مهدی ماهانی بازیگر و بدنساز ایرانی است که فعالیت بازیگری خود را از سال 1383 آغاز کرد و برای بازی در سریال درام و اجتماعی دلنوازان محصول سال 1388 شناخته شد. در این مقاله از پلازا به بررسی بیوگرافی مهدی ماهانی می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

مهدی ماهانی بازیگر سینما و تلویزیون ایرانی متولد سال 1362 است. او فعالیت هنری خود را با حضور در فیلم پسران آدم به عنوان دستیار پنجم صحنه و لباس آغاز کرد. پس از آن نیز به عنوان دستیار کارگردان و روابط عمومی فیلم‌های گوناگون مشغول به کار شد تا اینکه با نقش کوچکی در سریال فرار بزرگ محصول سال 1383 به عنوان بازیگر حضور پیدا کرد. او پس از آن به صورت حرفه‌ای با بازی در فیلم چهار انگشتی محصول سال 1385 وارد عرصه سینما شد. مهدی ماهانی پس از ایفای نقش اصلی در فیلم خیابان بیست و چهارم محصول سال 1387، در سریال درام و اجتماعی دلنوازان محصول سال 1388 نقش دکتر فرهاد زند را بازی کرد و بیشتر به خاطر این سریال بین مردم شناخته شد. در ادامه این مقاله به بررسی بیوگرافی مهدی ماهانی، زندگی شخصی، کارنامه هنری و حواشی او پرداخته‌ایم.

فهرست مطالب:

اطلاعات شخصی مهدی ماهانی

  • نام و نام خانوادگی: مهدی ماهانی
  • تاریخ تولد: 26 اردیبهشت 1362
  • مهدی ماهانی اهل کجاست: تهران
  • مهدی ماهانی چند سال دارد: 41 سال
  • قد مهدی ماهانی: 175 سانتی‌متر
  • وزن مهدی ماهانی: 72 کیلوگرم
  • تحصیلات مهدی ماهانی: لیسانس مهندسی عمران
  • سال‌های فعالیت: از 1383 تا کنون
  • وضعیت تاهل: مجرد، او تا کنون ازدواج نکرده و مجرد است.
  • پیج اینستاگرام مهدی ماهانی: mehdimahani@

زندگی نامه مهدی ماهانی

اطلاعات شخصی مهدی ماهانی

در این بخش مروری بر زندگی خصوصی مهدی ماهانی از تولد تا ازدواج او خواهیم کرد. مهدی ماهانی در تاریخ 26 اردیبهشت 1362 در بیمارستان الوند در شهر تهران متولد شده است. او فرزند اول خانواده خود است و یک برادر کوچک‌تر به نام مهیار دارد. پدر مهدی ماهانی فرهنگی است و رابطه بسیار خوبی با او دارد. او دوران کودکی و نوجوانی خود را در خانه‌ای واقع در هفت تیر گذرانده و در دبیرستان رشته ریاضی نظری خوانده است. او از دانشگاه فنی مهندسی آزاد تهران مرکز فارغ‌التحصیل شده و دارای مدرک لیسانس مهندسی عمران است. اگر شما نیز کنجکاو هستید که آیا مهدی ماهانی ازدواج کرده است؟ یا همسر مهدی ماهانی کیست؟ در پاسخ به این دسته از سوالات باید بگوییم که این بازیگر و بدنساز ایرانی مجرد بوده و تا کنون ازدواج نکرده است.

زندگی شغلی مهدی ماهانی

در ادامه بیوگرافی مهدی ماهانی به بررسی زندگی شغلی، فیلم‌ها، سریال‌ها و دیگر آثار او می‌پردازیم. مهدی ماهانی به طور اتفاقی وارد عرصه هنر و سینما شد. او به واسطه دوستی پدرش با احمدرضا درویش، به عنوان دستیار صحنه و لباس در فیلم پسران آدم مشغول به کار شد. جالب است بدانید که به پیشنهاد احمدرضا درویش قرار بود او جلوی دوربین نیز قرار بگیرد و در کنار بازیگرانی چون کامبیز دیرباز و پژمان بازغی بازی کند اما متاسفانه این فیلم به سرانجام نرسید. او پس از این تجربه در چندین اثر دیگر به عنوان دستیار کارگردان و روابط عمومی فعالیت داشت تا اینکه در سال 1383 با نقش کوچکی در سریال فرار بزرگ این بار به عنوان بازیگر حضور پیدا کرد.

همچنین بخوانید :

او پس از آن به صورت حرفه‌ای با بازی در فیلم چهار انگشتی محصول سال 1385 وارد عرصه سینما شد و اولین نقش اصلی خود را در فیلم خیابان بیست و چهارم محصول سال 1387 گرفت اما با ایفای نقش دکتر فرهاد زند در سریال درام دلنوازان محصول سال 1388 بیشتر شناخته شد. مهدی ماهانی در آثار دیگری چون سریال آسپرین محصول سال 1395، فیلم کمدی و اجتماعی گشت ارشاد 2 محصول سال 1396، فیلم درام و اجتماعی هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند محصول سال 1392 و سریال آقا و خانم سنگی محصول سال 1394 به ایفای نقش پرداخته است. این بازیگر ایرانی در رشته پرورش اندام (فیتنس) نیز فعالیت دارد و عضو تیم ملی پرورش اندام است. او در سال 1401 نائب قهرمان (برنده مدال نقره) مسابقات فیتنس جهانی شده است. در ادامه بیوگرافی مهدی ماهانی به بررسی کارنامه این هنرمند و ورزشکار ایرانی می‌پردازیم.

فیلم های مهدی ماهانی

در این بخش از بیوگرافی مهدی ماهانی به بررسی آثار سینمایی او می‌پردازیم. در جدول زیر می‌توانید لیست فیلم‌های این بازیگر را مشاهده کنید.

نام فیلم سال  کارگردان
ستایش 1385 محمدرضا رحمانی
چهار انگشتی 1385 سعید سهیلی
خیابان بیست و چهارم 1387 سعید اسدی
انتهای خیابان هشتم 1389 علیرضا امینی
کیش و مات 1389 جمشید حیدری
بچه‌های لواسون 1391 احمد توکلی
هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند 1392 پوران درخشنده
بی خوابی 1393 شهرام اسدزاده
اکاردئون  1395 علیرضا امینی
گشت ارشاد 2  1396 سعید سهیلی
طاقباز  1396 شهرام اسدزاده

در ادامه به معرفی و بررسی چند فیلم از مهدی ماهانی می‌پردازیم.

فیلم هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند

فیلم های مهدی ماهانی

  • سال ساخت: 1392
  • کارگردان: پوران درخشنده
  • مدت زمان: 106 دقیقه
  • سایر بازیگران: طناز طباطبایی، شهاب حسینی، مریلا زارعی، بابک حمیدیان، امیر آقایی، ستاره اسکندری و فرهاد آئیش

در خلاصه این فیلم که برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران بوده آمده که داستان درباره دختری به نام شیرین است که پس از دو نامزدی ناموفق بالاخره واقعا عاشق شده و در شرف ازدواج است اما در روز عروسی هنگام عکسبرداری مردی را می‌بیند که …

فیلم گشت ارشاد 2

تئاترهای مهدی ماهانی

  • سال ساخت: 1396
  • کارگردان: سعید سهیلی
  • مدت زمان: 103 دقیقه
  • سایر بازیگران: حمید فرخنژاد، ساعد سهیلی، پولاد کیمیایی، بهاره افشاری، ترلان پروانه و امید روحانی

این فیلم در دنباله فیلم محبوب و موفق شت ارشاد محصول سال 1390 ساخته شده است. در خلاصه این فیلم کمدی آمده که داستان آن 5 سال پس از اتفاقات سری اول رخ داده و عباس و حسن از زندان آزاد شده و عطا از کما در می‌آید اما …

سریال های مهدی ماهانی

در این بخش از بیوگرافی مهدی ماهانی به معرفی آثار تلویزیونی و نمایش خانگی او می‌پردازیم. در جدول زیر می‌توانید لیست سریال‌های این بازیگر را مشاهده کنید.

نام سریال سال  کارگردان  شبکه
فرار بزرگ 1383 محمدحسین لطیفی شبکه یک
دلنوازان 1388 حسین سهیلی زاده شبکه سه
آقا و خانم سنگی 1394 شاهد احمدلو شبکه سه
آرام می‌گیریم 1395 روح‌الله سهرابی شبکه دو
آسپرین  1395 فرهاد نجفی نمایش خانگی
بی همگان 1401 بهرنگ توفیقی و اصغر هاشمی شبکه سه
همچنین بخوانید :

در ادامه به معرفی و بررسی چند سریال از مهدی ماهانی می‌پردازیم.

سریال دلنوازان

سریال های مهدی ماهانی

  • سال ساخت: 1388
  • کارگردان: حسین سهیلی زاده
  • تعداد قسمت: 47 قسمت
  • سایر بازیگران: شاهرخ استخری، فریبا کوثری، ساوش خیرابی، فریده صابری، سحر قریشی، سمانه پاکدل و شهین تسلیمی

سریال دلنوازان از تاریخ 4 مهر 1388 تا 26 آبان 1388 از شبکه سه سیما پخش شده و خلاصه داستان آن درباره رعنا است که دو فرزند به نام بهزاد و ستایش از همسر سابق خود، اتابک سپهری، دارد. ستایش 24 سال قبل در اثر منفجر شدن آب گرمکن بینایی خود را از دست داده و بعد از مدتی نیز ربوده می‌شود. رعنا بارها برای پیدا کردن دخترش تلاش کرده و در فراغ او ناراحت و غمگین است تا اینکه …

همچنین بخوانید :

سریال آسپرین

جوایز و افتخارات مهدی ماهانی

  • سال ساخت: 1395
  • کارگردان: فرهاد نجفی
  • تعداد قسمت: 17 قسمت
  • سایر بازیگران: مجید صالحی، زیبا بروفه، سقایق فراهانی، سارا خوئینی‌ها، سحر قریشی، هادی کاظمی و شهرام قائدی

در خلاصه داستان این سریال شبکه نمایش خانگی آمده است نیما پس از آن که در اتاقی غریب به هوش می‌آید، هیچ چیز از خود و گذشته‌اش به یاد نمی‌آورد و تنها امید او دکتری است که در تلاش است تا به او کمک کند اما …

اخبار و حواشی مهدی ماهانی

حواشی مهدی ماهانی

در ادامه بیوگرافی مهدی ماهانی با برخی از اخبار و حواشی این بازیگر و ورزشکار ایرانی همراه شما هستیم.

بیمارستان و عمل قلب

در شهریور سال 1395 مهدی ماهانی به دلیل نارسایی قلبی در بیمارستان بستری شده و تحت عمل جراحی قرار گرفته است و پس از آن نیز دوباره تحت عمل قلب باز قرار گرفت.

مهدی ماهانی و فوتبال هنرمندان

جالب است بدانید که مهدی ماهانی سابقه گل‌زنی در دربی هنرمندان که به یاد علی انصاریان و مهرداد میناوند برگزار شده بود، داشته است.

همچنین بخوانید :

حواشی مسابقات فیتنس

مهدی ماهانی در مصاحبه‌ای بعد مسابقات با اشک و ناراحتی از کسانی که به خانواده و مادر او توهین کرده و عمل قلب او را مسخره می‌کنند گلایه کرد که با واکنش مخاطبان روبه‌رو شد.

الگوها و علایق ایرانی و خارجی

مهدی ماهانی از بین بازیگران ایرانی حامد بهداد، پرویز پرستویی و جمشید هاشم‌پور را به عنوان الگو و رول مدل خود معرفی کرده است. در بین فیلم های ایرانی فیلم قرمز اثر فریدون جیرانی و در میان فیلم‌های خارجی فیلم سینما پارادیزو مورد علاقه‌های او بوده و رابرت دنیرو و ادوارد نورتون را از میان بازیگران هالیوودی دوست دارد.

حقایق پنهان مهدی ماهانی

حقایق پنهان مهدی ماهانی

در بخش پایانی بیوگرافی مهدی ماهانی به نکات جالب و حقایق زندگی او می‌پردازیم.

اهدای جوایز به موزه

این ورزشکار و بازیگر ایرانی پس از برنده شدن و نائب قهرمانی در مسابقات جهانی فیتنس 2022 در اسپانیا، مدال خود را به موزه آستان مقدس رضوی هدیه داد. ظاهرا او در نظر دارد مدال طلای خود در مسابقات فیتنس استایل را نیز به این موزه اهدا کند.

اینستاگرام مهدی ماهانی

مهدی ماهانی در شبکه اجتماعی اینستاگرام فعال است و 603 هزار دنبال‌کننده در این صفحه دارد. او تا کنون 1733 پست با مخاطبان خود به اشتراک گذاشته است.

همچنین بخوانید :

علاقه به ورزش و فوتبال

به گفته مهدی ماهانی او از کودکی علاقه زیادی به ورزش و فوتبال داشته و طرفدار دو آتیشه تیم استقلال است.

اوقات فراغت مهدی ماهانی چگونه می‌گذرد؟

ورزش در باشگاه، رستوران گردی، سفر کردن، عکاسی و کتاب خواندن از جمله کارهایی است که این بازیگر در اوقات فراغت خود انجام می‌دهد.

آلبوم عکس مهدی ماهانی

در این قسمت برخی از عکس‌های مهدی ماهانی را برای شما خوانندگان عزیز پلازا قرار داده‌ایم.

کلام آخر

ممنون از اینکه تا پایان این مطلب همراه ما بودید. در این مقاله به بررسی بیوگرافی مهدی ماهانی بازیگر و بدنساز ایرانی پرداختیم. مهدی ماهانی از بازیگران سینما و تلویزیون ایران بوده که بیشتر به خاطر بازی در سریال دلنوازان محصول سال 1388 شناخته شده است. همچنین درباره زندگی شخصی مهدی ماهانی، فیلم‌ها و سریال‌ها، حرفه بازیگری، حواشی و همسر او صحبت کردیم. نظر شما درباره این بازیگر ایرانی چیست؟ آیا آثار مهدی ماهانی را دیده‌اید؟ به نظرتان بهترین فیلم یا سریال مهدی ماهانی کدام است؟ منتظر خواندن نظرات شما در بخش دیدگاه‌ها هستیم.

منتخب کاربران

source

توسط wikiche.com