به همراه آوردن گجت‌ها و وسایل الکتریکی به ساحل به ما امکان می‌دهد تا خاطرات زیبای خودمان را ثبت کنیم و در حین استراحت در زیر نور خورشید با دوستان و آشنایان در ارتباط باشیم. با این حال، به هنگام ساحل‌گردی باید از دستگاه‌های خودتان در برابر آب، شن و ماسه و همچنین دزدیده شدن محافظت کنید؛ بنابراین، اگر نگران آسیب دیدن یا از دست دادن وسایل ارزشمند خود در ساحل هستید، در اینجا نکاتی وجود دارد که باید رعایت کنید.

۱. استفاده از قاب‌های ضد آب و ضد شن

شن و ماسه و آب تهدیدهای اصلی برای وسایل شما در ساحل هستند. پاشیده شدن آب می‌تواند به داخل گوشی شما نفوذ کند و باعث اتصال کوتاه لوازم الکتریکی آن شود و این در حالی است که ذرات ریز و ساینده ماسه می‌توانند صفحه نمایش را خراش بدهند، پورت‌ها را مسدود کنند و به اجزای ظریف داخلی نفوذ کنند. بدون محافظت مناسب، این عناصر می‌توانند به سرعت یک روز سرگرم‌کننده را به یک فاجعه نگران‌کننده تبدیل کنند. برای جلوگیری از این اتفاق، بهتر است که گوشی یا دیگر وسایل خودتان را در داخل کیس‌های ضد آب و ضد شن قرار بدهید.

۲. قرار دادن دستگاه‌ها در کیسه زیپلاک و خشک

اگر تمایلی برای استفاده از قاب‌های ضد آب و ضد شن ندارید، می‌توانید یک جایگزین مقرون به صرفه برای آن استفاده کنید که کیسه‌های زیپلاک است؛ در هنگامی که از وسایل خود استفاده نمی‌کنید، می‌توانید آن‌ها را درون این کیسه‌ها قرار بدهید. این کیسه‌ها محافظت ضروری در برابر رطوبت و شن و ماسه را ارائه می‌دهند، فقط مطمئن شوید که کیسه به درستی مهروموم شده است تا از نفوذ آب و شن به داخل آن جلوگیری شود.

۳. محافظت در برابر گرمای بیش از حد

گرمای بیش از حد نیز می‌تواند به وسایل الکترونیکی در ساحل آسیب برساند. قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور مستقیم خورشید می‌تواند باعث تغییر رنگ، تاب برداشتن یا آسیب پیکسل‌هایی شود که منجر به مشکلات موقت یا دائمی نمایشگر می‌شود. گرمای شدید همچنین می‌تواند طول عمر باتری را کاهش بدهد و باعث خرابی یا از کار افتادن کامل قطعات الکترونیکی شود.

برای محافظت از دستگاه‌های خود در برابر گرمای بیش از حد، همیشه آن‌ها را زیر یک چتر ساحلی در داخل کیف سایه‌دار قرار بدهید. دور نگه داشتن آن‌ها از نور مستقیم خورشید به حفظ دمای ایمن کمک می‌کند. علاوه بر این، یک فن قابل حمل همراه داشته باشید تا در صورت گرم شدن بیش از حد دستگاه‌هایتان در هنگام استفاده در ساحل، به خنک شدن آن‌ها کمک کند.

۴. استفاده از گجت‌های ضد آب یا مقاوم در برابر آب

اگر زیاد به ساحل می‌روید، سعی کنید که گجت‌های ضد آب یا مقاوم در برابر آب خریداری کنید. این دستگاه‌ها با مهروموم پیشرفته، پوشش‌های ویژه و مواد بادوام طراحی شده‌اند تا در برابر رطوبت و آب مقاومت کنند. قبل از خرید، به دنبال گواهینامه‌هایی همانند رتبه IP (محافظت از نفوذ) باشید تا سطح مقاومت دستگاه در برابر آب و گردوغبار را بسنجید. به‌عنوان مثال رتبه IP67 یا IP68 به معنای آن است که دستگاه می‌تواند غوطه‌ور شدن در آب را عمق خاصی و برای مدت زمان مشخصی تحمل کند.

۵. قبل دست زدن به گجت‌ها دست‌های خود را تمیز کنید

وقتی که دستگاه‌های خود را از کیسه‌ها و قاب‌های محافظ بیرون می‌آورید، مطمئن شوید که دست‌هایتان تمیز هستند. شن، ماسه، کرم ضدآفتاب، آب و دیگر باقی‌ماند‌ه‌های روی دست شما می‌توانند به سرعت به داخل دستگاه شما منتقل شوند. شن و ماسه می‌تواند صفحه نمایش‌ها را خراش بدهند، روغن‌های ضد آفتاب می‌توانند صفحه نمایش‌های لمسی را خراب کنند و آب شور نیز می‌تواند پورت‌ها و اتصالات را خراب کند. برای اجتناب از این موارد بهتر است که قبل از دست زدن به این وسایل، دست‌های خودتان را کاملاً شسته و سپس خشک کنید.

۶. استفاده از کوله پشتی ضد سرقت

علاوه بر آسیب فیزیکی، شما باید از تجهیزات خودتان در برابر سرقت نیز محافظت کنید. یک کوله‌پشتی ضد سرقت با زیپ‌های قفل‌شونده راهی عالی برای ایمن نگه داشتن اشیای باارزش به شمار می‌رود. این کیف‌ها دارای ویژگی‌های امنیتی پیشرفته برای جلوگیری از سرقت، جیب‌های مخفی برای ایمن نگه داشتن وسایل باارزش و مواد مقاوم در برابر ضربه برای جلوگیری از بریده شدن توسط سارقان هستند.

به هنگام خرید این کیف‌های ضد سرقت، حتماً کیفی را انتخاب کنید که از نایلون ضدبرش یا پلی استر تقویت شده با پشتیبانی از قفل‌های ترکیبی یا کلیدی ساخته شده است. برای راحتی بیشتر به دنبال تسمه‌های پددار و پنل پشتی قابل تنفس باشید. همیشه کوله پشتی خود را قفل کنید و از جیب‌های مخفی برای نگهداری ارزشمندترین وسایل خود استفاده کنید.

۷. وسایل خود را بدون مراقب رها نکنید

برای محافظت از ابزارهای خود، هرگز آن‌ها را بدون مراقبت رها نکنید، زیرا آن‌ها اهداف اصلی برای دزدان فرصت طلب هستند. چه با خانواده یا دوستان، مطمئن شوید که کسی همیشه مراقب وسایل شما است. همیشه وسایل خود را در معرض دید قرار داشته باشید. همچنین می‌توانید از یک قفل برای محکم کردن آن‌ها به صندلی ساحلی یا میله چتر استفاده کنید.

منبع makeuseof

source

توسط wikiche.com