سامسونگ تائید کرده است که از گوگل مسیجز به جای سامسونگ مسیجز به‌عنوان اپلیکیشن پیام‌رسان پیش‌فرض روی گوشی‌های خود استفاده می‌کند.

سامسونگ به‌تازگی به دارندگان گوشی‌های گلکسی اطلاع داده که سامسونگ مسیجز را به‌عنوان اپلیکیشن پیام‌رسان پیش‌فرض گوشی‌های خود حذف می‌کند و این کار را از گلکسی زد فلیپ 6 و زد فولد 6 شروع کرده است. این شرکت از گوگل مسیجز به جای سامسونگ مسیجز روی این گوشی‌ها و دستگاه‌های آینده خود استفاده خواهد کرد.

سامسونگ و گوگل در بسیاری از زمینه‌های مرتبط یا سرویس های ارتباطی با یکدیگر همکاری داشته‌اند. تلاش این شرکت برای تبدیل گوگل مسیجز به پلتفرم پیام‌رسان پیش‌فرض می‌تواند باعث تسریع در پذیرش فناوری ارتباطی RCS شود و تجربه پیام‌رسانی بهتری را برای کاربران گلکسی به ارمغان بیاورد.

یکی از سخنگویان سامسونگ گفته است:

این فناوری فعلا محدود به آمریکا است و ما مشتاقانه حاضریم در ماه های آینده جزئیات بیشتری در این زمینه به اشتراک بگذاریم.

گفتنی است فناوری RCS جانشین SMS می‌شود که امکان ارسال و دریافت پیام از طریق اینترنت را فراهم می‌کند. RCS همچنین اشتراک‌گذاری مدیا با کیفیت بالاتر، فایل‌های صوتی و غیره را فراهم می‌کند.

با این‌حال، هنوز مشخص نیست که استفاده سامسونگ از گوگل مسیجز به جای سامسونگ مسیجز چگونه باعث تسریع پذیرش RCS خواهد شد. البته گوگل مسیجز فارغ از شرکت‌های مخابراتی، از RCS پشتیبانی می‌کند. اما ظاهرا پشتیبانی RCS در سامسونگ مسیجز به شبکه مخابراتی وابسته است. بنابراین استفاده از گوگل مسیجز می‌تواند راهکار ساده‌تری برای کاربرانی باشد که می‌خواهند از استاندارد پیام‌رسانی نسل جدید استفاده کنند.

لازم به ذکر است که گوگل مسیجز در حال حاضر در ارسال و دریافت تصاویر از طریق RCS از سامسونگ مسیجز عقب‌تر است. کاربران سامسونگ می‌توانند تصاویر غیرفشرده را از طریق RCS ارسال کنند، اما گوگل مسیجز تصاویر را خیلی فشرده می‌کند. خوشبختانه گوگل به دنبال ارائه راهکار مناسب است.

دارندگان گوشی‌های گلکسی همچنان می‌توانند از سامسونگ مسیجز استفاده کنند. سامسونگ گفته که به کاربران اجازه دانلود سامسونگ مسیجز از طریق گلکسی استور را می‌دهد. با این‌حال، این شرکت متمایل به استفاده از گوگل مسیجز است.

source

توسط wikiche.com