راهنمای گردشگری و حمل و نقل در مسقط عمان

حمل و نقل در مسقط: راهنمای گردشگران

مسقط، پایتخت عمان، به عنوان یک مقصد گردشگری محبوب، دارای سیستم حمل و نقل عمومی نسبتاً کارآمدی است که شامل اتوبوس، تاکسی و تاکسی‌های اینترنتی می‌شود.

با وجود اینکه داشتن وسیله نقلیه شخصی ممکن است در برخی موارد راحت‌تر باشد، استفاده از حمل و نقل عمومی در مسقط مزایای متعددی دارد، از جمله؛ راحتی، تجربه محلی بهتر و همین طور مقرون به صرفه بودن! در اینجا نگاهی به حمل و نقل در مسقط، پایتخت عمان خواهیم داشت که کمک می‌کند تا در زمان خرید تور مسقط، بتوانید برنامه‌ریزی بهتری برای سفر خود داشته باشید.

 

اتوبوس‌رانی در شهر مسقط

اتوبوس‌ها رایج‌ترین وسیله حمل و نقل عمومی در مسقط هستند و تقریباً به تمام نقاط شهر خدمات ارائه می‌دهند. شرکت Mwasalat مسئولیت اداره اتوبوس‌های مسقط را بر عهده دارد و می‌توانید برنامه‌ها و کرایه‌ها را در وب سایت آنها مشاهده کنید.

در شهر مسقط عمان، اتوبوس‌ها با کارت‌های هوشمند Mwasalat کار می‌کنند که می‌توانید آن‌ها را از ایستگاه‌های اتوبوس یا مراکز خدمات مشتری Mwasalat خریداری کنید. لازم به ذکر است که کرایه‌ها بر اساس مسافت طی شده محاسبه می‌شود و معمولاً بسیار ارزان قیمت هستند.

تاکسی در مسقط

تاکسی‌ها نیز در مسقط به وفور یافت می‌شوند و راهی راحت برای جابجایی در شهر هستند. شما می‌توانید تاکسی را در خیابان یا از طریق برنامه‌های تاکسی اینترنتی مانند Careem یا OTaxi درخواست کنید.

تاکسی‌های مسقط مجهز به کیلومتر شمار هستند و کرایه‌ها بر اساس مسافت طی شده و زمان صرف شده محاسبه می‌شود. هزینه شروع سفر معمولا حدود ۱ OMR است و پس از آن به ازای هر کیلومتر ۰.۳ OMR اضافه می‌شود.

حمل و نقل در مسقط: راهنمای گردشگران

تاکسی‌های اینترنتی در شهر مسقط عمان

تاکسی‌های اینترنتی مانند Careem و OTaxi راهی محبوب و مقرون به صرفه برای جابجایی در مسقط هستند. این برنامه‌ها به شما امکان می‌دهند تا از طریق تلفن هوشمند خود تاکسی درخواست کرده و مسیر و هزینه سفر خود را از قبل مشاهده کنید.

معمولاً کرایه تاکسی‌های اینترنتی کمی ارزان‌تر از تاکسی‌های معمولی است و می‌توانید از طریق برنامه، پرداخت را به صورت نقدی یا آنلاین انجام دهید. از این روی اگر بتوانید در شهر مسقط، سفرهای شهری خود را از طریق تاکسی‌های اینترنتی انجام دهید، هم به لحاظ راحتی در شرایط مناسبی قرار گرفته و هم از منظر هزینه، نرخ مقرون به صرفه‌تری را تجربه خواهید کرد.

اجاره خودرو در مسقط

اگر تمایل داشته باشید که به جای استفاده از اتوبوس و تاکسی در شهر مسقط، یک خودرو اجاره کرده و به راحتی به هر بخشی از شهر که می‌خواهید بروید، گزینه‌های زیادی برای شما وجود خواهد داشت. چندین شرکت اجاره خودرو در مسقط وجود دارد، هم در فرودگاه و هم در مرکز شهر. برخی از شرکت‌های محبوب اجاره خودرو در مسقط، عبارتند از:

  • شرکت Rentify: این شرکت طیف گسترده‌ای از خودروها را برای اجاره ارائه می‌دهد، از جمله خودروهای کوچک، SUV و خودروهای لوکس و گران قیمت. همین طور شما این امکان را دارید که خودروی اجاره شده خود را در همان فرودگاه شهر مسقط تحویل گرفته و موقع خروج از عمان نیز خودرو را در همان فرودگاه به شرکت تحویل داده و بازگردانید.
  • شرکت Muscat Rent a Car: این یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های اجاره خودرو در عمان است. آنها طیف وسیعی از خودروها را با قیمت‌های رقابتی ارائه می‌دهند. اگر با تور مسقط به کشور عمان سفر می‌کنید و قصد اجاره خودرو برای گردش در این شهر را دارید، حتما شرکت Muscat Rent a Car را برای کرایه خودرو، به خاطر بسپارید.
  • شرکت Sixt: این یک شرکت بین المللی اجاره خودرو است که دارای شعبه‌ای در فرودگاه مسقط بوده و طیف وسیعی از خودروهای لوکس و اسپرت را ارائه می‌دهد.
  • شرکت Europcar: این مورد نیز یک شرکت بین المللی دیگر در عمان است که شعبه‌ای در فرودگاه مسقط دارد. شما می‌توانید خودروهای معمولی و کوچک یا یک خودروی لوکس را از شرکت Europcar، اجاره کنید.

اجاره خودرو در مسقط

هنگام انتخاب یک شرکت اجاره خودرو در مسقط، مهم است که عوامل زیر را در نظر بگیرید:

  • قیمت: قیمت اجاره خودرو می‌تواند بسته به شرکت، نوع خودرو و مدت زمان اجاره متفاوت باشد. با این حساب می‌توان گفت که مقایسه قیمت‌ها از چندین شرکت قبل از رزرو ضروری است.
  • شرایط: مطمئن شوید که شرایط اجاره را با دقت مطالعه کنید تا نسبت به تمام هزینه‌ها و تعهدات خود آگاه باشید.
  • بیمه: مطمئن شوید که اجاره خودرو شما شامل بیمه کامل است.
  • محدودیت مسافت پیمایی: برخی از شرکت‌های اجاره خودرو محدودیت مسافت پیمایی روزانه یا هفتگی دارند. حتما این را قبل از رزرو بررسی کنید.
  • خدمات: برخی از شرکت‌های اجاره خودرو خدمات اضافی مانند صندلی کودک، ناوبری GPS و کمک‌های ضروری در جاده را ارائه می‌دهند. هنگام انتخاب یک شرکت، این خدمات را در نظر بگیرید.

کلام آخر

در این مطلب دیدیم که حمل و نقل در مسقط، با گزینه‌های متنوعی چون اتوبوس، تاکسی و تاکسی اینترنتی همراه است. از این روی در سفر با تور مسافرتی به مسقط به این شهر دیدنی کشور عمان، شما می‌توانید بسته به بودجه و انتظارات و میل خود، بهترین روش برای رفت و آمد و گشت و گذار در شهر را انتخاب کنید. شما اگر قصد سفر به مسقط عمان را داشته باشید، کدام یک از روش‌های رفت و آمد را ترجیح می‌دهید؟ نظرات و تجربیات خود در این باره را با ما و دیگر کاربران وب سایت، به بحث و اشتراک بگذارید.

source

توسط wikiche.com