سازنده چت‌جی‌پی‌تی در تلاش است تا ضمن تضمین ایمنی هوش مصنوعی، به یک شرکت سودآور تبدیل شود. OpenAI، پیشرو در حوزه هوش مصنوعی که با نوساناتی همراه بوده، در حال تغییرات بنیادین در ساختار مدیریتی و سازمانی خود است. این شرکت در پی جذب سرمایه‌گذاری از بزرگ‌ترین شرکت‌های جهان، تحولات چشمگیری را تجربه می‌کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری رسانه تکنولوژی تکنا، در ماه‌های اخیر، OpenAI با جذب مدیران ارشد فناوری، متخصصان مقابله با اطلاعات نادرست و محققان ایمنی هوش مصنوعی، تیم خود را تقویت کرده است. همچنین با افزودن هفت عضو جدید به هیئت مدیره، از جمله یک ژنرال سابق آژانس امنیت ملی، بر اهمیت ایمنی هوش مصنوعی تأکید کرده است.

OpenAI در مذاکرات برای جذب سرمایه‌گذاری از شرکت‌هایی مانند مایکروسافت، اپل، انویدیا و Thrive قرار دارد. این سرمایه‌گذاری می‌تواند ارزش شرکت را به ۱۰۰ میلیارد دلار برساند. همچنین، این شرکت در حال بررسی تغییراتی در ساختار سازمانی خود برای تسهیل جذب سرمایه‌گذاران است. این استارت‌آپ مستقر در سانفرانسیسکو، پس از سال‌ها اختلافات داخلی، در تلاش است تا به یک شرکت حرفه‌ای و آماده برای رهبری صنعت هوش مصنوعی تبدیل شود. با این حال، مصاحبه با کارمندان سابق و فعلی نشان می‌دهد که این گذار با چالش‌هایی همراه بوده است.

در حالی که OpenAI با جذب نیروهای جدید و گسترش سریع روبرو است، پرسشی اساسی همچنان مطرح است: آیا این شرکت به عنوان یک آزمایشگاه تحقیقاتی برای بهبود زندگی بشر باقی خواهد ماند یا به یک شرکت تجاری بزرگ تبدیل خواهد شد؟ امروزه، OpenAI بیش از ۱۷۰۰ کارمند دارد که اکثریت قریب به اتفاق آن‌ها پس از موفقیت ChatGPT به شرکت پیوسته‌اند. سم آلتمن، مدیرعامل شرکت، و سایر مدیران ارشد، مسئول جذب نیروهای جدید هستند و برت تیلور، رئیس جدید هیئت مدیره، بر گسترش هیئت مدیره نظارت دارد. برت تیلور در این باره می‌گوید: «هرچند رشد سریع شرکت‌ها امری طبیعی است، اما OpenAI با سرعتی بی‌سابقه در حال تغییر است. هیئت مدیره و تیم ما متعهد به توسعه ایمن هوش مصنوعی برای حل چالش‌های جهانی هستند. برخی از مدیران جدید OpenAI پیش از این در شرکت‌های بزرگی مانند فیسبوک و توییتر نقش‌های کلیدی داشته‌اند. همچنین، کریس لیهان، که سابقه فعالیت در کاخ سفید و Airbnb را دارد، به عنوان رئیس سیاست جهانی OpenAI منصوب شده است. با وجود جذب نیروهای جدید، بسیاری از اعضای اولیه شرکت OpenAI از آن جدا شده‌اند. گرگ بروکمن، رئیس شرکت، نیز به دلیل نیاز به استراحت، مرخصی طولانی‌مدتی گرفته است.

برای مشاهده تازه ترین خبرها به صفحه اخبار فناوری رسانه تکنا مراجعه کنید.

source

توسط wikiche.com