در حالت ایده آل، برای داشتن یک ویدیو و یا صدای بی نقص، 🔊 باید در فضایی آرام، ضبط های صوتی و تصویری را انجام دهیم.

اما در واقعیت چنین چیزی امکان پذیر نیست زیرا ترافیک و سر و صدای محیط، همیشه تحت کنترل ما نیست. ابزارهایی وجود دارد که می توانید برای حذف نویز استفاده کنید. در این مطلب از انزل وب، روش های حذف نویز صدا با هوش مصنوعی آنلاین را ارائه می کنیم.

حذف نویز صدا با هوش مصنوعی رایگان

Remove Noise from Audio Online for Free With AI

به طور خلاصه برای حذف نویز از صدای ضبط شده آنلاین از ابزارهای زیر استفاده کنید:

  • Adobe Enhance Speech
  • Audio Enhancer
  • Audo Studio
  • Lalal.ai
  • CapCut
  • Podcastle
  • InShot

در ادامه به معرفی موارد بالا می پردازیم.

۱- Adobe Enhance Speech

چگونه نویز صدا را بگیریم؟ از Adobe Enhance Speech می توانید برای حذف نویز صدا آنلاین از استفاده کنید. مزیت این ابزار، سهولت استفاده از آن است. تنها با یک کلیک، این ابزار صدا یا ویدیوی شما را به گونه ای تنظیم می کند که گویی در یک فضای عایق ضبط شده است. از این ابزار در مواردی استفاده می شود که صدای اصلی، از نویز پس زمینه قابل تشخیص می باشد. در غیر اینصورت ممکن است بخش هایی از صدای اصلی به عنوان نویز، حذف شود.

استفاده از Adobe Enhance Speech برای فایل های صوتی، رایگان است. اما برای حذف نویز از فایل ویدیویی، باید اشتراک تهیه کنید که ماهانه ۱۱.۴۹ دلار است.

حذف نویز با هوش مصنوعی

برای یادگیری حذف نویز صدا از فیلم اندروید، آموزش کار با ۳ برنامه قدرتمند حذف نویز صدا از فیلم اندروید را دنبال کنید.

۲- حذف نویز صدا با هوش مصنوعی Audio Enhancer

ابزار Audio Enhancer برای حذف نویز با هوش مصنوعی پس زمینه و همچنین بهبود کیفیت صدا می باشد. پس از آپلود صدا در این سایت، از شما خواسته می شود که بهبودی که می خواهید در فایل خود ایجاد کنید را انتخاب نمایید. برخی از این گزینه های سفارشی سازی، رایگان است. برای دسترسی به ویژگی های بیشتر باید اشتراک با شروع هزینه از ۱۰ دلار در ماه را تهیه نمایید.

حذف نویز صدا با هوش مصنوعی

روی Upload File کلیک کنید و فایل مورد نظر خود را در سایت جهت حذف نویز، آپلود نمایید. پس از آپلود فایل، بر روی reduce the background noise کلیک کنید.

حذف نویز صدا

سپس باید نوع محتوا را انتخاب کنید. این می تواند ویدیوی موبایل، پادکست، صدای ضبط شده و… باشد.

حذف نویز صدا با هوش مصنوعی

در آخر باید بر روی Enhance Media کلیک کنید.

حذف نویز صدا

جهت مشاهده نتیجه بهبود، باید سوئیچ گزینه enhance را فعال کنید تا Enhanced Audio قابل دسترسی باشد. با کلیک بر روی آیکون فلش رو به پایین، می توانید فایل خروجی را دانلود کنید.

حذف نویز صدا رایگان

۳- Audo Studio

سایت Audo Studio نویز و اکوهای پس زمینه را حذف می کند و استفاده از آن نیز ساده می باشد. نتایجی که این سایت ارائه می کند، رضایت بخش است و نیازی به بهبود دستی فایل خروجی وجود ندارد. همه کاربران می توانند ماهیانه از ۲۰ دقیقه رایگان استفاده کنند و اشتراک آن نیز از ۱۲ دلار در ماه شروع می شود. جهت آپلود صدا و ویدیو بر روی گزینه Upload an Audio or Video File کلیک کنید.

حذف نویز با هوش مصنوعی

منتظر بمانید تا فایل آپلود شود. سپس نویز فایل شما حذف می شود و می توانید نتیجه را مشاهده و دانلود نمایید.

برنامه حذف نویز صدا

۴- Lalal.ai حذف نویز صدا با هوش مصنوعی آنلاین

برنامه حذف نویز صدا Lalal.ai از هوش مصنوعی برای جدا کردن نویز از صدای فایل استفاده می کند. این به شما این امکان را می دهد تا فایل های پاک شده از نویز را به صورت رایگان گوش کنید. اما برای دانلود آن به خرید اشتراک نیاز دارید. اشتراک ماهیانه این ابزار از ۱۸ دلار در ماه برای ۹۰ دقیقه صدای پاک شده شروع می شود. روی گزینه Select Files کلیک کنید و فایل مورد نظر خود را در سایت بارگذاری کنید.

حذف نویز صدا آنلاین

منتظر بمانید تا در سایت بارگذاری شود. سپس می توانید میزان نویز و صدای اصلی را به صورت جداگانه پخش نموده و به صورت دستی نیز در صورت نیاز، تنظیم کنید. جهت تهیه اشتراک و دانلود فایل بر روی Process the Entire File کلیک نمایید.

حذف نویز صدا

برای آشنایی با برنامه های نویزگیر اندروید، دانلود ۸ تا از بهترین برنامه نویزگیر صدا اندروید را دنبال کنید.

۵- CapCut

حذف نویز صدا با کپ کات، یکی دیگر از ابزارهای موجود می باشد. می توانید از CapCut برای حذف نویز صدا از فیلم آنلاین استفاده کنید. این ابزار، کاربر پسند است و در مواقعی که نیاز دارید صدای ویدیویی که در حال ویرایش آن هستید را پاک کنید، به خوبی کار می کند. به علاوه، هم در دسکتاپ و هم در موبایل قابل دسترس می باشد. حذف نویز صدا در کپ کات، رایگان و بدون محدودیت است. نگرانی هایی در مورد حفظ حریم خصوصی برای حذف نویز در کپ کات از سوی برخی از کاربران وجود دارد. با این حال اگر با استفاده از TikTok مشکلی ندارید، استفاده از کپ کات نسبتا ایمن است.

حذف نویز صدا در کپ کات

شما برای اینکار میتوانید از نسخه وب کپ کات نیز استفاده کنید، ما در ادامه نحوه کار روی گوشی را توضیح میدهیم که عملکرد آن همانند نسخه وب است.

پس از نصب برنامه کپ کات، وارد آن شوید و روی New Project تب بزنید.

حذف نویز در کپ کات

ویدیوی مورد نظر خود را انتخاب و با انتخاب گزینه Add آن را وارد برنامه کنید.

برنامه حذف نویز صدا

روی Edit تب بزنید.

حذف نویز صدا

گزینه Reduce noise را انتخاب کنید.

برنامه حذف نویز صدا

Reduce noise را فعال و بر روی آیکون تیک، تب بزنید.

حذف نویز صدا

روی Export تب بزنید تا فایل خروجی را دانلود نمایید.

برنامه حذف نویز صدا

۶- Podcastle

ابزار PodCastle فایل های پر از نویز شما را با استفاده از ویژگی Magic Dust که مبتنی بر هوش مصنوعی است، به یک صدای صیقلی تبدیل می کند. شما می توانید فایل صوتی خود را آپلود کنید، ویرایش کنید و سپس از ویژگی Magic Dust استفاده کنید تا به هوش مصنوعی اجازه دهید تا صدا را از نویز پاک کند. برای استفاده از این ویژگی پاکسازی صدای پس زمینه و دیگر ویژگی ها، به خرید اشتراک نیاز دارید. هزینه آن نیز ۲۳.۹۹ دلار در ماه و یا ۱۱.۹۹ دلار در ماه با پرداخت سالانه شروع می شود.

حذف نویز صدا

پس از ورود به سایت، کاربر می تواند اقدام به ضبط صدا و یا آپلود فایل نماید.

حذف نویز صدا

سپس کلیک راست کرده و گزینه Add Magic Dust را انتخاب نماید تا نویز صدا حذف شود.

حذف نویز صدا

۷- InShot

حذف نویز صدا در اینشات، یکی دیگر از گزینه ها برای پاک کردن فایل های ویدیویی و صوتی از نویز می باشد. علاوه بر حذف نویز در InShot، اضافه کردن موسیقی و متن به فایل، ایجاد حرکت آهسته در ویدیو، محو کردن پس زمینه و… از دیگر ویژگی های این ابزار می باشد.

حذف نویز صدا در اینشات

برای حذف نویز صدا از ویدیو، ابتدا برنامه inshot را دانلود و وارد آن شوید. بر روی Video تب بزنید و فایل ویدئویی خود را در برنامه بارگذاری کنید.

حذف نویز صدا

سپس در نوار ابزار پایین صفحه بر روی Volume تب بزنید.

حذف نویز صدا با اینشات

در مرحله بعد گزینه Denoise را فعال کنید. سپس بر روی آیکون تیک تب بزنید. پس از این کار می توانید ویدیو را پخش نمایید و نتیجه حذف نویز را بررسی کنید.

حذف نویز صدا در اینشات

سوالات متداول

چگونه نویز ویدیو را بگیریم؟

می توانید از سایت Adobe Podcast که در این مطلب نیز به آن پرداخته شد جهت گرفتن نویز تصویر استفاده کنید.

چگونه نویز میکروفن را بگیریم؟

استفاده از میکروفن فعال با صدای کم، نزدیک کردن میکروفن به منبع صدا، خرید پایه شوک یا Shock Mount و استفاده از کابل های میکروفن بالانس شده از جمله مواردی است که می توانید جهت گرفتن نویز میکروفن استفاده کنید.

چگونه نویز ویس را بگیریم؟

می توانید از برنامه های موجود در این زمینه مانند Adobe Audition جهت حذف نویز ویس استفاده کنید.

جمع بندی

اگر فایل صوتی و یا ویدیویی دارید که می خواهید صداهای اضافی آن را حذف کنید، می توانید از ابزارهای هوش مصنوعی که به همین منظور طراحی شده اند، استفاده کنید. از جمله این ابزارها می توان به Adobe Enhance Speech، Audio Enhancer و کپ کات اشاره کرد. هر یک از این ابزارها ویژگی ها و رویکردهای منحصر به فردی را برای کاهش نویز ارائه می کنند.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب، ابزارهای مختلفی برای حذف نویز صدا با هوش مصنوعی آنلاین را ارائه کردیم. با استفاده از این روش ها می توانید از نویز موجود در فایل های صوتی و ویدیویی خود خلاص شوید. اگر شما از ابزار دیگری برای حذف نویز صدا استفاده کرده اید، آن را به ما و دیگران در بخش نظرات این پست معرفی کنید.

source

توسط wikiche.com