پس از دو هفته‌ ممنوعیت کامل، شبکه ایکس در برزیل موقتا برای برخی از کاربران فعال شده است. گفته می‌شود این دسترس اتفاقی بوده و مورد تائید مقامات دولتی برزیل نیست.

به‌گزارش نیویورک‌تامز، دسترسی موقتی شبکه ایکس در برزیل، حاصل استفاده از سرویس DNS شرکت Cloudflare بوده و ربطی به تغییر سیاست دولت این کشور ندارد. این سرویس به شبکه اجتماعی ایکس با مالکیت ایلان ماسک کمک کرده تا به صورت موقتی بتواند تحریم‌ها را دور بزند.

راهنمای خرید تکراتو

شبکه ایکس در برزیل مسدود است؛ دلخوش به این مقدار نباشید

سخنگوی ایکس طی بیانیه‌ای عنوان کرده که بازیابی موقتی و ناخواسته ممکن شده و احتمالا به‌زودی به روال قبل برگشته و از دسترس کاربران خارج خواهد شد. او اشاره کرد که زیرساخت‌های شبکه در منطقه آمریکای لاتین به دلیل محدودیت‌ها بروزرسانی شده و این تغییرات ناخواسته دسترسی موقتی برای کاربران برزیلی ایجاد کرده است.

ممنوعیت شبکه ایکس در برزیل طی حکمی در دادگاه عالی کشور به اجرا درآمد. الکساندر‌دی‌موراس یکی از قضاتی است که در ماه اوت دستور ممنوعیت این شبکه اجتماعی که اتفاقا یکی از پردانلودترین اپلیکیشن های سال 2024 نیز هست، صادر کرد.

ایلان ماسک طی پستی که هفته‌های پیش منتشر کرده این قاضی را با ولدمورت، شخصیت منفور هفت‌گانه‌ هری پاتر مقایسه کرده بود.

این قاضی در جریان دادگاه و اختلاف‌های دیگری که با ایلان ماسک به‌وجود آمده بود، حساب‌های بانکی این شرکت را در برزیل مسدود کرده بود. در اقدامی دیگر دولت برزیل، کاربرانی که سعی کنند برای اتصال به شبکه اجتماعی X از VPN استفاده کنند را جریمه خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

source

توسط wikiche.com