اپل در رویداد دوشنبه هفته گذشته خود اعلام کرد که به زودی با انتشار یک به‌روزرسانی AirPods Pro 2 را به سمعک طبی تبدیل خواهد کرد. این هندزفری بی‌سیم حرفه‌ای اپل امکان بهبود شنوایی افراد کم‌شنوا را فراهم می‌کند. اما اپل چگونه AirPods Pro 2 را به سمعک طبی تبدیل می‌کند؟ در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت.

اپل هفته گذشته اعلام کرد که یک ویژگی مهم در راستای بهبود سلامت را به ایرپادز پرو 2 می‌آورد. در همان زمان البته این شرکت اعلام کرد که هنوز تاییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا یعنی FDA را دریافت نکرده، اما به زودی آن را نیز دریافت خواهد کرد. اواخر هفته بود که FDA رسما اعلام کرد که ویژگی بهبود شنوایی این دستگاه‌ها را تایید می‌کند. در بیانیه این سازمان آمده است:

سازمان غذا و داروی ایالات متحده اولین دستگاه نرم‌افزاری کمک شنوایی بدون نسخه (OTC)، «ویژگی کمک شنوایی»، را که قرار است با نسخه‌های سازگار هدفون‌های اپل ایرپادز پرو استفاده شود، مجاز کرد. پس از نصب و سفارشی‌سازی بر اساس نیازهای شنوایی کاربر، ویژگی کمک شنوایی امکان می‌دهد تا نسخه‌های سازگار ایرپادز پرو به عنوان یک سمعک طبی بدون نسخه عمل کنند. این دستگاه برای تقویت صداها برای افراد 18 سال به بالا با اختلال شنوایی خفیف تا متوسط ساخته شده است.

این سازمان همچنین ساز و کار بررسی و آزمایش خود برای تایید این ویژگی AirPods Pro 2 را مشخص کرده است. بر اساس اعلام FDA ویژگی جدید هدفون‌های اپل:

  • در یک آزمون طبی با  شرکت 118 نفر بررسی شده است.
  • همه‌ی شرکت‌کنندگان در این آزمون دارای اختلال شنوایی خفیف تا متوسط بوده‌اند.
  • این بررسی نشان داد که ویژگی ایرپاد پرو اپل به بهبود شنوایی شرکت‌کنندگان بدون این‌که هیچ تاثیر نامطلوبی مشاهده شود کمک می‌کند.

Adaptive Audio ایرپاد پرو 2

 

اپل اولین مجوز را برای نرم‌افزار کمک شنوایی بدون نسخه دریافت کرده که این موضوع بسیار مهمی است. این ویژگی در اواخر سال جاری میلادی عرضه خواهد شد. ایرپادز پرو قرار است کاربردی بیشتر از همیشه داشته باشد.

کمک به شنوایی در AirPods Pro 2

طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی، حدود 1.5 میلیارد نفر در سراسر جهان با مشکل شنوایی زندگی می‌کنند. اپل با تکیه بر سال‌ها تلاش در زمینه سلامت شنوایی -از جمله برنامه کاهش صدا در ساعت هوشمند اپل، تنظیم سطح صدای هدفون با آیفون، ویژگی‌های دسترس‌پذیری شنوایی، و مطالعه شنوایی اپل- در حال معرفی یک تجربه جامع با تمرکز بر پیشگیری، آگاهی و کمک به شنوایی با AirPods Pro 2 است.

کمک به شنوایی در AirPods Pro 2

پیشگیری

بر اساس مطالعه شنوایی اپل، یک نفر از هر سه نفر به طور منظم در معرض صدای بلند محیطی قرار دارند. اتفاقی که می‌تواند بر شنوایی آن‌ها تاثیر بگذارد. این می‌تواند شامل سناریوهای رایجی مانند استفاده از مترو در زمان رفت و آمد، ترافیک، شرکت در یک رویداد ورزشی و بسیاری موارد دیگر باشد. به منظور کمک به کاربران برای جلوگیری از قرار گرفتن در معرض سر و صدای محیطی بلند «حفاظت شنوایی» به AirPods Pro اضافه شده است. ضمن استفاده از این ویژگی، جزئیات تاثیرگذار در کیفیت موسیقی یا هر آن‌چه در حال پخش است حفظ می‌شود.

نوک‌های گوشی به کاهش صدای محیطی به صورت غیرفعال (passive) کمک می‌کنند. در حالی که تراشه H2 به کاهش فعال(active) صداهای بلندتر و متناوب‌تر با سرعت 48,000 بار در ثانیه می‌پردازد. حفاظت شنوایی به طور پیش‌فرض در تمام حالت‌های گوش دادن فعال است و در مکان‌های پر سر و صدا مفید است. علاوه بر این، با یک الگوریتم جدید چند بانده با دامنه دینامیکی بالا، صداها در رویدادهای زنده مانند کنسرت‌ها طبیعی و پر جنب و جوش باقی می‌مانند تا کاربران حتا یک بیت را از دست ندهند.

آگاهی

اپل همچنین در حال معرفی ویژگی تایید شده از منظر علمی «آزمایش شنوایی» است. اپل این ویژگی را با AirPods Pro و یک آیفون یا آیپد سازگار ارائه می‌دهد، که به کاربران امکان بررسی سریع شنوایی خود را در عرض چند دقیقه می‌دهد. این آزمایش ساده است: اپل از رویکرد بالینی استانداردی به نام آئودیومتری «صدای خالص» (pure-tone audiometry) استفاده می‌کند. آزمایش شنوایی از علم آکوستیک پیشرفته بهره می‌برد و تجربه‌ای تعاملی را برای کاربران فراهم می‌آورد. زمانی که کاربر آزمایش را تکمیل می‌کند، خلاصه‌ای قابل فهم از نتایج خود را در یک پروفایل شنوایی شخصی برای AirPods Pro خواهد دید، که به صورت خصوصی و امن در برنامه Health ذخیره می‌شود.

کاربران همچنین می‌توانند این نتایج را با ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی خود به اشتراک بگذارند تا گفتگوهای آگاهانه‌تری داشته باشند.

کمک به شنوایی

سلامت شنوایی بخش مهمی از سلامت کلی ما است، اما اغلب ممکن است نادیده گرفته شود. در واقع، بر اساس مطالعه شنوایی اپل، 75 درصد از افرادی که دچار از دست دادن شنوایی تشخیص داده شده‌اند، بدون درمان باقی می‌مانند. دکتر سامبول دسای معاون بخش سلامت اپل می‌گوید: «ما بسیار هیجان‌زده هستیم که قابلیت‌های نرم‌افزاری نوآورانه‌ای را با AirPods Pro ارائه می‌دهیم که سلامت شنوایی کاربران را در مرکز توجه قرار می‌دهد. و راه‌های جدیدی را برای کمک به آزمایش و دریافت کمک برای از دست دادن شنوایی به ارمغان می‌آورد.»

اپل چگونه AirPods Pro 2 را به سمعک طبی تبدیل کرده است؟

ایرپادز پرو علاوه بر ویژگی‌های قبلی، قابلیت نوآورانه‌ای به نام «کمک شنوایی» برای افراد با اختلال شنوایی خفیف تا متوسط اضافه کرده است. با استفاده از پروفایل شنوایی شخصی که از آزمایش شنوایی به دست می‌آید، این ویژگی جدید AirPods Pro را به یک سمعک طبی تبدیل می‌کند.

پس از راه‌اندازی، این ویژگی امکان تنظیمات پویای شخصی‌سازی شده را فراهم می‌آورد تا کاربران صداهای اطراف خود را به صورت همزمان (بی‌وقفه نسبت به محیط) تقویت کنند. این امر به کاربران کمک می‌کند تا بهتر در مکالمات شرکت کنند و با افراد و محیط اطراف خود در ارتباط باشند. با کیفیت صوتی فوق‌العاده AirPods Pro، پروفایل شنوایی شخصی کاربر به طور خودکار به موسیقی، فیلم‌ها، بازی‌ها و تماس‌های تلفنی در سراسر دستگاه‌هایشان بدون نیاز به تنظیم مجدد اعمال می‌شود.

این ویژگی کمک شنوایی مبتنی بر نرم‌افزار؛ که اولین در نوع خود است، به کاربران امکان می‌دهد تا تجربه خود را در هر زمانی تنظیم کنند و دسترسی به کمک‌های شنوایی را آسان‌تر از همیشه و با قیمتی مناسب فراهم می‌آورد.

کاربران همچنین می‌توانند ویژگی کمک شنوایی را با یک آئودیوگرام که توسط یک متخصص سلامت شنوایی ایجاد شده است، راه‌اندازی کنند. هر دو ویژگی آزمایش شنوایی و کمک شنوایی بر پایه علمی بنا شده‌اند و از طریق مطالعات علمی دقیق تایید شده‌اند. انتظار می‌رود که ویژگی‌های آزمایش شنوایی و کمک شنوایی به زودی مجوز بازاریابی از مقامات بهداشت جهانی دریافت کنند و این پاییز در بیش از 100 کشور و منطقه، از جمله ایالات متحده، آلمان و ژاپن، در دسترس باشند.

پس از انجام آزمایش شنوایی، کاربران می‌توانند از پروفایل شنوایی خود برای شخصی‌سازی تجربه گوش دادن با AirPods Pro 2 استفاده کنند. این امر به افراد بیشتری سود می‌رساند، از جمله کسانی که کمترین ضعف شنوایی را دارند، که می‌توانند از تنظیمات خاص در فرکانس‌های فردی بهره ببرند. برای ارائه بهترین تجربه گوش دادن، Media Assist یک ویژگی کاملاً جدید است که به تقویت بخش‌های خاصی از گفتار در تماس تلفنی یا سازها در یک موسیقی کمک می‌کند تا جمعیت گسترده‌تری را پشتیبانی کند.

مقایسه ایرپاد با سمعک طبی در کمک به شنوایی

یکی از نمونه‌های قدرتمند و مدرن سمعک‌های طبی را شرکت Oticon می‌سازد. سمعک هوشمند این شرکت دانمارکی که با قیمتی نزدیک به 3000 دلار عرضه می‌شود، ویژگی‌های جالبی دارد. از جمله:

  • آن‌ها در گوش بسیار کوچک‌تر و به همین دلیل برای پوشیدن طولانی‌مدت راحت‌تر هستند.
  • باتری آن‌ها بیش از 12 ساعت با یک بار شارژ دوام می‌آورد و کیس آن‌ها سه بار آن‌ها را شارژ می‌کند.
  • آن‌ها عملا نامرئی هستند. کسی نمی‌تواند به سادگی متوجه شود که شما آن‌ها را به گوش دارید.
  • آن‌ها می‌توانند به آیفون (و مک) از طریق بلوتوث LE متصل شوند، بنابراین می‌توانید صدا و موسیقی را از طریق آن‌ها پخش کنید. هرچند کیفیت صدا عالی نیست. شما همچنین می‌توانید تماس‌های تلفنی را از طریق آن‌ها برقرار کنید.

در سوی دیگر ایرپادز پرو 2 اپل قرار می‌گیرد که آن هم با قیمتی بسیار کم‌تر و تنها 250 دلار این ویژگی‌ها را دارد:

  • کیفیت صدا بسیار بهتر است، به ویژه برای موسیقی. سمعک‌های Oticon صدای قابل قبولی دارند، اما به دلیل اینکه گوش را کاملا کیپ نمی‌کنند، باس کمی دارند.
  • تماس‌های تلفنی بسیار بهتر هستند. قابلیت حذف نویز واقعا به شخصی که با او صحبت می‌کنید کمک می‌کند، زیرا آن‌ها مجبور نیستند صدای پس‌زمینه زیادی را تحمل کنند.
  • آن‌ها مقاوم‌تر به نظر می‌رسند و محفظه آن‌ها بسیار کوچک‌تر است.

نتیجه‌گیری

قابلیت حذف صدای محیط به صورت منفعلانه یا فعالانه، از برتری‌های ایرپادز پرو 2 محسوب می‌شود. با این حال، ایرپادها در گوش شما کاملا واضح دیده می‌شوند و این ممکن است حین مکالمه با دیگران، به نظرشان توهین آمیز باشد. باتری AirPods Pro 2 هم تمام روز دوام نمی‌آورد، بدین ترتیب برای کسی که مجبور است کل ساعات روزش را با آن‌ها سپری کند، گزینه‌ی معقولی نیست. کارایی Oticon در برابر وزش باد هم بالاتر از محصول اپل است. اگرچه با توجه به فاصله قیمتی که دارند، ایرپادها واقعا گزینه‌ی فوق‌العاده‌ای محسوب می‌شوند.

اپل همچنین ایرپادز 4 را با ویژگی‌های مشابه برای کمک به شنوایی و همچنین در دو مدل مختلف معرفی کرده است.

source

توسط wikiche.com