امشب نقشه و مسیریاب «نشان» در یک بیانیه خبر داد که شرکت ارتباطات زیرساخت دسترسی به این اپلیکیشن با فیلترشکن را مسدود کرده است. طبق این بیانیه، دسترسی کاربرانی که با استفاده از فیلترشکن از نشان استفاده می‌کنند مسدود شده است. این یعنی شما که برای دسترسی به اینترنت آزاد همواره با فیلترشکن روشن از اینترنت استفاده می‌کنید، فعلا قادر به استفاده از این مسیریاب نخواهید بود.

در بیانیه منتشر شده توسط نشان آمده است:

شرکت زیرساخت (مسئول ترافیک اینترنت کشور) امروز ساعت 11 و 16 دقیقه و بدون اطلاع قبلی، دسترسی کاربرانی که از فیلترشکن استفاده می‌کنند را به سرویس‌های نشان مسدود کرده است.

این بیانیه تصریح می‌کند که دسترسی کاربران با آی‌پی غیر از ایران به این اپلیکیشن در حال حاضر «با اختلال یا مسدودی» همراه شده است. همچنین نشان تایید کرده که این اقدام باعث شده بسیاری از کاربران توانند از خدمات مسیریاب استفاده کنند.

نشان می‌گوید که در ساعات اخیر تلاش کرده تا با شرکت زیرساخت برای حل مشکل ارتباط برقرار کند، اما این تلاش‌ها «بی‌نتیجه» مانده‌اند. همزمان مدیریت نشان در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت:

این نخستین بار نیست که بات‌های به اصطلاح هوشمند شرکت‌های مجری فیلترینگ، در دسترسی شهروندان به سرویس‌های کاربردی اختلال ایجاد می‌کنند.

جواد عامل مدیر تیم نقشه نشان، همچنین اضافه کرده: «متاسفانه هیچ مکانیزمی نیز برای پاسخ‌گویی یا جبران آسیب‌ها به کسب‌و‌کارها و کاربران پیش‌بینی نشده است.»

او همچنین در ادامه توضیح داده است که در پاسخ به پیگیری‌های نشان نسبت به این مسدودیت، مسئولین شرکت ارتباطات زیرساخت دلیل آن‌را «راه‌اندازی سرویس‌های غیرمجاز نظیر VPN، پراکسی یا تونل بر روی سرورها» اعلام کرده‌اند. ادعایی که جواد عامل آن را کاملا نادرست می‌داند: «به هیچ وجه صحت ندارد.»

نشان در پایان بیانیه خود تصریح کرده که این شرکت «هرگز محدودیتی برای کاربرانی که از فیلترشکن استفاده می‌کنند، اعمال نخواهد کرد.» تیم نشان در تلاش است تا در کمترین زمان ممکن این مشکل را برطرف کند.

source

توسط wikiche.com