این موضوع به دلیل تغییر سیاست مایکروسافت بوده که تصمیم دارد بازی‌های انحصاری خود را برای کنسول‌های دیگر نیز عرضه نماید. با این اوضاع باز هم شرکت ایکس باکس یکی از مطرح‌ترین شرکت‌های سازنده بازی خارجی می‌باشد که از اصلی‌ترین بازی‌های آن می‌توان به فال‌آوت ۴ و گیاهان دربرابر زامبی‌ها و ماینکرافت و Sonic the Fighters و استارفیلد و… اشاره داشت.

همچنین بخوانید :

سخن پایانی

معرفی شرکت های بازی سازی معروف به پایان رسید که در طول این نوشته سعی شد به مواردی اشاره شود که ارزش قرار گیری در لیست شرکت های بازی سازی ایرانی و شرکت های بازی سازی خارجی را داشته باشد. در همین بین، شما عزیزان برای تکمیل شدن این نوشته می‌توانید با ما همراه باشید و دیدگاه و نقدهای خود نسبت به کمپانی های بازی سازی معرفی شده را برایمان ارسال کنید. بی‌تردید با انجام اینکار به تکمیل شدن مقاله از زوایای مختلفی کمک خواهید نمود.

منتخب کاربران

source
تولید محتوا

توسط wikiche