طبق گزارش‌ بلومبرگ و خبرگزاری بزریلی Poder360، یک قاضی در برزیل دستور مسدود کردن شبکه اجتماعی ایکس را پس از اینکه مالک آن یعنی ایلان ماسک نتوانست نماینده قانونی جدیدی برای این کشور تعیین کند، صادر کرد.

الکساندر دی مورائس قاضی دادگاه عالی برزیل به آژانس ملی مخابرات این کشور (Anatel) گفته که دسترسی به ایکس را ظرف 24 ساعت مسدود کند. او به اپل و گوگل نیز پنج روز فرصت داده تا ایکس را از فروشگاه‌های اپلیکیشن خود حذف کنند. بر اساس گزارش Poder360، برزیل همچنین کسانی که سعی کنند از طریق وی‌پی‌ان به ایکس دسترسی پیدا کنند، روزانه 50 هزار رآل برزیلی (حدود 8,900 دلار آمریکا) جریمه خواهند شد.

ماسک اوایل این ماه میلادی دفتر شبکه اجتماعی ایکس در برزیل را بست. ا و اعلام کرد که دی مورائس تهدید کرده که نماینده قانونی این شرکت را به خاطر رعایت نکردن موارد سانسور دستگیر خواهد کرد. دادگاه عالی برزیل روز چهارشنبه به ایکس اطلاع داد که اگر ظرف 24 ساعت یک نماینده قانونی جدید تعیین نکند، مسدود خواهد شد.

اختلاف ماسک و دی مورائس تازه نیست. در ماه آوریل ایلان ماسک اعلام کرد اکانت‌هایی که با دستور مورائس به دلیل انتشار اطلاعات نادرست تعلیق کرده بود را دوباره بازگردانده است. در همین زمان دی مورائس تحقیقاتی را علیه ایکس آغاز کرد. به گزارش نیویورک تایمز، بسیاری از حساب‌هایی که مورائس دستور مسدود کردن آن را به ایکس داده بود، به طرفداران رئیس‌جمهور سابق یعنی بولسونارو تعلق داشتند.

برزیل از پلتفرم‌های اصلی خواسته که یک نماینده قانونی در این کشور تعیین کنند. در گذشته نیز برخی از پیام‌رسان‌های اجتماعی بزرگ از جمله تلگرام و واتساپ در این کشور برای مدت کوتاهی مسدود شده بودند.

استارلینک، یکی دیگر از شرکت‌های وابسته به ایلان ماسک است که قاضی برزیلی نسبت به آن حساس شده است. استارلینک چند روز پیش اعلام کرد که دی مورائس دستور داده تا امور مالی این شرکت در برزیل مسدود شوند. به گفته استارلینک، «این حکم طبق یک تصمیم بی‌پایه گرفته شده است و سوال اینجاست که چرا استارلینک باید هزینه جریمه‌های ایکس را بدهد.»




source

توسط wikiche.com