پایه میکروفون
پل کلی، مدیر ارشد درآمد شرکت فناوری تبلیغات خلاق A Million Ads است.

getty ما در پرتگاه بزرگترین سال تبلیغات صوتی و به طور خاص تر، تبلیغات پادکست هستیم. طبق گفته Insider Intelligence، هزینه تبلیغات پادکست امسال باید از 2 میلیارد دلار عبور کند و حدود یک سوم از کل هزینه های تبلیغات صوتی را شامل شود. این نسبت به چهار سال پیش که تبلیغات پادکست تنها حدود 16 درصد از کل تبلیغات صوتی را تشکیل می‌داد، فاصله زیادی دارد.
پول تنها چیزی نیست که برای پادکست‌ها یا برای تبلیغ‌کنندگان اهمیت دارد، به‌ویژه نه در شرایط اقتصادی نامطمئن مانند شرایط فعلی. با این نوع پول همچنین فرصتی برای نشان دادن انواع نوآوری هایی که مارک ها و تبلیغ کنندگان به دنبال آن هستند، به دست می آید. اگر در خارج از کشور به دنبال ورود به داخل هستید، ممکن است تعجب کنید که از کجا شروع کنید. بیایید روندهای برتر را بشکنیم.
1. کتاب‌های صوتی با تبلیغات پشتیبانی می‌شوند. در پخش جریانی، تلویزیون با پشتیبانی آگهی رایگان (FAST) و ویدیوی درخواستی با پشتیبانی آگهی (SVOD) واقعاً در سال 2022 منفجر شد و غول‌هایی مانند نتفلیکس و دیزنی از آن استقبال کردند. اکنون، برادران وارنر دیسکاوری با دادن مجوز برخی از نمایش‌های لغو شده به دلایل بودجه‌ای مانند «Westworld» به Tubi و Roku در سمت FAST این معادله، وارد بازی می‌شود. امکان بعدی برای تبلیغات چیست؟ به خوبی می تواند کتاب صوتی فروتنی باشد.
اپل در حال حاضر در حال آزمایش استفاده از هوش مصنوعی برای تولید کتاب‌های صوتی برای عناوین است، مشروط بر اینکه با شریک مورد نظر برای تولید کتاب صوتی ثبت‌نام کنید. این شرکت گفته است که هزینه های این فرآیند را پوشش خواهد داد، اما حتی اپل ممکن است شاهد کاهش درآمد باشد. همانطور که جان کوتسیر، گزارشگر فوربس اشاره کرد، اپل در کنار Spotify و Audible آمازون یکی از سه بازیگر اصلی در فضای کتاب های صوتی است و دو شرکت دیگر علاقه زیادی به هر کاری که اپل تصمیم می گیرد انجام دهد، حتی به عنوان فرصتی برای ارائه پایین تر قیمت ها و در نتیجه اغوای مصرف کنندگان از باغ دیواری اپل.
اطلاعات بیشتر از بهترین شرکت‌های بیمه مسافرتی توسط مشاور دانمارکیByAmy DaniseEditorByAmy DaniseEditorByAmy DaniseEditorبا انتظار می‌رود بازار تا سال 2028 به نزدیک به 20 میلیارد دلار برسد، رقابت برای تصاحب سهم بیشتری از بازار در جریان است. اگر اپل بتواند کتاب‌های صوتی بیشتری نسبت به قبل ارائه دهد، اسپاتیفای و آمازون انگیزه‌ای دارند که خرید آن‌ها را مقرون به صرفه‌تر کنند—به‌عنوان مثال، نیازی به اعتبار یا سیستم‌های پیچیده نیست، فقط می‌خواهند بعد از یک فصل تبلیغ کنند. آمازون قبلاً مشابه این کار را انجام داده است- Kindles با پشتیبانی از تبلیغات، که با قیمت پایین‌تری عرضه می‌شوند، تقریباً مطمئناً به تبدیل شدن دستگاه خواندن الکترونیکی به پادشاه بلامنازع بازار کتاب‌خوان‌های الکترونیکی اختصاصی کمک کرده‌اند.
2. تبلیغات پادکست برندهای دارای بودجه را خوشحال می کند. علیرغم نشانه های مثبت بازار سهام در هفته های اخیر، رکود همچنان در ذهن همه است – (اشتراک لازم است) – لازم نیست بیشتر از اخراج Spotify نگاه کنید تا بدانید که فناوری اینطور نیست. مصون از ترس اقتصادی حتی قبل از وقوع رکود (اگر اتفاق بیفتد)، برندها به دنبال کاهش بودجه خود و رهایی از کمپین هایی هستند که عملکرد ضعیفی دارند. تبلیغات پادکست یک جایگزین مقرون به صرفه و شخصی شده با فضایی برای رشد ارائه می دهد. تنها از زمان شیوع بیماری همه گیر، مصرف صدا تقریباً 80 درصد افزایش یافته است و رادیو و پادکست ها بیشترین دستاوردها را در این دسته نشان می دهند.
شنوندگان پادکست طولانی مدت احتمالاً هنوز هم می توانند همان سه تبلیغی را که در طول گوش دادن به اپیزودهای یک پرواز شنیده اند بازگو کنند. تبلیغات پادکست از آن زمان تا کنون راه درازی را پیموده است، با ظرفیت بیشتری برای شخصی سازی، و آن را به یک رسانه جذاب (و مقرون به صرفه) تبدیل کرده است. مارک‌های برجسته‌تر از بخش‌های مختلف، از جمله خرده‌فروشی، CPG، خودرو و حتی لوکس، احتمالاً شروع به جستجوی صدا برای دریافت ROI مورد نیاز خود می‌کنند.
این حرکت با پیشرفت در اکوسیستم ادتک صوتی پشتیبانی می شود. به عنوان افشا، شرکت من، A Million Ads، یکی از ارائه دهندگان راه حل های adtech است. همانطور که در جاهای دیگر بحث کرده‌ام، برندها اکنون گزینه تبلیغات هدفمند مانند آگهی‌های خواندنی میزبان یا تأیید را از طریق برنامه‌ریزی، افزایش میل برند و در عین حال بهینه‌سازی برای کارایی و ارائه اتوماسیون اثبات‌شده، اندازه‌گیری و انتساب بین کانالی، محتوای خلاق شخصی‌شده و از همه مهمتر، ایمنی برند است.
بازاریابان باید به فراوانی ارتباط قوی شنوندگان پادکست با میزبان‌ها توجه داشته باشند که به برندهایی که از این رسانه استفاده می‌کنند، امکان یادآوری بالا را می‌دهد.
حتی Spotify این رویکرد را نسبت به هزینه‌های کلان قبلی خود برای دستیابی به مقیاس در پادکست انجام می‌دهد – همانطور که اشلی کارمن می‌نویسد، قرارداد جدید اما چمبرلین راهی است برای Spotify تا مخاطبان داخلی شخصیت را مستقیماً به پلتفرم منتقل کند. تبلیغ‌کنندگان باید به نظارت بر نحوه تغییر استراتژی Spotify ادامه دهند و از برندها انتظار داشته باشند که با فناوری‌هایی که در زمینه صوتی استفاده می‌کنند انعطاف‌پذیر باشند.
3. اتوماسیون به معنای محتوای بیشتر، هزینه کمتر است. در همین راستا، اتوماسیون در صدا احتمالاً به دلیل تنوع زیاد در دسترس برای منابع اندک است. به عنوان مثال، پلتفرم هایی مانند Audacy و iHeartRadio، تجزیه و تحلیل در زمان واقعی، بینش عملی و حتی تجزیه و تحلیل ایمنی نام تجاری را با پیشنهادات اتوماسیون خود، شبکه مخاطب دیجیتال Audacy و مشارکت iHeart با Sounder ارائه می دهند.
با توجه به نگرانی فزاینده حفظ حریم خصوصی مصرف‌کننده، اتوماسیون می‌تواند به ارائه شخصی‌سازی‌هایی که تبلیغ‌کنندگان به آن علاقه داشته‌اند، بدون جارو کردن داده‌هایی که مصرف‌کنندگان شروع به محافظت دقیق‌تر از آن‌ها کرده‌اند، ادامه دهد. این شامل داده‌های وابستگی به اطلاعات حساس به زمان یا مکان می‌شود، که برای مثال می‌تواند تبلیغات را بهتر هدف قرار دهد.
ممکن است این یک فروش دشوار به نظر برسد، و برخی از تبلیغ‌کنندگان هنوز باید بدانند که حتی بدون اطلاعات عمیقی که در مورد مصرف‌کنندگان به داشتن آن عادت دارند، چه چیزی ممکن است. به عنوان مثال، پلتفرم مسافرتی Kayak از هوش مصنوعی برای آزمایش اینکه چه موضوعاتی ممکن است برای مصرف کنندگان در پایان سال 2021 جذاب باشد، استفاده کرد و در نهایت با محبوبیت برند بزرگتری همراه شد. وقتی صحبت از صدا به میان می‌آید، این می‌تواند به این معنا باشد که می‌توانید تبلیغات را تغییر دهید، حتی فقط یک کلمه در یک زمان برای نزدیک‌تر شدن به آنچه مصرف‌کنندگان به دنبال آن هستند.
سال 2023 نوید سالی پر از شگفتی‌ها را می‌دهد. در میان پیش‌بینی‌های فزاینده رکود، بسیاری از تبلیغ‌کنندگان مایلند در سالی که ممکن است سال سختی باشد، فراتر از موارد سنتی نگاه کنند، چه به دلیل کاهش بودجه یا به دنبال بازگشت سرمایه بهتر. امیدوارم این مقاله به رهبران همکار کمک کند تا روندهای غالب صدا را درک کنند زیرا ما پیشرفت های بیشتری را در ماه های آینده پیش بینی می کنیم.
شورای توسعه کسب و کار فوربس یک انجمن فقط دعوت برای مدیران فروش و biz dev است. آیا واجد شرایط هستم؟
من را در توییتر یا لینکدین دنبال کنید. وب سایت من را بررسی کنید. Paul Kelly Paul Kelly مدیر ارشد درآمد شرکت فناوری تبلیغات خلاق A Million Ads است. مشخصات کامل اجرایی پل کلی را اینجا بخوانید.”>

* استانداردهای تحریریه چاپ
* چاپ مجدد و مجوزها

توسط wikiche