شیائومی تست HyperOS 2.0 را رسما آغاز کرده است. اطلاعات فاش شده توسط XiaomiTime نشان می‌دهد که HyperOS 2.0 به طور رسمی در حال آزمایش است. در هفته های گذشته اطلاعاتی درباره HyperOS 2.0 وجود داشت، اما ما مطمئن نبودیم که این اطلاعات درست باشند. حالا تیم XiaomiTime به اطلاعات مهمی دست یافته که تایید می‌کند HyperOS 2.0 به طور رسمی در حال آزمایش است. HyperOS 2.0 در ماه اکتبر (مهرماه) معرفی خواهد شد.

سیستم عامل HyperOS 2.0

افزونه جدیدی به نام [OSBigversion] در سرور OTA شیائومی کشف شده که نسخه‌های HyperOS را مشخص می‌کند. به‌عنوان مثال، اگر شما از HyperOS 1.0 استفاده می‌کنید، این افزونه به صورت [OSBigversion] => 1.0 نشان داده می‌شود یا اگر از HyperOS 2.0 استفاده بکنید به صورت [OSBigversion] => 2.0 نمایش داده می‌شود.

HyperOS 2.0

قبلا هیچ افزونه OSBigversion وجود نداشت، بلکه فقط یک افزونه [Bigversion] برای نسخه‌های اصلی MIUI موجود بود. این افزونه، نسخه‌های اصلی MIUI را مشخص می‌کرد. برای مثال، اگر از MIUI 14 استفاده می‌کردید، به صورت [bigversion] => 14 نشان داده می‌شد. شیائومی سال‌هاست که از این نوع افزونه استفاده می‌کند. حالا می‌بینیم که از افزونه مخصوص OSBigversion برای HyperOS استفاده می‌کند.

این افزونه به سرور OTA اضافه می‌شود تا بین نسخه‌های HyperOS تفاوت ایجاد کند. با افزونه جدید، نسخه‌های جدید HyperOS بدون هیچ مشکلی به دستگاه شما می‌رسند. کشف جدید نشان می‌دهد که توسعه HyperOS 2.0 به طور رسمی آغاز شده است.

از طرفی، نسخه‌های HyperOS دارای شماره‌های بیلدی هستند که با V816 شروع می‌شوند. MIUI اولین بار در تاریخ 16.8.2010 عرضه شد. بنابراین شیائومی شماره بیلد آن را روی V816 تنظیم کرده است. در واقع، شرایط مختلفی نسبت به این شماره بیلد وجود دارد.

قبل از عرضه HyperOS 1.0، این نسخه جدید دارای شماره بیلد V15 بود. این نشان می‌دهد که HyperOS 1.0 درواقع نسخه تغییرنام یافته MIUI 15 است. خیلی‌ها فکر می‌کنند شیائومی یک یک سیستم‌عامل جدید ساخته است. اما این‌گونه نیست. شما حتی نمی‌دانید که در حال استفاده از MIUI 15 هستید.

انتظار می‌رود HyperOS 2.0 به‌همراه سری شیائومی 15 در ماه اکتبر (مهرماه) معرفی شود. شیائومی معمولا رابط کاربری جدید خود را با یک معرفی بزرگ رونمایی می‌کند و به‌تدریج شروع به انتشار آپدیت‌های جدید برای آن می‌کند.




source

توسط wikiche.com