ری استوری اینستاگرام یکی از قابلیت‌های پرکاربرد و محبوب این شبکه اجتماعی است. در این مطلب با پلازا همراه باشید تا به‌طور کامل با نحوه اد استوری آشنا شویم.

استوری اینستاگرام برای به‌اشتراک‌گذاری موقتی برخی محتوا که نمی‌خواهید همیشه در دسترس باشند، کاربرد دارد. در استوری می‌توانید یک عکس یا ویدیو را تا حداکثر ۲۴ ساعت به‌دنبال کنندگان خود نشان دهید. اما یکی از قابلیت‌های استوری، امکان به‌اشتراک گذاری آن با سایر کاربران و ری استوری اینستاگرام دیگران است. با ما همراه باشید تا با نحوه استفاده از این ویژگی در Instagram آشنا شویم.

فهرست مطالب

ری استوری اینستاگرام

اد استوری اینستا، این امکان را به‌شما می‌دهد تا پست‌ها یا استوری دیگران را در استوری خود قرار دهید و از این طریق آن محتوا را با دنبال‌کنندگان خودتان هم به‌اشتراک بگذارید. البته برای ری استوری، استوری دیگران، باید به چند نکته‌ای که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم توجه داشته باشید.

اما اد استوری چگونه است و چطور می‌توانیم از آن استفاده کنیم؟

۱. استوری کردن پست دیگران

ابتدا در پستی که می‌خواهید استوری کنید، روی آیکون اشتراک‌گذاری (هواپیمای کاغذی) بزنید.

ری استوری اینستاگرام

حالا منو به‌اشتراک گذاری نشان داده خواهد شد. کافی است از پایین این منو روی Add to story بزنید.

اد استوری چیست

پست مدنظر شما به‌صورت خودکار با قالب از پیش‌تعریف شده برای قرار دادن پست در استوری آپلود خواهد شد. می‌توانید مانند یک استوری معمولی، با کلیک روی آیکون‌های مربوطه، به استوری متن، استیکر، گیف یا نقاشی اضافه کنید.

اد استوری چیست

وقتی کارتان تمام شد، روی آیکون ارسال بزنید تا استوری شما در دسترس دنبال‌کنندگان قرار بگیرد. لازم به ذکر است که اد استوری در اینستاگرام برای پست‌ها، تنها برای حساب‌های عمومی قابل استفاده است. همچنین در صفحه ارسال می‌توانید مشخص کنید که اد استوری توسط کلوز فرند یا تمام دنبال‌کنندگان قابل مشاهده باشد.

همچنین بخوانید :

۲. آموزش استوری کردن استوری دیگران ؛ چگونه استوری دیگران را اد استوری کنیم؟

مهمترین سوال اما این است که چطوری استوری دیگران را استوری کنیم؟ استوري كردن استوری ديگران در اينستاگرام بیشتر از استوری کردن پست کاربرد دارد؛ با این حال برای انجام اینکار، استوری مدنظر شما باید پیش‌شرط‌هایی داشته باشد:

  • حسابی که استوری را منتشر کرده باید عمومی باشد.
  • صاحب حساب باید قابلیت به‌اشتراک گذاری استوری را فعال کرده باشد.
  • شما باید در استوری او تگ شده باشید.

اگر هرکدام از این شرط‌ها فراهم نباشد، نمی‌توانید استوری را در استوری خودتان قرار دهید. وقتی شخصی شما را در استوری خود تگ می‌کند، از طریق دایرکت برای شما پیامی ارسال خواهد شد. درصورتی که حساب کسی که شما را تگ کرده عمومی باشد و قابلیت به‌اشتراک‌گذاری استوری را نیز فعال کرده باشد، مانند تصویر زیر گزینه Add This to Your Story را مشاهده می‌کنید.

چگونه اد استوری را فعال کنیم

کافی است روی این گزینه کلیک کنید تا صفحه اد استوری برایتان همراه با استوری فردی که شما را تگ کرده، بارگذاری و در دسترس قرار بگیرد. می‌توانید مانند یک استوری معمولی، به استوری خودتان متن، استیکر یا گیف اضافه کنید. نحوه استوري كردن استوري ديگران به همین سادگی است. به‌طور خلاصه باید مراحل زیر را طی کنید:

۱. به بخش دایرکت بروید:

  • وقتی کسی شما را در استوری تگ می‌کند، یک پیام در بخش دایرکت از همان فرد دریافت خواهید کرد.

۲. پیام را باز کنید:

  • پیامی که دریافت کرده‌اید را باز کنید.

۳. به استوری اضافه کنید:

  • در پیام دریافتی، روی گزینه Add post to your story بزنید.

۴. استوری را ویرایش کنید:

  • سپس وارد بخش ویرایش تصویر در قسمت استوری خواهید شد. در اینجا می‌توانید عکس را مثل یک استوری معمولی، ادیت کرده و متن، استیکر یا افکت به آن اضافه کنید.

۵. استوری را منتشر کنید:

  • وقتی کارتان تمام شد، در پایین صفحه روی گزینه اشتراک گذاری استوری بزنید تا منتشر شود.

۳. استوری کردن استوری دیگران بدون تگ شدن

همانطور که پیشتر گفتیم، تنها در صورتی می‌توانید استوری دیگران را استوری کنید که در آن تگ شده باشید؛ با این حال یک راه جایگزین برای استوری کردن دیگران بدو تگ شدن وجود دارد و آن هم گرفتن اسکرین‌شات از استوری دیگران و سپس پست کردن آن اسکرین شات در استوری خودتان است.

همچنین بخوانید :

کافی است استوری مدنظر را باز کرده و سپس از آن یک اسکرین‌شات بگیرید. سپس می‌توانید اسکرین‌شات را برش داده و ویرایش کرده و در استوری خودتان منتشر کنید. مراحل انجام این کار به شرح زیر است:

۱. استوری مدنظر را پیدا کنید: ابتدا به پروفایل کاربر بروید و استوری که می‌خواهید پست کنید را پیدا کنید.

۲. اسکرین‌شات بگیرید یا صفحه را ضبط کنید:

  • گرفتن اسکرین شات: اگر استوری یک تصویر ثابت است، کافی است یک اسکرین شات از صفحه خود بگیرید.
  • ضبط صفحه: اگر استوری یک ویدئو است، باید صفحه را ضبط کنید. در آیفون باید انگشتتان را از گوشه بالا سمت راست صفحه به پایین بکشید و روی آیکون ضبط ویدیو بزنید. در اندروید نیز باید انگشت خود را از بالای صفحه به پایین صفحه بکشید و از منو تنظیمات سریع، روی آیکون ضبط ویدئو بزنید.

اگر گوشی شما فاقد دکمه‌های ضبط ویدیو است، می‌توانید در عوض از یکی از برنامه‌های ضبط صفحه نمایش گوشی استفاده کنید.

۳. عکس یا ویدئو را برش دهید: پس از گرفتن اسکرین شات و ضبط ویدیو، به گالری گوشی بروید و آن را ادیت کنید. مطمئن شوید که بخش‌های ناخواسته را برش می‌دهید و فقط قسمت مدنظر در تصویر قابل نمایش است.

۴. استوری را استوری کنید: حالا به اینستاگرام خودتان بروید و استوری را از گالری انتخاب کرده و استوری کنید.

سوالات متداول

۱. اد استوری چیست؟

این ویژگی قابلیتی است که با استفاده از آن می‌توانید استوری‌های دیگر کاربران را در استوری‌های خودتان، دوباره منتشر کنید.

۲. چگونه اد استوری را فعال کنیم؟

این گزینه درصورتی که شما در استوری که می‌خواهید به‌اشتراک بگذارید، تگ شده باشید و حساب طرف مقابل نیز عمومی باشد، به‌صورت خودکار فعال خواهد شد

۳. چگونه ری استوری کنیم؟

برای انجام اینکار، شما باید در استوری آن‌ها تگ شده باشید و حساب آن‌ها نیز قابلیت به‌اشتراک‌گذاری استوری را فعال کرده و عمومی باشد. سپس در بخش دایرکت، با انتخاب گزینه Add to your Story می‌توانید استوری آن‌ها را استوری کنید

۴. چگونه یک پست را اد استوری کنیم؟

برای اضافه کردن پست‌ها به استوری باید روی گزینه به‌اشتراک‌گذاری زیر تصویر هر پست کلیک و گزینه Add to story را انتخاب کنید.

۵. چرا نمیتونم استوری رو اد استوری کنم؟

چون در استوری تگ نشده‌اید و یا پروفایلی که استوری را منتشر کرده خصوصی است و گزینه به‌اشتراک‌گذاری استوری را فعال نکرده است.

۶. چگونه استوری دیگران را بدون تگ شدن استوری کنیم؟

می‌توانید از استوری آن‌ها اسکرین‌شات بگیرید و سپس در استوری خودتان قرار دهید.

سخن پایانی

ما نحوه ری استوری در اینستاگرام را در این مطلب به شما آموزش دادیم. با توجه به این که امروزه استوری یکی از مهم‌ترین بخش‌های اینستاگرام است و بازدید کننده‌های بسیاری دارد، افراد در تلاش‌اند تا از این قابلیت استفاده‌ی بیشتری کنند. امیدواریم که تمامی اطلاعات در این اموزش استوري كردن استوری ديگران مورد استفاده شما قرار گرفته و برایتان مفید بوده باشد.

source

توسط wikiche.com