چیپس‌ یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین تنقلات موجود در بازار است که به دلیل تنوع بسیار بالایی که در نوع و طعم آن‌ وجود دارد، متناسب با سلیقه غالب افراد نیز یافت می‌شود. این محصول خوراکی که موردپسند همه گروه‌های سنی است، توسط برندهای مختلفی در سراسر جهان تولید می‌شود.

برخی از این برندها آن‌قدر معروف و شناخته‌شده‌اند که حتماً نام آن‌ها را شنیده‌اید. این برندها با به‌کارگیری چاشنی‌های گوناگون در تولید چیپس‌، باعث جذب مخاطبان بسیاری از کشورهای گوناگون شده‌اند. علاوه بر این با تولید چیپس در شکل‌ها و فرم‌های گوناگونی نظیر چیپس‌های خلالی، مثلثی، ورقه‌ای و غیره، کاربرد آن را بیشتر از یک محصول خوراکی گسترش داده‌اند؛ به ‌طوری ‌که امروزه در آماده‌ کردن بسیاری از وعده‌های غذایی و در دستور پخت آن‌ها نیز می‌توان از چیپس‌ استفاده کرد. در این مقاله قصد داریم به معرفی بهترین برندهای چیپس در جهان بپردازیم.

برند Lays

برند Lays

برند لیز (Lays) را قطعاً می‌توان یکی از معروف‌ترین برندهای چیپس دنیا دانست. این برند محبوب کانادایی در سال 1932 به عنوان یک صنعت کوچک مواد غذایی تأسیس شد؛ اما امروزه چیپس آن در سرتاسر دنیا طرفدار دارد و به یکی از شناخته‌شده‌ترین‌های حوزه‌ خود تبدیل شده است. این برند معروف اکنون یکی از شرکت‌های تابعه  Frito-Layبه شمار می‌رود که بخشی از برند معروف PepsiCo است.

برند لیز چیپس‌هایی در انواع متفاوت و مزه‌های گوناگون تولید می‌کند و هر علاقه غذایی‌ که داشته باشید، می‌توانید چیپسی با طعم و ادویه مورد نظر خود در این برند پیدا کنید؛ اما شهرت این برند بیشتر به دلیل ترکیب‌ کردن طعم‌های گوناگون با یکدیگر و نوآوری در این زمینه است. استفاده از طعم‌هایی نظیر باربیکیو، پیاز و خامه ترش، چدار و خامه ترش و مواردی از این ‌قبیل در چیپس‌های سیب‌زمینی کلاسیک آن طرفداران بسیار زیادی دارد.

این برند با استفاده از روش‌های مخصوص در خط تولید چیپس خود، طعم و بافت بی‌نظیری ایجاد می‌کند و به‌ منظور جذب مشتری بیشتر، کمپین‌هایی نظیر کمپین دریافت ایده‌های مردم در خلق طعم‌ها را راه‌اندازی می‌نماید.

برند Pringles

پرینگلز برند معروف دیگری است که به‌ احتمال زیاد آن را دیده‌اید و یا حتی از طرفداران پروپاقرص آن هستید. این برند تولید چیپس در سال 1960 و توسط فردی به نام فردریک باور ایجاد شد و سپس در سال 1968 به بازار عرضه گردید.

پرینگلز نیز همچون سایر برندها چیپس‌ها را در طعم و مزه‌های گوناگونی تولید می‌کند که اتفاقاً به دلیل کیفیت آن، طرفداران بسیار زیادی دارد؛ اما چیزی که باعث تمایز این برند از سایر برندهای دنیا شده و آن را به شهرت رسانده، نوع بسته‌بندی این چیپس است که در ظرف‌هایی به شکل قوطی‌های لوله‌ای یا استوانه‌ای ارائه می‌گردد. علاوه بر نوع بسته‌بندی، ویژگی‌های منحصربه‌فرد دیگری نیز همچون یکنواختی بافت چیپس، باعث جذب مخاطبان آن شده است.

برند Ruffles

برند چیپس Ruffles

برند دیگری که چیپس‌های آن در دنیا محبوب و مورد علاقه کاربران قرار گرفته است و قصد معرفی آن را داریم، برند شناخته‌شده رافلز (Ruffles) است. این برند در سال 1958 اولین محصولات خود را در بازار عرضه نمود و بعدها نام تجاری آن توسط Frito-Lay خریداری گردید. هم‌اکنون برند رافلز یکی از اصلی‌ترین صنایع تنقلات و خوراکی در دنیا به شمار می‌رود.

محبوبیت این برند و تمایز آن در بین چیپس‌ها علاوه بر کیفیت بالا، یک دلیل دیگر نیز داشت و آن هم فرم و شکل ظاهری چیپس بود که به شکل رج دار یا همان شیارهای روی چیپس سیب‌زمینی است. این موضوع باعث می‌شود چیپس‌ها از تردی بیشتری برخوردار شده و طعم‌ها و ادویه‌های گوناگونی که به آن‌ها اضافه می‌شود، بیشتر جذب سیب‌زمینی شوند. از محبوب‌ترین طعم‌های چیپس این برند می‌توان به چدار و خامه ترش آن اشاره کرد.

برند Kettle

برند Kettle

کتل چیپس برند دیگری است که حتماً نام آن را به هنگام خرید چیپس خارجی شنیده‌اید. این برند در سال 1982 و در شهر اورگان تأسیس شد. ویژگی منحصربه‌فردی که چیپس‌های کتل دارند و این شرکت را به این شهرت رسانده، استفاده از مواد طبیعی است. تأکید شرکت کتل بر طبیعی بودن و سلامت مواد اولیه که به ‌نوعی شعار این مجموعه است، باعث جذب مخاطبانی شده که به سلامت خود اهمیت بسیار زیادی می‌دهند و به دنبال استفاده از تنقلات سالم و بدون نگهدارنده‌های مصنوعی هستند.

موضوع دیگری که به محبوبیت و شهرت این برند افزوده، طعم‌های متنوع آن شامل نمک دریایی، هالوپینو و هانی دیژون است که در کنار تردی فوق‌العاده چیپس‌های این برند، کیفیتی به‌یادماندنی و پرطرفدار را ایجاد کرده‌ است.

برند Utz

برند اوتز (Utz) از دیگر برندهای معروف چیپس در جهان است که در سال 1921 و توسط بیل و سالی اوتز در پنسیلوانیا تأسیس گردید و با نام خانوادگی آن‌ها به‌ عنوان نام برند شناخته شد. سابقه و تاریخچه این برند بسیار طولانی است. برند اوتز نوعی بازاریابی خانواده‌محور داشت و از این طریق خود را از برندهای دیگر جدا و به‌عنوان یک میان‌وعده سنتی در خانه‌ها معرفی نمود.

اکنون در سرتاسر دنیا طعم‌های متنوع و گوناگون این برند به‌ عنوان میان‌وعده‌هایی سالم و خانوادگی استفاده می‌شوند. بافت اغلب چیپس‌های این برند به ‌نوعی شبیه چیپس‌های خانگی است و حس نوستالژی خوبی را برای مخاطبان ایجاد می‌کند که باعث ماندگاری این برند در ذهن آن‌ها می‌گردد.

برند Cheetos

برند چی‌توز آخرین برندی است که از بهترین چیپس‌های جهان معرفی می‌کنیم. این برند در سال 1948 و توسط Frito-Lay تأسیس گردید. این چیپس تا به امروز یکی از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین چیپس‌ها در میان تمام گروه‌های سنی بوده است.

برند اصلی چیتوز در واقع نوعی اسنک ذرتی حرارت دیده است که محبوبیتش به دلیل طعم پنیر آن است. اگرچه این محصول جزو اسنک‌هاست، اما در خانواده چیپس‌ها قرار دارد و شناخته می‌شود. از سال 1971 برند چی توز با کاراکتر یک پلنگ کارتونی که بر روی بسته‌بندی محصولات آن وجود دارد، به یاد آورده می‌شود.

جمع‌بندی

چیپس‌ها تنقلات بسیار محبوب و خوشمزه‌ای هستند که در هر موقعیتی به ‌عنوان میان‌وعده و یا در کنار وعده‌های غذایی اصلی استفاده می‌شوند. تنوع بسیار بالا در دنیای چیپس‌ها به لحاظ طعم و مزه و یا حتی فرم آن‌ها باعث شده افراد مختلف با علائق گوناگون جذب این تنقلات شوند.

در این مقاله به معرفی معروف‌ترین برندهای تولید چیپس در جهان پرداختیم. همان‌طور که گفته شد هر یک از این برندها، ویژگی‌های منحصربه‌فردی داشتند که با خلاقیت در جزئیات، موجب پیشرفت آن‌ها در سطح دنیا گردید. راه‌اندازی خطوط تولید چیپس به ‌طورکلی یکی از روش‌های کسب درآمد بسیار خوب است. در ایران نیز برندهای معروف و گوناگونی وجود دارند که ابتدا با یک خط تولید ساده آغاز به کار کرده‌اند و امروزه در بین بهترین برندهای چیپس قرار گرفته‌اند. اگر شما نیز مایل به راه‌اندازی خط تولید چیپس هستید، بهتر است ابتدا تمامی مشاوره‌های لازم درباره تهیه تجهیزات لازم و چگونگی شروع کار را دریافت کنید. با تماس با مشاورین شب‌چره به شمارة 09022253620 می‌توانید تمامی راهنمایی‌های مورد نیاز را دریافت نموده و سپس برای خرید اقدام نمایید

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و فوت و فن هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد

source

توسط wikiche.com