OpenAI از موتور جستجوی هوشمند خود به صورت آزمایشی رونمایی کرد. در حال حاضر این پلتفرم به صورت محدود در دسترس قرار داشته و قرار است در آینده نزدیک به ChatGPT اضافه شود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت OpenAI در نهایت ورود خود به بازار موتورهای جستجو را از طریق رونمایی از SearchGPT اعلام کرد. این موتور جستجو مبتنی بر هوش مصنوعی بوده و می‌تواند به صورت بی‌درنگ اطلاعات موجود در سراسر اینترنت را در اختیار کاربران قرار دهد.

موتور جستجوی OpenAI به صورت یک باکس متن بزرگ است از کاربر در مورد چیزی که می‌خواهد سوال می‌کند. همچنین این موتور جستجو به جای نمایش فهرستی از لینک‌ها در پاسخ به سوالات کاربر تلاش می‌کند تا آنها را سازماندهی کرده و آنها را درک کند. طبق نمونه‌ای که OpenAI به نمایش گذاشت موتور جستجوی این شرکت پاسخ مربوط به جشنواره‌های موسیقی را با توضیح کوتاهی به صورت خلاصه از رویدادها و لینک رویدادها به نمایش گذاشته بود.

همچنین این موتور جستجو در نمونه دیگر به جای تشریح انواع گوجه فرنگی، شیوه کاشت این گیاه را شرح داده بود. پس از نمایش نتایج اولیه کاربر می‌تواند سوال‌های مرتبط دیگری را پرسیده و با کلیک روی بخش ساید بار لینک‌های مرتبط مورد نیاز را مجدداً بارگذاری کند. قابلیتبی به نام visual answers در این موتور جستجو وجود دارد که هنوز در مورد کارکرد آن جزئیاتی منتشر نشده است.

به گفته OpenAI موتور جستجوی این شرکت در حال حاضر یک نمونه آزمایشی بوده و طبق اعلام سخنگوی این شرکت قدرت این موتور جستجو از خانواده مدل‌های زبانی GPT-4 است.  این موتور جستجو تنها برای ۱۰ هزار کاربر در دسترس بوده و این شرکت برای تولید نتایج به همکاری با شرکای دیگر خود ادامه می‌دهد. این شرکت در نهایت قصد دارد موتور جستجوی خود را با قابلیت‌های جستجو در ChatGPT ادغام کند.

source

توسط wikiche.com