تلاش‌های اولیه آئودی برای خودروهای برقی متمرکز بر کراس‌اورها بود، اما برند لوکس آلمانی اکنون آماده است تا پورتفولیو خود در زمینه خودروهای برقی را گسترش دهد. به آئودی A6 اسپرت‌بک E-Tron و نسخه کاربردی‌تر Avant که در آمریکا عرضه نخواهد شد، سلام کنید. این خودروها بر روی پلتفرم PPE ساخته شده‌اند که مدل‌های Q6 E-Tron و پورشه مکانی جدید نیز بر روی آن سوار هستند.

از آنجا که تقریباً هر خودروی امروزی باید چراغ‌های جداگانه‌ای داشته باشد، آئودی A6 E-Tron نیز این روند را دنبال می‌کند و چراغ‌های اصلی زیر نوار جداگانه‌ای از چراغ‌های روشنایی روز و چراغ‌های راهنما قرار دارد. نسخه اروپایی دارای چراغ‌های LED ماتریسی تطبیقی و امضای نور قابل تنظیم است، اما متأسفانه در ایالات متحده به دلیل مقررات دریافت نمی‌شود. همین امر برای دوربین‌های جانبی نیز صدق می‌کند و نسخه آمریکای شمالی به آینه‌های سنتی متکی خواهد بود. چه حیف!

A6 E-Tron

بر خلاف مدل Q6 E-Tron که دارای دستگیره‌های درب سنتی است که از بدنه بیرون می‌آیند، مدل‌های A6 E-Tron پروفایل براق‌تری دارند به لطف دستگیره‌های درب فلش. با توجه به این که به عنوان اسپرت‌بک شناخته می‌شود، A6 معمولی از لحاظ فنی یک هاچ‌بک/لیفت‌بک با درب پشتی کاربردی‌تر است. ما شباهت‌هایی بین این خودرو و آئودی A5 اسپرت‌بک جدید مشاهده می‌کنیم، اما آن یکی چهره زیباتری با چراغ‌های یکپارچه دارد.

A6 E-Tron

آئودی ضریب درگ 0.21 برای اسپرت‌بک اعلام کرده است، اما خودروی مشخصات آمریکایی قادر به تطبیق با آن نخواهد بود. عدد Cd برای نسخه‌ای با طراحی چرخ‌های خاص اروپا و دوربین‌های جانبی بهینه‌سازی شده است. آئودی A6 E-Tron خودروی جاده‌ای با بیشترین آئرودینامیک آئودی تاکنون است. همچنین کارآمدترین محصول گروه فولکس‌واگن در حال فروش است. با این حال، VW XL1 کمی بهتر عمل کرده است، با عدد 0.189. همان‌طور که انتظار می‌رود، آئودی A6 E-Tron Avant کمتر لغزنده است، اما ضریب درگ 0.24 برای یک واگن نیز بسیار خوب است.

همان‌طور که ظاهر خارجی شبیه A5 با سوخت گاز است، کابین نیز بلافاصله آشنا به نظر می‌رسد. بله، این یعنی یک صفحه نمایش اضافی 10.9 اینچی فقط برای سرنشین. در مدل پایه A5 بدون صفحه نمایش اضافی، داشبورد عجیب به نظر می‌رسد. مرکز داشبورد با یک صفحه نمایش 14.5 اینچی و دسته ابزار دیجیتال 11.9 اینچی برای راننده – مانند آئودی A5 جدید – تسلط دارد.

آئودی قصد دارد A6 اسپرت‌بک E-Tron را در ایالات متحده در سه مدل بفروشد: دیفرانسیل عقب، Quattro، و مدل داغ‌تر S6. مدل پایه 362 اسب بخار قدرت خواهد داشت که به آن اجازه می‌دهد در مدت 5.2 ثانیه از 0 تا 60 مایل در ساعت برسد و حداکثر سرعت آن 130 مایل در ساعت است. مدل میان‌رده یک موتور الکتریکی در محور جلو خواهد داشت. در مجموع، خروجی به 422 اسب بخار می‌رسد و زمان تسریع به 4.3 ثانیه کاهش می‌یابد و حداکثر سرعت حفظ می‌شود.

اما پرچمدار، آئودی S6 اسپرت‌بک E-Tron 496 اسب بخار قدرت در اختیار راننده قرار می‌دهد. با استفاده از کنترل شروع، خروجی کل سیستم به طور موقت به 543 اسب بخار می‌رسد، که برای تکمیل تسریع در مدت 3.7 ثانیه کافی است. در حالت تخت، نسخه عملکردی سرعت 149 مایل در ساعت را خواهد داشت.

صرف نظر از انتخاب، هر سه مدل دارای بسته باتری لیتیوم-یونی با ظرفیت قابل استفاده 94.4 کیلووات ساعت هستند. این باتری از شارژ DC تا 270 کیلووات پشتیبانی می‌کند، که در این صورت 21 دقیقه طول می‌کشد تا باتری از 10 تا 80 درصد شارژ شود.

مدل اسب بخار 0-60 مایل در ساعت حداکثر سرعت باتری
A6 E-Tron RWD 362 اسب بخار 5.2 ثانیه 130 مایل در ساعت 100.0 kWh (94.4 kWh net)
A6 E-Tron Quattro 422 اسب بخار 4.3 ثانیه 130 مایل در ساعت 100.0 kWh (94.4 kWh net)
S6 E-Tron 496 اسب بخار / 543 اسب بخار (کنترل شروع) 3.7 ثانیه 149 مایل در ساعت 100.0 kWh (94.4 kWh net)

مشخصات فنی کامل آئودی A6 اسپرت‌بک E-Tron که به بازار آمریکا می‌آید نزدیک به زمان عرضه آن اعلام خواهد شد. در همین حال، می‌دانیم که نسخه اروپایی در حالت دیفرانسیل عقب بیش از 466 مایل با برآوردهای آئودی را پوشش می‌دهد. واگن کمتر آئرودینامیک باید بیش از 447 مایل را طی کند. به طور پیش‌بینی، نسخه‌های S با قدرت بیشتر کم‌مصرف‌تر هستند، با 416 مایل برای اسپرت‌بک و 398 مایل برای Avant.

محدوده WLTP فعلاً موجود نیست، اما هر چه که باشد، عدد EPA برای خودروی مشخصات آمریکا احتمالاً کمتر خواهد بود. با نگاهی به رقبا، BMW i5 کم‌مصرف‌ترین فروخته شده در آمریکا در یک بار شارژ 295 مایل را طی می‌کند. Mercedes EQE کم‌مصرف‌ترین می‌تواند 298 مایل سفر کند در حالی که Tesla Model S تا 402 مایل رتبه‌بندی شده است.

علاوه بر سقف بلندتر، آئودی Avant تغییرات اضافی نیز داشته است. واگن دارای اسپویلر اضافی بر روی دیفیوزر عقب و اسپویلرهای جانبی در پشت است تا به آن ضریب درگ شگفت‌انگیز برسد. اگر به عملکرد بیشتر از برد علاقه دارید، خودروی خانوادگی برقی نیز با نسخه S6 هیجان‌انگیز ارائه می‌شود که در 3.9 ثانیه به سرعت 62 مایل در ساعت می‌رسد.

2025 Audi S6 Avant E-Tron

2025 Audi S6 Avant E-Tron

اطلاعات قیمت برای مدل آمریکایی به موقع منتشر خواهد شد. می‌دانیم که آئودی A6 E-Tron در آلمان با قیمت 75,600 یورو (81,800 دلار) برای مدل پایه اسپرت‌بک شروع می‌شود و به 101,150 یورو (109,000 دلار) برای S6 E-Tron در نسخه Avant می‌رسد. در اروپا، دفتر سفارشات در سپتامبر باز می‌شود. آئودی می‌گوید مشتقات دیفرانسیل عقب و تمام‌چرخ‌دار بیشتری به دنبال خواهند داشت.

با معرفی آئودی A6 برقی، آئودی پایان تدریجی برای آئودی A6 بنزینی را اعلام می‌کند. مدل بعدی ICE به نام آئودی A7 منتقل خواهد شد. این بخشی از یک نام‌گذاری به‌روزرسانی شده است تا تمام خودروهای برقی دارای اعداد زوج و خودروهای احتراقی دارای اعداد فرد باشند. استراتژی نام‌گذاری اصلاح‌شده در حال حاضر برای آئودی A5 اسپرت‌بک/A5 Avant جدید با پیشرانه‌های سنتی وجود دارد، که فضای لازم را در خط تولید برای یک آئودی A4 برقی آینده فراهم می‌کند. به همین ترتیب، آئودی A8 بعدی نیز یک خودروی برقی خواهد بود.

source

توسط wikiche.com