هفته‌ی گذشته در مایکروسافت

این هفته در برنامه‌ی هفتگی مایکروسافت، به بررسی هفته‌ای دیگر بدون انتشار نسخه‌ های جدید، مدیران جدید در مایکروسافت، دور دیگری از اخراج‌ ها در بخش بازی‌ های شرکت، بروزرسانی‌ های Patch Tuesday، ابزارهای بیشتر برای PowerToys، برخی بررسی‌ های بازی و موارد دیگر می‌پردازیم.

 

مایکروسافت ویندوز 11 به‌روزرسانی مدیرعامل جدید اخراج بازی‌های رایانه‌ای فناوری نرم‌افزار سخت‌افزار اینسایدر ویندوز Patch Tuesday PowerToys

 

فهرست مطالب:

  1. اخبار ویندوز 10 و 11
  2. برنامه‌ی اینسایدر ویندوز
  3. بروزرسانی‌ ها در دسترس هستند

 

1- اخبار ویندوز 10 و 11

هفته ی مایکروسافت با معرفی مدیر عامل جدید (COO) آغاز می‌شود. این موقعیت که از سال 2016 و پس از ترک شرکت توسط کوین ترنر خالی بود، اکنون توسط کارولینا دیبک هاپ، مدیر مالی سابق GE پر شده است. ساتیا نادلا در مورد انتصاب کارولینا گفت که او “به خاطر توانایی خود در ایجاد تغییرات تحول‌ آمیز در مقیاس بزرگ، در حالی که تجربه‌ی مشتریان را بهبود بخشیده و زمان ارزش‌ گذاری را کاهش می‌دهد، شناخته شده است.”

در این بخش، در مورد تمام اتفاقاتی که در آخرین سیستم عامل مایکروسافت در کانال پایدار و نسخه‌ های پیش‌ نمایش رخ می‌دهد صحبت می‌کنیم: ویژگی‌ های جدید، ویژگی‌ های حذف‌ شده، جنجال‌ ها، باگ‌ ها، یافته‌ های جالب و موارد دیگر. و البته، ممکن است یک یا دو کلمه در مورد نسخه‌ های قدیمی‌ تر اما همچنان پشتیبانی‌شده پیدا کنید.

بروزرسانی‌ های Patch Tuesday ماه جاری اکنون در دسترس هستند. کاربران ویندوز 11 می‌توانند KB5043076 را برای نسخه‌ های 23H2 و 22H2 دانلود کنند، در حالی که کسانی که از ویندوز 11 نسخه 21H2 استفاده می‌کنند می‌توانند KB5043067 را دانلود کنند. در مورد رایانه‌ های Copilot+ با ویندوز 11 24H2، KB5043080 و KB5043939 در انتظار آنها در ویندوز آپدیت (یا احتمالاً قبلاً نصب شده) هستند. ویندوز 10 KB5043064 را دریافت کرد.

علاوه بر انتشار بروزرسانی‌ های جدید Patch Tuesday، مایکروسافت یادآوری کرد که رایانه‌ هایی با ویندوز 11 نسخه‌ های 21H2 و 22H2 در کمتر از یک ماه بزور به نسخه 23H2 بروزرسانی خواهند شد. این به این دلیل است که ویندوز 11 نسخه‌ های 21H2 و 22H2 در حال رسیدن به پایان پشتیبانی خود هستند.

شرکت تأیید کرد که مشکلات عملکرد پایین و استفاده بالای CPU در ویندوز سرور 2019 را برطرف کرده است. همچنین باگ “عملیات پشتیبانی نمی‌شود” با بروزرسانی‌ های MSU ویندوز 11 24H2 را تأیید کرد (راه حلی وجود دارد).

دور از بروزرسانی‌ های تجمعی، ما به یک ویژگی جدید منسوخ‌ شده در نسخه‌ های مشتری ویندوز می‌رسیم. مایکروسافت اعلام کرد که پشتیبانی DRM قدیمی در ویندوز 7 و 8 اکنون منسوخ شده است. این شامل مشتریان ویندوز مدیا پلیر و سیلورلایت می‌شود.

سرانجام، مایکروسافت اجلاس اکوسیستم امنیتی نقطه پایانی ویندوز را برگزار کرد، جایی که ایده‌ هایی را برای بهبود بروزرسانی‌ های امنیتی ویندوز و جلوگیری از حوادث آینده مانند آنچه توسط Crowdstike در تابستان ایجاد شد، ارائه کرد.

 

2- برنامه‌ی اینسایدر ویندوز

در اینجا چیزی است که مایکروسافت این هفته برای آزمایش در برنامه اینسایدر ویندوز منتشر کرده است:

  1. کانال Canary: قابل اجرا نیست
  2. کانال Dev: قابل اجرا نیست
  3. کانال Beta: قابل اجرا نیست
  4. کانال Release Preview: با وجود هفته‌ی دیگر بدون انتشار نسخه‌ های جدید، اینسایدرهای ویندوز همچنان برخی قطعات کوچک را برای امتحان دریافت کردند. برنامه‌ی ساعت با دو ویجت جدید بروزرسانی شده است: اکنون می‌توانید تایمرها و شمارش معکوس را به صفحه ویجت سنجاق کنید. به هر حال، می‌توانید این بروزرسانی را در کانال پایدار نیز دریافت کنید، 
  5. ویجت‌ های جدید ساعت در ویندوز 11
  6. اگر آخرین نسخه را از کانال Dev اجرا می‌کنید، مراقب برخی باگ‌ های ویندوز آپدیت باشید که می‌تواند باعث تأخیر، لکنت و سایر آزارها شود.

 

3- بروزرسانی‌ ها در دسترس هستند

این بخش نرم‌ افزار، فریمور و سایر بروزرسانی‌ های قابل توجه (منتشر شده و بزودی منتشر می‌شود) را پوشش می‌دهد که ویژگی‌ های جدید، رفع‌ های امنیتی، بهبود ها، وصله‌ ها و موارد دیگر را از مایکروسافت و شخص ثالث ارائه می‌دهند.

PowerToys یک بروزرسانی کوچک دریافت کرد که چندین مشکل در ویژگی Workspaces که اخیراً معرفی شده بود را برطرف کرد. با این حال، ابزارهای بیشتری نیز بزودی عرضه خواهند شد. مایکروسافت تأیید کرد که یک بروزرسانی آینده‌ی PowerToys بخشی از مجموعه Sysinternals را به همراه خواهد آورد.

Clipchamp، یک ویرایشگر ویدیویی مبتنی بر وب متعلق به مایکروسافت، با برخی محتوای با موضوع بازی بروزرسانی شده است. کاربران اکنون می‌توانند به قالب‌ ها، برچسب‌ ها و قطعات دیگر از فرانچایزهای Minecraft و Sea of Thieves دسترسی پیدا کنند.

Microsoft Edge Insiders یک بروزرسانی جدید پیش‌ نمایش دریافت کرد. نسخه 130.0.2821.1 این هفته با یک بخش تنظیمات ظاهر بهبود یافته و رفع‌ های برای خرابی‌ های مختلف مرورگر وارد شد. در مورد کانال پایدار، مایکروسافت نسخه 128.0.2739.0 را با رفع‌ های برای میانبرهای تکراری نوار وظیفه و خرابی‌ ها هنگام راه‌ اندازی پروتکل‌ های سفارشی روی دستگاه‌ های مدیریت‌ شده ارائه کرد.

با حرکت به سمت شخص ثالث، موزیلا اعلام کرد که کاربران ویندوز 7، 8 و 8.1 حداقل هفت سال دیگر پشتیبانی از فایرفاکس 115 را خواهند داشت. طبق گفته‌ی مهندسان موزیلا، فایرفاکس همچنان کاربران زیادی در سیستم‌ های پشتیبانی نشده دارد، بنابراین شرکت تصمیم گرفت با فایرفاکس 115 ESR برای بیش از نیم سال اضافی باقی بماند.

 

سایر بروزرسانی‌ های قابل توجه عبارتند از:

  1. ثبت نام Microsoft Ignite 2024 اکنون برای رویداد در شیکاگو در 18-22 نوامبر باز است.
  2. Microsoft Teams Preview اکنون از ترجمه دو طرفه پشتیبانی می‌کند.
  3. مایکروسافت و اوراکل مشارکت‌ های جدیدی را برای کسب‌ و کارهای ابری و هوش مصنوعی اعلام کردند.
  4. مایکروسافت TypeScript 5.6 را با چندین بهبود منتشر کرد.
  5. مایکروسافت یک پیش‌ نمایش عمومی از پشتیبانی UWP در .NET 9 راه‌ اندازی کرد.
  6. مایکروسافت .NET 9 RC 1 را با API های بهبود یافته WebSocket و موارد دیگر منتشر کرد.
  7. مایکروسافت یک پیش‌ نمایش از کیت توسعه افزونه‌ های Office برای Visual Studio Code راه‌ اندازی کرد.
  8. Microsoft Loop اکنون از آپلود فایل‌ های Word، PowerPoint، Excel و PDF پشتیبانی می‌کند.
  9. مایکروسافت با بروزرسانی‌ های Intune و ویژگی‌ های جدید فراوان، برای راه‌ اندازی iOS 18 آماده می‌شود.
  10. مایکروسافت در هفته‌ های آینده نسخه وب برنامه جدید Planner را راه‌ اندازی خواهد کرد.
  11. SharePoint یک صفحه‌ی شروع جدید با یک رابط کاربری ساده‌تر دریافت کرد.
  12. و در اینجا جدیدترین درایورهای منتشر شده در این هفته هستند:

    1. Nvidia 561.09 WHQL با پشتیبانی Final Fantasy XVI، God of War Ragnarök و موارد دیگر.
    2. AMD یک درایور جدید پیش‌ نمایش را با پشتیبانی AFMF 2 و VGM برای CPUهای Ryzen AI 300 منتشر کرد.
    3. Surface Pro X رفع‌ هایی را برای خرابی‌ های دوربین و ورودی شکسته‌ی صفحه کلید در WinRE دریافت کرد.
    4. Surface Pro 8 رفع‌ هایی را برای نوسان نوار وظیفه، فریز شدن نمایشگر و موارد دیگر دریافت کرد.
    5. Surface Laptop 6 for Business رفع‌ هایی را برای فن‌ های همیشه در حال چرخش دریافت کرد.
    6. همانطور که معمولاً در بخش بروزرسانی، آخرین Microsoft 365 Roadmap Weekly و ویژگی‌ های جدید بزودی عرضه شده به Teams، Outlook

و موارد دیگر را پوشش می‌دهیم.

source

توسط wikiche.com