اپل نسخه iOS 18.1 بتا 3 را برای توسعه‌دهندگان منتشر کرده ست که دارای یک قابلیت جدید Clean Up برای برنامه Photos است. این قابلیت همانطور که در کنفرانس WWDC اعلام شد، می‌تواند اشیای اضافه را در عکس‌ها شناسایی و حذف کند.

قابلیت جدید Clean Up در برنامه Photos اکنون هنگام ویرایش عکس‌ها قابل دسترس است و با یک آیکون جدید به شکل پاک‌کن در نوار پایین دیده می‌شود. این قابلیت امکان تشخیص هوشمند را در عکس‌ها فراهم می‌کند و از چند مدل یادگیری ماشین برای شناسایی اشیای اضافه، پیدا کردن لبه‌های یک شی ناخواسته و سپس جایگزینی آن‌ها استفاده می‌کند. این قابلیت حتی می‌تواند سایه یا انعکاس یک شی ناخواسته را تشخیص و آن را حذف کند.

قابلیت Clean Up همچنین می‌‌داند که آدم‌ها در کجای عکس هستند، بنابراین می‌تواند از حذف یا جایگزینی تصادفی بخشی از یک شخص جلوگیری کند.

این قابلیت می‌تواند به طور هوشمند اشیای اضافه را در پس‌زمینه عکس تشخیص دهد و کاربران می‌توانند با یک ضربه آن‌ها را حذف کنند. کاربران همچنین می‌توانند به صورت دستی زوم کنند و از انگشت خود به عنوان براش لمس‌مجدد برای حذف حواس‌پرتی استفاده نمایند.

گفتنی است این قابلیت برای هر عکسی در کتابخانه تصاویر شما قابل استفاده خواهد بود و صرفا برای عکس‌هایی که با آیفون گرفته شده‌اند نیست.

قابلیت Clean Up هم‌اکنون در نسخه iOS 18.1 بتا 3 قابل دسترس است که برای توسعه‌دهندگان ارائه شده است. اولین باری که از این قابلیت استفاده می‌کنید، iOS 18.1 مدل‌های لازم را دانلود و آماده‌سازی می‌کند. این قابلیت همچنین در آخرین نسخه‌های بتای iPadOS 18.1 و macOS Sequoia 15.1 ارائه شده است.

نسخه iOS 18.1 بتا 3 علاوه بر قابلیت Clean Up، خلاصه نویفیکیشن‌ها را که با هوش مصنوعی Apple Intelligence ایجاد شده‌اند ارائه می‌دهد.




source

توسط wikiche.com