سامسونگ در سال‌های اخیر در کنار نسخه استاندارد گلکسی واچ، مدل‌های گران‌تر متفاوتی را امتحان کرده است. سری گلکسی واچ کلاسیک با حاشیه چرخان و گلکسی واچ پرو با بدنه تیتانیومی و حالا گلکسی واچ اولترا برای رقابت با اپل واچ اولترا. امروز سامسونگ در کنار گلکسی واچ 7 از واچ اولترا رونمایی کرد که یک ساعت رده‌بالا برای حرفه‌ای‌ها و برای دوام آوردن در شرایط سخت طراحی شده است.

هر دو ساعت اولین ساعت‌های هوشمند با سیستم‌عامل جدید Wear OS 5 گوگل هستند. همچنین هر دو ساعت به تراشه جدید اکسینوس W1000 به همراه ۲ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی مجهز هستند.

گلکسی واچ اولترا

گلکسی واچ اولترا

بگذارید ابتدا از ساعت جذاب‌تر و البته گران‌تر گلکسی واچ اولترا شروع کنیم. گفتنی است سامسونگ زودتر از اپل و در گلکسی واچ 5 پرو از بدنه تیتانیومی استفاده کرده بود. با این‌حال شکی نیست که پس از یک نسل جهش، حالا گلکسی واچ اولترا، بسیاری از ویژگی‌های جدید خود را از اپل واچ اولترا الهام گرفته است. این ساعت در تک‌سایز ۴۷ میلی‌متری عرضه می‌شود که آن را جایگزین مستقیم گلکسی واچ 6 کلاسیک می‌کند.

گلکسی واچ اولترا

با این‌که نمایشگر ساعت کماکان دایره‌ای است، اما حالا یک حاشیه ضخیم‌تر مربعی با گوشه‌های گرد اطراف آن را احاطه کرده است. مشابه این طراحی را پیش از این ۷ سال پیش در گیر اسپورت سامسونگ دیده بودیم. سامسونگ این حاشیه‌ها را برای مقاومت بیشتر گلکسی واچ اولترا دربرابر ضربه اضافه کرده است. علاوه بر این بدنه ساعت از تیتانیوم گرید 4 استفاده می‌کند که مقاومت و خلوص بیشتری نسبت به گرید 5 دارد.

یک بهبود بزرگ نسبت به گلکسی واچ 6 کلاسیک افزایش روشنایی نمایشگر به حداکثر ۳۰۰۰ نیت است تا در هر شرایطی نمایشگر خوانایی داشته باشید. نمایشگر گلکسی واچ اولترا ۱.۹۲ اینچی از نوع LTPO OLED و با وضوح ۵۰۲ در ۴۱۰ پیکسل است که با شیشه‌ای از جنس یاقوت کبود محافظت می‌شود.

همچنین ظرفیت باتری به ۵۹۰ میلی‌آمپرساعت مشابه واچ 5 پرو است. در ترکیب با پردازنده بهینه‌تر، سامسونگ می‌گوید می‌توانید دوام شارژ بیشتری را انتظار داشته باشید. در حالت ذخیره انرژی این ساعت تا ۱۰۰ ساعت و در حالت تمرینی ذخیره انرژی، ساعت تا ۴۸ ساعت دوام شارژ خواهد داشت.

گلکسی واچ اولترا

تراشه اکسینوس W1000 از فرایند ساخت ۳ نانومتری استفاده می‌کند و یک هسته قوی Cortex-A78 و چهار هسته کم‌مصرف Cortex-A55 دارد. فرکانس حداکثر ۱.۶ گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Mali-G68MP2 از سایر ویژگی‌های این تراشه محسوب می‌شود. سامسونگ می‌گوید این تراشه تا ۳ برابر سریع‌تر از نسل پیش عمل می‌کند.

همان‌طور که می‌بینید سامسونگ بین دو دکمه همیشگی ساعت، یک دکمه جدید با نام Quick Button نیز قرار داده است. از این دکمه می‌توان برای اجرای سریع اپلیکیشن یا فعالیت مورد نظر و یا فعال کردن آژیری استفاده کرد که از دور قابل شنیدن است.

گلکسی واچ اولترا سامسونگ

گلکسی واچ اولترا علاوه بر IP68 و 10ATM از گواهی نظامی MIL-STD-810H برخوردار بوده و می‌توانید از دمای منفی ۲۰ تا مثبت ۵۵ درجه و همچنین از ارتفاع ۵۰۰ متر زیر سطح دریا تا ۹۰۰۰ متر بالای آن با ساعت کار کنید.

در گلکسی واچ جدید همچنین یک ویجت جدید مالتی‌اسپورت اضافه شده که نتیجه همزمان پایش ۳ ورزش مختلف را به شما نشان می‌دهد. علاوه بر این اگر دوچرخه‌سوار هستید، گلکسی AI می‌تواند آستانه عملکرد شخصی یا همان FTP را برایتان محاسبه کند. مقایسه سرعت با رکورد قبلی خودتان برای بهبود عملکرد نیز از ویژگی‌های جدید این نسخه است.

گلکسی واچ اولترا حالت شب

از جمله سنسورهای این ساعت می‌توان به شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنجش ضربان قلب، فشارسنج، سنجش اکسیژن خون، سنجش دمای بدن و آب، عمق‌سنج، قطب‌نما، UWB و GPS دوبانده L1+L5 اشاره کرد. سامسونگ همچنین مشابه اپل یک صفحه‌ساعت حالت شب نیز اضافه کرده که با پس‌زمینه مشکی و نوشته‌های نارنجی رنگ است.


گلکسی واچ 7

گلکسی واچ 7

گلکسی واچ 7 اما در دو نسخه ۴۰ و ۴۴ میلی‌متری و درست مشابه گلکسی واچ 6 عرضه خواهد شد. این ساعت هم به پردازنده جدید اکسینوس W1000 و ۱.۵ گیگابایت رم با ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده است. با این‌حال طراحی ساعت تغییری نکرده و صرفاً شاهد تغییر در بند پیش‌فرض هستیم.

امسال الگوریتم‌های جدید هوش مصنوعی به پایش و تحلیل خواب کمک می‌کنند و امکان تشخیص اپنه خواب (اختلالات تنفسی) نیز وجود دارد. یک قابلیت جدید در گلکسی واچ 7 مانند نسخه اولترا، سنسور جدید بیواکتیو برای محاسبه شاخص سن بیولوژیکی (AGEs Index)  است.

با گلکسی واچ 7 همچنین می‌توانید از حرکت مچ برای قطع کردن تایمر آلارم، گرفتن عکس با گوشی و کنترل تماس و موزیک استفاده کنید. علاوه بر این حالا پاسخ‌های سریع به پیام‌ها هوشمند شده‌اند. ساعت به‌صورت خودکار ۷ پیام اخیر شما را بررسی می‌کند تا با توجه به آن‌ها، گزینه‌های پاسخ سریع را روی ساعت در اختیارتان بگذارد.

نسخه ۴۰ میلی‌متری باتری ۳۰۰ میلی‌آمپرساعتی و نسخه ۴۴ میلی‌متری باتری ۴۲۵ میلی‌آمپرساعتی دارند. به این ترتیب ظرفیت باتری نسبت به نسل پیش تغییری نکرده و بهبود احتمالی شارژدهی از مصرف پایین‌تر تراشه جدید خواهد بود.

قیمت و زمان عرضه Galaxy Watch 7 و Galaxy Watch Ultra

گلکسی واچ اولترا با قیمت ۶۵۰ دلار به جنگ اپل واچ ۸۰۰ دلاری می‌رود و قیمت گلکسی واچ 7 نیز بدون تغییر ۳۰۰ دلار اعلام شده است.  هر دو ساعت از ۳ مردادماه به بازارهای جهانی عرضه خواهند شد.

source

توسط wikiche.com