گوگل کروم قابلیت جدیدی به نام Tab Declutter معرفی کرده است که به کاربران اجازه می‌دهد به وضعیت آشقته تب‌های خود سروسامان دهند.

شما چقدر به مرتب نگه داشتن مرورگر خود اهمیت می‌دهید؟ برخی از کاربران هنگام وب‌گردی تب‌های زیادی باز می‌کنند و با خودشان می‌گویند «به‌هرحال از این همه رم برای چه چیزی می‌خواهم استفاده کنم؟» حالا گوگل برای جلوگیری از شلوغ شدن بیش از حد مرورگر کروم، قابلیت جدیدی به نام Tab Declutter ارائه کرده که به طور خودکار تب‌های غیرفعال را بایگانی می‌کند.

قابلیت Tab Declutter بعد از فعال شدن، شروع به بایگانی تب‌هایی می‌کند که به مدت 7 روز آن‌ها را لمس نکرده‌اید و بعد از 60 ثانیه به‌طور کامل آن‌ها را می‌بندد. البته کاربران می‌توانند هر دو زمان فوق را به‌طور دستی تغییر دهند. وب‌سایت MSPoweruser یک دستور جدید در Chromium Gerrit به اشتراک گذاشته که امکان پاک کردن داده‌های مرورگر شما به‌ویژه از گروه بایگانی را فراهم می‌کند:

[declutter] Support clear browsing data for archived tabs

Bug: 347055419
Change-Id: Iaf8b9d4da03c5251ff688cf5680240dc46f5c58a

قابلیت جدید گوگل کروم احتمالا عملکرد بیشتری به گزینه‌های ارائه شده در تنظیمات «Delete browsing data» اضافه خواهد کرد، بطوریکه فایل‌های کش و کوکی‌های تب‌های فعال دست نخورده باقی خواهند ماند، اما شما یک مرورگر کمتر شلوغ با سایت‌هایی که بایگانی شده‌اند، خواهید داشت.

انتظار می‌رود Tab Declutter به‌زودی برای همه کاربران گوگل کروم در اندروید قابل سترس باشد.

منبع

androidauthority



source

توسط wikiche.com