طبق بک گزارش جدید، ویندوز 11 به محبوبترین سیستم عامل برای گیمرها تبدیل شده است. سیستم عامل ویندوز 11 مایکروسافت برای اولین بار از زمان عرضه آن در سال 2021 توانسته ویندوز 10 را در استیم پشت سر بگذارد.

ویندوز 10 در سال‌های گذشته با وجود تصمیم مایکروسافت برای پایان دادن به پشتیبانی از آن در اکتبر 2025 همچنان پراستفاده بوده است. اما حالا به نظر می‌رسد که پذیرش ویندوز 11 توسط کاربران افزایش یافته است.

نظرسنجی سخت‌افزاری استیم در ماه آگوست (مرداد و شهریور)، میزان استفاده از ویندوز 11 را 49 درصد نشان می‌دهد که تقریبا 3 درصد بیشتر از آمار قبلی در ماه جولای (تیر و مرداد) است که نزدیک به 46 درصد بود. میزان استفاده از ویندوز 10 حدود 3 درصد کاهش یافته و به 47 درصد رسیده است، در حالی‌که میزان استفاده از macOS و Linux Steam در ماه آگوست تقریبا ثابت مانده است.

با برخی از ویژگی‌های ویندوز 11 که آن را به بهترین سیستم عامل برای گیمرها تبدیل می‌کنند در این مقاله آشنا شوید.

ویندوز 11 محبوبترین سیستم عامل برای گیمرها

از طرفی، میزان استفاده از ویندوز 11 در سراسر وب در سال گذشته میلادی رشد کرده است. طبق گزارش StatCounter، در جولای 2023، ویندوز 11 دارای سهم حدود 23 درصد بود و حالا این سهم در آگوست 2024 به حدود 32 درصد رسیده است.

طبق اطلاعات فاش شده در ماه اکتبر سال گذشته، ویندوز 11 روی بیش از 400 میلیون دستگاه استفاده می‌شد و سرعت پذیرش آن کمتر از ویندوز 10 بود. یک سال طول کشید تا ویندوز 10 به 400 میلیون دستگاه برسد. در حالی‌که ویندوز 11 در عرض دو سال به این عدد رسید. این اختلاف تا حدودی به خاطر واجدشرایط بودن برای ارتقا به ویندوز 11 است. مایکروسافت برای اولین بار ویندوز 11 را در اکتبر 2021 با سخت‌افزار مورد نیاز قوی معرفی کرد که نیاز به یک چیپ امنیتی TPM و پردازنده‌هایی داشت که از سال 2018 به بعد عرضه شدند.

هرچند ویندوز 11 یک ارتقا رایگان برای کاربران ویندوز 10 بود، میلیون‌ها دستگاه به خاطر الزامات سخت‌افزاری مایکروسافت قادر به ارتقا نبودند. در حالی که ویندوز 10 به‌عنوان یک ارتقا رایگان برای کاربران ویندوز 7 و ویندوز 8 ارائه شد و محدودیت‌های سخت‌افزاری زیادی نداشت. بنابراین میلیون‌ها کاربر می‌توانستند به جای خرید دستگاه‌های جدید، سیستم‌عامل خود را ارتقا دهند.

حالا مایکروسافت قصد دارد پس از پایان پشتیبانی از ویندوز 10 در اکتبر 2025، از کسب‌و‌کارها برای ادامه استفاده از ویندوز 10 هزینه دریافت کند. مصرف‌کنندگان نیز مجبور می‌شوند برای اولین بار هزینه آپدیت‌های امنیتی اضافی ویندوز 10 را پرداخت کنند. اما مایکروسافت تاکنون فقط قیمت‌ کسب‌و‌کارها را اعلام کرده است.

درهرحال باید ببینیم ویندوز 11 به‌عنوان محبوبترین سیستم عامل برای گیمرها چقدر به روند روبه‌رشد خود ادامه خواهد داد.

source

توسط wikiche.com