وقتی صحبت از تولید یک محتوای حرفه ای در میان باشد، موارد متعددی باید در نظر گرفته شود تا بتوان بازدهی آن را تضمین کرد. یکی از مهمترین معیار‌هایی که باید در نظر گرفت، کیفیت محتوایی است که تولید می‌کند و می‌توان گفت دومین عنصر مهم، که در صورت عدم توجه به آن کل محتوای شما ویران خواهد شد، کیفیت صدا می‌باشد. تمامی کسانی که دستی در تولید محتوا، به خصوص تولید محتوای ویدیویی داشته باشند، این موضوع را می‌دانند که کیفیت و وضوح صدا تا چه اندازه می‌تواند روی کار نهایی تاثیر بگذارد. همین موضوع باعث می‌شود خیلی از کسانی که قصد فعالیت در این زمینه را دارند به سراغ یافتن بهترین میکروفن برای تولید محتوا بروند.

همچنین بخوانید :

بهترین میکروفن برای تولید محتوا کدام است؟ چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟ و هزینه کردن برای خرید آن تا چه اندازه می‌تواند مهم باشد؟ در این مقاله است جواب تمامی این سوال‌ها را پیدا کرده و ببینیم یک میکروفن مناسب برای بلاگری و پادکست چه ویژگی‌هایی دارد.

فهرست مطالب

بهترین میکروفن برای تولید محتوا چه ویژگی‌هایی دارد؟

بهترین میکروفن برای تولید محتوا چه ویژگی‌هایی دارد؟

اولین موردی که می‌توان با آن معرفی بهترین میکروفن برای تولید محتوا را شروع کرد، صحبت در مورد ویژگی‌هایی است که از یک میکروفون خوب انتظار می‌رود و قابلیت‌هایی که باید بتواند برای ما فراهم کند. با درک و دانستن این مساله شما میتوانید هر میکروفونی را ارزیابی کرده و بهترین گزینه را برای خودتان پیدا کنید و صرفا به مواردی که در لیست‌های اینچنینی میبینید، محدود نشوید. معیار‌هایی که برای تشخیص بهترین میکروفن برای تولید محتوا می‌توان از آنها کمک گرفت، ترکیبی از معیار‌های کیفی، موارد مربوط به قابلیت حمل (Portability) و جابجایی راحت، و در نظر گرفتن طیف کاربرد‌ها هستند.

نوع و معماری میکروفون یکی از موارد تعیین کننده است. وقتی ما به سراغ پیدا کردن بهترین میکروفن برای تولید محتوا برویم خواهیم دید که طیف مختلفی از کاربرد‌ها وجود دارد که هر کدام از آنها یک سری ویژگی‌های خاص را دنبال می‌کنند. مهمترین انواعی که ممکن است با آنها مواجه شوید این موارد هستند:

  • میکروفون‌های USB: این نوع از میکروفون برای کاربرانی که به دنبال راه‌اندازی آسان و سریع هستند، مناسب‌ترند.
  • میکروفون‌های XLR: کیفیت صدای بهتری ارائه می‌دهند و بیشتر برای محیط‌های حرفه‌ای مناسب‌اند، اما نیاز به تجهیزات اضافی مانند میکسر یا اینترفیس صوتی دارند.
  • میکروفون‌های Lavalier: همان میکروفون‌های یقه ای هستند که برای ضبط صدا در حال حرکت مناسبند.
  •  میکروفون‌های Shotgun: شاتگان برای ضبط فضای یک محدوده خاص و کاهش صدای پس زمینه مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مورد بعدی «الگوی قطبی» یا همان Polar Pattern در میکروفون است که به نوع مکانیزم ضبط صدای میکروفون اشاره دارد. از نظر الگوی قطبی می‌توان میکروفون‌ها را به اینصورت دسته بندی کرد:

  • کاردیوید (Cardioid): این الگو صدا را از جلوی میکروفون می‌گیرد و نویزهای پس زمینه را کاهش می‌دهد. مناسب برای پادکست و ضبط‌های فردی.
  • امنی دایرکشنال (Omnidirectional): صدا را از همه جهات می‌گیرد. مناسب برای ضبط گروهی و مصاحبه‌ها.
  • بای دایرکشنال (Bidirectional): صدا را از جلو و پشت میکروفون می‌گیرد. مناسب برای مصاحبه‌های دو نفره.
  • استریو (Stereo): صدا را به صورت استریو ضبط می‌کند. مناسب برای ضبط موسیقی و صداهای محیطی.

مورد بعدی که باید در مورد پیدا کردن بهترین میکروفن برای تولید محتوا به آن توجه داشت، کیفیت صدا است. در این مورد باید گفت که معیار‌های مختلفی برای این منظور وجود داشته که دو مورد زیر مهمترین آنها به شمار می‌روند:

  • پاسخ فرکانسی: این مورد که با یکای دسی بل (dB) اندازه گرفته می‌شود یکی از مهمترین موارد در کیفیت میکروفون است. میکروفون‌های با پاسخ فرکانسی وسیع‌تر یا اصطلاحا دسی بل بالاتر معمولاً صدای بهتری تولید می‌کنند.
  • نسبت سیگنال به نویز (SNR): میکروفون‌های با SNR بالاتر، نویز کمتری دارند و صدای واضح‌تری ارائه می‌دهند.

مورد بعدی که باید به آن توجه داشت، استفاده آسان از میکروفون است. شما می‌توانید دستگاه‌هایی را پیدا کنید که به صورت پلاگ اند پلی با یک اتصال ساده کار می‌افتند. همینطور می‌توانید میکروفون‌هایی را ببینید که راه اندازی آنها دردسر‌های خاص خود را داشته و نیاز به تنظیمات دارند. در کنار این موارد، تجهیزات و لوازم جانبی نیز اهمیت بالایی دارند. ارائه تجهیزانتی مانند فیلتر پاپ و یا شوک مات می‌تواند برای شما خیلی کاربردی باشد. البته این تجهیزات به همراه مواردی مثل پایه و بازو قابل اضافه شدن نیز هستند.

همچنین بخوانید :

یکی از مواردی که حتما باید هنگام خرید به آن توجه کنید میزان حساسیت است. حساسیت میکروفون نشان‌دهنده توانایی آن در ضبط صداهای ضعیف است. میکروفون‌هایی با حساسیت بالا می‌توانند جزئیات بیشتری را ضبط کنند، در عین حال ممکن است نویز بیشتری نیز جذب کنند.

و در انتها باید گفت بودجه یکی از مهمترین موارد تعیین کننده بهترین میکروفن برای تولید محتوا از نظر شما خواهد بود. در صورتی که دست پُر به میدان آمده باشید و بخواهید هزینه کنید، طبیعتا می‌توانید تمامی معیار‌های گفته شده را در نظر بگیرید. اما در صورتی که بودجه چندان بالایی نداشته باشید، لازم است اولویت‌های خود را به خوبی مشخص کرده و براساس آن‌ها اقدام کنید. البته این مورد بسته به نیاز شما متغیر خواهد بود و در بخش بعدی که خود کاندیداهای بهترین میکروفن برای تولید محتوا را معرفی کردیم، این موضوع را در نظر خواهیم داشت.

بهترین میکروفن بازار برای تولید محتوا کدام است؟

اکنون که می‌دانیم چه چیزی می‌خواهیم بخریم و باید چه مواردی را در نظر داشته باشیم، وقت آن رسیده است که دیوایس‌های مختلفی که برای این کار وجود دارند را بررسی کنیم و ببینیم که بهترین میکروفن برای تولید پادکست، بلاگری و یا تولید محتوا کدام است. در اینجا ما مهمترین موارد را که از نظر کاربران عملکرد بهتری داشته اند و حرفه ای‌ها از آنها استفاده می‌کنند را معرفی خواهیم کرد. تقریبا تمامی این گزینه‌ها در بازار ایران یافت شده و می‌توانید از آنها استفاده کنید. البته با توجه به نوسانات قیمت در بازار ایران، قیمت‌هایی که در این لیست ارائه شده اند به صورت دلاری بوده که می‌توانید با یک حساب سرانگشتی قیمت ریالی آنها را تعیین کنید.

اگر بخواهیم لیستی از دستگاه‌هایی که می‌توان با خیال آسوده آنها را به عنوان بهترین میکروفن برای تولید محتوا معرفی کرد داشته باشیم، این دستگاه‌ها در اولویت قرار خواهند داشت:

بهترین میکروفن برای تولید محتوا: Audio-Technica AT2020

بهترین میکروفن برای تولید محتوا: Audio-Technica AT2020

  • نوع: USB و XLR
  • بیت ریت: ۱۶ بیتی
  • سمپل ریت: ۴۴.۱ کیلوهرتز
  • محدوده فرکانس: ۲۰ تا ۲۰ کیلو هرتز
  • الگوی قطبی: کاردیود
  • قیمت: زیر ۱۰۰ دلار

وقتی صحبت از تولید محتوا، ساخت ویدئو‌های یوتیوب، پادکست‌ها و استریمینگ در میان باشد، یکی از مدعیان اصلی که سایر برند‌ها را به حاشیه رانده است، آدیوتکنیکا است که میکروفون‌های مختلفی را به بازار عرضه کرده است و هم از نظر امکانات و ویژگی‌ها و هم قیمت پایین و مناسبی که دارد، همیشه بهترین‌ها را در اختیار کاربران خود قرار داده است. میکروفون Audio-Technica مدل AT2020 یکی از بهترین میکروفون‌هایی است که می‌توانید برای کار تولید محتوا از آن استفاده کنید و تعادل خوبی میان کیفیت، سادگی استفاده و همینطور قیمت را در اختیار شما قرار می‌دهد.

همچنین بخوانید :

این میکروفون کیفیت بدنه خوبی داشته و می‌توان آن را یک میکروفون خوش ساخت ساخت. این دستگاه که از نوع کاردیودی است، مناسب رکرود کردن صدا‌های استودیویی بوده و کاربری ساده آن، آن را تبدیل به یک گزینه خوب برای تولید پادکست می‌کند.

Blue Yeti، یک بهترین میکروفن حرفه ای برای تولید محتوا

بهترین میکروفن حرفه ای برای تولید محتوا: Blue Yeti

  • نوع: USB
  • بیت ریت: ۱۶ بیتی
  • سمپل ریت: ۴۸ کیلوهرتز
  • محدوده فرکانس: ۲۰ تا ۲۰ کیلوهرتز
  • الگوی قطبی: چند حالته (کاردیودی، بای دایرکشنال، امنی دایرکشنال)
  • قیمت: در حدود ۱۰۰ دلار

مورد دیگری که می‌تواند به عنوان بهترین میکروفن برای تولید محتوا معرفی شود، بلو یتی است که یکی از حرفه ای ترین میکروفون‌های موجود در بازار است. برند Blue یکی از قدیمی ترین تولید کنندگان میکروفون‌های مختلف است که رنج محصولات وسیعی داشته و می‌توان دیوایس‌های بسیار گران قیمت تر و خاص تری را هم در آن پیدا کرد، اما در صورتی که به دنبال دستگاهی ارزان و تمام عیار برای مصارف تولید محتوا می‌گردید که به شما نه نگوید و هر تنظیماتی که نیاز داشتید را بتوانید در ان پیاده کنید و مود‌های مختلف رکورد و الگوهای قطبی خاص را روی آن داشته باشید، Blue Yeti بهترین پاسخ به شماست.

همچنین بخوانید :

این میکروفون با کیفیت صدای بالا و تنظیمات حرفه ای می‌تواند بهترین میکروفن برای تولید محتوا باشد، البته باید گفت که پیچیدگی تنظیمات و انتخاب مود‌های مختلف شاید برای برخی از کاربران کمی دردسر ساز شود و افراد مبتدی را در شروع کار با مشکل مواجه کند.

بهترین میکروفن یقه ای برای تولید محتوا: Rode Go II

بهترین میکروفن یقه ای برای تولید محتوا: Rode Go II

  • نوع: USB
  • بیت ریت: ۲۴ بیتی
  • سمپل ریت: ۴۸ کیلوهرتز
  • محدوده فرکانس: ۵۰ تا ۲۰ کیلوهرتز
  • الگوی قطبی: امنی دایرکشنال
  • قیمت: در حدود ۲۰۰ دلار

کافیست سری به اینستاگرام بزنید و پیج‌های چند بلاگر را بررسی کنید. می‌توانید میکروفون‌های یقه‌ای رود را با طراحی مربعی شکل و خاص خود روی یقه خیلی از آنها ببینید و این اثباتی برای کیفیت این برند و مدل‌های مختلف میکروفون‌های آن است. برند Rode طیف زیادی از میکروفون‌های مختلف و حرفه ای را تولید می‌کند که شاید خیلی از آنها مصارف استودیویی داشته و در دسته میکروفون‌های گران تلقی شوند که ما در این فهرست خیلی به سراغ آنها نرفته ایم. اما باید گفت مدل Go II از این برند به طور قطع بهترین میکروفن وایرلس برای تولید محتوا است.

از ویژگی‌های اصلی این میکروفون می‌توانیم به کیفیت صدای عالی، راه اندازی ساده، تجهیزات کامل در پک همراه و البته برند بودن آن و تاثیر نمایشی آن در ویدئو‌ها اشاره کنیم. هرچند که قیمت بالای این میکروفون ممکن است یک نکته منفی برای کاربران باشد. البته باید گفت که لول قیمتی میکروفون‌های وایرلس به طور کلی بالاتر از میکروفون‌های سیمی است.

بهترین میکروفن ارزان تولید محتوا: AKG Ara

بهترین میکروفن ارزان تولید محتوا: AKG Ara

  • نوع: USB
  • بیت ریت: ۲۴ بیت
  • سمپل ریت: ۹۶ کیلوهرتز
  • محدوده فرکانس: ۲۰ تا ۲۰ کیلوهرتز
  • الگوی قطبی: هایپر کاردیود
  • قیمت: بین ۳۰ تا ۵۰ دلار

در صورتی که از نظر اقتصادی در مضیقه هستید، باز هم می‌توانید در بین برند‌های معتبر و خوب، گزینه‌های کار راه اندازی را پیدا کنید و بهتر است به سراغ استفاده از میکروفون‌های بدون نام و متفرقه نروید. برند AKG یکی از برند‌های خوبی است که با قیمت‌های اقتصادی شناخته می‌شود و میکروفون‌هایی با کیفیت و ظاهر خوب را با قیمت‌های متوسط به پایین در اختیار کاربران می‌گذارد. میکروفون AKG Ara یکی از مدل‌های خوش ساخت و زیبای آن است که می‌تواند با تکنولوژی هایپر کاردیود خود یک کیفیت صدای حرفه ای را در اختیار شما قرار دهد.

همچنین بخوانید :

این میکروفون ارزان می‌تواند برای کسانی که می‌خواهند کار تولید محتوای ویدئویی را شروع کنند و به دنبال ظاهر و کیفیت قابل قبول و قیمت مناسب می‌گردند، ایده آل باشد و به نوعی می‌توان آن را بهترین میکروفون برای بلاگری با قیمت پایین معرفی کرد.

Movo WMX-1، میکروفن یقه ای با قیمت مناسب

بهترین میکروفن یقه ای ارزان: Movo WMX-1

  • نوع: USB
  • بیت ریت: ۱۶ بیت
  • سمپل ریت: ۳۲ کیلوهرتز
  • محدوده فرکانس: ۳۵ تا ۴۸ کیلوهرتز
  • الگوی قطبی: امنی دایرکشنال
  • قیمت: حدود ۳۰ دلار

اگر به دنبال میکروفون یقه ای می‌گردید و ظواهر برای شما اهمیتی نداشته و می‌خواهید یک میکروفون کار راه انداز بیسیم با قیمت خوب داشته باشید، می‌توانید به سراغ Movo WMX-1 بروید. این میکروفون می‌تواند تمامی نیاز‌های شما را برطرف کرده و از نظر کیفی نیز شرایط بسیار خوب و ایده آلی دارد. همینطور باید گفت از نظر ظاهری نیز شرایط خوبی داشته و هر چند نمی‌تواند پرستیژ رود را داشته باشد، اما از خیلی از برند‌های متفرقه که با همین قیمت در بازار ریخته اند بهتر است.

بهترین میکروفن پریمیوم برای تولید محتوا: SteelSeries Alias

بهترین میکروفن پریمیوم برای تولید محتوا: SteelSeries Alias

  • نوع: USB و XLR
  • بیت ریت: ۲۴ بیتی
  • سمپل ریت: ۴۸ کیلوهرتز
  • محدوده فرکانس: ۵۰ تا ۲۰ کیلوهرتز
  • الگوی قطبی: کاردیودی
  • قیمت: در حدود ۲۰۰ دلار

اگر به دنبال یک میکروفون حرفه ای هستید و می‌خواهید معیار قیمت را کنار بگذارید، SteelSeries برای شما یک پیشنهاد ویژه دارد. SteelSeries Alias یک میکروفون حرفه ای و پرمیوم است که در دو نوع USB برای کاربری ساده و بدون دردسر و XLR برای استودیو‌های حرفه ای عرضه شده است. این میکروفون می‌تواند کیفیت صدای بسیار خوبی را برای شما فراهم کند. یکی از ویژگی‌های جذاب این دستگاه نشانگر رنج صدای LED است. به این صورت که وقتی رنج صدای شما از حدی که نیاز دارید بالاتر می‌رود، می‌تواند با رنگ قرمز به شما هشدار داده و یک ویژگی خوب برای شما فراهم می‌کند که بهترین کیفیت رکورد را داشته باشید.

همچنین بخوانید :

این میکروفون را می‌توان از نظر ویژگی‌های متفرقه و کیفیت ساخت یک سر و گردن بالاتر از سایر اعضای معرفی شده در این لیست دانست. اما باید گفت که کیفیت صدا، شفاف بودن و بدون نویز بودن و سایر ویزگی‌های کیفی دیگر را در میکروفون‌هایی مانند بلو یتی و یا آدیو تکنیکا AT2020 نیز می‌توانیم با قیمت کمتری داشته باشیم. به هر حال اگر به دنبال یک میکروفون با کیفیت سطح پریمیوم می‌گردید، SteelSeries Alias بهترین میکروفون برای تولید محتوا خواهد بود.

بهترین میکروفن برای گیمرها و استریمینگ: HyperX QuadCast

بهترین میکروفن برای گیمرها و استریمینگ: HyperX QuadCast

  • نوع: USB
  • بیت ریت: ۱۶ بیتی
  • سمپل ریت: ۴۸ کیلوهرتز
  • محدوده فرکانس: ۲۰ تا ۲۰ کیلوهرتز
  • الگوی قطبی: چند حالته
  • قیمت: در حدود ۱۳۰ دلار

در مورد پیدا کردن بهترین میکروفون برای بلاگری هم باید گفت که میکروفون‌های گیمینگ با ظاهر RGB حضور داشته و باز هم با رنگ بندی‌های مختلف و زیاده روی در امکانات، خودنمایی می‌کنند. این میکروفون حرفه ای می‌تواند کیفیت صدای عالی و خوبی را به شما بدهد و ویژگی‌های خوبی برای کاهش نویز‌ها و صداهای ناخواسته دارد. وجود تنظیمات الگوی قطبی نیز می‌تواند آن را برای هر وضعیتی آماده کند و در واقع با استفاده از آن یک میکروفون چند کاره در اختیار خواهید داشت.

 جذاب ترین ویژگی ای که HyperX QuadCast عرضه می‌کند، قسمت RGB دور تا دور آن بوده که نور آن می‌تواند در سطح بالایی شخصی سازی شود و هر حالتی که بخواهید از آن استفاده نمایید. همینطور ویژگی‌های خوبی که برای کارکرد با آن وجود دارد می‌تواند شما را از خرید خیلی تجهیزات دیگر راحت کند.

Shure SM7B، یک میکروفن مناسب مکان‌های شلوغ

بهترین میکروفن برای مکان‌های شلوغ: Shure SM7B

  • نوع: XLR
  • بیت ریت: ۲۴ بیتی
  • سمپل ریت: ۴۴.۱ کیلوهرتز
  • محدوده فرکانس: ۵۰ تا ۲۰ کیلو هرتز
  • الگوی قطبی: کاردیودی
  • قیمت: در حدود ۳۰۰ دلار

در اینجا ما میکروفونی را داریم که در واقع در کلاس دیگری قرار داشته و می‌توان گفت تعداد تولید کنندگان محتوایی که به سراغ برند گران قیمت Shure می‌روند، چندان زیاد نیستند. این میکروفون را می‌توان یک بازار استودیویی دانست که برای مدت‌ها لقب پادشاه میکروفون‌های استودیویی را با خود به یدک می‌کشید. برند Shure یکی از برند‌های قدیمی در حوزه تولید میکروفون بوده و می‌توان گفت که خیلی از استودیو‌ها و سیستم‌های حرفه ای پخش صدا در استادیوم‌ها و سالن‌های بزرگ با کمک میکروفون‌های این برند کار می‌کنند.

همچنین بخوانید :

هر چند این دیوایس برای فعالیت در این حوزه کمی سنگین است، اما می‌توان گفت که بهترین میکروفون برای تولید محتوا در فضای باز را به خود اختصاص دهد. در صورتی که می‌خواهید کار خود را در فضا‌های شلوغ انجام دهید، برای فراهم کردن کیفیت لازم و کاهش صدا‌های شلوغ باید به دنبال گزینه‌های بهتری باشید که از پس این کار بر بیایند. در اینجا Shure SM7B می‌تواند تمام مشکلات شما را رفع کند و بهترین کیفیت را در اختیارتان بگذارد.

نتیجه گیری

در این مقاله با هم به بررسی این سوال که بهترین میکروفن برای تولید محتوا کدام است پرداختیم و گزینه‌های مختلفی را دیدیم. در کل می‌توان گفت میکروفون‌های مورد استفاده برای تولید محتوا چندان گران نبوده و می‌توانید با استفاده از دیوایس‌هایی مانند Audio-Technica AT2020 و Blue Yeti بهترین کیفیت ممکن را داشته باشید. همینطور برای میکروفون‌های یقه ای و بیسیم نیز Rode Go II و Movo WMX-1 پیشنهادات خوبی هستند. هر چند این دستگاه‌ها قیمت خوبی دارند، اما AKG Ara می‌تواند گزینه اقتصادی ایده آلی برای شما باشد. در صورتی که در مورد هر یک از این دستگاه‌ها سوالی داشتید و یا خواستید گزینه جدیدی را به این لیست اضافه کنید، خوشحال می‌شویم آن را با ما در میان بگذارید.

منتخب کاربران

source

توسط wikiche