صربستان کشوری محصور در خشکی است که در امتداد بالکان در میان کشورهای محبوبی برای گردشگری همچون یونان و کرواسی قرار گرفته است و از جمله مقاصد گردشگری کمتر شناخته شده محسوب می‌شود. با این حال، فقدان جمعیت گردشگران زیاد و همچنین جاذبه‌های دیدنی و تماشایی سبب شده تا اینجا به مقصد بسیار خوبی برای سفر تبدیل شود.

چیزی که در اینجا مشاهده خواهید کرد و از آن شگفت زده خواهید شد، تنوع است که هم از نظر موهبت‌های طبیعت و هم از نظر تأثیرات فرهنگی ناشی از تاریخی طوفانی است. جدای از پایتخت این کشور، دیگر نقاط آن نیز پر از جاذبه‌های دیدنی و تماشایی هستند که سفر شما را بسیار مهیج‌تر خواهند کرد.

چه زمانی برای سفر به صربستان مناسب است؟

با چهار فصل متمایز و همچنین جشن‌هایی در سراسر سال، بهترین زمان برای سفر به صربستان بستگی به علایق شما دارد. آب‌وهوای دلپذیر در بهار و پاییز برای پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری در کوهستان در پارک‌های ملی و ذخیره‌گاه‌های طبیعی صربستان ایده‌آل است. تقویم فرهنگی مملو از رویدادهای مختلف شهر بلگراد از جمله جشنواره رقص بلگراد (Belgrade Dance Festival) در ماه مارس و همچنین جشنواره بین‌المللی مشهور تئاتر Bitef در ماه اکتبر است.

تابستان‌ها در صربستان سوزان است و بنابراین، قایق‌سواری در رودخانه‌های ایبار و لیم و کایاک سواری در تنگه Ovčar-Kablar یا Uvac راه‌های بسیار خوبی برای خنک شدن هستند. رویدادهای موسیقی تابستانی مهم نیز شامل Exit in Novi Sad، رویداد Nišville jazz و مواردی دیگر می‌شود.

در فصل زمستان، برای فرار از مسیرهای شلوغ، به دامنه‌های پیست اسکی کوپائونیک بروید یا در گولیجا با کفش‌های برفی گشت و گذار بکنید. روستای Drvengrad در دامنه‌های کوه‌های غربی نیز میزبان جشنواره بین‌المللی فیلم Küstendorf در ماه ژانویه است.

سفر به صربستان باید چند روزه باشد؟

برای اولین بازدید، یک آخر هفته طولانی به شما این امکان را می‌دهد تا جاهای دیدنی شهر بلگراد را مشاهده کنید و یک روز را در Novi Sad سپری کرده و همچنین از دیگر نقاط این کشور دیدن کنید.

یک هفته سفر برای کاوش در مناطق نزدیک‌تر به پایتخت همچون استان ویوودینا شمالی یا منطقه مرکزی شومادیجا بسیار مناسب است، مکان‌هایی که به خاطر چشمه‌های آبگرم، سنت‌ها و غذاهای غنی شهرت دارند.

با داشتن فرصت سفر ۱۰ روزه، می‌توانید بسته به فصل، یکی یا دو تا از پارک‌های ملی را برای پیاده‌روی، دوچرخه سواری و سایر فعالیت‌ها انتخاب کنید یا به مناطق دورافتاده‌تر سفر کنید که روستاهای سنتی و جاذبه‌های تاریخی در انتظار شما است.

جاهای دیدنی و تفریحات در صربستان

کاوش مناظر شهری بلگراد و نووی ساد: شهر بلگراد به عنوان شهری با چهره‌ها و زندگی‌های گذشته، بخشی از جذابیت دوران یوگسلاوی را در بخش‌های معماری خودش حفظ کرده است. می‌توانید از قلعه ۲۳۰۰ ساله Kalemegdan Fortress دیدن کنید یا اینکه از خلاقیت‌ها و آثار هنری خیابانی با Belgrade Art Tours لذت ببرید و در منطقه Belgrade Design شاهد طراحی‌ها و نوآوری‌های مدرن باشید.

نووی ساد نیز پایتخت فرهنگی اروپا در سال ۲۰۲۲ میلادی بود که با شهر قدیمی خودش و همچنین قلعه قرن هیجدهمی Petrovaradin Fortress شناخته می‌شود، قلعه‌ای که میزبان فستیوال موسیقی Exit در ماه ژوئیه است. همچنین در اینجا می‌توانید به بازدید از گالری‎‌های هنری و جذاب بپردازید.

گشت‌وگذار در پارک‌های ملی تارا و درداپ: تارا در غرب صربستان گوشه‌ای تماشایی از کوه‌های دیناریک آلپ است که در آنجا، خرس‌های قهوه‌ای در خطر انقراض در جنگل‌های انبوه زندگی می‌کنند. مسیرهای پیاده‌روی متعددی در چشم‌اندازهای خیره‌کننده اینجا وجود دارند که می‌توانند تجربه بسیار دلنشینی را برای شما رقم بزنند.

در قسمت شرق نیز رشته کوه‌های کارپات و بالکان به شکلی چشمگیر در درداپ به هم می‌رسند. در اینجا، دانوب قدرتمند از میان صخره‌های سنگ آهکی تنگه Iron Gates می‌گذرد تا به عمیق‌ترین و باریک‌ترین نقاط کل مسیر خودش برسد.

بازدید از بخش‌های جنوبی صربستان: با رفتن به جنوب بلگراد، مناظری را خواهید دید که مملو از بناهای تاریخی است که بینش عمیق‌تری از روح این کشور را ارائه می‌دهند. دیوارهای مرمر سفید صومعه Studenica که از سال ۱۱۹۶ میلادی پابرجا هستند، دارای تأثیرات رومی و نقاشی‌های دیواری بیزانسی خیره‌کننده است و جایگاه میراث جهانی را به خودش اختصاص داده است.

قلعه قرن چهاردهمی Golubac که به طور قابل توجهی بازسازی شده، از ورودی دره دارداپ از بالای یک دماغه صخره‌ای محافظت می‌کند و با ۹ برج خودش، منظره‌ای فوق‌العاده از رود دانوب را ارائه می‌دهد. در دامنه‌های پوشیده از کاج Zlatibor نیز موزه فضای باز Sirogojno قرار دارد که دهکده روستایی قرن نوزدهمی را با کلبه‌های چوبی و سنگی و صنایع دستی قدیمی زنده می‌کند.

منبع lonelyplanet

source

توسط wikiche.com