واحد خبر mobile.ir : کمپانی سامسونگ الکترونیکس به تازگی از تولید گوشی هوشمند جدیدی تحت عنوان Galaxy Quantum 5 خبر داد. این اسمارت‌فون در حقیقت یک گوشی فوق امنیتی است که با همکاری ID Quantique (شرکت سازنده چیپ‌ست امنیتی گوشی) و همچنین SK Telecom (اپراتور مخابراتی کره جنوبی) به تولید رسیده و با توجه به اینکه منحصرا تحت پوشش شبکه ارتباطی SK Telecom کار می‌کند، امکان خرید آن در خارج از کره جنوبی وجود ندارد. گفتنی‌ست، Galaxy Quantum 5 در حقیقت همان Galaxy A55 است که طبق ادعای شرکت سازنده، امنیت آن به شیوه رمزگذاری کوانتومی به شدت بالا رفته است. در ادامه، جزییات بیشتری از ماهیت Galaxy Quantum 5 را با هم مرور می‌کنیم.

اصلی‌ترین وجه تمایز Galaxy Quantum 5 از سایر گوشی‌های هوشمند بازار، وجود چیپ‌ست امنیتی آن است. این تراشه S2Q000 محصول شرکت ID Quantique نام داشته و از نوع تراشه‌های QRNG (کوتاه‌شده Quantum Random Number Generator به معنی «تولیدکننده رقم تصادفی کوانتومی») است. به عبارت دقیق‌تر، این تراشه برای ایجاد رقم‌های تصادفی از دانش فیزیک کوانتوم استفاده می‌کند. گفتنی‌ست، تولید ارقام تصادفی به شیوه متعارف ممکن است تحت تأثیر عوامل بیرونی قرار گرفته و سطح امنیت آن کاهش یابد، اما ارقام تصادفی تولیدشده توسط QRNGها به معنای واقعی کلمه تصادفی و غیرقابل پیش‌بینی هستند. از این ارقام در پروسه رمزگذاری و رمزگشایی داده‌های حساس مثل گذرواژه‌ها یا داده‌های بیومتریک استفاده می‌شود.

اگر تراشه امنیتی مذکور را نادیده بگیریم، سایر مشخصات گوشی Galaxy Quantum 5 تفاوت محسوسی با Galaxy A55 ندارد. به این ترتیب، Galaxy Quantum 5 دارای بدنه‌ای مقاوم با درجه حفاظت IP67 و فریم آلومینیومی‌ست و در پشت و جلوی آن شیشه کار شده است. نمایشگر گوشی یک نمونه 6.6 اینچی از پنل‌های Super AMOLED است. از مهم‌ترین مشخصات این نمایشگر می‌توان به رزولوشن +FHD، نرخ تازه‌سازی 120 هرتز، پشتیبانی از محتوای +HDR10 و پوشش مقاوم گوریلا گلس ویکتوس پلاس اشاره کرد.

بخش پردازش Galaxy Quantum 5 به تراشه Exynos 1480 سپرده شده و 8 گیگابایت RAM در کنار 128 گیگابایت حافظه داخلی در اختیار کاربر قرار دارد. مجموعه اپتیک گوشی شامل سه دوربین در پشت و یکی در جلوست. اعضای این مجموعه عبارتند از یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، یک دوربین اولتراواید 12 مگاپیکسلی و یک دوربین ماکروی 5 مگاپیکسلی در پشت و همچنین یک دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی در جلو. لازم به ذکر است، هر سه دوربین اصلی، اولتراواید و سلفی می‌توانند با وضوح 4K و سرعت 30 فریم در ثانیه فیلم‌برداری کنند.

یک باتری 5,000 میلی‌آمپر ساعتی با شارژ سریع 25 واتی Galaxy Quantum 5 را تغذیه می‌کند. این اسمارت‌فون با اندروید 14 روانه بازار شده و به گفته سامسونگ، تا چهار به‌روزرسانی سیستم‌عامل را دریافت خواهد کرد. Galaxy Quantum 5 یک گوشی 5G بوده و از دیگر گزینه‌های ارتباطی آن می‌توان به وای-فای 6، بلوتوث 5.3، مسیریابی ماهواره‌ای، پورت USB-C و NFC اشاره کرد. ناگفته نماند، حسگر اثر انگشت زیر لایه نمایشگر و اسپیکرهای استریو سایر مشخصات سخت‌افزاری این اسمارت‌فون را تشکیل می‌دهند.

گوشی هوشمند Galaxy Quantum 5 در رنگ‌های آبی روشن، یاسی و سرمه‌ای به تولید رسیده و از 28 آگوست (7 شهریور) وارد بازار کره جنوبی شده است. این محصول 618,200 وان کره قیمت دارد که با نرخ کنونی تبدیل ارز، تقریبا برابر است با 461 دلار آمریکا.

source

توسط wikiche.com