لوگان ویسنسکی درباره خواهرش که در یک تورنمنت فیفا بازی می‌کند، تلاش نیوزلند برای ساختن تاریخ در ازبکستان ۲۰۲۴ و بهترین بازیکن دفاعی فوتسال صحبت می‌کند.

Wisnewski

Logan Wisnewski – fifa.com

ماه گذشته، آهنگ‌های Cry Me A River، Mirrors و Rock Your Body استادیوم O2 لندن را پر از شور و هیجان کرد. جاستین تیمبرلیک، «شاهزاده پاپ»، کار خود را انجام داد. لوگان ویسنسکی، برنامه‌ریز رویداد، نیز وظیفه‌اش را به خوبی انجام داد.

اما یکشنبه، ویسنسکی به رویدادی حتی بزرگ‌تر افتخار خواهد کرد. این بار او به جای دعوت‌کننده، دعوت‌شده است. ویسنسکی قرار است به عنوان دومین عضو از خانواده‌اش در یک تورنمنت نهایی فیفا شرکت کند و به نمایندگی از نیوزلند در اولین جام جهانی فوتسال فیفا™ بازی کند.

فیفا: دیدن بازی خواهرت در جام جهانی زیر ۱۷ سال زنان فیفا در سال ۲۰۱۸ و الهام‌بخشی به نیوزلند برای کسب مدال برنز چقدر هیجان‌انگیز بود؟

لوگان ویسنسکی: خیلی فوق‌العاده بود. برای خانواده‌ام یک اتفاق شگفت‌انگیز بود. برادرم و دو پدر و مادرم به [اروگوئه] رفتند و او را درست قبل از مرحله یک‌چهارم نهایی غافلگیر کردند. برای ما به عنوان یک خانواده خیلی خاص بود و کسب مدال برنز این اتفاق را حتی ویژه‌تر کرد. این اولین مدال برنز نیوزلند در هر تورنمنت جهانی فوتبال یا فوتسال بود، بهترین عملکرد ما تا آن زمان بود. همه ما فوق‌العاده افتخار کردیم.

شما او را در رسیدن به جام جهانی بزرگسالان شکست داده‌اید…

(می‌خندد) او سال گذشته نزدیک بود به جام جهانی زنان برسد. او یکی از اولین ذخیره‌ها بود. دوست داشتم بگویم که در این رقابت شکست خوردم، اما اینکه من اینجا هستم واقعاً خیلی هیجان‌انگیز است و برای خانواده‌ام هم خیلی خاص است. دو پدر و مادرم اینجا هستند. خیلی عالی است چون از اکتبر سال گذشته که در انگلستان بودم، آنها را ندیده بودم. اینکه بدانم آنها قرار است بازی من را در جام جهانی ببینند، خیلی ویژه است.

چقدر هیجان‌زده هستید؟

ما از اینکه توانستیم جواز حضور در جام جهانی را کسب کنیم، خیلی هیجان‌زده بودیم. گفتنش شاید خنده‌دار باشد، چون از همان زمان به جام جهانی فکر می‌کردیم، اما در چند هفته گذشته واقعاً متوجه شدیم که چقدر این مسابقات بزرگ است. تیم برای مدتی دور هم نبود. وقتی دوباره کنار هم قرار گرفتیم، ناگهان متوجه شدیم که «ما قرار است در سطح جهانی بازی کنیم». هیجان در اردو، وقتی که می‌دانید قرار است در جام جهانی بازی کنید و در برابر برخی از بهترین تیم‌های دنیا رقابت کنید، و کل جهان شما را تماشا می‌کند، واقعاً یک احساس شگفت‌انگیز است. خیلی سخت است که این حس را توصیف کنم. همه دوستانم در خانه خیلی هیجان‌زده هستند. مدام پیام‌هایی از آنها دریافت می‌کنم که برایم آرزوی موفقیت می‌کنند. حمایت از خانه واقعاً شگفت‌انگیز بوده. افرادی که با آنها فوتبال و فوتسال بازی کرده‌ام پیام می‌دهند. حتی افرادی که مدت‌ها با آنها صحبت نکرده‌ام با من در تماس بوده‌اند. واقعاً عالی است.

فضا در تیم نیوزلند چطور است و خارج از تمرینات چه کارهایی انجام می‌دهید؟

فضا در تیم فوق‌العاده است. می‌دانم که احتمالاً همه این را می‌گویند، اما در مورد ما واقعاً همین‌طور است. یک حس واقعی خانوادگی وجود دارد. همه با هم دوست هستند. همه خیلی خوشحالیم که اینجا هستیم. ما چهار سال یا بیشتر است که با هم برای این جام جهانی کار کرده‌ایم. در اوقات فراغت، بازی‌های کارتی زیادی انجام می‌دهیم، فیفا بازی می‌کنیم، یا بازی‌های تخته‌ای. اما صادقانه بگویم، خیلی مشتاقیم که اولین بازی ما شروع شود.

فکر می‌کنی قبل از بازی با لیبی هنگام شنیدن سرود ملی نیوزلند چه حسی خواهی داشت؟

حس باورنکردنی خواهد بود. شنیدن سرود ملی قبل از هر بازی شگفت‌انگیز است، اما شنیدن آن در یک جام جهانی یک چیز دیگر است. علاوه بر این، دو پدر و مادرم نیز در آنجا خواهند بود. این تجربه فوق‌العاده‌ای خواهد بود و من خیلی منتظرش هستم. اما فقط بحث تجربه نیست – ما آنجا هستیم تا پیروز شویم.

آیا اطمینان دارید که پیروز خواهید شد؟

قطعاً. اولین بازی در جام جهانی خیلی هیجان‌انگیز است. ما دو تیمی هستیم که روی کاغذ برای آن جایگاه سوم می‌جنگیم. فکر می‌کنم می‌توانیم کار را انجام دهیم و پیروز شویم. ما کیفیت لازم در تیم را داریم. این بازی را به عنوان یک بازی باید بُرد می‌بینیم.

بازی دوم نیوزلند مقابل دو قهرمان قبلی خواهد بود. آیا فکر می‌کنید می‌توانید با اسپانیا رقابت کنید؟

اسپانیا تیم بزرگی است، یکی از مدعیان قهرمانی. آنها برخی از بهترین بازیکنان جهان را دارند. ما آنها را دست کم نمی‌گیریم، اما در فوتسال هر چیزی ممکن است. در این مسابقات بزرگ همیشه می‌بینید که شگفتی‌هایی رخ می‌دهد. بازی خیلی سختی خواهد بود، اما ما آماده‌ایم. هدف ما این است که از گروه خود صعود کنیم. اگر این کار را انجام دهیم، تاریخ‌سازی کرده‌ایم. بعد از آن، فوتسال حذفی است، بنابراین هر چیزی ممکن است.

در نهایت، چه کسی را بهترین مدافع فوتسال در جهان می‌دانید؟

افراد زیادی هستند، اما فکر می‌کنم یکی از آنها که ما خوش‌شانسیم مقابلش بازی کنیم: داگلاس. توانایی او با توپ کاملاً باورنکردنی است. اینکه چطور از فضاهای تنگ بیرون می‌آید، تسلطش. بازی دفاعی‌اش عالی است و به عنوان تمام‌کننده هم فوق‌العاده است. نمی‌توانم صبر کنم تا مقابل او بازی کنم و او را از نزدیک ببینم. و البته بعداً خیلی خوب است که بگویم مقابل داگلاس بازی کرده‌ام.

source

توسط wikiche.com