استودیو دریم‌ورکس به‌تازگی به‌صورت رسمی اعلام کرد که انیمیشن شرک ۵ (Shrek 5) قرار است حدود دو سال دیگر به روی پرده سینماها بیاید. شانزده سال از زمانی که بینندگان آخرین بار شاهد شرکت در انیمیشن Shrek Forever After بودند، می‌گذرد، انیمیشنی که در آن، شخصیت اصلی توسط مایک مایرز صداپیشگی می‌شد و حالا این انیمیشن سینمایی تازه با ماجراجویی جدیدی قرار است نسل جدیدی از طرفداران را سرگرم کند.

این استودیو همچنین اعلام کرده که مایک مایرز قرار است بار دیگر همانند انیمیشن‌های قبلی صداپیشگی شخصیت شرک را برعهده داشته باشد. کامرون دیاز نیز بار دیگر صداپیشه شخصیت شاهزاده فیونا خواهد بود و ادی مورفی نیز صداپیشگی خر را انجام خواهد داد. انتظار برای این انیمیشن سینمایی بسیار بالا است، انیمیشنی که یکی از مورد انتظارترین دنباله‌ها در سال‌های اخیر محسوب می‌شود.

ادی مورفی در مصاحبه اخیر خودش اظهار داشته که در طول چندین ماه مشغول ضبط دیالوگ‌های انیمیشن «شرک ۵» بوده است. این بازیگر همچنین به مخاطبان یادآور شده که یک فیلم نسخه فرعی با محوریت خر شرک نیز در استودیو انیمیشن‌سازی دریم‌ورکس در حال توسعه و ساخت است. در حالی که ادی مورفی معتقد بود که دنبال این انیمیشن در سال آینده میلادی اکران خواهد شد اما طرفداران باید تا تابستان سال ۲۰۲۶ میلادی منتظر بمانند تا این شخصیت‌های دوست‌داشتنی را روی پرده سینماها ببینند.

استودیو انیمیشن‌سازی دریم‌ورکس در حال حاضر هنوز هیچ اطلاعیه رسمی درباره نسخه فرعی خر شرکت ارائه نکرده است. به هر حال، استودیو در حال کار روی عناوین بسیار متنوعی است که قبل از این نسخه فرعی به روی پرده سینماها خواهند آمد.

سکان کارگردانی انیمیشن «شرک ۵» را والت دوهرن در دست دارد. این فیلمساز قبلاً به‌عنوان نویسنده انیمیشن Shrek 2 و Shrek the Third کار کرده است. او همچنین مسئول داستان انیمیشن Shrek Forever After بوده است. اکران انیمیشن سینمایی «شرک ۵» هم‌زمان با ۲۵ مین سالگرد اکران فیلم اول خواهد بود، انیمیشنی که در سال ۲۰۰۱ میلادی اکران شد. در این مدت زمان، فرنچایز شرک تقریباً بیش از چهار میلیارد دلار در گیشه جهانی فروش داشته و همین نیز این شخصیت را به شخصیتی نمادین تبدیل کرده است. فرنچایزی نسخه فرعی حول محور گربه چکمه پوش با صداپیشگی آنتونیو باندراس نیز ساخته شده که آن هم موفق بوده است.

حتی پس از اینکه انیمیشن سینمایی Shrek Forever After در مقایسه با دو فیلم اول نتوانست تحسین منتقدان را برانگیزد اما مخاطبان همچنان مشتاق دیدن بازگشت شرک به روی پرده سینماها هستند. با این حال، استودیو انیمیشن سازی دریم‌ورکس در یک دهه و نیم گذشته تمرکز خودش را به سمت توسعه فرنچایزهایی همچون The Bad Guys، انیمیشن‌های How to Train Your Dragon و انیمیشن‌های Trolls گذاشته است.

اما صحنه پس از تیتراژ انیمیشن Puss in Boots: The Last Wish به بازگشت شرک اشاره کرده بود و کاملاً واضح بود که این استودیو آماده است تا یکی از موفق‌ترین فرنچایزهای خودش را به روی پرده سینماها بازگرداند.

انیمیشن سینمایی «شرک ۵» قرار است در تاریخ ۱ ژوئیه سال ۲۰۲۶ میلادی (۱۰ تیر ۱۴۰۵) روی پرده سینماها اکران شود.

منبع collider

source

توسط wikiche.com